Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 4849
Har lett etter flere tråder om dette men fant ingen så da lager jeg en.

Jeg jobber i malingsbutikk, og denne sesongen er den kjipeste av alle, det er så få kunder inne om dagen, og lite varer å få.
Vi får kun varer Tirsdag og Torsdag.

Alle varene her er telt, og jeg sitter og kjeder meg bak disken, og prøver og få tiden til og gå.

Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? som får tiden til og gå?

Takk på forhånd.
-Spill noe på mobilen.
-Foreslå til sjefen at du kan ta noen kurs
-Foreslå å ta inn andre produkter(f.eks Fyrverkeri--> du må ta kurs )
-Les en Bok
-Lær deg noe du alltid har lyst til å lære( Google is your friend)
-Lettere å gi forslag om du har noen begrensninger, men det å ta kurs er aldri feil spør du meg:
- Møte nye folk
- Lære deg nye ting
- Få tiden til å Gå!
Lykke til
Takk for svar
Minecraft + TV (sesong på sesonger av diverse serier) får mine 12 timers vakter til å gå mye kjappere iallefall..
Det er litt begrensa hva jeg får gjort på denne pcn fra 1600-tallet :P Støtter ingenting nesten og henger seg opp hvert 2 min :P
Etter å ha jobbet med maling, byggevare, elektro og teknisk kjemisk i over 15 år så kan jeg like så greit si det.

JOBB. Det er garantert ett ellerannet drittarbeid du lurer deg unna.. gjør drittarbeidet så får du dagen til å gå. Latsekk.
Sitat av Mxzyzptlk Vis innlegg
Etter å ha jobbet med maling, byggevare, elektro og teknisk kjemisk i over 15 år så kan jeg like så greit si det.

JOBB. Det er garantert ett ellerannet drittarbeid du lurer deg unna.. gjør drittarbeidet så får du dagen til å gå. Latsekk.
Vis hele sitatet...
Det var da voldsomt. Vil du ha en klem?
Like morsomt hver gang noen med over 10 år i arbeidslivet fortsatt ikke har innsett at mange jobber faktisk har legitim dødtid hvor man ikke kan gjøre _noe_ som helst..
News flash, det fins faktisk mange jobber der ute hvor du helst ikke bør ha gjort noe iløpet av en arbeidsdag.. Tror du brannmenn har lov å håpe på spenning? Tror du beredskapspersonell i luftfarten har lov å håpe på litt spenning i hverdagen? Robuste systemer som ikke feiler = bra, men det medfører enormt med dødtid for alle som sitter døgnet rundt og bare venter på alarmer..
Sist endret av bashfoo; 12. desember 2013 kl. 11:36.
Sitat av Mxzyzptlk Vis innlegg
Etter å ha jobbet med maling, byggevare, elektro og teknisk kjemisk i over 15 år så kan jeg like så greit si det.

JOBB. Det er garantert ett ellerannet drittarbeid du lurer deg unna.. gjør drittarbeidet så får du dagen til å gå. Latsekk.
Vis hele sitatet...
Drittarbeidet er gjort xD
når vi har 8 timer og 3 på jobb og lite og gjøre siden oktober, så er alt unnagjort xD
Sitat av McIvar Vis innlegg
Det var da voldsomt. Vil du ha en klem?
Vis hele sitatet...
Ja takk

Ut i fra TS sin beskrivelse av sin situasjon så ser jeg ikke at h*n skal ha behov for dødtid. Han er butikkfunksjonær og har dertil oppgaver\muligheten for konstruktiv bruk av sin arbeidstid. Jeg forstår at nedetid forekommer og at beredskapspersonell faktisk skal ha hviletid på jobben for å kunne opprettholde beredskap. Men dette blir en HELT annen diskusjon.

Og latsekk var muligens litt harsh. Beklager til TS



(latsekk)

Samtidig så synes jeg du er heldig som har en arbeidsgiver som har 3 i arbeid igjennom en dag uten at det er noe særlig til pågang.. Håper ikke det bunner ut i permiteringer for TS.
Sist endret av Mxzyzptlk; 12. desember 2013 kl. 11:49.
Blir nok ikke noe permiteringer pga, om våren og sommeren og høsten er det fullt kjør!
og det hadde ikke holdt med 1-2 ansatte nå heller.
Har et forslag som jeg alltid gjorde til slutt og når alt annet var gjort... Vasket ristemaskin og heve\senk bordet på blandemaskinen.. Møkkaarbeid som man aldri blir ferdig med
Sitat av Mxzyzptlk Vis innlegg
Har et forslag som jeg alltid gjorde til slutt og når alt annet var gjort... Vasket ristemaskin og heve\senk bordet på blandemaskinen.. Møkkaarbeid som man aldri blir ferdig med
Vis hele sitatet...
haha, du fant faktisk en ting som ikke er gjort her! xD det tror jeg jammen jeg skal gjøre. xD
Da blir sjefen stolt vettu xD
Sitat av Whistle123 Vis innlegg
haha, du fant faktisk en ting som ikke er gjort her! xD det tror jeg jammen jeg skal gjøre. xD
Da blir sjefen stolt vettu xD
Vis hele sitatet...
Kjør på, ingen ting er så fett som når sjefen blir himmelfallen av tiltak som ikke h*n har tenkt på
Begynn å studer din sjefs jobb ^^
Begynn å studer din sjefs jobb ^^
Sitat av Dobbel-V Vis innlegg
-Foreslå å ta inn andre produkter(f.eks Fyrverkeri--> du må ta kurs )

Lykke til
Vis hele sitatet...
God plan!