Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3444
Hei, jeg har hatt sykt lyst å ta en liten ferie alene, kun snakk om en helg for å komme seg bort, Noen som har noe tips?
Vil ut av Norge, hvor mye penger bør jeg ha osv.
Takk på forhånd del gjerne erfaringer fra forskjellige steder.
Sånn cirka akkurat passe vagt spørsmål du stiller. Hadde vært greit med noen preferanser. Men, en helgetur vil si Europa for min del da det er greit å ikke kaste bort all tid i fly. Sikkert fint om det er varmere enn Norge også? Hva med Barchelona? Det er en hyggelig by som har alt man kan ønske.
Amsterdam er jo en gjennomganger i forumet, og med god grunn. Det er en virkelig kul by som passer for en helg.
Ellers så kan du gå litt innovativt med feks Tangier, det har ihvertfall jeg siklet på den siste tiden.

Jeg bruker cirka 10000,- på en helgetur i lekepenger, og så kommer jo hotell og transport på toppen.
det var noe vagt det var det, varmen er jo noe som trekker alle Amsterdam har jeg vært i en gang og det blir nokk flere turer dit men da med andre. Hadde noen uker i Bosnia og Croatia i sommer, elsket begge landene men hvordan er disse utenom turistsesong? (Croatia) og hvilke byer bør man besøke? Har også vært i Riga for noen år siden å det å oppleve " Old Town " der var jo helt fantastisk, hvilke eventuelle Øst-Europeiske byer/land bruker folk og besøke på denne tiden?
Sitat av puppetwar Vis innlegg
det var noe vagt det var det, varmen er jo noe som trekker alle Amsterdam har jeg vært i en gang og det blir nokk flere turer dit men da med andre. Hadde noen uker i Bosnia og Croatia i sommer, elsket begge landene men hvordan er disse utenom turistsesong? (Croatia) og hvilke byer bør man besøke? Har også vært i Riga for noen år siden å det å oppleve " Old Town " der var jo helt fantastisk, hvilke eventuelle Øst-Europeiske byer/land bruker folk og besøke på denne tiden?
Vis hele sitatet...
Hører at Budapest er drittbra ihvertfall, selv i vintermånedene. Aldri vært der selv men det klør jo litt i kroppen etter å dra dit. Bildene ser ihvertfall fantastiske ut, utelivet er visstnok knallbra, spa med varmt kildevann, og deilig exchange rate.
Øst-Europa er nok ganske kaldt om dagene, men om det ikke er noe problem for deg så er kanskje Praha en by å ta turen til. Byen er proppet med kultur, billig mat og drikke, flotte fine mennesker og bra uteliv! For en liten helg tror jeg du klarer deg fint med 2-3000,-, spørs hva du er ute etter. Du spiser deg god og mett for en liten 50 lapp, alkohol er sykt billig og de kulturelle opplevelsene er nok hvor mesteparten av pengene vil forsvinne, men det er også masse som er gratis. Byen i seg selv er en kulturell opplevelse, og det å bare trø rundt, over Karlsbroen og opp til borgen er kjempefint! Når jeg var der var vi også å så Swan Lake av Tchaikovsky på Divadlo Hybernia. Ettersom det var Opera/Ballett var det veldig greit å se uten å kunne språket! Kan virkelig anbefales!

Ellers er Wien en nydelig by også proppet med kultur og gigantiske museer. Føler dog at byen er litt trøtt, og det er ikke noe særlig med uteliv, en del trivelige puper, men nattklubber var vel heller vanskelig å finne. Følte ikke en helg var nok til å gå igjennom alt som var, mange av museumene er gigantiske. Var selv innom Teknisk museum, Kunsthistorisk museum, Naturhistorisk museum, Karlskirken, Schonbrunn og ja, da ble det ikke tid til så mye annet på en liten helg egentlig. Kan anbefale Crossfield's Australian Pub som serverer masse digg øl, god pubmat og har en veldig hyggelig (og stort sett Skandinavisk) betjening. Lett å komme i kontakt med andre som er på reisefot solo. For øvrig var nok Wien en nokså dyrere helgetur enn Praha.
Sist endret av kn^tte; 8. februar 2017 kl. 16:05.
Takker for utfyllende og gode svar Sitter å ser på bilder fra Praha nå, for et fantastiskt fint sted!
Er jo bare å sitte å browse flybilletter Kanskje det dukker opp en rest-tur
Mitt tips er og ikke stikke ut av Norge. Skaff deg ski og telt og kom deg ut på heia det er en opplevelse.
Pensjonert Skaper
Dersom du bare vil surre litt rundt og oppleve varmen, og ikke er ute etter store fester er enhver småby langs middelhavet å anbefale. Kanskje en av de mindre kjente øyene tilhørende Hellas? Lei deg en scooter og kjør rundt og kikk, trenger ikke bruke mye penger annet enn på flybilletten.

Ellers må jeg si meg enig med Sterol91, Norge har enormt mye å by på. Kanskje litt kaldt akkuratt nå, men med stormkjøkken, telt og sovepose på ryggen kan man oppleve enormt mye alene i naturen. Finn deg et område som ikke er superpopulært og du kan gå (bokstavelig talt) i din egen verden i dagevis.