Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 4747
Det jeg egentlig er på utkikk etter er bare å kunne ha på meg briller som viser det som er på mobilen. Det er først og fremst for å se youtube-videoer og sånt, men hadde vært kult om det fungerte til alt på mobilen.

Jeg blir litt usikker når jeg sjekker ut "VR"-briller, fordi jeg er ikke interessert i "gyroskop-funksjonaliteten" (den som gjør at man tracker hodebevegelser til 360-videoer). Jeg er kun ute etter noen gode briller for å vise skjermen på telefonen uten å sitte/ligge med nakken i kjipe posisjoner

Jeg ser de har mange alternativer her, men det meste jeg finner av reviews er litt vanskelig å tolke uten å ha noe sammenligningsgrunnlag.

Kan jeg forvente god kvalitet dersom jeg kjøper en av disse brillene? Det spriker ganske mye i pris, hva slags forskjeller er det egentlig på de billigste vs dyreste brillene? Er det for øvrig noen som har generelle erfaringer å dele så takker jeg pent ja til de
Om jeg har forstått deg rett, vil du ikke kunne bruke brillene til det formålet du ønsker. For å se på videoer med VR briller for telefon, er du avhengig at videoene er i "VR-format", d.v.s. at videoen vises som to like videoer som avspilles samtidig på venstre og høyre side av mobilskjermen, sånn som dette:



Om du bare ser på en random YT-video vil du se ca halve skjermen med venstre øyet og halve skjermen med høyre øye, noe som vil oppleves omtrent som å skjele kraftig.
^ Men det som er mulig er å laste ned type VR Player app til telefonen. I appen kan man hente fram en video fra YouTube som den omgjør til VR. Jeg har prøvd noen som jeg ikke husker navnet på nå, men de er øverst i lista når man søker på "vr player" (bare prøvd på iPhone).
stepry's Avatar
Trådstarter
Litt synd egentlig, skulle tro det var market for dette. Ser som det blir nevnt her at man kan konvertere videoer, men da blir det et ekstra steg først, pluss det funker ikke på live-videoer. Tusen takk for svar