Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 17129
hei!

jeg er enn nysjgerrig fyr som lurer på en ting. jeg har røyka både brunt å grønt før, men nå i de siste har en kompis av meg snakket i vei om at brunt er mye farligere enn grønt. er det noen her på forumet som eventuelt kan forklare meg en del om hvorfor det er det? har hørt røverhistorier om folk som har fått blanda ting i hasjen sin så jeg tror at de ikke er kun tull på han.

takker for alle svar. skjønner at jeg burde lest meg opp på dette her før jeg begynte å røyke, men nå er de for seint så prøver å finne ut av de nå!
Sa han ikke hvorfor han mente at det var farligere?
Skjønner ikke at det skal være så stor forskjell, men hasj har rykte på seg for å bli blanda ut med alt fra kamelbæsj til bildekk. Uten at det er så mye sannhet i det, men det er mye dårlig bønne. Hvis du får gode rene varer så ser jeg ikke hvorfor en av delene skulle vært mer farlig. Selv syntes jeg hasj er tryggere for hodet, med mindre sjangs for å freake ut.
Er vel større sjanse for at andre unødvendige stoffer har blandet seg inn i hasjen. Betyr ikke at det er farlig, kan bare være større sjanse for urenhet, antar jeg. Handler bare om å skaffe seg erfaring og gode dealere/kilder til stoff og helst unngå randome selgere så du har mer kvalitetskontroll. Mye av røverhistoriene om utblanding av andre farlige rusmidler i hasj er vanligvis røverhistorier. Nytter sjeldent å gjøre det.
Brunt er vel lagd ved varmebehandling med en slags gass? Og olje er vel ekstrakt av bladene, i så måte er det vel sterkere enn grønt og kanskje lettere å overdosere? Har null erfaring, bare siterer ting jeg har lest.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Brunt er vel lagd ved varmebehandling med en slags gass?
Vis hele sitatet...
nei .
Er jo mere THC i Hasj en Marihuana hvis det er det han mener, men det går jo ikke an å ta overdose på noen av disse så ville ikke akkurat kalle det farlig.
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
nei .
Vis hele sitatet...
Er ikke brunt det samme som olje? Og olje er laget på den måten?
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Sa han ikke hvorfor han mente at det var farligere?
Skjønner ikke at det skal være så stor forskjell, men hasj har rykte på seg for å bli blanda ut med alt fra kamelbæsj til bildekk. Uten at det er så mye sannhet i det, men det er mye dårlig bønne. Hvis du får gode rene varer så ser jeg ikke hvorfor en av delene skulle vært mer farlig. Selv syntes jeg hasj er tryggere for hodet, med mindre sjangs for å freake ut.
Vis hele sitatet...
Får håpe at de med bildekk å kamelbæsj bare er røverhistorier får å si de sann! Vi har begge vert velig fjern når temaet har kommet opp så har ikke tenkt på å spør han hvorfor, men skal ta å gjør de! Tusen takk for svar
Sist endret av EquallyFlaw; 6. januar 2014 kl. 02:08.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Er ikke brunt det samme som olje? Og olje er laget på den måten?
Vis hele sitatet...
Søk på: how to make hash...
Sitat av Taurean Vis innlegg
Er ikke brunt det samme som olje? Og olje er laget på den måten?
Vis hele sitatet...
brunt er det samme som hasj, og kalles det pga fargen men ja, en måte å lage olje(som ikke er det samme som hasj) er ved bruk av f.eks butan

EDIT: vil heller ikke kalle det varmebehandling når du lager olje på den måten, butangass rett fra boksen er iskaldt
Sist endret av Bluesky_; 6. januar 2014 kl. 02:12.
Sitat av dazezone Vis innlegg
Er vel større sjanse for at andre unødvendige stoffer har blandet seg inn i hasjen. Betyr ikke at det er farlig, kan bare være større sjanse for urenhet, antar jeg. Handler bare om å skaffe seg erfaring og gode dealere/kilder til stoff og helst unngå randome selgere så du har mer kvalitetskontroll. Mye av røverhistoriene om utblanding av andre farlige rusmidler i hasj er vanligvis røverhistorier. Nytter sjeldent å gjøre det.
Vis hele sitatet...
Har ikke vert så veldig lenge inne i miljøet, men utifra de litt mer "erfarne" jeg har røyka med så har jeg skjønt at hasjen jeg har hatt ikke er så værst, men de vil jo ikke si at de er den beste heller da! Takk for at du svarte

Sitat av Hårskumm Vis innlegg
Er jo mere THC i Hasj en Marihuana hvis det er det han mener, men det går jo ikke an å ta overdose på noen av disse så ville ikke akkurat kalle det farlig.
Vis hele sitatet...
Visste at man ikke kan ta overdose av det, men visste ikke at de va mer THC i hasj enn marihuana! Blir smarter everyday iguess takk for svarer
Sitat av Taurean Vis innlegg
Er ikke brunt det samme som olje? Og olje er laget på den måten?
Vis hele sitatet...
Nei nei nei, steike nei! Brunt = hasj, grønt = marihuana. Har du aldri prøvd sjøl da?

Du, hvor har du fått den informasjonen ifra? Altså, det er noe som heter hasjolje, men 'brunt' er altså stoffet konsentrert i "kaker". Mao hasj. Sorry men jeg trodde freaks visste sånt..
Sist endret av aeon_illuminate; 6. januar 2014 kl. 02:27.
Sitat av EquallyFlaw Vis innlegg
Visste at man ikke kan ta overdose av det, men visste ikke at de va mer THC i hasj enn marihuana! Blir smarter everyday iguess takk for svarer
Vis hele sitatet...
Hehe
Vanlig Marihuana inneholder mellom 1-3% THC
Vanlig Hasj inneholder mellom 4-14% THC
Og Hasjolje inneholder mellom 20-60% THC
Da fikk vi ihvertfall fram riktig informasjon på bordet Jeg har null erfaring, som sagt..
Sitat av Taurean Vis innlegg
Da fikk vi ihvertfall fram riktig informasjon på bordet Jeg har null erfaring, som sagt..
Vis hele sitatet...
Da kan det være like greit å forholde seg stille, så man slipper ytterligere slettede poster fordi man produserer det som kan være nærliggende å kalle for søppel.
Sist endret av m0b; 6. januar 2014 kl. 03:07.
ArbeidsledigProletar
Jeg vil si grønt er farligst. Men det er jo ingen definisjon. Greia med grønt er at du får sykt mye mer kraftige sativas (Haze og cheeze) som er ganske slitsomme på hjernen. Mens hasj er som regel en rolig indica.

Foretrekker brunt over grønt om det er haze. Røyka pollum av haze i jula, var jo vanvittig potent, og etter noen dager kjenner man at det ikke er bare bra når ting blir så ubalanserte. (mtp cannanobioder)
Jeg har opplevd flere ganger å bli psykisk dårlig av hasj, mens marijuana har jeg aldri fått "bivirkninger" annet enn rødsprengte øyne og cotton mouth Var en periode der jeg var skikkelig deppa og hasjen gjorde det mye verre, la hasjen på hylla og røyka bare grønt etter det. Har aldri følt meg bedre!

Påtide staten har et utsalgssted med kvalitetsikret cannabis, jeg betaler gjerne 90% skatt på cannabis

Sitat av Hårskumm Vis innlegg
Hehe
Vanlig Marihuana inneholder mellom 1-3% THC
Vanlig Hasj inneholder mellom 4-14% THC
Og Hasjolje inneholder mellom 20-60% THC
Vis hele sitatet...
Tull. TITEGN

Sitat av Hårskumm Vis innlegg
Er jo mere THC i Hasj en Marihuana hvis det er det han mener, men det går jo ikke an å ta overdose på noen av disse så ville ikke akkurat kalle det farlig.
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis, hasj i norge er somregel produsert av det som ikke er buds. DVS sugarleafs og annet snusk, vil derfor ikke tro at det er mer thc i kommersiell hasj.
Sitat av Nort3d Vis innlegg
skjer med at folk mener cannabis e farlig då ? ja, det e et gateway stoff.. men du kan jo sikkert røyke din egen kroppsvekt
Vis hele sitatet...
Lykke til med det, du får en endret virkelighetsoppfatning og for mye av det kan skade hvem som helst.
Det er mer CBD i forhold til THC i hasj enn marijuana som regel, så med mindre du tar større doser på hasj enn weed er hasj mindre skadelig for psyken vil jeg tro. Fordi CBD motvirker angst/noiaen som THC kan gi.
Har du helt rene produkter er ikke den ene mer ''farlig'' en den andre av den grunn at dødsratioen pr bruker ligger på 0 på begge stoffene. Hasj er laget av olje, og har derfor mer THC. Dette kan gjøre at du blir mer fjern, og at du er sløvere i ettertid.
Farlig og dødelig er veldig langt fra hverandre da.. Hasj er ikke laget av olje men av pollen/støv/krystaller og planterester.
Olje kan ekstraheres/utvinnes, Hasj med mer thc en gode buds, er som regel gode buds ristet tom for krystaller og rullet/presset til charras eller boblings

Sitat av monoxide Vis innlegg
Farlig og dødelig er veldig langt fra hverandre da.. Hasj er ikke laget av olje men av pollen/støv/krystaller og planterester.
Olje kan ekstraheres/utvinnes, Hasj med mer thc en gode buds, er som regel gode buds ristet tom for krystaller og rullet/presset til charras eller boblings
Vis hele sitatet...
Før noen flamer, så er det stor forskjell på kommersiell hasj og high grade hasj.
Sist endret av monoxide; 6. januar 2014 kl. 07:58.
Kan vi ikke si det slik, og konkludere med at trådstarter er en 16 år gammel gutt som lurer på hva forskjellen på hasj og tørket cannabis er?

"Grønt" er tørkede blomster fra cannabisplanten.
"Brunt" er komprimerte elementer fra cannabisplanten.
I og med at cannabis er illegalt uansett form, ser mange smuglere profitt i å blande ut hasjen med andre ting, og derfor tjene mer penger på mindere virkestoff. På grunn av dette kan hasj være mer farlig enn tørket cannabis, siden du da ser med det blotte øyet hva du inntar.

TL;DR, hasj har høyere sjanse for å være utblandet i forhold til weed.
ArbeidsledigProletar
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Det er mer CBD i forhold til THC i hasj enn marijuana som regel, så med mindre du tar større doser på hasj enn weed er hasj mindre skadelig for psyken vil jeg tro. Fordi CBD motvirker angst/noiaen som THC kan gi.
Vis hele sitatet...
HVOR får dere dette fra? Hvor handler dere budsa deres?
Om man handler grønt av kvalitet er det som regel latterlig kraftige sativas her som sliter mye mer på hodet en den gode gamle hasjen.

I tillegg også, hvor får dere denne utbøffa hasjen? Har ikke sett tørrokk på år og dag. BOKSTAVELIG talt, ÅR.
Sist endret av Batabusa; 6. januar 2014 kl. 13:19.
Marihuana og hasj er nesten nøyaktig det samme, forskjellen er at hasj er mer konsentrert. Så ja, hasj er "farligere".
Og som alle andre sier er det større sjanse for at hasjen inneholder noe som ikke er cannabis enn marihuanaen, uten at jeg har spesielt med erfaring og kunnskap om nøyaktig det.

Ikke kjøp hasj av noen du.. ikke ville kjøpt hasj fra.
ArbeidsledigProletar
For å forklare begrunnelsen min for at jeg går mot strømmen her.

VIrker som folk ser seg blind på "papiret".
#1. Hasj inneholder svært sjeldent utblandinger med mindre du handler på gata eller av kjipe folk.

#2. Hasjen er som regel indica, snillere på hodet. Ja, det er potensifisert marihuana, MEN marokken vi får i Norge er grodd ganske "dårlig" og med gamle strains i Marokko. AKA, den er ikke SYKT potent.

#3. Hjemmegrodde sativas er grodd mye mer effektivt enn det marrokkarnernes åkrer på fjellsidene og resultatet er MYE kraftigere og av en helt annen balanse i cannanobioder. Hjemmegrodd er også grodd innendørs og får ikke den naturlige cannanobiod balansen sola gir.

Er jeg virkelig den eneste som mener at skunk/haze/cheeze er mye kjipere for hodet enn den gode gamle marokken?

Alle ser ut til å svare det samme, uten helt å underbygge det med noe annet enn at de ikke får særlig god grønt....
Jeg røyker alltid grønt, og ikke brunt.
I Norge med det illegale markedet, og spesielt når de syntetiske cannabinoidene er i frammarsj så vil jeg holde meg litt klar av det brune. Men det er jo bare en smakssak, har røykt mye brunt og før i tiden.

Mine enkle og personlige og relativt uviktige grunner:
*Hasj, da den er feit og oljete, er en tyngre røyk for lungene mine synes jeg.
*Marihuana lukter gjerne mer, og bedre, jeg elsker lukten!
*Gøyere å mekke med noe grønt plantemateriale enn en svart klump. Mer stress.

Får ofte en bedre high på weed, mindre stress, mer kos osv.
Og inntil det er lovlig i Norge så blir det nok grønning på meg

Batabusa: Jeg tror ikke nødvendigvis at det er utblandet, men bare at man ikke vet. Og jeg føler meg mer frisk og opplagt etter en grønning enn en bruning. Siste er hovedgrunnen. Bruningen gjør bare at jeg vil kubbe osv, og ja, det er jo indicaen, og at CBD også overlever litt bedre enn THC i hasjlagings-prosessen. Correct me if I´m wrong, på den siste der.

Jeg røyker meg heller ikke til jeg ligger i sengen og nærmest får halliser, bare en liten blå rizla-J med ca 65/35 med tobakk/weed, og aldri bong eller noe slikt. Tenker å kjøpe en vape snart da. Får næmlig snart tilgang på hjemmegrodd, som er den ultimate drømmen min Vekk fra det illegale markedet.
Jeg foretrekker brunt foran grønt stort sett alltid, av samme grunner som Batabusa.

Grønt blir som regel grodd svært effektivt enten i Norge, eller i nærheten av Norge. Hasjen vi får kommer som regel fra Afrika eller Asia, og er produsert i langt større kvanta enn hva man vanligvis ser grønt komme i. Jeg er sikker på at sjansen for å utvikle en psykose er langt større når man røyker grønt enn hva den er hvis man røyker brunt. Se bare hva som skjedde i England da "skunk" ble vanlig der borte, psykosetallene steg til værs.
Sitat av Hårskumm Vis innlegg
Hehe
Vanlig Marihuana inneholder mellom 1-3% THC
Vanlig Hasj inneholder mellom 4-14% THC
Og Hasjolje inneholder mellom 20-60% THC
Vis hele sitatet...
1-3% THC høres svært dårlig ut. Vil tro standard marihuana inneholder rundt 5-10%. Høy kvalitet kan ha opp mot 20%.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Jeg foretrekker brunt foran grønt stort sett alltid, av samme grunner som Batabusa.

Grønt blir som regel grodd svært effektivt enten i Norge, eller i nærheten av Norge. Hasjen vi får kommer som regel fra Afrika eller Asia, og er produsert i langt større kvanta enn hva man vanligvis ser grønt komme i. Jeg er sikker på at sjansen for å utvikle en psykose er langt større når man røyker grønt enn hva den er hvis man røyker brunt. Se bare hva som skjedde i England da "skunk" ble vanlig der borte, psykosetallene steg til værs.
Vis hele sitatet...
Husk, det er viktig å skille på sativa og indica dominante strains, skunk er sativadominert.
Forskjellen ligger i nivåene av THC og CBD, de fleste har på bruket vet om disse og forskjellene men det ser ut til å være en ide å repetere det:
THC gir rusen, stoffet alene vil ofte føre nervøsitet/angst, kreative tanker, uorganiserte tanker, farger blir klarere, ting lysere.
CBD: Inaktivt alene, betennelsesdempende, modulerer THC virkning.
Med dette stoffet blir rusen helt annerledes, man blir knisete, sløv, kreative tanker er der enda sammen med alt det andre untatt angsten/nervøsiteten, den er erstatten med en varm og god følelse.

Svaret til trådstarter må vurderes i forhold til bruksmønster, hasj og cannabis kan være farlig avhengig av hvordan man bruker det.
Skriver dette med en skjelvende kjeve så beklager skrivefeil (de som vet, vet hva jeg snakker om)

røyker heller godbønn fra marokko, en "bra" inndoor grow weed fra Norge med edderkopper og spindelvev.

Hasj kan være utblandet ja, men da er det somregel bra hasj. Som blir presset pånytt i Spania, og omgjort til det som kalles "soapbars" eller det vi i Norge kaller standard OsloS bønne. der da biter av bildekk kan bli lagt inn. Verken historier fra tollere eller fra det Norske markedet inndikerer på at noe hasj har blitt "penslet" av LSD eller heroin.

Weed kan også bøffes, ved flere tilfeller! kan ta noen eksemler som at dårlig weed blir tilsatt stoffer som JWH! husker også tilbake i gamledager da "glass-weed" var noe av det mann måtte være på utkikk etter. Da de knuste glass til støv og blandet dette ut med poser med weed.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Husk, det er viktig å skille på sativa og indica dominante strains, skunk er sativadominert.
Forskjellen ligger i nivåene av THC og CBD, de fleste har på bruket vet om disse og forskjellene men det ser ut til å være en ide å repetere det:
THC gir rusen, stoffet alene vil ofte føre nervøsitet/angst, kreative tanker, uorganiserte tanker, farger blir klarere, ting lysere.
CBD: Inaktivt alene, betennelsesdempende, modulerer THC virkning.
Med dette stoffet blir rusen helt annerledes, man blir knisete, sløv, kreative tanker er der enda sammen med alt det andre untatt angsten/nervøsiteten, den er erstatten med en varm og god følelse.

Svaret til trådstarter må vurderes i forhold til bruksmønster, hasj og cannabis kan være farlig avhengig av hvordan man bruker det.
Vis hele sitatet...
For all del, jeg mener ikke å påstå at den kun er grønt som fører til psykose. Men jeg tror at grønt fører til flere psykoser enn hva hasj gjør, ihvertfall her til lands. Dette er en udokumentert påstand fra min side, så den er i og for seg ikke verdt noe mer enn akkurat det.

Min subjektive oppfatning av rus på grønt kontra hasj er at når jeg røyker grønt blir jeg mye mer "trippy" i hodet, overanalyserer det meste og jeg føler innimellom at jeg er på kanten til å få panikk. Røyker jeg hasj opplever jeg disse negative effektene i langt mindre grad. Det stemmer som du sier at dette avhenger av om hvorvidt man røyker indica- eller sativadominerte strains, men det meste av hasj jeg har vært borti her til lands er indicadominert. Jeg har sjeldent/aldri opplevd å få panikk etter å ha røykt brunt.

Men igjen, dette er bare personlige erfaringer etter 10 år med et mer eller mindre sunt forhold til cannabis. Jeg kan ikke backe dette opp med noe.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sjølvaste: Er forøvrig enig med deg, cannabisen som kommer til Norge nå er er ofte mer potent enn endel hasj som kommer. Helt udokumentert er den ikke, det ble utført flere studier ,her er en, som linket økt psykosefare med bruk av 'skunk' (sativadominert cannabis med høyt THC nivå).

Min erfaring er lik men litt annerledes, jeg har brukt det i 15 år:
Det finnes noen typer hasj som kan gi meg hjertebank, panikktanker i hodet blir det ikke, men kroppen føles ut som den er i adrenalinmodus. Men de fleste typene gjør meg sløv, veldig sløv i kroppen, rusen er ikke mye i hodet.
Røyker jeg cannabis, merkes rusen først i hodet, før den brer seg ut i kroppen, jeg smiler litt, hodet roer seg ned og tankene vandrer.
Det finnes forskjeller her, men oftest er rusen veldig merkbar i hodet, kroppen er lettere og det er ikke lite mye pes å bevege på seg som med hasj. Jeg får ting gjort om jeg røyker cannabis, ikke at jeg driter i alt på hasj, men det er en smule tyngre.

En teori er at hasj har Cannabinol (CBN, ikke Cannabidiol som er CBD) i seg, som er et produkt av THC, i og med at det er en behandlet vare som kanskje lagres lengre(smugling etc) så finnes det mye av det i hasj kontra cannabis. Det kan være at dette stoffet bidrar til "hasjrusen".
Har laget egen hasj før fra plantemateriale og kan ikke si at jeg får samme opplevelsene med hasj "fersk fra pressa", de småpsykedeliske karakterene fra cannabisen blir fremtredende.
Sist endret av Dodecha; 6. januar 2014 kl. 15:48.
ArbeidsledigProletar
All egenpressa hasj jeg har vært borti har vært av sativa strains. Så om man skal bruke "hasj" som samlebegrep om all hasj så vil jo hasj selvfølgelig være farligere.

Men i praksis er hasj marokk og grønt er sativas. Sånn generelt sett ihvertfall.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
All egenpressa hasj jeg har vært borti har vært av sativa strains. Så om man skal bruke "hasj" som samlebegrep om all hasj så vil jo hasj selvfølgelig være farligere.

Men i praksis er hasj marokk og grønt er sativas. Sånn generelt sett ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Den skjønte jeg ikke helt. Du mener sativa strains er farlig?

Hardere og litt lysere typer er ofte marokk. Svarte og myke typer kommer vel mer fra land som Afghanistan, Pakistan og Nepal osv.

Grønt varierer veldig mye, men vil tro det er mer sativa ja. Grønt importeres vel mer fra nære land da det er vanskeligere å transportere (større masse kontra vekt osv.). For å ikke snakke om det som blir grodd innenlands da.
Sist endret av Lacertosus; 6. januar 2014 kl. 19:22.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
HVOR får dere dette fra? Hvor handler dere budsa deres?
Om man handler grønt av kvalitet er det som regel latterlig kraftige sativas her som sliter mye mer på hodet en den gode gamle hasjen.
Vis hele sitatet...
Det er jo presist det jeg sa?
Det jeg ser for meg som best må vel være marihuana av rene indica-strains, f. eks Northern Lights. Eller eventuelt hybrider. Det er naturligvis vanskelig å oppnå med mindre man dyrker selv. Men det er det som er planen min for et trygt bruk, lese seg opp på ulike strains og dyrke de selv. Økonomisk og man vet akkurat hva man får i seg :-)
ArbeidsledigProletar
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Den skjønte jeg ikke helt. Du mener sativa strains er farlig?

Hardere og litt lysere typer er ofte marokk. Svarte og myke typer kommer vel mer fra land som Afghanistan, Pakistan og Nepal osv.

Grønt varierer veldig mye, men vil tro det er mer sativa ja. Grønt importeres vel mer fra nære land da det er vanskeligere å transportere (større masse kontra vekt osv.). For å ikke snakke om det som blir grodd innenlands da.
Vis hele sitatet...
Jeg mener sterke sativas er farligere, ja. Og når jeg snakker egenpressa plater snakker jeg om hjemmegroere som lager "pollum" (AKA POLLEN) av budsa sine.

De gror jo i motsetning til marokkarnene mye sterkere greier som da også er sativa. Det sliter noe jævlig på hodet.

Personlig, etter å ha røyka det lenge blir jeg rett og slett deprimert.
Min erfaring er at det ALLTID varierer fra strains, dette gjelder hasjen ogsa.

I det siste har jeg hatt 2 typer sativadominante hasjstrains, hvor den ene ble for mye hodkjor sa jeg kvitta meg med den (ganske likt slik Batabusa forteller). Den andre var helt topp, ganske perfekt egentlig. Har ogsa hatt flere typer indica dominante hasj typer, og da er det sjeldent jeg merker noe ubehag.

Av marijuana har jeg i det siste royket super lemon haze, g13 haze, white widdow, og edelwiss. De tre forste er helt topp, den siste, not so much.

Alt jeg har royket det siste aret kan fore til ubehag, men da har jeg brukt for mye og det er min egen feil. Ingenting har gitt ubehag ved rett mengde, bortsett fra den ene typen sativa dominante hasjen.

Min egen konklusjon er at ikke alt passer for meg, og da kvitter jeg meg med det. Bortsett fra det er alt kontrollert av mengde.

Dette er min erfaring, og ikke et svar som stemmer overens med alle andres erfaringer.
Sitat av BongRips Vis innlegg
Ahh, ikke KAST hasjen! Bare halver dosen til du føler det går bra å røyke det..
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal man fortsette å røyke på noe man ikke får en god opplevelse av?
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Hvorfor skal man fortsette å røyke på noe man ikke får en god opplevelse av?
Vis hele sitatet...
Blir nesten småflau på dine vegne her. Sa ikke at han på død og liv skulle røyke det, jeg kommenterte at det ikke er lurt å kaste det. Mye bedre å gi det vekk/selge det.

Å diskutere hva som er ''farligst'' blir nesten for dumt, men om man skal klare å skade seg, eller oppnå LD50 på thc er vel hasj det enkleste å bruke.
Sitat av BongRips Vis innlegg
Blir nesten småflau på dine vegne her. Sa ikke at han på død og liv skulle røyke det, jeg kommenterte at det ikke er lurt å kaste det. Mye bedre å gi det vekk/selge det.

Å diskutere hva som er ''farligst'' blir nesten for dumt, men om man skal klare å skade seg, eller oppnå LD50 på thc er vel hasj det enkleste å bruke.
Vis hele sitatet...
Du må gjerne bli flau på mine vegne, jeg tar ikke det så veldig tungt. Jeg ville aldri gitt fra meg hasj/weed som jeg mener er ubra å røyke. Men deg om det.

Det siste du sier der er jo en grov overforenkling av problemstillingen. Alle vet at man (praktisk sett) ikke kan overdosere på verken grønt eller brunt. Psykiske lidelser er nøkkelordet her.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Du må gjerne bli flau på mine vegne, jeg tar ikke det så veldig tungt. Jeg ville aldri gitt fra meg hasj/weed som jeg mener er ubra å røyke. Men deg om det.

Det siste du sier der er jo en grov overforenkling av problemstillingen. Alle vet at man (praktisk sett) ikke kan overdosere på verken grønt eller brunt. Psykiske lidelser er nøkkelordet her.
Vis hele sitatet...
Nettopp. Jeg sa at det å diskutere hva som var farligst av disse blir rett og slett for dumt, av den grunn at du ikke klarer å drepe deg av det. Jeg sa at om du skal kunne ta noen skade av det er hasj det som kan bidra mest. Tenkte da på psykiske lidelser, som depresjon, angst, og schizofreni.
Folk må være litt varsomme på å presentere synsing og tull som om det var ren fakta.

Sitat av Hårskumm Vis innlegg
Hehe
Vanlig Marihuana inneholder mellom 1-3% THC
Vanlig Hasj inneholder mellom 4-14% THC
Og Hasjolje inneholder mellom 20-60% THC
Vis hele sitatet...
Nei, det avhenger helt av strain.

Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Det er mer CBD i forhold til THC i hasj enn marijuana som regel, så med mindre du tar større doser på hasj enn weed er hasj mindre skadelig for psyken vil jeg tro. Fordi CBD motvirker angst/noiaen som THC kan gi.
Vis hele sitatet...
Og igjen nei, det avhenger helt av strain.

Forskjellen på brunt og grønning er tilnærmet null, slik som PerPerPer allerede har nevnt. Dette er seriøst super viktig av folk får med seg ettersom at det er noe av det mest missforståtte med cannabis idag..

Hvilken type rus du får av hva du røyker avhenger kun av hvilken strain det er, hvor bra den har blitt produsert og IKKE av om det er bruning eller grønning.. det er bare to forskjellige måter å fremstille produktet på.

Når det er snakk om hva som er farligst (som i seg selv er et lite givende spørsmål da begge er relativt harmløse) så vil de fleste svare bruning, rett og slett fordi det er lettere å "bøffe" ut med diverse ting (noe som ingen gjør uansett, dessuten er det bare til å bruke bittelitt vett angående hvem du kjøper fra så vil du ikke ha det problemet uansett)

Nå som det er sagt, så er det jo selvfølgelig sant at meste parten av bruningen du får i Norge som regel er av indica strain, men det betyr ikke at all bruning i hele verden gir deg samme rus for det om..
Sist endret av Juicekongen; 8. januar 2014 kl. 17:39.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
HVOR får dere dette fra? Hvor handler dere budsa deres?
Om man handler grønt av kvalitet er det som regel latterlig kraftige sativas her som sliter mye mer på hodet en den gode gamle hasjen.

I tillegg også, hvor får dere denne utbøffa hasjen? Har ikke sett tørrokk på år og dag. BOKSTAVELIG talt, ÅR.
Vis hele sitatet...
Du krangler med deg selv her,les posten du sitererer engang til.Han skriver nøyaktig det samma som deg.

Det at du ikke har sett tørrokk på årevis sier ikke en dritt,det er fortsatt masse av det blant gate/kjipe dealere.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Nå har rusforskerne fått ny kunnskap om cannabis, som tilsier at det ikke er fullt så uskyldig. Årsaken er at forholdet mellom innholdsstoffene er blitt endret de siste åra.

– Man har blitt flinkere til å dyrke fram planter som har et høyt rusgivende stoff, og lavere innhold av det psykosedempende stoffet, forteller Anne Line Bretteville-Jensen, forskningsleder ved Sirus.

– Vi kjenner ikke fullt ut effekten av dette fordi dette er forholdsvis nytt, men det man tror er at det vil ha betydning for farligheten av cannabis ved at flere kan bli avhengige, få psykoser eller mentale lidelser av det, fortsetter hun.

Kilde: http://www.nrk.no/norge/_-flere-kan-...bis-1.11439267

Jeg er hverken pro eller con cannabis, jeg følte bare det var en overvekt av det ene synspunktet i tråden her (mer enn til vanlig på freak.) i tillegg til at jeg ikke har sett dette blitt nevnt med ett ord.
Sitat av Duckie Vis innlegg
Nå har rusforskerne fått ny kunnskap om cannabis, som tilsier at det ikke er fullt så uskyldig. Årsaken er at forholdet mellom innholdsstoffene er blitt endret de siste åra.

– Man har blitt flinkere til å dyrke fram planter som har et høyt rusgivende stoff, og lavere innhold av det psykosedempende stoffet, forteller Anne Line Bretteville-Jensen, forskningsleder ved Sirus.

– Vi kjenner ikke fullt ut effekten av dette fordi dette er forholdsvis nytt, men det man tror er at det vil ha betydning for farligheten av cannabis ved at flere kan bli avhengige, få psykoser eller mentale lidelser av det, fortsetter hun.

Kilde: http://www.nrk.no/norge/_-flere-kan-...bis-1.11439267

Jeg er hverken pro eller con cannabis, jeg følte bare det var en overvekt av det ene synspunktet i tråden her (mer enn til vanlig på freak.) i tillegg til at jeg ikke har sett dette blitt nevnt med ett ord.
Vis hele sitatet...
Nå har du jo kildene dine fra norske media. Det har allerede blitt gjort forskning på at cannabis ikke har spesielt stor betydning for å fremkalle psykoser eller mentale lidelser. Forbruket av cannabis blandt folket har mangedoblet seg de siste 20 årene, mens prosent mennesker med psykoser eller mentale lidelser har vært den samme. Det som er teorien her er at folk med psykoser, mentale lidelser, som schizofreni, noe som er den mest omtalte sykdommen grunnet cannabis er at mennesker med sykdommer som schizofreni er mer utsatt for å bruke cannabis en resten av befolkningen.

Denne norske siden din driver å sjaser på om at de er redd for at mange flere skal bli ''avhengig'' av cannabis. Det er også påvist at cannabis IKKE er fysisk avhengighetskapende. Cannabis er på lik linje avhengighetskapende som sjokolade. Det føles godt, og du får lyst på mer, men du er fremdeles ikke Avhengig av den grunn.
Sist endret av BongRips; 8. januar 2014 kl. 22:34.
Jeg har ganske minimalt bruk av cannabis - men det hender jeg røyker i perioder over flere dager. For deretter å gå lengre perioder uten noe røyk.

Da jeg bodde i Australia solgte dem "hydro" og "bush". Hydro resulterte i en utrolig føkka tilstand. Super potent, men grøtete i hodet, og definitivt ikke sundt i lengda. Jeg endte tidlig på at "bush" var tingen om jeg skulle røyke cannabis. (utendørs grodd, antakeligvis med større mengder CBD)

Jeg har en kompis som sluttet å røyke hasj fordi han ble deprimert og tiltaksløs av det. Dette skjedde ikke med grønnt. Jeg kan forsåvidt relatere til dette.

Til sist vil jeg si at jeg merker enorm forskjell på marihuana om det er såkalt "medical" eller bare noe random. Jeg tror det har mye å si at marihuanaen er økologisk dyrket, og ikke er noe overgjødslet hydrophonic opplegg. Naturlig medisinsk cannabis har aldri gitt meg noia-følelse.

Det er selvsagt forskjell på sativa og indica, Men jeg merker mere forskjell på om det er dyrket økologisk av erfarne dyrkere eller om det er noe overgjødslet opplegg der potens (og ikke effekt) er eneste fokus.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Er ikke brunt det samme som olje? Og olje er laget på den måten?
Vis hele sitatet...
Hasj/Brunt er laget av krystallene/hårene på budsa, du legger f.eks budden i en fin rutet fille, slår å dunker lit på den så krystallene knekker av deretter gnikker du krystallene mellom hendene å du har hasj. Det er mange måter å gjøre dette på. Det du kansje blander med er BHO = Butane Hash Oil, dette blir fremstilt på en annen måte men er ufarlig men skal ekstremt små doser får å bli høøy!

Sitat av EquallyFlaw Vis innlegg
hei!

jeg er enn nysjgerrig fyr som lurer på en ting. jeg har røyka både brunt å grønt før, men nå i de siste har en kompis av meg snakket i vei om at brunt er mye farligere enn grønt. er det noen her på forumet som eventuelt kan forklare meg en del om hvorfor det er det? har hørt røverhistorier om folk som har fått blanda ting i hasjen sin så jeg tror at de ikke er kun tull på han.

takker for alle svar. skjønner at jeg burde lest meg opp på dette her før jeg begynte å røyke, men nå er de for seint så prøver å finne ut av de nå!
Vis hele sitatet...
Hasj/Brunt er laget av krystallene/hårene på budsa, du legger f.eks budden i en fin rutet fille, slår å dunker lit på den så krystallene knekker av deretter gnikker du krystallene mellom hendene å du har hasj. Det er mange måter å gjøre dette på. Men brunt kan være mer skadelig da det ofte blir blannet med henna som jeg har forstått, hard bruning er farligere en grønn men er ikke farlig på samme måte som røyk eller alkohol, finner du en myk bruning så må du takke ja kjøpe å kose deg for det er bra greier !

Sitat av Taurean Vis innlegg
Er ikke brunt det samme som olje? Og olje er laget på den måten?
Vis hele sitatet...
Du tenker sikkert på BHO = Butane hash oil, som er en slags olje men er ikke olja fra planten, denne type hasj er ekstremt kraftig
Sitat av Sup3rn0va123 Vis innlegg
Hasj/Brunt er laget av krystallene/hårene på budsa, du legger f.eks budden i en fin rutet fille, slår å dunker lit på den så krystallene knekker av deretter gnikker du krystallene mellom hendene å du har hasj. Det er mange måter å gjøre dette på. Det du kansje blander med er BHO = Butane Hash Oil, dette blir fremstilt på en annen måte men er ufarlig men skal ekstremt små doser får å bli høøy!
Vis hele sitatet...
Nja... Den enkleste måten å lage hasj på, er å gni blomsterknoppene mellom hendene. Mange trikomer vil klebe seg til hendene.
Når man har gjort dette med tilstrekkelig mange “buds” vil man få er tykt, seigt belegg av harpiks på hendene som til slutt kan skrapes av. (dvs en litt bedre forklaring av det du sa)

Dette er ingenting jeg vil kalle ordentlig ''hasj'' uansett.

Hasj eller hasjisj er et sekret fra cannabisplanten. Kvaliteten er avhengig av hvor stor andel cannabinoider som THC disse sekretene inneholder. Skraper du olje fra henda blir det jo naturlig og fint, men det er ingenting for meg.
Sitat av BongRips Vis innlegg
Nja... Den enkleste måten å lage hasj på, er å gni blomsterknoppene mellom hendene. Mange trikomer vil klebe seg til hendene.
Når man har gjort dette med tilstrekkelig mange “buds” vil man få er tykt, seigt belegg av harpiks på hendene som til slutt kan skrapes av. (dvs en litt bedre forklaring av det du sa)

Dette er ingenting jeg vil kalle ordentlig ''hasj'' uansett.

Hasj eller hasjisj er et sekret fra cannabisplanten. Kvaliteten er avhengig av hvor stor andel cannabinoider som THC disse sekretene inneholder. Skraper du olje fra henda blir det jo naturlig og fint, men det er ingenting for meg.
Vis hele sitatet...
Jeg vil nok kalle dette for "ordentlig" hasj, bare at man ikke filtrerer trikomene. Det kalles for "charas" når det kommer fra asiatiske land. Er ikke nødvendigvis dårlig kvalitet heller.
Sist endret av Lacertosus; 9. januar 2014 kl. 00:07.