Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3737
Jeg har tidligere bestilt fra mørkewebben til eget navn men lurer på å bruke et falskt navn denne gangen og klistre navnet på postkassa.

Noen som har prøvd dette før? Jeg vet man egentlig skal registrere seg hos posten hvis man endrer adresse, men jeg vil anta at de ikke stopper post til navn som ikke er registrert ved adressen til er adressert til. Og jeg vil anta at postmannen ser navnet på brevet, navnet på kassen og slenger det nedi.

Noen erfaring?
Jeg ville ikke brukt et falskt navn på min egen postkasse, men jeg kunne gjerne brukt mitt eget navn på en annen postkasse. (om jeg har et vanlig navn som f.eks "Martin Nilsen")

Men det er ingen problem å bruke falsk postkasse og falskt navn.

Uansett om man er flink til å skjule sine spor, kjøp av BTC og nekte å avgi forklaring dersom onkel skulle dukke opp så vil det bli henlagt uansett. Erfaring: 5/5 ganger.
Test kassa først med en gratiskatalog. Men hvis det ikke er snakk om forsendelser fra utlandet er det bare tull å gjøre det
Har selv sendt til falsk navn uten problem. Jeg ville imidlertidig ikke satt opp noen navnelapp på postkassa.

Det kan hende at noen har flyttet inn hos deg midlertidig eller at det er et kollektiv som har fått en ny beboer, en hybelboer el.l. Det tar ofte litt tid før navneskilt kommer på postkassa i slike situasjoner - noe postmannen er vant med. Hvis du er i tvil om det går igjennom, så prøv å sende et postkort el.l til din adresse med annet navn.

Greia med å sende til falskt navn er vel at det er litt greiere å forholde seg til politi om dem tropper opp på døra. Når det ikke engang er ditt navn på brevet, tror jeg du greit slipper unna avhør o.l. Brevet er jo ikke engang adressert til deg. HVis det står navnelapp med det falske navnet på postkassa så har dem litt større grunn til mistanke om ugler i mosen.
Sist endret av Bearass; 25. november 2015 kl. 14:29.
Er det noen fordel ved å bruke postboks?
Trådstarter
9 2
Sitat av Bearass Vis innlegg
Greia med å sende til falskt navn er vel at det er litt greiere å forholde seg til politi om dem tropper opp på døra. Når det ikke engang er ditt navn på brevet, tror jeg du greit slipper unna avhør o.l. Brevet er jo ikke engang adressert til deg. HVis det står navnelapp med det falske navnet på postkassa så har dem litt større grunn til mistanke om ugler i mosen.
Vis hele sitatet...
Akkurat disse fordelene jeg ser for meg. Jeg har lest her på freak om folk som får innkalling til avhør i posten, som ville vært uaktuelt om det ikke er sendt til mitt navn. Postkassen vår er allerede fullt av navn på folk som bodde her før og det bor mange studenter i bygget generelt som ville gjort det lett for noen å slenge et navn på vår kasse. Tror ikke det vekker mistanke med falskt navn på kassa.

Tenker også at man vanligvis har litt tid fra pakken blir stoppa til du faktisk får besøk av onkel. Det gir meg rikelig med tid til å fjerne navnet (fester det bare med papir og tape).
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Lotuspotus Vis innlegg
Er det noen fordel ved å bruke postboks?
Vis hele sitatet...
Vel, ettersom du må oppgi fødselsnummer (11 siffer) og du får en nøkkel bare du (og muligens din husstand har) så senker det jo sjansen betraktelig for at det er noen andre (om politiet spør) som har bestilt i ditt navn.
▼ ... flere år senere ... ▼
Bestilte på en random postkasse med et random fornavn og riktig etternavn.

Vil dette fungere?
Mange her (på bygda) som bare har "Petterson" på postkassa, så vet det går fint på bygda. veit ikke om det går slik i storbyen
Betyr dette hvis etternavnet er "Johnsen" står på postkassa. Og jeg bestille på fornavnet Petter Pan "Johnsen". Vil dette gå?
Ja, her i bygda iallefall. Men tenker det er slik overalt, dersom adressa til Petterson er 42 veienvei 8560 Alta og postkassa står der.
Er på byga sjølv. Ønsk meg lykke te! Tusen takk for svar
Er det noen som opplever at brev tar 2-3 uker?
De gangene jeg har opplevd at det tar over en uke er det vendor som har fucka opp. Kontakt de du har bestilt fra og forhør deg med dem, så ordner det seg sikkert.