Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2000
Hei

Nå er jeg smålei av Spotify på Windows med ymse problemer. Jeg kjører alltid updates. Formålet er å kunne ha noen utvalgte lister offline i høy oppløsning/kvalitet.

Viste seg også at det kun er mine lister, jeg kan ikke velge album offline?

Uansett, det startet med at offline ikke var tilgjengelig. Ble aldri grønne.
Så jeg avinstallerte og installerte på nytt. fikk bare opp "Oooops something went wrong". Avinstallerte og installerte på nytt. Fikk spilt noen låter online. Nå i morges trudde jeg det omsider var i orden igjen. Det jeg fikk var svart skjerm og "CTRL+ALT+DEL". Så nå er jeg litt lei.
Prøver her før jeg må rote meg inn i Spotify-Support/Forum-verden.

Takk for alt som kan lede til en lettere hverdag.

Er kanskje en trøst at det er kjente problemer..

https://www.addictivetips.com/media-...ify-wont-open/
Sist endret av Dough; 16. september 2022 kl. 07:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har du forsøkt å bruke web-versjonen av Spotify?
Hvor mye koster Spotify i mnd?
Sist endret av supranaut; 16. september 2022 kl. 08:06. Grunn: Å legge til et viktig spørsmålstegn hvor det hørte til.
Sitat av tullekontohehe Vis innlegg
Har du forsøkt å bruke web-versjonen av Spotify?
Vis hele sitatet...
Løser ikke formålet mitt med offline lister.

Sitat av supranaut Vis innlegg
Hvor mye koster Spotify i mnd?
Vis hele sitatet...
119,- for individual premium.

Ser en mulig medvirkende årsak kan være å sette Spotify i offline mode.
Kan nok ha vært at den forsøker å finne nett på nett uten internett.
Sist endret av Dough; 16. september 2022 kl. 09:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Når jeg trudde jeg hadde funnet ut av dette.



L.E.I
Spotify er noe dritt, har begynnt å laste ned sanger fra youtube istedenfor.
Begynner å få en følelse av at Spotify på Windows er kraftig nedprioritert.
Men popupen i bildet du viser til, er ikke det fra Windows 7?

Jeg har aldri hatt noen problemer med Spotify for Windows. Kjører Windows 10.

Lastet ned via Microsoft Store. Funker fjell.
Nyeste versjon:
Spotify for Windows
1.1.94.874.g837ef43a

Hva står det på din? Kan hentes via hjelp -> Om Spotify
Sist endret av Erlpil; 24. september 2022 kl. 15:09.
Sitat av Erlpil Vis innlegg
Men popupen i bildet du viser til, er ikke det fra Windows 7?
Vis hele sitatet...
Godt observert. Illustrasjon hentet fra google.

Jeg kjører Windows 10.

hjelp -> Om Spotify

Jeg får ikke startet Spotify.

Prøver fra MS store nå.

Samme feilmeldingen når jeg åpner fra Microsoft store etter å ha avinnstallert.

Hurra.
Sist endret av Dough; 24. september 2022 kl. 15:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Dough Vis innlegg
Når jeg trudde jeg hadde funnet ut av dette.



L.E.I
Vis hele sitatet...

Skjønner du er lei, men den feilmeldingen der er lett å løse.


Noenganger henger prosessen igjen i oppgavebehandler, lukk alle prosesser som har med spotify å gjøre.

Tror egentlig du har «gravd» deg ned i feil. Siden du ikke skrev noe om det så antar jeg at du ikke har tatt omstart av datamaskinen mellom avinstallering og installering. Har jeg rett? Gjør nevnte steg igjen

Hvis jeg tar feil så høres dette mer ut som cache relatert trøbbel til å begynne med, har du tømt cache i spotify innstillinger også?


Har hatt spotify siden lukket beta 2007 og aldri hatt trøbbel med spotify som ikke har vært løst med en tømming av cache eller bare omstart av Spotify



Tidal derimot var det mest trøbbel med i starten husker jeg, tok 20-40 minutter å laste tidal etter pålogging, og fikk kanskje spilt en låt før jeg fikk høy lastetid for hver sang.


Da jeg hørte med Tidal support ble jeg satt over til dev avdelingen som lagde en ny installasjonsfil til meg i henhold til feilmeldingsloggen etter 4 timer. Aldri hatt problemer med tidal etter det
Takk det funka. Lå igjen flere bakgrunnsoppgaver.
Det med cache er notert for fremtiden.

Forøvrig svaret på mitt opprinnelig problem det med offline.
Oppe til venstre tre prikker:
... > Fil > Uten nettilgang.
Da leter den ikke etter nett.
Nå finnes det heldigvis alternativer til Spotify. Droppet selv Spotify blant fordi Windows-klienten ikke er bra. Bruker Deezer i dag, som tross alt fungerer bedre.
Jeg synes Spotify er blitt veldig bra på tvers av klienter/enheter.

Bare for å være litt positiv oppi all elendigheten.

Virker på W i dag.
Sist endret av Dough; 25. september 2022 kl. 17:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Oppfølgingsspørsmål vedr offline.
Jeg får valgt lister og album til nedlasting/offline.
Men når jeg går offline er det bare spillelister som er tilgjengelige. Album er "blanke".

Listen offline
Download your music and podcasts, and take them anywhere your internet can’t go.

On Premium, you can download albums, playlists, and podcasts.
Vis hele sitatet...
https://support.spotify.com/us/article/listen-offline/
Sist endret av Dough; 1. oktober 2022 kl. 11:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Et godt gratis og OFFLINE alternativ er Soulseek. Anbefales sterkt
▼ ... over en måned senere ... ▼
Det holdt i 2 måneder.
Nå får jeg bare opp:

Noe gikk galt
Prøv å last inn siden på nytt.
LAST INN SIDE
Vis hele sitatet...
Hjelper ikke å avslutte i oppgavebehandler.

Klikker LAST INN SIDE og den samme kommer opp.

Kommer ikke inn å får slettet cache. Jeg kommer bare inn i menyen oppe til venstre.

Forbanna annoying å måtte reainstallere da må jeg også legge inn offline lister på nytt.

(Der løste deg seg med å få igjen nettilgang) Det er vel en tidsgreie på det med nettilgang forståelig nok men burde jo kunne stått det i feilmelding.
Har du på et eller annet tidspunkt i løpet av denne sagaen vurdert å bytte til en annen strømmetjeneste, ettersom Spotify tilsynelatende ikke er venn med deg? Tidal f.eks.?
Naturligvis er det noe som blir vurdert. Vært på Tidal, det er jo litt styr å bytte også med lister, favoritter og alt så det er noe jeg vil unngå.
Har du husket å laste ned de spillelistene du skal ha som offline før du setter de i offline?
Om ikke så er det ikke så rart at spillelistene er tomme siden musikken først må lastes ned.

Regner med at du har testet det allerede.
Selv bruker jeg kun spotify, alltid fungert for min del og det å flytte over hundre tusenvis av sanger over til en annen app/program er for tidkrevende til å gidde.
Et script som leser spotify lister og henter alt innholdet automatisk fra nettet etter de spesifikasjonen
man har satt ang. kvalitet, fra hvor (f.eks torrent) etc.) finnes det? Tenker for å automatisere det i stedet for å gjøre det manuelt.

Ikke som en løsning for TS, men det slo meg at det ville rart om noe slikt ikke fantes.