Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 5863
Hei!

Jeg lurer ganske enkelt på hvilke stoffer som blir utløst under tidlig forelskelse, da mener jeg når du så og si er "Blendet av kjærlighet".
Stoffene fra kjælighet er mer interessane siden de antageligvis har en lengere halveringstid en de fra sex, men jeg lurer også litt på hvilke som utløses av sex bare for og dekke "Alle" områdene.

Grunnen er at jeg ikke kan forstå hvorfor ingen presterer og ruse seg på "Kjærlighet" når man kan ruse seg på "Gress", så jeg skulle bare se litt rundt på om det noen gang er blitt utviklet kunstige versioner av disse stoffene, og hvorfor de ikke blir brukt til nettopp dette..
det er ett hormon tror jeg, heter oxytocin på engelsk ihverfall. kan tenke meg at det er vanskelig å "dyrke" det frem, oppbevare og få de inn i blodet men det er bare random guess.
Turak's Avatar
Trådstarter
Sitat av =unique= Vis innlegg
det er ett hormon tror jeg, heter oxytocin på engelsk ihverfall. kan tenke meg at det er vanskelig å "dyrke" det frem, oppbevare og få de inn i blodet men det er bare random guess.
Vis hele sitatet...
Det stoffet er kunstig produsert, var bare raskt innom, vet ikke hvorfor det "Brukes".. var noen bivirkninger så jeg, ganske nasty.

Det rare var at det stoffet hadde en halveringstid på 3 min i blodet, noe som egentlig er litt rart .. det må virkelig bli produsert lenge og mye av det under forelskelser.

Skal se på priser og andre ting litt senere, men jeg er ganske sikker på at det er flere stoffer.

Noen forslag?
Du blir vel belønnet med dopamin både under og etter sex. Du utløser dopamin når du tar kokain, shoot me if im wrong.
Turak's Avatar
Trådstarter
Sitat av crEpi Vis innlegg
Du blir vel belønnet med dopamin både under og etter sex. Du utløser dopamin når du tar kokain, shoot me if im wrong.
Vis hele sitatet...
Det produseres også når du spiser sjokolade og er glad ..

Nei tenker mer spesifikst på hva som gjør deg attraktiv for andre, og andre attraktiv for deg.

Feks når du er kåt så kan din tanke gang få en knekk ..
oxytocin produseres av kroppen etter en orgasme, det er dette som får deg til å føle deg avslappet. Hos jentene starter ikke denne produksjonen før etter ca. 30 min, og derfor er de så oppspilte/glade i å prate etter sex
Symetri i form av utseende er attraktivt og fanger interessen for menneske-øye, det er gjort forskning og det vises at de som feks har godt symetriske ansikter er mer attraktive, samme med kroppen.
Hormoner(testoseron er også med på å gi tankegangen din den knekken når du er kåt) og endorfiner(er biokjemiske signalstoffer som lindrer smerte og påvirker viljen til å sove, spise og drikke. De blir også skilt ut i kroppen når man skader seg, trener eller blir forelsket, og kunstig gjennom akupunktur) sammen med ren lyst er jo også med i bildet.
Jeg opplever å få denne forelskelses følelsen når jeg er på LSD eller fjern...

mediterer, utfører reiki healing eller faktisk er forelsket...
- På andre LSD turen min fokuserte jeg sterkt på å lære meg å få denne kriblende rusen og jeg kan nå sitte i en stol, ligge eller stå og skape kriblingen! Jeg går inn i en mild meditativ sinnstilstand, gjør små pusteøvelser og å fokusere hjernens oppmerksomhet på de små detaljene i kroppen og plutselig sitter jeg og har en blanding av forelskelses følelsen og orgasme... Dette er forresten også hvorfor jeg velger å utforske LSD og andre ting, jeg elsker å lære om meg selv

Beklager mellomrommene og dårlig punktumsetting etc, det er tidlig om morgenen
Sist endret av thomasav; 2. mars 2010 kl. 08:56.
Turak's Avatar
Trådstarter
Thomasav, jeg kan ikke annet en og takke .. !

Skal gjøre litt research om alt dette.

Jeg antar at det er en symetri som gjør at du får den kjærlighets rusen..
Sist endret av Turak; 2. mars 2010 kl. 15:43.
Sitat av Turak Vis innlegg
Det produseres også når du spiser sjokolade og er glad ..

Nei tenker mer spesifikst på hva som gjør deg attraktiv for andre, og andre attraktiv for deg.

Feks når du er kåt så kan din tanke gang få en knekk ..
Vis hele sitatet...
Endorfin er hva du mener, men under orgasme får du også dopamin, samt mange andre stoffer. Pheromoner spiller også en stor rolle her, ettersom kvinner oppfatter gener gjennom pheromon, som gjør at det ikke velger mennesker med samme gener, slik at det ikke fører til innavl.


Oxytocin er noe som gjør at mennesker føler seg trygge til dem som produserer det, noe kvinner gjør under fødsel for at de nyfødte skal føle seg trygge hos moren.
Har selv kjøpt dette på flaske, og det virker, men siden du ikke produserer det selv, har det veldig stor virkning på deg selv.


Vil anbefale dere til å laste ned hele serien Discovery - Sexual Secrets(om jeg husker riktig)

Kan legge ut en link senere om noen er interesserte.


Denne symetrien dere snakker om, går jeg utifra at er Det Gylne Snitt/Adonis Effekten?
Sist endret av TylerDurden; 2. mars 2010 kl. 15:56.
Sitat av Turak Vis innlegg
Hei!

Jeg lurer ganske enkelt på hvilke stoffer som blir utløst under tidlig forelskelse, da mener jeg når du så og si er "Blendet av kjærlighet".
Stoffene fra kjælighet er mer interessane siden de antageligvis har en lengere halveringstid en de fra sex
Vis hele sitatet...
Det er selvsagt flere stoffer som spiller inn, men dopamin er den mest betydningsfulle nevrotransmitteren på dette stadiet. Derfor kan en observere at forelskelse i tidlig fase er en egostisk tilstand. Hovedobjektive er å få den andre parten til å føle det samme for deg, slik at en selv kan ha det best mulig, fremfor å være interessert i den andre partens subjektive lykke. Slik som er mer vanlig i kjærlighetsforholdets senere stadier.

Dopamin utskilles som sagt når en spiser (øker blodsukkeret), sover, har sex, og når en gjør andre bra ting (store idrettsprestasjoner/faglige prestasjoner etc.). Høye nivåer av dopamin er avhengighetsdannende. På denne måten stimulerer hjernen mennesket til å gjenta ønsket aktivitet, derfor kalles dopaminsystemet i hjernen belønningssenteret. Hjernen belønner ønsket aktivitet.

For eksempel vil et manipulert høyt dopaminnivå i hjernen ved inntak av DARI-stoffer som for eksempel kokain, være veldig appetittdempende. Dette er ikke fordi kroppen slutter å trenge næring, men fordi hjernen har lite å tilby for å få kroppen til utføre ønsket aktivitet.

Et kjennetegn på den tidlige intense egoistiske forelskelsen er at de forelskede går ned i vekt, årsaken til dette er at de forelskede i hverandres nærvær hemmer hjernens spillerom til å stimulere til den aktiviteten den ønsker, og de forelskede spiser derfor mindre.

Sitat av Turak Vis innlegg
men jeg lurer også litt på hvilke som utløses av sex bare for og dekke "Alle" områdene.
Vis hele sitatet...
Når du har sex utskilles som nevnt Dopamin. Det er ikke et stoff som i stor grad bidrar til å skape bånd mellom mennesker. Det relasjonsskapende hormonet som utskilles ved orgasme for menn og kvinner er stoffet Oxytocin. Dette stoffet vil i seg selv kunne skape relasjonsbånd mellom deltakerne. Oxytocin er kalt "the cuddle chemical", og gjør at sexdeltakerne ønsker å kose i ettertid, men Oxytocin blir i tillegg supplert av et annet stoff. I tillegg til Oxytocin utskilles også hormonet Vasopressin etter sex. Vasopressin er kjent som antidiurektisk hormon, som vil si at det får nyrene til å holde på mer veske enn vanlig (det motsatte av alkohol). I tillegg til dette så bidrar Vasopressin til at hjernen danner minner bedre. Det vil si at menneskets biologi med hjernen som verktøy ønsker at mennesker som forplanter seg skal samarbeide om å gi avkommet best mulig vekstvilkår. Hjernen forsøker å få til dette ved å utskille et kosekjemikalie, og samtidig så utskiller den Vasopressin slik at kosesekvensen skal huskes bedre, noe som vil bidra ekstra til relasjonsskapingen.

Kvinner utskiller Oxytocin når de føder og ammer, det spekuleres i om det er dette som er årsaken til at kvinner gjennomgående binder seg mer til barn enn menn.

Sitat av Turak Vis innlegg
Grunnen er at jeg ikke kan forstå hvorfor ingen presterer og ruse seg på "Kjærlighet" når man kan ruse seg på "Gress",
Vis hele sitatet...
En blir ruset på den tidlige intense egoistiske forelskelsen. Jeg leste en gang at hjernens dopaminnivåer kom nærmest de nivåene hjernen kan oppnå i kokainrus når en så på kjæresten sin (med medfølgende reflektering over hennes signifikans selvsagt), erfaringer jeg har gjør at jeg kan støtte dette.

Sitat av Turak Vis innlegg
Jeg antar at det er en symetri som gjør at du får den kjærlighets rusen..
Vis hele sitatet...
Fysisk symmetri gjør ikke at du opplever "kjærlighetsrusen".

Sitat av sexploit Vis innlegg
Oxytocin er noe som gjør at mennesker føler seg trygge til dem som produserer det, noe kvinner gjør under fødsel for at de nyfødte skal føle seg trygge hos moren.
Vis hele sitatet...
Oxytocin er en nevrotransmitter, den fungere dermed kun i hjernen til den som produserer det. Det er ikke som feromoner som en utskilles gjennom duft og som omgivelsene ubevisst påvirkes av.
hmm, I følge Discovery, så produserer moren det for at den nyfødte skal føle seg trygg, kan hende at den blir produsert i hjerner og påvirker henne også, i tilegg til at hun skiller den ut sammen med svette.


Jeg skal ikke sette meg på bakbeina, men mener å tro at Discovery er en sikker kilde, kan jo hende at jeg missforstår litt. Hadde vert flott om du har en kilde til ditt utsagn, slik at jeg får sett det
http://en.wikipedia.org/wiki/Oxytocin

"Oxytocin (pronounced /ˌɒksɨˈtoʊsɪn/) (sold as Pitocin, Syntocinon) is a mammalian hormone that acts primarily as a neurotransmitter in the brain".

Stoffet har også andre hormonelle egenskaper, som for eksempel at det skilles ut når brystvorten stimuleres for å få morsmelken til å frigjøres, slik at melken kommer ned til et kammer, men det står ingenting om at dette stoffet på noen måte er i melken og overføres fra mor til barn. Eller at det på noen måte påvirker omgivelser ved at det skilles ut med svette. Det siste ville betydd at også andre enn barnet ville kunne tatt opp Oxytocin fra en mor, og slik er det ikke.
hmm, ok takker, i hvertfall, her er spayen jeg kjøpte http://www.verolabs.com/oxytocininfo.asp

Etter min erfaring virker denne akkurat som lovet, om det er psykisk at jeg forventer at folk skal stole på meg og jeg oppfører meg deretter, for så at de føler seg trygge med meg etter min oppførsler, kan jeg ikke si.
Men jeg har blitt fortalt de utroligeste ting etter å brukt den, men den varer bare i 30 min, så dabber den av.

Og den blir klassifisert som dop, etter hva jeg har hørt.



Om linken er mot reglene, vennligst fjern den, men ikke posten. Takker.
Sist endret av TylerDurden; 2. mars 2010 kl. 20:42.
hm, ser egentlig ikke hvorfor det stoffet der skulle vært på dopinglista, meen, det kan jo sjekkes
Kansje fordi det påvirker andre folk... guru'ene på pherotalk som sa det, går ut ifra at det har noget peiling hehe
Jeg må bare si at jeg er helt overbevist om at dette er scam. I en periode for noen år tilbake ble jeg veldig interessert i feromoner, og leste på grunn av mitt "altomslukende interessersyndrom" veldig mye om kunstige feromoner som kunne kjøpes som spray. Etter litt tid fant jeg ut at de største forumene om emnet drev med sensur og de hadde heltidsagenter ansatt for å med ulike brukere gi positive anmeldelser av produktene til noen bestemte produsenter. Det var helt absurd hvordan jeg gang på gang kunne lese at helt nye først usikre brukere ble totalt overfrelst, ikke bare av ett produkt, men av alle produktene, til slutt så endte de med at de brukte forskjellige komboer avhengige av om de skulle ut på byen, spørre folk om tjenester eller bare gjøre en god figur på muntlig eksamen. Alltid med overbærende suksess. Helt latterlig.
Veit det er sykt mye feromon scam der ute, men noen virker faktisk.
Jeg har en del erfaring med både scam og de som virker, jeg kan gå god for at de fra smartmone er the real deal, jeg og kameraten min ble helt overveldet, når vi først prøvde dem jeg fikk fra de, men de vil ikke hjelpe stort om du ikke gjør litt jobb selv.

Som de selv sier på smartmones, så utgjør feromen bare 20%, du må se på dem som en icebreaker og/eller forsterkningsingsmiddel, når du har prøvd deg en del i felten og lært deg å se forskjell, med og uten, de forskjellige, vil du skjønne hva dem mener. De virker, men de er ikke noen afrodisiac som mange andre reklamerer med.

Du kan velge å tro på din erfaring, jeg står fast med min
Sist endret av TylerDurden; 2. mars 2010 kl. 23:18. Grunn: leif
Turak's Avatar
Trådstarter
Får et lite "Flashback" til filmen "Parfymen" her
Mer spesifikt slutten