Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3047
God aften, min herrer

Min eldste bror fyller 30 år i april. Jeg skal selvsagt kjøpe ham en gave, men jeg sliter med å konkludere med hva som er en passende sum. Samt hva det uansett skulle ha vært.

Om lag 3-5 tusen kr. er det jeg har sett for meg. Stans meg om jeg er ute å kjører.

Han er en vel etablert mann, med temmelig god råd, i et overhode møblert hjem. Han er interessert i bil og elektronikk. Men på de områdene er han vel utrustet.

Så det måtte nok ha vært en sånn type gave som en ofte ikke ville kostet på en selv, men som er noe man kunne hatt for resten av livet. Jeg har tittet på kikkerter, blant annet.

Jeg treffer han ukentlig, og han har bistått meg med materialistiske goder utallige ganger.


Takk i forkant
Sist endret av Hr. Smith; 15. februar 2021 kl. 23:23. Grunn: Skrivefeil
Ser du nevner kikkert, liker han natur? I såfall kan en god kniv være et alternativ. Same kniv for eksempel.

Bil interesserte liker også ofte klokker, så det kan også være en idé.

Man får aldri nok verktøy, noe nesten ingen privatpersoner har er momentnøkkler. Det er et verktøy alle kompisene mine spør om å låne hele tiden, jeg kan nesten garantere at han har trengt det minst et par ganger hvis han skrur mye.
Veldig god ide. Kjenner du en solid modell hvor en får det en betaler for?

Nei, han er i utgangspunktet ikke en frilufts-person-(?). Men en kikkert er noe en kan ha i bilen de gangene en trenger det. Og det har man jo hele livet. En kniv også, som du nevner er jo også litt sånn.
Sist endret av Hr. Smith; 15. februar 2021 kl. 23:47. Grunn: Fraværende info
Jeg tror en Makhila ville vert en fin gave, garantert en han vil huske. Perfekt rundt tall gave, varer lenge og vist den blir tatt godt vare på. Den kan også føres videre til eventuelle barnebarn, de ligger fint innenfor budsjettet ditt og.

Endel forsjellige utgaver til varierende prisklasser. Du kan no sjekke det ut vist det hørest intrisangt ut.

Makhila
https://makhila.com/en/

Forsjellige utgaver
https://makhila.com/en/ainciart-berg...ls-and-tariffs
Veldig veldig stilige. Helt rett som du sier.

Huff, nå kommer jeg til å sikle etter en egen også.

Takk for godt tips
Usikker på hvilken modell jeg har, men jeg har en ifra tengtools jeg synes er ganske god. Wurth sine er også ganske gode, og de kan fikse kalibrering for deg når det trengs. Kan lønne seg å kjøpe 2 stk, en som dekker høye nm verdier, og en som dekker de mindre.
Kanskje gjøre noe sammen med broder'n? Kanotur, fiske og noe gode fiskeskrøner over noe godt i glasset rundt leirbålet?
Om han har langt bedre økonomi enn deg så har han sikkert det aller meste han trenger og har dekt seg godt opp rundt hobbyer og interesser. Dessuten så er det jo bra å ikke bidra til kjøpefesten og forbrukersamfunnet, men heller forsøke å gi litt personlig? Trenger jo ikke være fisketur, brukte det bare som et eksempel. Du kan jo lage noe til ham? En "gyngestol" til å ha i hagen el på terrassen? Eller ta han med i varmluftsballong eller gi ham banekjøring i gave? En opplevelse av noe slag?
Helt sant som du sier.

Varmluftsballong var en morsom ide. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på det.
"Øko-Terrorist"
Hva med en Whisky destillert i fødselsåret hans? https://www.vinmonopolet.no/vmp/sear...&currentPage=0
Dersom dere er venner i tillegg til å være brødre så kan det jo være hyggelig å gjøre noe sammen.
Hva med en overnatting på Alexandra hotell i Loen, via ferata med fuide og Loen skylift? Selvfølgelig god middag og kanskje en tur i spa og basseng. Vet nå ikke om den avdelingen er åpen nå i corona.....
Dessuten får dere en flott tur til Vestlandet som er noe av det flotteste Norge har. Det er heller ikke langt fra Loen til Stadt, de flotteste surfestrender i vårt land.
Klem fra Betty
Hva med noen forskjellige sånne "mystery boxes" typ Tokyo Treat f.eks, finnes mange andre også selvfølgelig, men du kan få en del forskjellige slike for den summen du har tenkt til å bruke og det alltids noe spennende i de kassene.
Du trenger heller ikke å binde deg til noe, du bare kjøper en også avslutter du "abonnementet"

I den første linken "mystery boxes" er det 45 forskjellige typer ment til menn.
Klær, parfymer, barberings-utstyr, solbriller, klokker og mye mye mye mer.

Stor sjanse for at du kan finne noen kule ting til han der.

Edit; har selv brukt tokyo treat mange ganger, fått masse forskjellige japansk godis, men også limited edition coka cola flasker, helt blank coka cola osv som jeg bare sparer på, fordi det er ting man ikke har i Norge eller.
Sist endret av Flaffersen; 19. februar 2021 kl. 00:41.
Har han eller har han nevnt om han har lyst på noe tatoveringer?
Jeg fikk gavekort på tatovering på et beløp som gjorde at jeg bare kunne booke av en hel dags sitting på min 30 årsdag. Det er helt klart den gaven jeg har satt mest pris på oppigjennom. Kommer vel et stykke med 3-5K
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Hva med noen forskjellige sånne "mystery boxes" typ Tokyo Treat f.eks, finnes mange andre også selvfølgelig, men du kan få en del forskjellige slike for den summen du har tenkt til å bruke og det alltids noe spennende i de kassene.
Du trenger heller ikke å binde deg til noe, du bare kjøper en også avslutter du "abonnementet"

I den første linken "mystery boxes" er det 45 forskjellige typer ment til menn.
Klær, parfymer, barberings-utstyr, solbriller, klokker og mye mye mye mer.

Stor sjanse for at du kan finne noen kule ting til han der.

Edit; har selv brukt tokyo treat mange ganger, fått masse forskjellige japansk godis, men også limited edition coka cola flasker, helt blank coka cola osv som jeg bare sparer på, fordi det er ting man ikke har i Norge eller.
Vis hele sitatet...
Broren hans fyller 30 år.
Rundt tall. Godteri og mystery box juggel duger ikke.

Tror du kan få et Omega armbåndsur for den prisen. Sent 60 tidlig 70-talls.
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Broren hans fyller 30 år.
Rundt tall. Godteri og mystery box juggel duger ikke.

Tror du kan få et Omega armbåndsur for den prisen. Sent 60 tidlig 70-talls.
Vis hele sitatet...
Om du sjekker første linken så er det faktisk ikke snakk om bare godteri men en haug med forskjellige ting som er brukbart for en som fyller 30, 40, 50, 60 eller whatever.

Klær, klokker, cocktail kits, craft brews, solbriller, slips, sokker og utrolig mye mer som faktisk er mer en bra nok gaver om man kombinerer noen av de etter hvilke interesser broren har, men bra du bare tenker godteri og juggel da, når det er så utrolig mye annet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hr. Smith's Avatar
Trådstarter
13 7
Takk for svar, gutta! Mye bra her. Heldigvis har jeg enda noen uker til min rådighet
BRAND ∞ STRONG
Hva med en "ting" og et tilhørende kurs?

Du nevner prisleie 3-5 tusen kr. For det kan du kjøpe et ok kamera og så + på et kurs.
Noe som kan bli en morsom hobby.
Foto var bare et forslag. Det kan eventuelt byttes ut med noe annet.
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Broren hans fyller 30 år.
Rundt tall. Godteri og mystery box juggel duger ikke.

Tror du kan få et Omega armbåndsur for den prisen. Sent 60 tidlig 70-talls.
Vis hele sitatet...
Du har også de som gir faen i gaver og bare spiser en god middag..