Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 3544
Jeg kommer over dokumentaren Small Town Ecstacy. Den handler om Scott på 40 år som er med på alle de samme rave-partyene som sønnen på 18. Han lar etterhvert også de yngre barna, en jente på 15 og en gutt på 13, få prøve. Selv om det er HBO som har laget dokumentaren, er hele filmet med hjemmekamera og dårlig lyd. Den er utrolig interessant, så er det noen som vet om den finnes i bedre kvalitet eller med undertekster?
Han fortjener skikkelig juling.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Han fortjener skikkelig juling.
Vis hele sitatet...
For hva? Å gi barna sine den beste opplevelsen de sannsyneligvis noensinne kommer til å få? Ecstacy (MDMA) er ikke den store stygge ulven folk tror det er. Det er såklart ikke bra å gi det til "barn", men ren MDMA skal du vanskelig ødelegge deg med.
Sist endret av Lille Nikotin; 17. august 2011 kl. 17:04.
Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
For hva? Å gi barna sine den beste opplevelsen de sannsyneligvis noensinne kommer til å få? Ecstacy (MDMA) er ikke den store stygge ulven folk tror det er. Det er såklart ikke bra å gi det til "barn", men ren MDMA skal du vanskelig ødelegge deg med.
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg har forstått, er ecstacy en blanding av speed og MDMA, og det er virkelig ikke noe du gir til barna dine på en alder av 13 og 15.

Jeg stemmer også for å gi han juling.
Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
For hva? Å gi barna sine den beste opplevelsen de sannsyneligvis noensinne kommer til å få? Ecstacy (MDMA) er ikke den store stygge ulven folk tror det er. Det er såklart ikke bra å gi det til "barn", men ren MDMA skal du vanskelig ødelegge deg med.
Vis hele sitatet...
Det er jo faen ikke bra å gi MDMA til 13-15-18 år gamle. Har hørt at man kan fucke seg selv opp ganske mye på MDMA.

Er det forresten også en mor inn i bildet her?
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Det er jo faen ikke bra å gi MDMA til 13-15-18 år gamle. Har hørt at man kan fucke seg selv opp ganske mye på MDMA.

Er det forresten også en mor inn i bildet her?
Vis hele sitatet...
Du har "HØRT", ja. Nemlig. Jeg sa ingen steder at jeg støtter å gi det til barn (13 åringen og femtenåringen, for de trege), attenåringen kan fint bestemme selv hva han vil ha i seg.

Hvis du fucker deg opp på Ecstacy var det ikke det du fikk. Enkelt og greit. Det du derimot fikk var gatepiss blandet med satan. Alternativt har du brukt det LATTERLIG uansvarlig og fortjener det.
Sist endret av Lille Nikotin; 17. august 2011 kl. 17:12.
Sitat av Layzi Vis innlegg
Såvidt jeg har forstått, er ecstacy en blanding av speed og MDMA, og det er virkelig ikke noe du gir til barna dine på en alder av 13 og 15.

Jeg stemmer også for å gi han juling.
Vis hele sitatet...
Extacy blir solgt som så mangt Noen piller har ikke engang MDMA i seg. Extacy skal _egentlig_ være mdma, så vidt jeg vet
Kul dokumentar! Interresant for oss som har et liberalt forhold til MDMA, men det virker kanskje høl i huet for folk som fortsatt tror at MDMA er mer skadelig enn alkohol..
TissemannX: Hele innlegget var pur synsing, og dermed nødvendigvis bullshit.

Bamsegutt: XTC skal egentlig være ren MDMA ja. Ergo, ikke spesielt farlig WHATSOEVER i kontrollerte mengder.
Sist endret av Lille Nikotin; 17. august 2011 kl. 17:17.
Sist jeg sjekket, så kunne man dø av både dehydrering, drukning, sult osv på ecstasy, så jo, jeg vil vel si at det kan være spesielt farlig. Vet også om et par som har blitt mentalt ødelagt av ÈN pille. (Og det er ingen vandrerhistorie.)
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Sist jeg sjekket, så kunne man dø av både dehydrering, drukning, sult osv på ecstasy, så jo, jeg vil vel si at det kan være spesielt farlig. Vet også om et par som har blitt mentalt ødelagt av ÈN pille. (Og det er ingen vandrerhistorie.)
Vis hele sitatet...
HAHAHAHA. Unnskyld, la meg ta på meg min seriøse kappe. Vennligst gi oss kilder til disse påstandene, go on, entertain me! Altså, én pille ren MDMA kan resultere i dette? right. Ved uansvarlig bruk og gatepiss, ja, absolutt.

EDIT: Eller om man rett og slett er så innihampen teit at man blander andre stoffer inn i bildet. SPEED, for eksempel.
Sist endret av Lille Nikotin; 17. august 2011 kl. 17:28.
David Nutt, a former chairman of the UK Advisory Council on the Misuse of Drugs, stated in the Journal of Psychopharmacology in January 2009 that ecstasy use compared favorably with horse riding in terms of risk, with ecstasy leading to around 30 deaths a year in the UK compared to about 10 from horse riding, and "acute harm to person" occurring in approximately 1 in 10,000 episodes of ecstasy use compared to about 1 in 350 episodes of horse riding.[89] Dr. Nutt notes the lack of a balanced risk assessment in public discussions of MDMA

http://en.wikipedia.org/wiki/MDMA

Eg ville altså prøvd MDMA i steden for å ri på en hest vist eg skulle prøvd noe nytt.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Sist jeg sjekket, så kunne man dø av både dehydrering, drukning, sult osv på ecstasy, så jo, jeg vil vel si at det kan være spesielt farlig. Vet også om et par som har blitt mentalt ødelagt av ÈN pille. (Og det er ingen vandrerhistorie.)
Vis hele sitatet...
Prøver ikke å glorifisere MDMA her, men hvordan skulle man klare å drukne av MDMA? Forklar.

Det er ikke helt ufarlig, men så lenge man vet godt hva man holder på med og interesserer seg i MDMA's verden, er det ikke så farlig som folk flest tror.
De folkene som skal ha blitt mentalt ødelagt av en pille må ha tatt noe annet, eller noe annet i tillegg. Et sketchy RC eller noe.
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Prøver ikke å glorifisere MDMA her, men hvordan skulle man klare å drukne av MDMA? Forklar.

Det er ikke helt ufarlig, men så lenge man vet godt hva man holder på med og interesserer seg i MDMA's verden, er det ikke så farlig som folk flest tror.
De folkene som skal ha blitt mentalt ødelagt av en pille må ha tatt noe annet, eller noe annet i tillegg. Et sketchy RC eller noe.
Vis hele sitatet...
Mente ikke å drukne på mdma, men drukne mens man er ruset.

Jeg skal lete etter kilde når jeg kommer hjem, jeg fant en artikkel på at en fyr drakk så mye vann at han druknet. (Vannforgiftning kan det godt ha vært også) mens han var ruset på mdma.
Det stemmer helt at folk har drukket seg ihjel i påvirket tilstand, ja. Men i samtlige tilfeller jeg har hørt om, har det også vært andre stoffer inne i bildet. Og jeg gjentar; SPEED.
Når folk drikker seg til døde så er det fordi de har hørt at de må huske på å drikke: altså at det er farlig å ikke drikke nok.
dermed ender noen opp med å drikke aaaltfor mye.

Det hele bunner i mangel på kunskap. MDMA er ikke farlig i riktige doser så lenge man ikke blir overopphetet eller nedkjølt.
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Det er jo faen ikke bra å gi MDMA til 13-15-18 år gamle. Har hørt at man kan fucke seg selv opp ganske mye på MDMA.

Er det forresten også en mor inn i bildet her?
Vis hele sitatet...
Det er en mor inne i bildet, men hun er negativ til farens bruk. Fikk ikke med meg mye siden det var så dårlig lyd. Derfor jeg spør her om noen har undertekster.
syntes han er ganske kul, jeg

han er i det minste ikke streng og han tvinger jo ikke ungene til å ta det. det er jo en avgjørelse de gjør selv
Sitat av Kronisk Vis innlegg
Den er utrolig interessant, så er det noen som vet om den finnes i bedre kvalitet eller med undertekster?
Vis hele sitatet...
Ingen som bruker TPB lenger?
Det var på Pirate Bay jeg fant den i utgangspunktet, men kvaliteten var nøyaktig like dårlig der. Det virker som den er filmet med et dårlig 90-talls hjemmekamera, noe som er litt rart siden det visstnok er HBO som har laget den.
Sitat av Kronisk Vis innlegg
Det var på Pirate Bay jeg fant den i utgangspunktet, men kvaliteten var nøyaktig like dårlig der. Det virker som den er filmet med et dårlig 90-talls hjemmekamera, noe som er litt rart siden det visstnok er HBO som har laget den.
Vis hele sitatet...
De har nok ikke laget den, men funnet den interessant og dermed publisert den.
Jeg skulle så likt å ha sett statistikken for drukningulykker per alkoholberuset person vs drukningsulykker per person MDMA-high.
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Extacy blir solgt som så mangt Noen piller har ikke engang MDMA i seg. Extacy skal _egentlig_ være mdma, så vidt jeg vet
Vis hele sitatet...
Hva? hovedingrediensen skal vel være mdma, men det skal vel absolutt ikke bare være mdma i extacy??
Sitat av Yayoisking Vis innlegg
Hva? hovedingrediensen skal vel være mdma, men det skal vel absolutt ikke bare være mdma i extacy??
Vis hele sitatet...
En gang i tiden var ecstacy synonymt med MDMA, nå kan du få all slags dritt... Filmen ble spilt inn i USA en gang før 2002, mens sassafras olje var lett tilgjengelig og RC bare betydde "fjernstyrt", så det er ingen grunn til å tro at pillene de tar inneholder noe annet enn ren MDMA og/eller MDA.

(...og selvfølgelig noen tabletthjelpestoffer.)
Det jeg reagerer på er ikke hvorvidt stoffet disse tar er rent eller statistikken rundt dødsfall relatert til dette, men heller det faktum at faren ikke har noe problem med å gi sin datter på 15år og sønn på 13 Ecstasy, hasj, alkohol og eventuelt annet som ikke kom frem i dokumentaren.

Mot slutten av selve dokumentaren ser man også at sønnen (Craig 18) prøver å snakke til faren for å si at disse stoffene ikke er bra for ungene, svaret fra faren var da at så lenge han og sønnen på 18 kunne ta det så virket det ikke som om han så noe galt i å gi stoffet til sine mindreårige unger.

For all del, jeg er for full legalisering, men jeg mener uannsett at det skal være aldersbegrensninger da disse ungene er mindreårige og ikke mentalt i stand til å oppfatte konsekvensene av narkotika og dets virkninger.

En surrealistisk dokumentar, men interessant i den forstand at den gir innsyn i psyken til en far som virker å ha mistet all forstand når han kom i midtlivskrisen.
Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
For hva? Å gi barna sine den beste opplevelsen de sannsyneligvis noensinne kommer til å få? Ecstacy (MDMA) er ikke den store stygge ulven folk tror det er. Det er såklart ikke bra å gi det til "barn", men ren MDMA skal du vanskelig ødelegge deg med.
Vis hele sitatet...
Ingen har sakt heller at mdma er en stygg ulv. Men kan du virkelig forsvare å gi en hjerne i utvikling et stort unaturlig utslipp av serotonin som etterlater barna med altfor lave serotoninnivåer i minst en uke? Det blir absolutt feil å glorifisere mdma opp i skyene slik du gjør når det er såpass lite forskning på de potensielle skadevirkningene.
Sist endret av Psytrip; 18. august 2011 kl. 15:03.