Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1760
Finnes det noen gode metoder for å rense skjegget etter man har spist? Vann og såpe er ikke tilstrekkelig nok.
Lære deg og spise som en voksen person kanskje?
Hvis du konstant får mat i skjegget så må du tenke over hvordan du spiser.

Og varmt vann burde være mer enn nok til å vaske bort det meste.

Men det jeg bruker for å holde skjegget i form er, en egen skjeggshampo, ikke noe vanlig såpe i skjegget, olje et par ganger i uka, både for hud og skjegg. Børste skjegget hver dag med børste. Har en egen skrubb som jeg bruker en gang i uken.
Mye søl kan unngås ved å trimme bart og skjegg hensiktsmessig. Hvis ikke vann og såpe holder så aner jeg ikkehvordan eller hva du spiser, men kanskje en skjeggbørste er noe for deg. De ser ut som små strigler til hest og er noe alle skjeggfolk burde ha uansett.
For noen år siden kunne norske aviser meddele at det var mer bakterier i skjegg enn i do.

Dette var fake news, men det fattet selvsagt ikke journalist-idiotene før de hadde klippet og limt i noen dager...

Tror Bare Egil har en sang om det...
Sitat av Montezuma Vis innlegg
For noen år siden kunne norske aviser meddele at det var mer bakterier i skjegg enn i do.

Dette var fake news, men det fattet selvsagt ikke journalist-idiotene før de hadde klippet og limt i noen dager...

Tror Bare Egil har en sang om det...
Vis hele sitatet...
Bæsj i skjegget heter den.
FRELSERN
Trådstarter
Sitat av Greater_Apeness Vis innlegg
Mye søl kan unngås ved å trimme bart og skjegg hensiktsmessig. Hvis ikke vann og såpe holder så aner jeg ikkehvordan eller hva du spiser, men kanskje en skjeggbørste er noe for deg. De ser ut som små strigler til hest og er noe alle skjeggfolk burde ha uansett.
Vis hele sitatet...
Ekke keen på å trimme skjegget, det blir for metroseksuelt for meg. Lar den gro sin naturlige gang slik naturen tiltenkte. Kanskje jeg burde være litt mer presis – det er barten som er helt umulig å holde ren. Kanskje dere rizzer nakkeskjegg og sliter med å relatere.
Se på denne YT, han er god til og holde rent sjeg mens han spiser.

https://www.youtube.com/@Beardmeatsfood
Bartevoks! Og bruk kniv og gaffel
Rense det? Mye kjekkere å koke suppe på det en gang i måneden.
Gjorde et tappert forsøk på å la barten gro (med skjegget) selv, men måtte etterhvert krype til korset og trimme den, da det ble for anstrengende å spise, umulig å unngå å få matrester i den..
Sitat av dåven Vis innlegg
Kanskje jeg burde være litt mer presis – det er barten som er helt umulig å holde ren.
Vis hele sitatet...

Hvis du nekter å trimme barten, så må du skaffe barteholder.

Er det bra nok for Stephen Fry, så er det bra nok for deg!

Sist endret av Grimdoc; 6. februar 2023 kl. 20:44.
Om du søler så mye at vann og såpe ikke hjelper, da er det på tide å finne frem smekka og tåteflaske eller få hjelp med å spise
Trimme er jo det viktigste, skjegg og bart okke som. Men hvis du nekter helt så masse bartevoks og skjeggolje, slik at duk an forme det til å holde seg blrte, pluss en børste for å børste det.

Men med n kommentar om å la det vokse naturlig som det var ment til, så tror jeg du bare er ett troll
Sitat av dåven Vis innlegg
Ekke keen på å trimme skjegget, det blir for metroseksuelt for meg. Lar den gro sin naturlige gang slik naturen tiltenkte. Kanskje jeg burde være litt mer presis – det er barten som er helt umulig å holde ren. Kanskje dere rizzer nakkeskjegg og sliter med å relatere.
Vis hele sitatet...
Det er ikke litt i overkant metro seksuelt å bruke såpe da?
Siden vi først er inne på tema tenkte jeg..
Generelle tips og råd Skjeggmennbloggen
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Bæsj i skjegget heter den.
Vis hele sitatet...
Man kan være sakse-eier uten å være metroseksuell. Videre er vel det "naturlige" å bare ha skittent skjegg.
FRELSERN
Trådstarter
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Se på denne YT, han er god til og holde rent sjeg mens han spiser.

https://www.youtube.com/@Beardmeatsfood
Vis hele sitatet...
Tror vi har forskjellige definisjoner på rent hvis du mener han holder seg ren mens hans spiser...

Sitat av wackwrack Vis innlegg
Gjorde et tappert forsøk på å la barten gro (med skjegget) selv, men måtte etterhvert krype til korset og trimme den, da det ble for anstrengende å spise, umulig å unngå å få matrester i den..
Vis hele sitatet...
Skjegget er kommer jo til å se helt herpa ut uten en stor majestetisk bark som komplimenterer det. Føles det ikke dritt å gå rundt med et lobotomert skjegg?

Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Hvis du nekter å trimme barten, så må du skaffe barteholder.

Er det bra nok for Stephen Fry, så er det bra nok for deg!

Vis hele sitatet...
Fant det her, men vet ikke hvor legit det er
https://www.gents.com/stern-moustache-holder
Harru brukt en sjæl som du kan personlig anbefale?
Sist endret av dåven; 7. februar 2023 kl. 14:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.