Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1375175
Perfekt tid for facebook virus!

ikke trykk på linker til videoer av vinduer som eksploderer osv!

så ikke let etter info på facebook og trykk på det folk poster!
Sist endret av WhiteHat; 22. juli 2011 kl. 23:54.
utrolig trist,sterke bilder fra utøya.
Men må si jeg begynner å bli rimelig j.... lei av disse facebook bølgene som går med grupper som opprettes med lystenning,flagg i profilbildet,rop om revolusjon og ``pakkisjakt`` samt mye annet svada for å fremheve seg selv.
det spekuleres nå også i om det er høyre-ekstreme som står bak,jeg tar også meg selv i å forhåndsdømme til tider, jeg må si at facebook mediet er noe overfladisk møl som jeg får mindre og mindre sansen for,noe som kunne vært et kjekt sted å dele bilder på,har utviklet seg til å bli en overfladisk søppelplass
Sist endret av Cosmos; 22. juli 2011 kl. 23:57.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
slike tenn et lys er jo for å vise omsorg, respekt og at en bryr seg.
Dumt at vi ikkje har livstidstraff i Norge.
http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7723368

Aftenposten melder mulig link til høyreekstremisme!
Norskehesten
Alden's Avatar
Sitat av Leikaringen Vis innlegg
Dumt at vi ikkje har livstidstraff i Norge.
Vis hele sitatet...
forvaring gjør at starffen forlenger seg med 5år om gangen slik at det er mulig at han aldri slipper ut igjen.. noe han aldri kommer til å gjøre heller.
Sitat av Leikaringen Vis innlegg
Dumt at vi ikkje har livstidstraff i Norge.
Vis hele sitatet...
Har du hørt om forvaring?

Til alle dere som klager over at med god oppførsel er denne personen ute om 15år så burde dere sette dere inn i norske straffer.

Denne personen vil nok få forvaring, forvaring gjør at Norge i praksis har livstid.
Sitat av Leikaringen Vis innlegg
Dumt at vi ikkje har livstidstraff i Norge.
Vis hele sitatet...
Forvaring er heldigvis tilgjengelig.
Sitat av Leikaringen Vis innlegg
Dumt at vi ikkje har livstidstraff i Norge.
Vis hele sitatet...
Vi har forvaring istedet.
Dersom han blir funnet skyldig, kommer han nok til å tilbringe resten av livet sitt i fengsel.
Sist endret av RosaElefant; 23. juli 2011 kl. 00:01.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
slike tenn et lys er jo for å vise omsorg, respekt og at en bryr seg.
Vis hele sitatet...
Ikke kom her å si at en tulling i nordnorge som ikke kjenner en levende sjel i oslo melder seg inn i ei slik gruppe fordi h*n bryr seg. Det er bare for at andre skal tro h*n er så godhjertet og omtenksom...
Sitat av Quakecry Vis innlegg
slike tenn et lys er jo for å vise omsorg, respekt og at en bryr seg.
Vis hele sitatet...
ja kan være enig i at akkurat det kan være en fin ting, men generelt sett er det sykt mye møl og kakseri hvor folk er så sykelig optatt av å vise kvalitetene sine,går vel gjerne litt offtopic her, men begeret rant litt over i dag når jeg ser hvor mye dumt som blir utalt der på en dag som dette.
Sitat av Affo Vis innlegg
Ikke kom her å si at en tulling i nordnorge som ikke kjenner en levende sjel i oslo melder seg inn i ei slik gruppe fordi h*n bryr seg. Det er bare for at andre skal tro h*n er så godhjertet og omtenksom...
Vis hele sitatet...
De aller fleste mennesker har en form for medlidenhet. Hørt om det? http://no.wikipedia.org/wiki/Medlidenhet
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Ta en kikk på de mengdene av rasistiske facebookgrupper der ute, og les om de daglige drapstruslene mot innvandrere som kommer fra etniske nordmenn så ser du at galskapen, drapslysten og hatet sitter dypt blant mange nordmenn.
Vis hele sitatet...
Ja, og det er da fanden meg på høy tid at vi får en korreksjon. At vi stilltiende har finni oss i attentatforsøket på William Nygaard, terrortruslene i forbindelse med lanseringa av boka om karikaturtegningene og all driten muslimske talsmenn lirte av seg under demonstrasjene om dem er ganske drøyt.

Mistenker at vi aldri har hatt noen skikkelig god offentlig dialog/debatt om det her er en stor del av grunnen til at skaprasismen har fått såpass god grobunn. Håper vi klarer å finne en mellomting etterhvert.

Sitter også med en følelse av at de rapportene vi hører om utlendinger som har blitt banka opp i Oslo er folk som har vært tøffe i trynet, og plutselig blitt forbausa når det plutselig fikk konsekvenser.

... men fy fanden jeg er glad for at det virker som ingen muslimer hadde noe med dette å gjøre.
Det foregikk en terrorøvelse i Oslo for noen dager siden. Er den artikkelen trukket fra afteposten eller? overskriften var "Politiet glemte å informere om øvelse ", men når jeg klikker på linken i google så klikker browseren og siden vil ikke vises. Artikkelen kan finnes her http://mobil.aftenposten.no/article....icleId=3569108 men ikke på vanlig aftenposten?
Sitat av Affo Vis innlegg
Ikke kom her å si at en tulling i nordnorge som ikke kjenner en levende sjel i oslo melder seg inn i ei slik gruppe fordi h*n bryr seg. Det er bare for at andre skal tro h*n er så godhjertet og omtenksom...
Vis hele sitatet...
Hva mener du? Skal ikke bodø væringen få lov til å vise omtenksomhet? Eller missforstod jeg deg helt?
Mulig link til denne mannen? 10 år gammel sak fra Aftenposten.. http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...icle231455.ece

Forøvrig syns jeg det er noe betryggende i at vedkommende er norsk. Det føles enklere å stoppe en norsk terror-organisasjon, enn noe med opphav i midtøsten.

Uansett er dette helt sykt, og jeg håper alle dere i Oslo er trygge, og har det godt!
Sitat av Inge(n) Vis innlegg
Det foregikk en terrorøvelse i Oslo for noen dager siden. Er den artikkelen trukket fra afteposten eller? overskriften var "Politiet glemte å informere om øvelse ", men når jeg klikker på linken i google så klikker browseren og siden vil ikke vises. Artikkelen kan finnes her http://mobil.aftenposten.no/article....icleId=3569108 men ikke på vanlig aftenposten?
Vis hele sitatet...

Politiet glemte å informere om øvelse

Anti-terrorpolitiet avfyrte sprengladninger under en øvelse midt i Oslo, to hundre meter fra Operaen, men glemte å gi beskjed til publikum.

HANS O. TORGERSEN Publisert: 23.07.2011 0.11 Oppdatert: 23.07.2011 0.11
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Merker jeg sjekker denne tråden for oppdateringer om dagens grusomme hendelser før jeg sjekker nettavisene. Vet ikke om det er bra eller ikke. Litt mye interessant synsing her som kanskje ikke har rot i virkeligheten. Oppdatering skjer ihvertfall fort her..
Med tanke på den oppslutninga FRP ville fått i morgen hvis det stod en islamistisk organisasjon bak så er jeg sjeleglad for at det var en nordmann.
Sitat av MrNorUe Vis innlegg
Merker jeg sjekker denne tråden for oppdateringer om dagens grusomme hendelser før jeg sjekker nettavisene. Vet ikke om det er bra eller ikke. Litt mye interessant synsing her som kanskje ikke har rot i virkeligheten. Oppdatering skjer ihvertfall fort her..
Vis hele sitatet...
Indeed, mye lettere å følge med her enn på nettavisene, i og med at her blir alt samlet, mens på nettavisene blir en del her og en annen del der.
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Ja, og det er da fanden meg på høy tid at vi får en korreksjon. At vi stilltiende har finni oss i attentatforsøket på William Nygaard, terrortruslene i forbindelse med lanseringa av boka om karikaturtegningene og all driten muslimske talsmenn lirte av seg under demonstrasjene om dem er ganske drøyt.

Mistenker at vi aldri har hatt noen skikkelig god offentlig dialog/debatt om det her er en stor del av grunnen til at skaprasismen har fått såpass god grobunn. Håper vi klarer å finne en mellomting etterhvert.

Sitter også med en følelse av at de rapportene vi hører om utlendinger som har blitt banka opp i Oslo er folk som har vært tøffe i trynet, og plutselig blitt forbausa når det plutselig fikk konsekvenser.

... men fy fanden jeg er glad for at det virker som ingen muslimer hadde noe med dette å gjøre.
Vis hele sitatet...
det er helt klart et stort problem i Norsk politik angående integrerings og kulturpolitikk,vi er altfor redd for å bli stigmatisert om man ytrer meninger om at fks invadrings-strømmen er for stor i forhold til det Norge klarer å integrere,og de som tør å si noe utaler seg som noen fjøsnisser dvs frp.
det må skapes mer åpenhet og seriøs debatt,ikke sinne slik som det ofte ses fra begge sider
Sist endret av Cosmos; 23. juli 2011 kl. 00:17.
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Sitat av QuePasa Vis innlegg
Politiet glemte å informere om øvelse

Anti-terrorpolitiet avfyrte sprengladninger under en øvelse midt i Oslo, to hundre meter fra Operaen, men glemte å gi beskjed til publikum.

HANS O. TORGERSEN Publisert: 23.07.2011 0.11 Oppdatert: 23.07.2011 0.11
Vis hele sitatet...
Det der skjedde for lenge siden og bygget de brukte (kalt Sukkerbiten) er revet for lengst. Ser ikke at det har noe relevans med dagens hendelser.
Sist endret av MrNorUe; 23. juli 2011 kl. 00:16.
One of the good guys
2rs1's Avatar
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Ja, og det er da fanden meg på høy tid at vi får en korreksjon. At vi stilltiende har finni oss i attentatforsøket på William Nygaard, terrortruslene i forbindelse med lanseringa av boka om karikaturtegningene og all driten muslimske talsmenn lirte av seg under demonstrasjene om dem er ganske drøyt.
Vis hele sitatet...
Du mener altså at drapstruslene og det rasistiske oppgulpet i enkelte Facebook-grupper er en bra ting, for da får man på en måte "tatt igjen" overfor de som kommer med terrortrusler?

Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Mistenker at vi aldri har hatt noen skikkelig god offentlig dialog/debatt om det her er en stor del av grunnen til at skaprasismen har fått såpass god grobunn. Håper vi klarer å finne en mellomting etterhvert.
Vis hele sitatet...
Hvis det viser seg at gjerningsmannen er en nynazist kan det hende du får ønsket ditt oppfylt. Ingenting ville glede meg mer en en total opprulling av rasist/nazist-miljøene både i kjellere og på nettet med etterfølgende fengsling og straff av pakket som sprer hat.

Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Sitter også med en følelse av at de rapportene vi hører om utlendinger som har blitt banka opp i Oslo er folk som har vært tøffe i trynet, og plutselig blitt forbausa når det plutselig fikk konsekvenser.
Vis hele sitatet...
Hva med de hvite nordmennene som blir banka opp av utlendinger? Hva slags følelse har du overfor disse?
Sitat av 2rs1 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Vestkanten ett eller annet sted.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
både i kjellere og på nettet med etterfølgende fengsling og straff av pakket som sprer hat.
Vis hele sitatet...
Dette gjelder vel for muslimene som truer og sprer hat i hytt og gevær også?
Sitat av bo1e Vis innlegg
Dette gjelder vel for muslimene som truer og sprer hat i hytt og gevær også?
Vis hele sitatet...
Ekstremister kommer i alle former og farger, enten de er religiøst eller politisk motiverte.

De er alle like jævlige i mine øyne.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Ekstremister kommer i alle former og farger, enten de er religiøst eller politisk motiverte.

De er alle like jævlige i mine øyne.
Vis hele sitatet...
Definitivt. Men folk sitter på hver sin side og ser bare jævelskapen på andre siden, selv om det er like mye jævelskap akkurat der de selv sitter.
Sitat av bo1e Vis innlegg
Definitivt. Men folk sitter på hver sin side og ser bare jævelskapen på andre siden, selv om det er like mye jævelskap akkurat der de selv sitter.
Vis hele sitatet...
I midtøsten er det amerikanerene som er terroristene - +1
Sitat av QuePasa Vis innlegg
Politiet glemte å informere om øvelse

Anti-terrorpolitiet avfyrte sprengladninger under en øvelse midt i Oslo, to hundre meter fra Operaen, men glemte å gi beskjed til publikum.

HANS O. TORGERSEN Publisert: 23.07.2011 0.11 Oppdatert: 23.07.2011 0.11
Vis hele sitatet...
Fant du artikkelen på aftenposten eller aftenposten mobil?

Publisert og oppdatert datoene endres forøvrig til tidpunktet når man går inn på siden. Den ble først publisert i forgårs tror jeg..
Sist endret av Inge(n); 23. juli 2011 kl. 00:33.
Sitat av 2rs1 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Vet ikke om det er pga pågang eller påbud, men får ikke opp noe bilde der.

Jeg har forøvrig lastet det opp, så om det skulle være borte for flere, finnes det her:
www.lolcipher.com/pix/terrorhome.jpg
Sitat av Zepur Vis innlegg
Vet ikke om det er pga pågang eller påbud, men får ikke opp noe bilde der.

Jeg har forøvrig lastet det opp, så om det skulle være borte for flere, finnes det her:
www.lolcipher.com/pix/terrorhome.jpg
Vis hele sitatet...
*Google streetwiew gjennom hele vestkanten* 2 sek bare
Sist endret av omba; 23. juli 2011 kl. 00:34.
One of the good guys
2rs1's Avatar
Tv2nyhetene hadde et bilde mens de snakket med en reporter som var på stedet. Det er iallefall en rimi butikk i nærheten.
Er det bare eg som syns det virker litt rart at gjerningsmannen tilsynelatende aldri hadde tenkt å slippe unna..?
Stikke ut på en øy og skyte rundt til politiet kommer, ka faen? Andre tilsvarendes massakrer ender jo stort sett med selvmord.

Om denne personen er ansvarlig for begge hendelsene, så er han da enten bare totalt klin gal, eller så hadde han ett ønske om å bli tatt. ?
Sitat av omba Vis innlegg
*Google streetwiew gjennom hele vestkanten* 2 sek bare
Vis hele sitatet...
Gjør det! Hadde vært greit å fått et navn på denne fyren.
Eller han var hjernevasket
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Er det bare eg som syns det virker litt rart at gjerningsmannen tilsynelatende aldri hadde tenkt å slippe unna..?
Stikke ut på en øy og skyte rundt til politiet kommer, ka faen? Andre tilsvarendes massakrer ender jo stort sett med selvmord.

Om denne personen er ansvarlig for begge hendelsene, så er han da enten bare totalt klin gal, eller så hadde han ett ønske om å bli tatt. ?
Vis hele sitatet...
Indeed, synes selv det er litt merkelig. Mulig han villa ha fame, men det er faan ikke verdt det imo.
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Sitat av Inge(n) Vis innlegg
Fant du artikkelen på aftenposten eller aftenposten mobil?

Publisert og oppdatert datoene endres forøvrig til tidpunktet når man går inn på siden. Den ble først publisert i forgårs tror jeg..
Vis hele sitatet...
Nei det er kjempegammelt... Øvelsen foregikk i dette huset http://uexplorer.wordpress.com/2010/...fficebuilding/ men det er revet for lenge siden.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Er det bare eg som syns det virker litt rart at gjerningsmannen tilsynelatende aldri hadde tenkt å slippe unna..?
Stikke ut på en øy og skyte rundt til politiet kommer, ka faen? Andre tilsvarendes massakrer ender jo stort sett med selvmord.

Om denne personen er ansvarlig for begge hendelsene, så er han da enten bare totalt klin gal, eller så hadde han ett ønske om å bli tatt. ?
Vis hele sitatet...
eventuelt var kanskje planen hans suicide by cop, som du sier så kan han ikke hatt for store forhåpninger om å slippe unna på en øy.
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Er det bare eg som syns det virker litt rart at gjerningsmannen tilsynelatende aldri hadde tenkt å slippe unna..?
Stikke ut på en øy og skyte rundt til politiet kommer, ka faen? Andre tilsvarendes massakrer ender jo stort sett med selvmord.

Om denne personen er ansvarlig for begge hendelsene, så er han da enten bare totalt klin gal, eller så hadde han ett ønske om å bli tatt. ?
Vis hele sitatet...
Noe alvorlig galt med mannen. Håper han bare er klin kokos, og ikke har et politisk budskap...
Sitat av omba Vis innlegg
*Google streetwiew gjennom hele vestkanten* 2 sek bare
Vis hele sitatet...
Norsk FreakForum, rene detektiv forumet til tider :P

fyfaen folk finner ut av det meste :P

mye man sikkert finner ut av via bakgrunnen til et bilde
usertitle import
bleh's Avatar
Hva hvis denne fyren har gjort dette av egeninteresse? Damn, da snakker vi psyko. Kan vi innføre dødstraff, bare for denne jævelen?
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Er det bare eg som syns det virker litt rart at gjerningsmannen tilsynelatende aldri hadde tenkt å slippe unna..?
Stikke ut på en øy og skyte rundt til politiet kommer, ka faen? Andre tilsvarendes massakrer ender jo stort sett med selvmord.

Om denne personen er ansvarlig for begge hendelsene, så er han da enten bare totalt klin gal, eller så hadde han ett ønske om å bli tatt. ?
Vis hele sitatet...
Vil nok tro den nederste gjelder denne mannen. Like greit han får straffen, istedetfor å slippe billig unna med døden. Får bare håpe de ikke lar han få sjansen til å ta livet sitt i fengsel, slik han får en dom.
Sitat av 2rs1 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Enda et bilde fra huset:

Sitat av bleh Vis innlegg
Hva hvis denne fyren har gjort dette av egeninteresse? Damn, da snakker vi psyko. Kan vi innføre dødstraff, bare for denne jævelen?
Vis hele sitatet...
Er du for milde straffer for angrep med bombe og slakt av barn/unge?

nei, skal nok finne på noe bedre en det. men syntes at noe annet en dødstraff kunne blitt gjort som f.eks å bure personen inne til han dør av alderdom, slik at han får tenke over hva han har gjort og slite med det.
Det forandrer en del hvorvidt det er islamsk terror (som virker noe mindre sannsynlig nå) eller høyreekstrem terrorisme. Jeg tror vi ville hatt mer å frykte i fremtiden dersom det første var tilfellet, siden slike grupper har større ressurser og nettverk enn den andre typen gruppering.

Men hvis dette er et slags Oklahoma City-angrep er det mulig at høyrevridd, eventuelt kristenfundamentalistisk "Militia"-terrorisme har kommet til Norge som i USA. Disse folka tror ofte på paranoide konspirasjonsteorier om FN og venstresiden, NWO og alt det der. Disse finnes i Norge som i Amerika, og selv om det er svært få av dem er det allikevel ikke stort færre en den lille gruppen innen Islam som er villig til å begå terrorisme. Hørte noe om at Kofi Annan skulle til Oslo, kanskje det var en sammenheng der? Mener å huske disse folka har lite godt å si om Stoltenberg heller. Men nå spekulerer jeg bare. Best å ikke trekke noen konklusjoner for tidlig, jeg anklager ingen her.

For alt vi vet kan gjerningsmannen ha hatt tilknytning til al-Quaida eller lignende selv om han er etnisk norsk, lignende har skjedd før.
Sitat av rW. Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Jupp, må være samme plass.
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Sitat av Simplicity Vis innlegg
Har to navn på en mulig gjerningsmann nå.

Gatenavn gulesider.no -> skattelistene (PS! 32 år gammel/født 1979).
Vis hele sitatet...
Og ihvertfall en av de er blond iflg. facebook.
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.