Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 7377
Hei folkens!
Har satt igjen forsterkerne mine litt rundt om kring, og det samme med gitaren. Det er liksom ikke helt det samme å spille musikken jeg vanligvis spiller på en western, og lurer derfor på om dere har tips til gode sanger å spille på akustisk gitar.

Så akkurat litt på Romeo and Juliet av Dire straits, men fingerspill er virkelig ikke helt min greie. Er rett og slett elendig på det.
Ser helst at forslagene ikke er alt for tekniske siden jeg aldri har satt meg helt inn i finessene og teknikkene på den akustiske halsen. Det går for det meste i "bryt og bend, rett frem rock n' roll" til vanlig.

Takker for alle forslag på forskudd!
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Country Roads syns ihvertfall jeg er genial å spille akustisk
Fy faen, der slo nostalgien inn! Takker så meget for et veldig godt forslag!
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Bare hyggelig

Ellers kan du jo også prøve gamle travere som Idyll, have you ever seen the rain?, more than word's etc etc
Takker!
Har ikke tips noen som ikke går på ren strumming, vel? Noe ned gata Sultans of Swing kanskje?
Hurt av Johnny Cash duger jo :-)
Hvorfor ikke benytte muligheten til at du behersker fingerspill litt bedre nå som du har mulighet? Brukte selv laaaaang tid på Stairway to heaven, men sitter som et skudd den dag i dag, selv om jeg sjeldent tar fram kassegitaren. Slenger med en sang til, kanskje du finner det interessant?

Stariway To Heaven (Led Zeppelin)

TAB

Vortex Surfer (Motorpsycho)

TAB
Stairway to Heaven sitter nok som et skudd her også, gitt! Rart med den sangen, egentlig. Spilte den sist gang for flere år siden, men har fortsatt ingen problemer med den!

Skal absolutt sjekke ut Vortex Surfer!
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Vakker Klassiker, Stratovarius - Coming Home
Tabs



edit: Glemte at refrenget var litt metal, men jeg fikk ihvertfall gjort det om litt slik at det passa til akustisk gitar og
Sist endret av Gig; 5. september 2012 kl. 15:49.
Daniel Johnston - True love will find you in the end

Ekstremt enkelt å spille, og helt ekstremt fin! Ellers er det meste av Daniel Johnston også sykt bra, og like simpelt på gitar.
Kanskje litt standard, men likevel, må nevnes: Wonderwall av Oasis!
Andy McKee - Drifting
http://www.youtube.com/watch?v=BfF4QLO-L_4

Kanskje litt mer teknisk men veldig fin om du får den til : )
Mye godt her!
Men, tror faktisk at jeg prøver meg på Drifting, da det er en låt jeg lenge har tenkt å prøve meg på men aldri har hatt guts til å prøve.
Keep 'em coming!
Blackbird av The Beatles.

Tears in Heaven av Clapton.
Sitat av Mudbox Vis innlegg
Andy McKee - Drifting
http://www.youtube.com/watch?v=BfF4QLO-L_4

Kanskje litt mer teknisk men veldig fin om du får den til : )
Vis hele sitatet...
Øving gjør mester. Er jo en helt annen måte man spiller på, kan nesten ikke sammenlignes med "vanlig" gitarspilling. Utrolig dyktige gitarister.

Hørt om Jon Gomm?
Sitat av stagg Vis innlegg
Øving gjør mester. Er jo en helt annen måte man spiller på, kan nesten ikke sammenlignes med "vanlig" gitarspilling. Utrolig dyktige gitarister.

Hørt om Jon Gomm?
Vis hele sitatet...
Det er helt klart noe helt annet, men faen så fett!
Selv synes jeg lap-tapping er mye enklere. Kunne en gang i tiden deler av Erik Mongrain sin Airtap, men det er nok gamle kunster jeg har glemt helt bort!
Slenger meg på Wonderwall av Oasis. Det funker som regel bra når jeg selv drar i gang med den.
Sitat av ViceR Vis innlegg
Slenger meg på Wonderwall av Oasis. Det funker som regel bra når jeg selv drar i gang med den.
Vis hele sitatet...
Ikke et dumt forslag, men ikke helt det jeg er ute etter! Når jeg sier ikke veldig teknisk, mener jeg Tommy Emmanuel-teknisk. Noe ned gata til Sultans of Swing av Dire Straits er helt ypperlig!

EDIT: Mente selvfølgelig Money for Nothing!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jose gonzales - crosses TAB Youtube
Here comes the sun burde en hver gitarist kunne.
Sitat av Bako123 Vis innlegg
Here comes the sun burde en hver gitarist kunne.
Vis hele sitatet...
Og jeg er intet unntak
Lærte den vel for en 5-6 år siden

Her var mye snacks! Skal sjekke de ut når jeg har litt bedre tid, og se om det er en liten utfordring i noen av de
Jeg tenkte på filmen desperado med en gang.

http://www.youtube.com/watch?v=lvM9Y1MJAII

Edit: Burde lest posten bedre. Trengs vel kanskje litt skills med fingerspill for å gjøre denne skikkelig. Men jeg har hørt mange bekjente som spiller denne som har øvt seg frem.
Sist endret av Liverbird; 7. september 2012 kl. 16:15.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Patience av Guns n Roses