Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 4204
Jeg er offisielt verdens største taper. Jeg er 21 og har så sinnsykt mye gjeld at det er umulig å skaffe forsiktig til hunden min noen plass. Jeg er ikke ferdig med vgs og har søkt hundrevis av jobber uten å fått napp noen plass. Gjelden øker konstant og det får jeg svi for når jeg såvidt har råd til mat. Vet ikke hva faen jeg skal gjøre. Prøvde å fikse forsikring for den ene skapningen som gir meg noen form for livsglede og det var ikke mulig.
Hvordan er gjelden din fordelt? Hvor mye har du i gjeld?
Sitat av nattenssønner Vis innlegg
Hvordan er gjelden din fordelt? Hvor mye har du i gjeld?
Vis hele sitatet...
Tørr ikke å sjekke, for et års tid siden var det på godt over 100k
Til hvem har du gjeld til???
Sitat av Tynnedekk Vis innlegg
Til hvem har du gjeld til???
Vis hele sitatet...
Bank, lege, sykehus, treningssentre, med mye mye mer.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
100k usikret gjeld er ikke så mye. Dette kan du fikse på 1 år eller under.

Ta for deg en og en, betal ferdig, neste.

Med mindre du eier noe og kan refinansiere gjelden da.
Familie du kan være ærlig med og som kan hjelpe deg med et privat lån for å betjene gjelden og stoppe rentene?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Brah123 Vis innlegg
Jeg er offisielt verdens største taper. Jeg er 21 og har så sinnsykt mye gjeld at det er umulig å skaffe forsiktig til hunden min noen plass. Jeg er ikke ferdig med vgs og har søkt hundrevis av jobber uten å fått napp noen plass. Gjelden øker konstant og det får jeg svi for når jeg såvidt har råd til mat. Vet ikke hva faen jeg skal gjøre. Prøvde å fikse forsikring for den ene skapningen som gir meg noen form for livsglede og det var ikke mulig.
Vis hele sitatet...
Døh, ikke kom her og kom her, og utnevn deg selv til titler det er flere av oss som kan ha rett på.
Ja, folk som lever over evne kvalifiserer seg til den tittelen ja. Hvis man får 8000 inn på konto en måned er det ganske dumt å bruke mer enn 8000 kroner den måneden.
Sitat av Brah123 Vis innlegg
Jeg er offisielt verdens største taper. Jeg er 21 og har så sinnsykt mye gjeld at det er umulig å skaffe forsiktig til hunden min noen plass. Jeg er ikke ferdig med vgs og har søkt hundrevis av jobber uten å fått napp noen plass. Gjelden øker konstant og det får jeg svi for når jeg såvidt har råd til mat. Vet ikke hva faen jeg skal gjøre. Prøvde å fikse forsikring for den ene skapningen som gir meg noen form for livsglede og det var ikke mulig.
Vis hele sitatet...
pleier og være sånn at du må betale for ett helt år om gangen hvis du har betalings anmerkinger
Hvorfor har du skaffet deg hund viss du såvidt klarer å ordne mat til deg selv?
Sist endret av AlBundy; 1. februar 2023 kl. 18:57.
Du har en ting, og det er en stor en, tid, tid til å ordne opp i problemene dine. Jeg er 11 år eldre enn deg, har heller ikke fullført VGS, har aldri klart å stå i en jobb, har PTSD, ADHD, kraftig vedvarende depresjon, tvangspreget personlighetsforstyrrelse og cannabis avhengighet. Jeg har heller ingen familie og få venner.
Jeg kommer neppe noen gang til å eie en leilighet, finne meg en kjæreste på ny eller ha mulighet til å stifte familie. Jeg er en langt større taper enn deg.

Ta grep om livet ditt NÅ, ikke neste uke, neste måned eller neste år. NÅ!

Akk, jeg hadde gitt min høyre testikkel om jeg kunne ha fått være 21 igjen.
Sist endret av Cityreefah; 1. februar 2023 kl. 19:10.
Sitat av Cityreefah Vis innlegg
Du har en ting, og det er en stor en, tid, tid til å ordne opp i problemene dine. Jeg er 11 år eldre enn deg, har heller ikke fullført VGS, har aldri klart å stå i en jobb, har PTSD, ADHD, kraftig vedvarende depresjon, tvangspreget personlighetsforstyrrelse og cannabis avhengighet. Jeg har heller ingen familie og få venner.
Jeg kommer neppe noen gang til å eie en leilighet, finne meg en kjæreste på ny eller ha mulighet til å stifte familie. Jeg er en langt større taper enn deg.

Ta grep om livet ditt NÅ, ikke neste uke, neste måned eller neste år. NÅ!

Akk, jeg hadde gitt min høyre testikkel om jeg kunne ha fått være 21 igjen.
Vis hele sitatet...

Du er heller ikke fortapt, en ting om gangen så blir livet litt bedre hver dag 😃
Da ringer du NAV på 55553333, taster 1 for privatperson og 1 igjen for gjeldsrådgivning (gidder ikke ringe for å dobbeltsjekke men mener det er 1, men det hører du). Så avtaler du et møte, tar med deg alle regninger både de åpna og uåpna pluss bankbrikke så dere får logget inn på steder som ikke sender papirfaktura, så hjelper de deg med å åpne konvoluttene og få oversikt over gjelda di. Deretter hjelper de deg med en plan ala luksusfellen. Ikke vegre deg, de har vært borte i mye værre tilfeller enn deg skal jeg love deg.

Hunden din kan det nok være lurt å omplassere hvis du ikke har råd til å ha den.

VGS kan du ta opp når du vil.

Sånn jeg ser det er ikke gjelda og ikke fullført skole det største problemet ditt, men selvbildet ditt som får deg til å gi opp og føle så dårlig om deg selv. For dette er ikke første gang vi hører det her fra deg.
Slapp helt av, du er ikke noe taper bare fordi livet ikke går på skinner og det er ikke unormalt å henge litt bak mtp utdanning og jobb. Men du må ta grep for å ordne det, ingenting løser seg av seg selv. Du er ung og har hele livet foran deg! Dette klarer du fint, så bare begynn med steg 1 så fortsetter du å rulle ballen derfra!
Sist endret av celtseus; 2. februar 2023 kl. 10:23.
Sitat av Cityreefah Vis innlegg
Du har en ting, og det er en stor en, tid, tid til å ordne opp i problemene dine. Jeg er 11 år eldre enn deg, har heller ikke fullført VGS, har aldri klart å stå i en jobb, har PTSD, ADHD, kraftig vedvarende depresjon, tvangspreget personlighetsforstyrrelse og cannabis avhengighet. Jeg har heller ingen familie og få venner.
Jeg kommer neppe noen gang til å eie en leilighet, finne meg en kjæreste på ny eller ha mulighet til å stifte familie. Jeg er en langt større taper enn deg.

Ta grep om livet ditt NÅ, ikke neste uke, neste måned eller neste år. NÅ!

Akk, jeg hadde gitt min høyre testikkel om jeg kunne ha fått være 21 igjen.
Vis hele sitatet...
Du vil fortelle det samme når du er 42 år gammel hvis du også ikke begynner å ta tak i problemene dine nå. Å være 32 år gammel er langt fra sent å begynne, det er en unnskyldning som du lager. Men du har fortsatt muligheten til å ha et jævlig fett liv hvis du tar grep og starter endring nå."
Du har driti deg ut økonomisk, men du er i tidlig tyve årene og klarer å snu dette. Ikke få postkasse skrekk nå og fokuser på å få deg jobb og jobb gjelda ned.
Sitat av KaiN Vis innlegg
Du vil fortelle det samme når du er 42 år gammel hvis du også ikke begynner å ta tak i problemene dine nå. Å være 32 år gammel er langt fra sent å begynne, det er en unnskyldning som du lager. Men du har fortsatt muligheten til å ha et jævlig fett liv hvis du tar grep og starter endring nå."
Vis hele sitatet...
Han fortalte at han har PTSD, ADHD, alvorlig depresjon. Da er det kanskje ikke bare å ta tak i problemene sine da noe at dette vil være med han hele livet. Han kan kanskje prøve å få et bedre liv, men det er begrenset hva man kan få til med disse diagnosene.
Sist endret av something; 2. februar 2023 kl. 11:12.
Sitat av Brah123 Vis innlegg
Tørr ikke å sjekke, for et års tid siden var det på godt over 100k
Vis hele sitatet...
100k er ikke en dritt. Ligger sjæl halv mil i studiegjeld og stresser lite om det. Med mindre du har tatt sånn forbrukslån da, da er du rimelig fucked.
Sitat av dåven Vis innlegg
100k er ikke en dritt. Ligger sjæl halv mil i studiegjeld og stresser lite om det. Med mindre du har tatt sånn forbrukslån da, da er du rimelig fucked.
Vis hele sitatet...
Du har vel 20 år på og betale ned studiegjelda? Kos deg mens du kan, du vet aldri når du dævver.
Du er i en kjip situasjon, men jeg ser ikke på deg som en taper av den grunn og som andre har påpekt er dette fullt mulig å nedbetale.

Jeg har selv vært i den samme situasjonen pga. bøter, erstatningskrav, mangel på jobb osv. i mine yngre dager.
Det virket fullstendig håpløst, men det ordnet seg til slutt og alt ble nedbetalt da jeg fikk meg jobb.
Hvorfor skulle ikke du være i stand til å gjøre det samme?

Der jeg derimot er tilbøyelig til å kalle deg taper er det faktum at du har vært her i flere år, gjennom flere forskjellige brukere, og fellesnevneren er at det stort sett går i sutring og at du gir deg ende over i annenhver tråd du oppretter.

Det kan virke kynisk og kaldt, men jeg mener ikke noe stygt med det.
Få jobb og jobb gjelda ned til 0.
Søk jobb i bofellesskap for fysisk og psykisk utviklingshemmede, de trenger arbeids kraft. Der får du jobb. Du kan fint jobbe ned den gjelda der.
Sitte tafatt og søke sympati på internet hjelper ikke.
At du ikke får forsikring til bikkja er din egen feil, du burde ikke ha bikkje om du ikke er i stand til å ta vare på den.

Fiks deg oversikt over gjelden, kontakt kreditorer og få 3 mnd utsettelse på alt så du kan få shitten din på stell, Gi faen i å leve på krita.
Drit i nav gjeldsrådgivning, de bruker så lang tid at det er latterlig og er komplett ubrukelig.

ligger en kvart million gode guides på google om hvordan du skal komme i gang.

Dette fikser du sjøl på ett par år om du står på.

Helsevesenet skriker etter folk, takler du tørke en ræv eller to og ikkje er så kresen så får du jobb nesten på dagen. Søk på alt som er av aldershjem/sykehjem så skal du se.

Bare å brette opp armene, slutte å sutre og sette i gang.

Eller, du kan gi faen og synes synd på deg selv, samma for meg.

Betalte sjøl ned 300k i idiotgjeld på 2 år etter å ha innsett det var opp til meg selv, alle andre gav faen.

Gi gass, så kan du ha det rimelig fint om 2-3 år og ha fått deg en verdifull lærepenge så du slipper samma dritten en gang til.

Lover deg en ting, at dette er mye værre inne i hodet ditt enn det er i virkeligheten.Garantert.

Ingen bryr seg om at du har gjeld, bortsett fra deg.
Sist endret av mr.roundtree; 2. februar 2023 kl. 17:46.
100 k er ikke mye men det vokser fort, jeg fikk hjelp av et familiemedlem som tok lån på huset å casha ut det jeg hadde, 100k i ubetalte regninger samt 200k i tap på leilighet på tvangssalg, det store vendepunktet for meg ble at det ble mulig å betale regninger via vipps noe som gjør det mye lettere å faktisk bare få den regningen utav verden med en gang, vi med adhd har en tendens til å utsette og glemme, dette her ordner seg ganske greit men du må ta tak i dette nå
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Ja, folk som lever over evne kvalifiserer seg til den tittelen ja. Hvis man får 8000 inn på konto en måned er det ganske dumt å bruke mer enn 8000 kroner den måneden.
Vis hele sitatet...
hvorfor kan man bruke mye mer en man har egentlig? er det noen somtjener på det?
Sitat av Jolly Swagman Vis innlegg
hvorfor kan man bruke mye mer en man har egentlig? er det noen somtjener på det?
Vis hele sitatet...
usikker på om jeg forsto spørsmålet ditt. MEN Klart det, kredittkort? kreditorene tjener jo gode penger på at folk ikke klarer å betale tilbake kredittgjelden sin..aka renter
Sitat av Jolly Swagman Vis innlegg
hvorfor kan man bruke mye mer en man har egentlig? er det noen somtjener på det?
Vis hele sitatet...
Vet du hva renter er?
Sist endret av mr.roundtree; 2. februar 2023 kl. 23:29.
Skattebegrensning. Prøv det.
Livet mitt ble snudd opp ned av det.
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Sitte tafatt og søke sympati på internet hjelper ikke.
At du ikke får forsikring til bikkja er din egen feil, du burde ikke ha bikkje om du ikke er i stand til å ta vare på den.

Fiks deg oversikt over gjelden, kontakt kreditorer og få 3 mnd utsettelse på alt så du kan få shitten din på stell, Gi faen i å leve på krita.
Drit i nav gjeldsrådgivning, de bruker så lang tid at det er latterlig og er komplett ubrukelig.

ligger en kvart million gode guides på google om hvordan du skal komme i gang.

Dette fikser du sjøl på ett par år om du står på.

Helsevesenet skriker etter folk, takler du tørke en ræv eller to og ikkje er så kresen så får du jobb nesten på dagen. Søk på alt som er av aldershjem/sykehjem så skal du se.

Bare å brette opp armene, slutte å sutre og sette i gang.

Eller, du kan gi faen og synes synd på deg selv, samma for meg.

Betalte sjøl ned 300k i idiotgjeld på 2 år etter å ha innsett det var opp til meg selv, alle andre gav faen.

Gi gass, så kan du ha det rimelig fint om 2-3 år og ha fått deg en verdifull lærepenge så du slipper samma dritten en gang til.

Lover deg en ting, at dette er mye værre inne i hodet ditt enn det er i virkeligheten.Garantert.

Ingen bryr seg om at du har gjeld, bortsett fra deg.
Vis hele sitatet...
Jeg har søkt på alt av jobber, får avslag på alt.

Sitat av plexern Vis innlegg
Familie du kan være ærlig med og som kan hjelpe deg med et privat lån for å betjene gjelden og stoppe rentene?
Vis hele sitatet...
Familien min har ikke penger as.
Sist endret av Brah123; 3. februar 2023 kl. 12:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Brah123 Vis innlegg
Jeg har søkt på alt av jobber, får avslag på alt.



Familien min har ikke penger as.
Vis hele sitatet...
Da må du søke på flere. Dropp å gå etter stillinger på finn, finn deg en plass du tror du har sjans på og ring de, eventuell dukk opp og Introduser deg. Som sagt tidligere er det stort behov for folk i sykehjem, skoler og barnehager.

Vurdér om du skal sende hunden på omplassering om du ikke føler du kan ta vare på den. Det er viktigere at den får det den trenger enn at du har selskap
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Da må du søke på flere. Dropp å gå etter stillinger på finn, finn deg en plass du tror du har sjans på og ring de, eventuell dukk opp og Introduser deg. Som sagt tidligere er det stort behov for folk i sykehjem, skoler og barnehager.

Vurdér om du skal sende hunden på omplassering om du ikke føler du kan ta vare på den. Det er viktigere at den får det den trenger enn at du har selskap
Vis hele sitatet...
Jeg har råd til at hunden får et bra liv, men har jo såklart ikke råd til det når jeg ikke får forsikring. Å omplassere han er ikke et alternativ, da får jeg heller bare få mer gjeld, uten han hadde ingenting stoppa meg fra å overdosa.
Sitat av Brah123 Vis innlegg
Jeg har råd til at hunden får et bra liv, men har jo såklart ikke råd til det når jeg ikke får forsikring. Å omplassere han er ikke et alternativ, da får jeg heller bare få mer gjeld, uten han hadde ingenting stoppa meg fra å overdosa.
Vis hele sitatet...
Da må du få ut fingeren, den selvmedlidenheten kommer ikke hunden til gode.
Du har fått mange gode tips, sett i gang nå, ikke neste uke.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Da må du søke på flere. Dropp å gå etter stillinger på finn, finn deg en plass du tror du har sjans på og ring de, eventuell dukk opp og Introduser deg. Som sagt tidligere er det stort behov for folk i sykehjem, skoler og barnehager.

Vurdér om du skal sende hunden på omplassering om du ikke føler du kan ta vare på den. Det er viktigere at den får det den trenger enn at du har selskap
Vis hele sitatet...
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Da må du få ut fingeren, den selvmedlidenheten kommer ikke hunden til gode.
Du har fått mange gode tips, sett i gang nå, ikke neste uke.
Vis hele sitatet...
Synes ikke så veldig synd på meg selv, er mest frustrert over mengden jobber Jeg har søkt på uten så mye som et svar. CV-en min er fullstendig tom så tviler på at jeg får napp noen plass men kan godt prøve meg på sykehjem/eldrehjem.
Som sagt, uten cv og erfaring er det poengløst og søke på " ledige stillinger". Du må oppsøke arbeidsplasser og vise initiativ, søknaden din kommer til å havne i bunn av bunken.
I mine år som arbeider har jeg aldri fått en jobb jeg har søkt på via en stillingsannonse, men ved å oppsøke arbeidsplasser/ ringe daglige ledere har jeg alltid fått jobb.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Som sagt, uten cv og erfaring er det poengløst og søke på " ledige stillinger". Du må oppsøke arbeidsplasser og vise initiativ, søknaden din kommer til å havne i bunn av bunken.
I mine år som arbeider har jeg aldri fått en jobb jeg har søkt på via en stillingsannonse, men ved å oppsøke arbeidsplasser/ ringe daglige ledere har jeg alltid fått jobb.
Vis hele sitatet...
Det der fungerer dessverre ikke idag. ALT må gå gjennom elektroniske HR-systemer for at man hele tatt skal kunne vurderes. Det TS bør gjøre er å ta kontakt med NAV, forklare situasjonen sin og ta det videre derfra istedenfor å sutre på nettforum.
Sitat av dåven Vis innlegg
Det der fungerer dessverre ikke idag. ALT må gå gjennom elektroniske HR-systemer for at man hele tatt skal kunne vurderes. Det TS bør gjøre er å ta kontakt med NAV, forklare situasjonen sin og ta det videre derfra istedenfor å sutre på nettforum.
Vis hele sitatet...
Fikk meg senest jobb i forrige uke, ved å ringe daglig leder, så den må du lengre ut på landet med..
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Fikk meg senest jobb i forrige uke, ved å ringe daglig leder, så den må du lengre ut på landet med..
Vis hele sitatet...
Hva jobber du som og hvor på landet?
Det er urelevant. Forskjellige plasser i landet i forskjellige yrker, stort sett ufaglært. Det er alltid måten jeg har fått jobb på
Drit i å sende søknader på mail osv. Som nevnt over, du havner nederst i en bunke. Oppsøk bedrifter, til nøds ring. Ofte ber de deg komme innom på en prat, og ber deg gjerne ta med en CV i samme slengen. Ordna seg sånn for meg, glem å søke elektronisk.
Uavhengig av hvorfor det har blitt slik, er det ditt ansvar å fikse dette. Det betyr bl.a å ta grep med en gang for å bremse utgiftene. Flytt hjem til foreldrene dine, si opp treningsstudio, etc. Det er mye du kan gjøre. Og ikke kom med noe piss om at du "må" trene eller "må" bo alene. Du har ikke råd til det nå. Du har ikke hatt råd til det ganske lenge. Du har bare nekta for det.
Det som gjør deg til en taper er at du er så hjelpesløs og selvmedliden, og nå går det ut over hunden.

Du er alltid ute etter trøst, og tar alltid dårlige valg til tross for gode råd.

Det beste du kan gjøre er å avlive hunden, så slipper den å lide.
Det er vel snart klart for alle andre en @Brah123 selv at å skulle følge et "vanlig løp" karrieremessig og sosialt
kanskje ikke er et opplagt valg for han. Det er ikke privat personer som f.eks arbeidsgiver sitt ansvar å ta vare på han
og som regel er de ikke kvalifisert til det heller, men de fleste (alle?) kommuner har gjerne diverse tilbud som er mer
tilrettelagt for alle.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Som sagt, uten cv og erfaring er det poengløst og søke på " ledige stillinger". Du må oppsøke arbeidsplasser og vise initiativ, søknaden din kommer til å havne i bunn av bunken.
I mine år som arbeider har jeg aldri fått en jobb jeg har søkt på via en stillingsannonse, men ved å oppsøke arbeidsplasser/ ringe daglige ledere har jeg alltid fått jobb.
Vis hele sitatet...
Tull og vas. NAV samarbeider med små og store bedrifter og bemanningsbyråer over hele landet, hvor sistnevnte part har ekstreme summer i støtte, langt over lønnsnivå for de fleste ufaglærte som faktisk bruker NAV(ja, med avgifter og forsikringer++), kun på å "leie ut navere". De lever av og tjener penger på dette, men de vet også å være med å "selge" sine produkter i et intervju i det minste til engasjementsoppdrag.

Kontakt NAV og si din sak, så får du med deg folk til intervjustøtte og litt fremsnakking. Du er bare et enkelt regnestykke i din alder som det fort kan bli grønne tall på for AS Norge
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Det er urelevant. Forskjellige plasser i landet i forskjellige yrker, stort sett ufaglært. Det er alltid måten jeg har fått jobb på
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke irrelevant, det er ekstremt stor forskjell fra sektor til sektor og fagfelt til fagfelt. Det er ikke automatisk sånn hele yrkes-Norge fungerer.
Sitat av Montezuma Vis innlegg
Det som gjør deg til en taper er at du er så hjelpesløs og selvmedliden, og nå går det ut over hunden.

Du er alltid ute etter trøst, og tar alltid dårlige valg til tross for gode råd.

Det beste du kan gjøre er å avlive hunden, så slipper den å lide.
Vis hele sitatet...
Trenger ikke å avlive hunden, iallefall omplasser hunden. Dumt å avlive en frisk skapning bare fordi eieren har problemer
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
Sitat av robhol Vis innlegg
Nei, det er ikke irrelevant, det er ekstremt stor forskjell fra sektor til sektor og fagfelt til fagfelt. Det er ikke automatisk sånn hele yrkes-Norge fungerer.
Vis hele sitatet...
Har inntrykk av at med strategisk masing og høflighet, kan du komme deg inn omtrent hvor som helst, sier ikke at det er sånn det er uansett, men om du ikke maser på en stilling med krav du bare kan drømme om, men om du er kvalifisert eller kan bli det uten for store utgifter for bedriften, kan du nok med litt mas få deg en stilling.
Har du i tillegg gode referanser fra tidligere jobb, er det stort sett påståelighet det står på


Jeg fikk jobb i en av norges største bedrifter som har landsdekkende drift på noen få timer, ringte sjefen en dag, fikk spørsmål om å stille til intervju samme dagen. Intervjuet gikk stort sett ut på om jeg hadde mulighet å stille på jobb dagen etterpå, og endte opp med å jobbe der i 2 år.

Jobben jeg hadde etter det, var det å komme på intervju en prøvelse, ringte, ringte og ringte enda litt mer, før fyren i andre enden nermest ga opp å ga meg til slutt en dato å møte til intervju. Måtte vise for bedriften at vitnemålet mitt ikke gjenspeilet mitt potensial i en 3 mnd tid, men fikk læreplass og til slutt fagbrev, jobbet der i 8 år.

Til TS: Når det kommer til å søke jobb, ikke gi deg! Når du føler du maser for mye, ring enda en gang, og ikke gi opp! Så skal du se det ordner seg
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Tror ikke på trådstarter. Han har jo postet innlegg her i evigheter om hvordan livet er. Ikke måte på hva han har opplevd. Hver gang er det et nytt problem.