Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 470
Hei, jeg har ei datter som bruker pcen til spilling. Jeg bruker pcen til musikkproduksjon og jobb. Er det mulighet for å gjøre slik at en bruker kun kan åpne gitte programmer/spill? Litt som et skrivebord med kun ikoner til det brukeren trenger. Uten mulighet for å åpne/kjøre noe annet på pcen. Ikke noe startmeny osv
Ja det er bare litt mikkmakk å mekke egen bruker også justere rettigheter

https://www.netnanny.com/blog/how-to...or-windows-10/
freak
tøffel's Avatar
Trådstarter
Takk for svar. En gang i tiden så hadde jeg et program jeg kunne kjøre når brukeren logger på så forsvant alt utenom ikoner jeg hadde valgt selv. Da måtte jeg låse opp programmet med passord for å kunne gjøre andre ting på pcen
Du kan sette opp hva en bruker (uten admin. rettigheter) kan og ikke kan i Group Policy.
Der kan du også gjøre enkelte innstilinger usynlige for den brukeren.

netplwiz
For å lage bruker

gpedit.msc
Group Policy editor
Sist endret av vindaloo; 7. november 2022 kl. 18:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.