Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3398
Jess, etter at Les Stroud slutta av i 2008 har hotell boende, piss drikkende og overdramatiserende skapninger som Bear Grylls fått lov å drite seg ut på TV med ganske frie tøyler.. Det hele toppa seg litt med "Man, Woman, Wild" for min del..

Men, nå er kongen av survival-tv tilbake, uten kamera-crew, uten hotellrom, og for det meste kun utstyrt med en shitload av kamerautstyr, munnspillet og ett minimum av utstyr ellers..

Første episode kommer ikveld amerikansk tid og han starter opp i den meksikanske ørkenen en plass han forøvrig skal bruke to episoder på å dekke

Nytt i sesong 4 er at han nå skal overleve i 10 dager istedenfor 7 som før

Jeg gleder meg i allefall
Gleder meg til dette kommer på norsk tv!
Han er best
Det eneste jeg husker fra survivor man er hvordan han hele tiden snakker om hvor farlig ting er. Hver jævla episode må han passe på å ikke svette, for da setter hypotermia inn. Det er jo ikke snakk om noe annet.
Ikke anonym
NoillStress's Avatar
Trådstarter
Vel ja, for hans show handler om å overleve... noe som kan være ganske farlig egentlig
Når klokka i kveld ?
Bear grylls er jo bare et kvinnfolk i forhold til survivorman !
Jeg syns Bear Grylls er det beste programmet og Survivorman på nr2. Men ingen ting er så ille som Men, Women wild.

Men hvordan kanal kommer det på og tidspunkt?
Bear Grylls er langt mer underholdene en survivor man. Han viser også hvordan man gjør ting. Handler mer om temaet. Og ikke en person som greier og dra kamrar rundt i skogen.
gentleman #1
ViceR's Avatar
Det er artig hvordan folk fortsatt tror at Bear Grylls lager programmet for å vise at han kan overleve ute i naturen alene. Han er helt enkelt en formidler av kunnskap. Verdifull kunnskap.

Men all ære til Survivorman, det er absolutt imponerende.
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Det eneste jeg husker fra survivor man er hvordan han hele tiden snakker om hvor farlig ting er. Hver jævla episode må han passe på å ikke svette, for da setter hypotermia inn. Det er jo ikke snakk om noe annet.
Vis hele sitatet...
Er ikke det slik på alle disse showene? Iværtfall på "Cops", "Oh my god, he was that close to kill that policeofficer!!" når personen egentlig kjørte 20m ifra politiet..
Ikke anonym
NoillStress's Avatar
Trådstarter
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Bear Grylls er langt mer underholdene en survivor man. Han viser også hvordan man gjør ting. Handler mer om temaet. Og ikke en person som greier og dra kamrar rundt i skogen.
Vis hele sitatet...
Si meg, har du noen gang vært ute i marka?
95% av bullshitten Bear Grylls overdramatiserer på tv er for mannen i gata 100% galskap å prøve på.

Hele Man vs Wild konseptet er laget for å være en slags absurd action-survivor serie som har lite eller ingenting med virkeligheten å gjøre.
Av overlevelseserier syns jeg dual survival er den mest underholdene, da de ser ut som de faktisk får til noe og der er alltid litt bitching mellom de to som øker underholdingsverdien. Nå er det mulig jeg har hatt uflaks med episodene men i hver episode jeg har sett med survivorman finner han aldri mat så han holder på å sulte ihjel og bruker ialefall 15 min på å forklare hvor tunge kameraene er\hvor vanskelig det var å filme den ene scenen.

Mulig det er den mest realistiske serien da jeg ikke vet noe spesielt om bakgrunnen til dual survival men bear grills ga jeg opp etter dette http://www.youtube.com/watch?v=3UpSlpvb1is
Sist endret av Sonic; 19. august 2012 kl. 21:31.
<- Not Spirituell
bergice's Avatar
Noen som vet hvor mange sesonger han har tenkt til å gjøre? Eventuelt hvor han skal overleve denne gangen? Gleder meg sykt!
Sitat av ztaale Vis innlegg
Si meg, har du noen gang vært ute i marka?
95% av bullshitten Bear Grylls overdramatiserer på tv er for mannen i gata 100% galskap å prøve på.

Hele Man vs Wild konseptet er laget for å være en slags absurd action-survivor serie som har lite eller ingenting med virkeligheten å gjøre.
Vis hele sitatet...
Nope. Aldri vært ute i skogen. Men jeg veit at surviver man bruker god tid vær episode på og drasse med kamrane og fortelle hvor hardt det er og ha med kamraene.
Helt klart den beste. Skjønte ikke bæret da det slutta å gå og de sendte Bear Grylls i steden. Han er en guttehvalp med ekstra mat. Er mye mer spennende å se på en kar som bare er ute i ødemarka med et par kameraer og null backupmat, null backup-team, og kun må overleve på egenhånd.

bergice: Sikker på at Spirituell syns det er så kult at du har stjålet avataret hans? :P
Bra at noen endelig tok til vettet, det er så utrolig mange overlevelses-programmer på tv'n nå der kvaliteten er altfor lav.

Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
bergice: Sikker på at Spirituell syns det er så kult at du har stjålet avataret hans? :P
Vis hele sitatet...
Shit, trodde faktisk det var spirituell jeg
Er vel en uskreven regel at man ikke skal ''stjele'' avataren til andre.
Morsomt å se at ett gjeng med freaker sitter foran skjermene sine hjemme å klager over hvor puslete Bear Grylls er. Skulle likt å se hvordan samtlige ville greid seg en uke i skogen slik som Bear

Men nå skal det jo sies at Survivorman og Bear Grylls lager to forskjellige program. I sistnevnte program brukes det mer tid på å vise hvordan man kan overleve ved hjelp av teknikker. Begge er gode program på hver sin måte.
Sitat av margido Vis innlegg
Morsomt å se at ett gjeng med freaker sitter foran skjermene sine hjemme å klager over hvor puslete Bear Grylls er. Skulle likt å se hvordan samtlige ville greid seg en uke i skogen slik som Bear

Men nå skal det jo sies at Survivorman og Bear Grylls lager to forskjellige program. I sistnevnte program brukes det mer tid på å vise hvordan man kan overleve ved hjelp av teknikker. Begge er gode program på hver sin måte.
Vis hele sitatet...
Jeg kan fortsatt si at toyota yaris er en elendig bil selvom jeg ikke har bil selv.
Det handler om i forrohld til andre. Hvis en kar sier at han bare kan èn låt på gitar og ikke spiller den så bra, så kan jeg si at han er dårlig på gitar. Igjen, selvom jeg ikke kan èn korde på gitar.
Sist endret av elytsmoorhs; 19. august 2012 kl. 22:17.
Kan godt være at Bear Grylls sine teknikker er bra, men det mister hele troverdigheten når du vet at alt er iscenesatt.
Ikke anonym
NoillStress's Avatar
Trådstarter
Sitat av bergice Vis innlegg
Noen som vet hvor mange sesonger han har tenkt til å gjøre? Eventuelt hvor han skal overleve denne gangen? Gleder meg sykt!
Vis hele sitatet...
Det er nå i allefall en sesong, mere vet jeg ikke.

Imponerende siden han sa etter siste episode av sesong 3 at det var nok for nå, var vel noe med at ett menneske hadde blitt offra til ære for han når han kom i kontakt med en stamme på papa ny guinea ellerno..


Sitat av margido Vis innlegg
Morsomt å se at ett gjeng med freaker sitter foran skjermene sine hjemme å klager over hvor puslete Bear Grylls er. Skulle likt å se hvordan samtlige ville greid seg en uke i skogen slik som Bear

Men nå skal det jo sies at Survivorman og Bear Grylls lager to forskjellige program. I sistnevnte program brukes det mer tid på å vise hvordan man kan overleve ved hjelp av teknikker. Begge er gode program på hver sin måte.
Vis hele sitatet...
Du mener hvordan gjennomsnittsbrukeren hadde overlevd på hotel og roomservice mat med enkelte avbrudd hvor han blir flydd ut i marka for å gjøre ett stunt eller to?

I bear grylls tilfelle brukes det tid på å vise fram teknikker som mest sansynlig ville ha tatt livet eller skadet ola nordmann ganske kraftig
gentleman #1
ViceR's Avatar
Sitat av ztaale Vis innlegg
Du mener hvordan gjennomsnittsbrukeren hadde overlevd på hotel og roomservice mat med enkelte avbrudd hvor han blir flydd ut i marka for å gjøre ett stunt eller to?

I bear grylls tilfelle brukes det tid på å vise fram teknikker som mest sansynlig ville ha tatt livet eller skadet ola nordmann ganske kraftig
Vis hele sitatet...
Du har ikke sett mye på programmet hvis du kun mener det er show-off og metodene hans ikke har noe for seg.


Det er på tide at folk forstår forskjellen og hensikten med de to programmene.
Ikke anonym
NoillStress's Avatar
Trådstarter
Jeg sier ikke at det kun er showoff, selv om veldig mye er det.. Det jeg prøver å få inn i skallen på enkelte folk er at det meste av extreme-survival shitten han gjør, veldig skjeldent er reelt for mannen i gata å få til.
Sitat av ztaale Vis innlegg
Det er nå i allefall en sesong, mere vet jeg ikke.

Imponerende siden han sa etter siste episode av sesong 3 at det var nok for nå, var vel noe med at ett menneske hadde blitt offra til ære for han når han kom i kontakt med en stamme på papa ny guinea ellerno..




Du mener hvordan gjennomsnittsbrukeren hadde overlevd på hotel og roomservice mat med enkelte avbrudd hvor han blir flydd ut i marka for å gjøre ett stunt eller to?

I bear grylls tilfelle brukes det tid på å vise fram teknikker som mest sansynlig ville ha tatt livet eller skadet ola nordmann ganske kraftig
Vis hele sitatet...
Hehe, joda jeg ser den, men mye av teknikkene han kommer med er ganske så basic, men utrolig bra å kunne hvis man skulle komme utfor noe sånt. (Lage feller, bål, ting man ikke burde spise osv)

Hva duden gjør når kameraet er slått av er likegyldig for min del så lenge budskapet med serien kommer fram
▼ ... over en måned senere ... ▼
Ikke anonym
NoillStress's Avatar
Trådstarter
Les Stroud gir ett lite spark i retning av Bear Grylls sine metoder og hva han synes om dem i episode 4 av den nyeste seongen (del to av norge turen hans)

http://www.youtube.com/watch?v=azHyfDM145E