Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 583
Jeg har en nesten full hd på 1000GB på Pc-en men bare 200GB på laptopen.
Jeg ønsker å overføre det mest nødvendige som windows, nettleserinnstillinger, bokmerker og email til laptopen uten alt det andre som opptar plass.
Finnes det noen måte å gjøre det på?
Jeg har Acronis true image, kan jeg bruke det?
Acronis vil ikke fungere da du ikke klarer å trykke 1000gb inn på 200 GB.
Om du er logget på nettleser på den gamle og så logger på samme konto på den nye får du automatisk overført bokmerker. Installer mail klient på den nye og konfigurer mail.
Er det windows på laptopen fra før? Da er det best å bare la den være.

Hvilken nettleser bruker du? Om du bruker Chrome så er det bare å logge inn/lage en bruker, alle bokmerker o.l. blir overført når du logger inn med samme bruker på en annen maskin.
Epost er det samme, en epostklient henter bare ned epostene fra en server, der de ligger helt til du sletter de: Med andre ord, det samme som med nettleseren: Bare logg inn med brukeren din så får du all eposten din på laptopen også.

Nei, du kan ikke bruke Acronis true image til dette, og det er strengt tatt overkill.
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Er det windows på laptopen fra før? Da er det best å bare la den være.

Hvilken nettleser bruker du? Om du bruker Chrome så er det bare å logge inn/lage en bruker, alle bokmerker o.l. blir overført når du logger inn med samme bruker på en annen maskin.
Epost er det samme, en epostklient henter bare ned epostene fra en server, der de ligger helt til du sletter de: Med andre ord, det samme som med nettleseren: Bare logg inn med brukeren din så får du all eposten din på laptopen også.

Nei, du kan ikke bruke Acronis true image til dette, og det er strengt tatt overkill.
Vis hele sitatet...
Bruker Firefox som nettleser.
Sitat av Ingebrigt Vis innlegg
Bruker Firefox som nettleser.
Vis hele sitatet...
Da lager du deg en firefox bruker på maskinen du vil ha alle bokmerkene fra, da vil de lagres på brukeren. Så logger du på med samme bruker på laptopen