Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1135
Hei

Er det noen her som vet?
På skattemeldingen jeg fikk nå, så har dem ført opp feriepengene jeg tjente opp i 2019. Disse skulle jeg hatt utbetalt i juni 2020, men fikk dem ikke utbetalt før desember 2020 pga langtidssykemelding.

Når jeg ser på skattemeldingene fra 2018 og 2019 så er det kun lønn som er oppført. Altså 318000kr som jeg har tjent.

I år, så står det 317000kr i sykepenger + 95000 i lønn.. altså så har dem regnet med de 36000 som jeg tjente opp feriepenger i 2019 som inntekt. Og jeg har jo ikke en årsinntekt på 412000kr som det står i skattemeldingen.

Så da lurer jeg bare på om det stemmer at feriepengene skal regnes som lønn?

På forhånd takk for svar
Feriepenger er lønn ja
Dette er helt riktig. Feriepenger regnes som lønn og må beskattes. Det vanlige er at arbeidsgiver betaler ut feriepenger uten skatt, men skattekortet skal ta hensyn til det og trekke mer lønn for øvrige månedene. Kjipern men staten skal ha sitt...