Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 5885
Er på jakt etter enten en 65" eller 75". Maks pris 15k.

Hva er de beste tilbudene? Har 0 kunnskap om TV'er.
Mine kriterier til TV:

- 4k UltraHD
- Minimum 100 Hz refresh rate for gaming og fordi bildet flyter bedre generelt.
- Lys på baksiden av TVen som matcher fargene på skjermen. Ambient lighting?
- Smart-TV kun hvis jeg har testet i butikk og den er hurtig og enkel å bruke. Alt annet er slitsomt.

Om du leter litt burde dette være enkelt å finne til mellom 10 og 15 løk på Black Friday

I mellomtiden kan du følge med på blant annet:

Prisguiden.no
Prisjakt.no
Netonnet.no (Min foretrukne nettbutikk for hjemmeelektronikk)
Vent til Elkjøp slipper kampanjen sin på onsdag. De bruker virkelig å peise på med TVer på selve fredagen. Kjøpte en Samsung tv i fjor som før kostet 24900 til 12000.
Sist endret av Putin420; 26. november 2019 kl. 20:28.
Takk for meget gode innspill! Da krysser jeg fingrene for Elkjøp kl 18!
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Mine kriterier til TV:

- 4k UltraHD
- Minimum 100 Hz refresh rate for gaming og fordi bildet flyter bedre generelt.
- Lys på baksiden av TVen som matcher fargene på skjermen. Ambient lighting?
- Smart-TV kun hvis jeg har testet i butikk og den er hurtig og enkel å bruke. Alt annet er slitsomt.

Om du leter litt burde dette være enkelt å finne til mellom 10 og 15 løk på Black Friday

I mellomtiden kan du følge med på blant annet:

Prisguiden.no
Prisjakt.no
Netonnet.no (Min foretrukne nettbutikk for hjemmeelektronikk)
Vis hele sitatet...
Et par spørsmål bare..

Stemmer at bildet flyter bedre med 100 hz og at det bør være et minimumskrav om man ser på sport og lignende.

Til gaming dog, vil ikke de fleste benytte spillkonsoller som ikke gir mer enn maksimalt 60 fps uansett?

Selv om du kobler på en PC skal det godt gjøres å klare presse ut 100 fps om du kjører en 4K oppløsning og ikke vil at ting skal se ræv ut?

Ser heller ikke hvorfor det skal være et kriterie, at tv en skal ha lys på baksiden? Det er jo en 100 % unødvendig kosmetisk ting du kan ettermontere selv?

Har også enda til gode å oppleve en "Smart-TV" som er smartere enn chromecasten til 399 :-).
Sist endret av theimplication; 27. november 2019 kl. 12:38.
LG b9 OLED 65" har en normalpris på 16000. Vent litt for å se om den kommer på tilbud. Støtter 120hz refresh rate, g-sync (freesync), lav inputlag med gamingmode, samt alle andre finesser OLED bringer med seg. Knallgod TV.
Sitat av theimplication Vis innlegg
Et par spørsmål bare..

Stemmer at bildet flyter bedre med 100 hz og at det bør være et minimumskrav om man ser på sport og lignende.

Til gaming dog, vil ikke de fleste benytte spillkonsoller som ikke gir mer enn maksimalt 60 fps uansett?

Selv om du kobler på en PC skal det godt gjøres å klare presse ut 100 fps om du kjører en 4K oppløsning og ikke vil at ting skal se ræv ut?

Ser heller ikke hvorfor det skal være et kriterie, at tv en skal ha lys på baksiden? Det er jo en 100 % unødvendig kosmetisk ting du kan ettermontere selv?

Har også enda til gode å oppleve en "Smart-TV" som er smartere enn chromecasten til 399 :-).
Vis hele sitatet...
Nøkkelordet er "Mine" i den første setningen min.
Sitat av theimplication Vis innlegg
Et par spørsmål bare..

Stemmer at bildet flyter bedre med 100 hz og at det bør være et minimumskrav om man ser på sport og lignende.

Til gaming dog, vil ikke de fleste benytte spillkonsoller som ikke gir mer enn maksimalt 60 fps uansett?

Selv om du kobler på en PC skal det godt gjøres å klare presse ut 100 fps om du kjører en 4K oppløsning og ikke vil at ting skal se ræv ut?

Ser heller ikke hvorfor det skal være et kriterie, at tv en skal ha lys på baksiden? Det er jo en 100 % unødvendig kosmetisk ting du kan ettermontere selv?

Har også enda til gode å oppleve en "Smart-TV" som er smartere enn chromecasten til 399 :-).
Vis hele sitatet...
Det med Hz stemmer veldig bra. Mange spill på konsoll er jo til og med låst til 30fps, da har 100Hz fint lite og si. Men så må man vel stort sett velge mellom 50Hz og 100Hz i TV-verden. Da hadde jeg nok gått for 100Hz selv, bare fordi 50Hz blir lite i mange sammenhenger.

Eier ikke en TV selv, men kjenner mange som har Samsung TV. Jeg synes faktisk smart-TV på desse modellene fungerer veldig greit. Har hatt mer problem med Chromecast selv...
https://www.elkjop.no/product/tv-og-...e65q60rat-2019

10 000 for denne? Er det dyrt? Ser den har kostet 13 000 før på Prisjakt.no så ikke enormt avslag sånn sett.
Sitat av raze Vis innlegg
LG b9 OLED 65" har en normalpris på 16000. Vent litt for å se om den kommer på tilbud. Støtter 120hz refresh rate, g-sync (freesync), lav inputlag med gamingmode, samt alle andre finesser OLED bringer med seg. Knallgod TV.
Vis hele sitatet...
Normal pris på denne tv har vært 18999,- kr siste mnd...før det enda dyrere... men har falt til under 16000 nå siste 4-5 dager.
Veldig bra pris og det er ikke umulig at den blir enda litt billigere de kommende dager.