Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1036
testet pc'n min med speedfan, mens bare firefox kjørte

http://img228.imageshack.us/img228/894/screenshot001wx.jpg

så ting er ganske varme.... men det jeg ikke skjønner er hva MB og GPU er for noe i denne sammenhengen?

Uansett tenker jeg og kjøpe denne CPU viften og håper det vil løse problemet?

http://prisguide.hardware.no/produkt...-nh-u12p-87148
Noctua d14 gjør nok susen.
Trådstarter
43 7
Sitat av Claryn Vis innlegg
Noctua d14 gjør nok susen.
Vis hele sitatet...
kommer vell ikke til å passe hovedkortet mitt...

http://www.asus.com/Motherboards/Int...specifications
Sist endret av surkin; 30. august 2012 kl. 23:20.
Sitat av surkin Vis innlegg
kommer vell ikke til å passe hovedkortet mitt...

http://www.asus.com/Motherboards/Int...specifications
Vis hele sitatet...
ser ikke ut som noe problem, ville vært mer bekymret for minnebrikkene...
Trådstarter
43 7
ja , har 4GB ram , så må nok oppgradere litt der.. MEN.. hva betyr MB OG GPU i speed fan?

det er ganske opplagt hva CPU btyr
MB - MotherBoard - HovedKort
GPU - Graphic Prossesor Unit - Skjermkort eller evt. Grafikk prosessor på hovedkort.

Å kjøpe en god cpu kjøler vil jeg påstå er lurt da viften som ofte følger med cpu'en ikke duger til så alt for mye. Om du så går får vann eller luftkjøler.
Cooler Master Hyper 212 er en god kjøler som også er rimelig.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Først av alt så prøver du noe annet enn Speedfan. Jeg vil tørre å påstå at det eneste dette programmet duger til er viftekontroll, og kun i enkelte tilfeller. Det rapporterer ofte målinger som er fullstendig gale og det er heller ikke lett å tolke resultatene i svært mange tilfeller. Én ting er ihvertfall sikkert, hadde noe holdt 154C inne i maskinen så ville noe slått seg av eller dødd for lenge siden. Det meste kan nok stemme, men den ene CPU-verdien samt MB er garantert sensorfeil. Prøv HW-monitor eller Realtemp istedet for resultater du kan stole mer på.

Siden du også har en så gammel PC kan det godt tenkes at støv i kjøleribbene forårsaker høye temperaturer.
Sist endret av 83leo; 31. august 2012 kl. 16:50.
Sitat av 83leo Vis innlegg
Først av alt så prøver du noe annet enn Speedfan. Jeg vil tørre å påstå at det eneste dette programmet duger til er viftekontroll, og kun i enkelte tilfeller. Det rapporterer ofte målinger som er fullstendig gale og det er heller ikke lett å tolke resultatene i svært mange tilfeller. Én ting er ihvertfall sikkert, hadde noe holdt 154C inne i maskinen så ville noe slått seg av eller dødd for lenge siden. Det meste kan nok stemme, men den ene CPU-verdien samt MB er garantert sensorfeil. Prøv HW-monitor eller Realtemp istedet for resultater du kan stole mer på.

Siden du også har en så gammel PC kan det godt tenkes at støv i kjøleribbene forårsaker høye temperaturer.
Vis hele sitatet...
Har du forslag til noen alternative programmer?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av 83leo Vis innlegg
Prøv HW-monitor eller Realtemp istedet for resultater du kan stole mer på.
Vis hele sitatet...
Sitat av Paradise Jonas Vis innlegg
Har du forslag til noen alternative programmer?
Vis hele sitatet...
Du er jammen meg god til å lese du
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Du er jammen meg god til å lese du
Vis hele sitatet...
Jesus...Det var sløft, sorry folkens
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av 83leo Vis innlegg
Først av alt så prøver du noe annet enn Speedfan. Jeg vil tørre å påstå at det eneste dette programmet duger til er viftekontroll, og kun i enkelte tilfeller. Det rapporterer ofte målinger som er fullstendig gale og det er heller ikke lett å tolke resultatene i svært mange tilfeller. Én ting er ihvertfall sikkert, hadde noe holdt 154C inne i maskinen så ville noe slått seg av eller dødd for lenge siden. Det meste kan nok stemme, men den ene CPU-verdien samt MB er garantert sensorfeil. Prøv HW-monitor eller Realtemp istedet for resultater du kan stole mer på.

Siden du også har en så gammel PC kan det godt tenkes at støv i kjøleribbene forårsaker høye temperaturer.
Vis hele sitatet...
Er det ikke det samme hvilken av disse man bruker? Henter de ikke bare info fra bios?

Prøvde nettopp alle tre og de viste den samme temperaturen med et par graders svinginger.