Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4212
Hallo, skal leie meg en leilighet om en stund og lurer på hva jeg burde se etter for å gro litt. Jeg skal ikke gro mye, kun for meg selv tenker da en rundt 1-3 planter.
Spørsmålet mitt er hvordan leilighet burde jeg se etter? Tror en blokk er det sikreste ettersom ved små leiligheter har ofte personen som eier stedet tilgang til den.

Er det noe mer jeg eventuelt bør se etter? Høyt oppe, spesielle rom osv.

Takk for all hjelp.
Sist endret av sablabra; 15. desember 2013 kl. 18:22.
Jeg hadde valgt en leilighet langt unna sivilisasjonen.... (som denne)

Men om du skal bo i eller nær en by hadde jeg gått for en med stor kjeller eller stort loft, der det helst er mulig å koble et kullfilter til et ventilasjonsanlegg...
Har ikke så mye peiling, men som sagt over, et sted hvor du kan koble kullfilteret til et ventilasjonsanlegg som gjør at lyden forsvinner ut gjennom ventilasjonen vil være best, men hvis ikke du finner dette så ville jeg ha satset på en leilighet over bakkenivå, altså 2-3-etasje, for å slippe at noen blir mistenkelig for at det suser ved vinduet/veggen til en leilighet 24 timer i døgnet. De viftene lager litt lyd.

Husk å ikke nevn plantene dine til en sjel, sjalusi forekommer veldig fort. Så ikke fortell det til din beste venn en gang. Fortell h*n heller at du har ordnet en god kontakt på marijuana.

Og hvis du er redd for at huseier har nøkkel til leiligheten din, så skifter du lås uten å gi beskjed. Dette er meg bekjent ulovlig mtp. HMS (brann, elektriske feil osv.), men det er også plantene du har planer om å gro.
Sist endret av Dimergon; 15. desember 2013 kl. 18:49.
Takk for alle svar. Det er ikke vits å foreslå leiligheter, men tips heller om type. Har mest lyst til å bo nærme en by, men jeg har jo bil så dette er ikke noe problem. Flytter etter jobbmuligheter.
Husk å ikke nevn plantene dine til en sjel, sjalusi forekommer veldig fort. Så ikke fortell det til din beste venn en gang. Fortell h*n heller at du har ordnet en god kontakt på marijuana.
Vis hele sitatet...
Hvorfor dette egentlig? Blir jo vanskelig å gjemme dette hvis man eventuelt har besøk, som da også røyker.
Sist endret av sablabra; 15. desember 2013 kl. 19:24.
Kan bruke hvilken som helst leilighet så lenge huseieren ikke sniker rundt. 1-3 planter kan du ha i et vanlig garderobeskap.
Sitat av sablabra Vis innlegg
Takk for alle svar. Det er ikke vits å foreslå leiligheter, men tips heller om type. Har mest lyst til å bo nærme en by, men jeg har jo bil så dette er ikke noe problem. Flytter etter jobbmuligheter.

Hvorfor dette egentlig? Blir jo vanskelig å gjemme dette hvis man eventuelt har besøk, som da også røyker.
Vis hele sitatet...
Fordi mennesker er sjalu av natur, og finner noen ut at du har noe ulovlig, så kan det bli nevnt (bevisst eller ubevisst) til andre, enten nå eller i fremtiden hvis de skulle få et vondt øye til deg.

Er ikke så vanskelig å gjemme plantene, ved å ha de inni et garderobeskap på et lite brukt rom, f.eks i en bod som blir lite brukt. Får plass til noen planter i et slikt skap.

Se for deg at du viser en kompis de plantene. Så syns han det er dritfett at han kjenner noen som gror, og bestemmer seg for å si det til en god kompis av seg igjen fordi han ikke klarer å dy seg å fortelle at "Ey kompis, denne potten har en kompis av meg grodd, den er dritgod", og vips så ruller ballen i nedoverbakke.

Det ble visst litt mange "kompis"'er i den setningen, tenkte ikke over at det så litt dumt ut før etter 5-minuttersgrensen var over.
Sist endret av Dimergon; 15. desember 2013 kl. 19:32.
Sitat av sablabra Vis innlegg
Hallo, skal leie meg en leilighet om en stund og lurer på hva jeg burde se etter for å gro litt. Jeg skal ikke gro mye, kun for meg selv tenker da en rundt 1-3 planter.
Spørsmålet mitt er hvordan leilighet burde jeg se etter? Tror en blokk er det sikreste ettersom ved små leiligheter har ofte personen som eier stedet tilgang til den.

Er det noe mer jeg eventuelt bør se etter? Høyt oppe, spesielle rom osv.

Takk for all hjelp.
Vis hele sitatet...

for 1-3 planter som man kan få plass i i et lite telt eller skap kan du sette opp hvorsomhelst.. det viktisgte er å kunne ha kontroll over lukta så den ikke sprer seg til naboer. en toppleilighet i en blokk eller lignende er ganske greit. ingen fasit... ; )
Så lenge du ikke sier det til en sjel, så er du trygg. Ulovligheter bør du rett og slett aldri dele med noen. Dèt og gode forretningsidèer.
Takk igjen for alle svar, det viktigste blir heller å finne ut hvordan jeg kan koble til eventuelle vifter til ventilasjonsanlegg, eventuelt installere forskjellige måter for å forhindre lukt, karbonfilter o.l.
Veldig overrasket over at ingen har nevnt dette tidligere, men gjør så godt du kan for å holde strømforbruket ditt så lavt som mulig. Det er veldig mange som blir tatt ved å ha skyhøye strømregninger, og ingen kjent dokumentasjon på hvorfor. Utenom det sier jeg meg enig med resten av svarene du har fått; hold det for deg selv.
Lykke til med veksten!
Sitat av Airo Vis innlegg
Veldig overrasket over at ingen har nevnt dette tidligere, men gjør så godt du kan for å holde strømforbruket ditt så lavt som mulig. Det er veldig mange som blir tatt ved å ha skyhøye strømregninger, og ingen kjent dokumentasjon på hvorfor. Utenom det sier jeg meg enig med resten av svarene du har fått; hold det for deg selv.
Lykke til med veksten!
Vis hele sitatet...
Det er jo rimlig godt kjent eller common sense... Samtidig snakker 1 gjerne om nærmest industriell produksjon når det er aktuelt.. Og de som driver på med garneri "bigtime" kobler rundt sikringskapet. Fått med meg at de som blir tatt enten går på tips fra snokende naboer eller helikopterjakt med varmesøkende kameraer på hus som holder bastutempratur ; )

Smh.. Hvor mange tiår skal Norge være etter de stadige økende stater som har kommet noelunde til sansene og fjerne lovene rundt medisinsk cannabis.
Campingvogn + Diesel aggregat Mobil hasjplantasje + Du er ikke avhengig av stikk kontakter og heller ingen kan mistenke noe på strømforbruket ditt!

PS. Minner litt om Breaking Bad når jeg leser over dette.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Så lenge du ikke sier det til en sjel, så er du trygg. Ulovligheter bør du rett og slett aldri dele med noen. Dèt og gode forretningsidèer.
Vis hele sitatet...
^^Dette.
Legg fullstendig bånd på deg selv - pass på i fylla. Det er lett å
glippe. Plutselig begynner "uønskede elementer" å "tilfeldigvis"
være med kompiser som kommer på besøk. Har du god rev får
du straks mange "venner", selv om du ikke har til hensikt å selge.

Så lenge du ikke bor i fellesskap/kollektiv bør en beholdning på
3 planter gå helt greit. Velg en strain som avgir lite lukt.

Evt. kan du gjøre som noen bekjente i Spania - de dyrket lowrider
i ombygde minibar-kjøleskap. Du får ikke mer "stealth" enn det!
Telt-pakke
Her har du eksempel på hva du kan bruke for å få veldig greit oppsett. Sørg for å ha plass inne i et skap et sted, så er du mer enn godt på vei.

Jeg har selv hatt et lite telt inne i et skap, og det gikk helt fint.
Man kobler til ventilasjon og kullfilter via teltet, og alt holdes veldig luktfritt og ryddig lett.

Pakken jeg linket er bare et eksempel, det finnes mange fler norske sider som også tilbyr lignende "start-pakker".
Selv hadde jeg et telt på 60x60x120(høyde) cm, og fikk plass til 2 ganske buskete og solide planter der inne.
Desverre er 120 cm noe kort i høyden for cannabis, og jeg måtte hele tiden passe på å trimme ned buskene, da de vokste veldig fort.