Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2879
Anonym bruker
"Klein Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!

Endte opp med å måtte få litt hjelp nylig, da omstendigheter har gjort at jeg har havnet i en tung periode. Jeg endte opp med å få noen Valium 5mg Roche, nok til over jelga, frem til jeg kan få videre oppfølgning av helsevesenet, i tilfelle ting skulle bli vanskelig igjen. Er forsåvidt ikke snakk om rus her, da jeg ikke har noe ønske om å ruse meg på desse tablettene, men antar dette er den mest passende kategorien.

Jeg fikk ikke så mye informasjon om virkningen, og lurer litt på hvordan desse skal virke, hva jeg kan forvente av å ta de, og hvor lenge de varer. I dag ble det plutselig en dårlig dag igjen, og jeg har tatt to stk i håp om å ikke bli liggende i senga hele dagen. Jeg tok først én, men det virka ikke som det hjalp stort, hverken på urolighet eller nedstemthet. Nå har jeg tatt nr to, og skal da ikke ta flere i dag. Jeg håper det hjelper mer nå.

Siden jeg nå har tatt to stk allerede, og har fått beskjed om å ikke ta flere enn to på én dag, vil de eventuelt virke lenge nok til at jeg ikke kan få behov for å ta de igjen senere uten å da kunne ta flere?

Hva er det egentlig jeg skal få ut av å ta de? Jeg går konstant med klump i magen, hjertet i halsen, puster tungt og har mye tanker. I tillegg er jeg ofte veldig nedstemt. Jeg har skjønt det sånn at denne medisinen først og fremst går på det med urolighet, men etter å ha tatt den første merka jeg ikke stor forskjel på det heller. Er nok litt tidlig å si etter den andre nå, men burde jeg ha klart å finne roen ved hjelp av dette medikamentet?

Forsåvidt så sa legen jeg snakka med at de skulle gi meg Vival. Det står også Vival 5mg på lappen jeg fikk med, men på brettet står det Valium.

Som sagt er det ingen ønske om rus i bildet her, bare ønske om litt hjelp til å komme meg igjennom helgen. Jeg har aldri brukt denne typen medisiner før, så jeg håper noen kanskje kan gi meg litt informasjon.
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Valium er angst dempende. Det vil ikke hjelpe mot nedstemthet og heller ikke særlig på tankeuro. Valium brukes for eksempel ved stor flyskrekk for å ikke bokstavelig talt skjelve i bena gjennom hele check in og take off, eller etter sjokksituasjoner som ulykker hvor man er kjempe nervøs og redd, og brukes også for noen ved sterk sosial angst eller andre angstlidelser.

Det høres ut som du forventer nor annet ut av medisinen enn hva dens formål er.

Vil du bli kvitt følelsen av nedstemthet og uro må du over til sterkere rusmidler som opiater og rivotril.

Sobril er også et angstdempende preparat som er relativt mildt for en kort periode, jeg syns det hjelper bittelitt på klumpen i magen og når jeg har mye frykt i meg og tankene (men hjelper ikke på rasjonelle tanker) , men det hjelper deg ikke opp av senga og i godt humør det heller.
Anonym bruker
"Klein Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Valium er angst dempende. Det vil ikke hjelpe mot nedstemthet og heller ikke særlig på tankeuro. Valium brukes for eksempel ved stor flyskrekk for å ikke bokstavelig talt skjelve i bena gjennom hele check in og take off, eller etter sjokksituasjoner som ulykker hvor man er kjempe nervøs og redd, og brukes også for noen ved sterk sosial angst eller andre angstlidelser.

Det høres ut som du forventer nor annet ut av medisinen enn hva dens formål er.

Vil du bli kvitt følelsen av nedstemthet og uro må du over til sterkere rusmidler som opiater og rivotril.

Sobril er også et angstdempende preparat som er relativt mildt for en kort periode, jeg syns det hjelper bittelitt på klumpen i magen og når jeg har mye frykt i meg og tankene (men hjelper ikke på rasjonelle tanker) , men det hjelper deg ikke opp av senga og i godt humør det heller.
Vis hele sitatet...
Takk for svar! Det var nok det jeg fryket å høre... De bør vel spares til sterkere angst-reaksjoner, som det jeg opplevde når jeg måtte ta kontakt med helsehjelp. Jeg får håpe jeg klarer å få meg på beina nok til å få gjort det jeg burde får gjort, og få i meg mat.

Jeg vil jo helst ikke over på sterkere medikamenter, ei heller ønsker jeg å måtte ty til medikamenter i det hele tatt. Det eneste jeg synes ser lovende ut er esketamin nesespray, men det ser ut til å bli vanskelig å få tak i, når det eventuelt blir tilgjengelig.
Anonym bruker
"Kjær Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det blir veldig subjektivt, men jeg synes valium kan hjelpe på mot tankespinn og slikt.j
Til meg hjelper valium mot tankekjør, uro, angst osv.
Jeg får vival 5mg (samme virkestoff) og de varer i ca 4t hos meg.
5 mg?
Det er jo en tantedose
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Guy_Incognito Vis innlegg
5 mg?
Det er jo en tantedose
Vis hele sitatet...
Uten særlig toleranse sovner man bare av høye doser valium og sobril
Anonym bruker
"Kjær Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Til meg hjelper valium mot tankekjør, uro, angst osv.
Jeg får vival 5mg (samme virkestoff) og de varer i ca 4t hos meg.
Vis hele sitatet...
2t her
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for svar! Det var nok det jeg fryket å høre... De bør vel spares til sterkere angst-reaksjoner, som det jeg opplevde når jeg måtte ta kontakt med helsehjelp. Jeg får håpe jeg klarer å få meg på beina nok til å få gjort det jeg burde får gjort, og få i meg mat.

Jeg vil jo helst ikke over på sterkere medikamenter, ei heller ønsker jeg å måtte ty til medikamenter i det hele tatt. Det eneste jeg synes ser lovende ut er esketamin nesespray, men det ser ut til å bli vanskelig å få tak i, når det eventuelt blir tilgjengelig.
Vis hele sitatet...
Desverre ingen medisiner som kan hjelpe for en Quick fix mot den lammende nedstemtheten du er gjennom. Vil ikke anbefale deg skadelige rusmidler som gir humørboost da de på sikt ødelegger serotoninen i hjernen så du bare blir mer deppa over lengre tid når rusen er ute. Skjønner at du har det vanskelig nå og det beste er å sove seg gjennom ved hjelp av 15mg valium eller å få en venn, vennskapelig venninne eller familiemedlem på besøk som tar med mat til deg og bare sitter med deg i stua å ser en film til du legger deg igjen om dette bare handler om å komme seg gjennom helga. Alkohol anbefaler jeg heller ikke for du blir mer deppa og tom dagen derpå.
Anonym bruker
"Klein Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Desverre ingen medisiner som kan hjelpe for en Quick fix mot den lammende nedstemtheten du er gjennom. Vil ikke anbefale deg skadelige rusmidler som gir humørboost da de på sikt ødelegger serotoninen i hjernen så du bare blir mer deppa over lengre tid når rusen er ute. Skjønner at du har det vanskelig nå og det beste er å sove seg gjennom ved hjelp av 15mg valium eller å få en venn, vennskapelig venninne eller familiemedlem på besøk som tar med mat til deg og bare sitter med deg i stua å ser en film til du legger deg igjen om dette bare handler om å komme seg gjennom helga. Alkohol anbefaler jeg heller ikke for du blir mer deppa og tom dagen derpå.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig med deg og er alt i alt ikke ute etter medikamenter eller rus til å komme meg igjennom dette. Jeg har fått akutt time innen helsetjenesten, men hadde en ekstra akutt situasjon, som er grunnen til at jeg fikk litt beroliggende med meg i tifelle det skulle bli så akutt igjen. Er dessverre ganske alene akkurat nå, og har ikke så mangen som eventuelt kan være der for meg på den måten, men har heldigvis noen jeg kan prate med om dette.

Alkohol hjelper ikke for min del, og jeg er ikke noe glad i å drikke, så det tyr jeg ikke til på noen måte. Jeg har vært glad i å røyke cannabis før, men har slutta med det. Det gjør ingenting til eller fra på problemene jeg har, men er rett og slett gått lei av det.
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg er helt enig med deg og er alt i alt ikke ute etter medikamenter eller rus til å komme meg igjennom dette. Jeg har fått akutt time innen helsetjenesten, men hadde en ekstra akutt situasjon, som er grunnen til at jeg fikk litt beroliggende med meg i tifelle det skulle bli så akutt igjen. Er dessverre ganske alene akkurat nå, og har ikke så mangen som eventuelt kan være der for meg på den måten, men har heldigvis noen jeg kan prate med om dette.

Alkohol hjelper ikke for min del, og jeg er ikke noe glad i å drikke, så det tyr jeg ikke til på noen måte. Jeg har vært glad i å røyke cannabis før, men har slutta med det. Det gjør ingenting til eller fra på problemene jeg har, men er rett og slett gått lei av det.
Vis hele sitatet...
Så bra at du søkte hjelp! Selv på akutte tilfeller er det ofte noen dagers ventetid, og nå er det jo helg så akuttenheten på din lokale dps (åpen hver ukedag drop-in) er nok stengt. Men du kan også ringe legevakt akuttpsykiatrisk på 116117 døgnåpent alle dager å få noen å prate med der ganske med en gang om du drar bort og har varslet at du kommer og er i krise.

Jeg har fått hjelp av Mental helse hjelpelinje på 116123 også. Det satt langt inne å ringe første gangen og jeg la på mange ganger før noen svarte, men fra den gangen jeg pressa meg gjennom de første femten sekundene så har jeg brukt hjelpelinja som en trøst i veldig mørke stunder. Man må ikke nødvendigvis fortelle de alt engang, men det kan være godt å ha noen på røret som man ikke trenger å føle seg til bry for.

Se frem til mandag og tenk at du snart får hjelp! Spis sjokolade eller sjokoladekake som øker velvære og dopaminnivået, prøv å gå en tur eller sett deg ute i frisk luft på en benk i sola med solbriller og hatt (fuck alle andre, men d vitaminer fra litt sol føles godt etterpå). Eller dykk inn i et mobilspill som kan avlede vonde tanker og få tiden til å gå.

Har vært der du er så føler med deg, men på sikt blir det bedre så ikke mist håpet.
Anonym bruker
"Klein Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så bra at du søkte hjelp! Selv på akutte tilfeller er det ofte noen dagers ventetid, og nå er det jo helg så akuttenheten på din lokale dps (åpen hver ukedag drop-in) er nok stengt. Men du kan også ringe legevakt akuttpsykiatrisk på 116117 døgnåpent alle dager å få noen å prate med der ganske med en gang om du drar bort og har varslet at du kommer og er i krise.

Jeg har fått hjelp av Mental helse hjelpelinje på 116123 også. Det satt langt inne å ringe første gangen og jeg la på mange ganger før noen svarte, men fra den gangen jeg pressa meg gjennom de første femten sekundene så har jeg brukt hjelpelinja som en trøst i veldig mørke stunder. Man må ikke nødvendigvis fortelle de alt engang, men det kan være godt å ha noen på røret som man ikke trenger å føle seg til bry for.

Se frem til mandag og tenk at du snart får hjelp! Spis sjokolade eller sjokoladekake som øker velvære og dopaminnivået, prøv å gå en tur eller sett deg ute i frisk luft på en benk i sola med solbriller og hatt (fuck alle andre, men d vitaminer fra litt sol føles godt etterpå). Eller dykk inn i et mobilspill som kan avlede vonde tanker og få tiden til å gå.

Har vært der du er så føler med deg, men på sikt blir det bedre så ikke mist håpet.
Vis hele sitatet...
Var akuttenheten jeg var i kontakt med først, hvor jeg fikk en time allerede på mandag. Måtte dessverre kontakte legevakten samme kveld. Der fikk jeg utlevert beroligende jeg kunne ha til over helga. Da ble jeg også oppringt igjen av akuttenheten dagen etter. De ville egentlig hatt meg inn på en time, men grunnet en uavklart situasjon rundt covid kunne de ikke det enda. Hvis det blir avklart får jeg sikkert en time med fysisk oppmøte snart.
Ta et par til, du.

Så skal du se.
Sist endret av Tobias24; 15. august 2020 kl. 20:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er på Valium 5mg nå for å ha en litt bedre dag enn vanlig - funker greit, kunne kanskje trengt en dose til men da blir jeg nok megatrøtt og vil ikke legge meg på en del timer enda. Håper du finner ut av det, dette kan være tøft å gå gjennom :/ men hey, du er ikke alene! Si ifra hvis du trenger noen å prate med
Anonym bruker
"Klein Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Lykkestjerna Vis innlegg
Er på Valium 5mg nå for å ha en litt bedre dag enn vanlig - funker greit, kunne kanskje trengt en dose til men da blir jeg nok megatrøtt og vil ikke legge meg på en del timer enda. Håper du finner ut av det, dette kan være tøft å gå gjennom :/ men hey, du er ikke alene! Si ifra hvis du trenger noen å prate med
Vis hele sitatet...
Takk for det! Har heldigvis fått litt gladnytt etter flere dager med flere og flere kjedelige beskjeder, så ting ser litt lysere ut igjen, men jeg er glad jeg turte å ta kontakt med helsevesenet!

Endte opp med å ta 10mg totalt, men kan ikke si det gjor stor forskjel. Jeg sparer de til jeg eventuelt har en type kveld som den kvelden jeg ringte til legevakt tror jeg, så håper jeg på å kunne få møte opp fysisk hos behandlere snarest mulig.
Skjønner! Bra du tok kontakt med dem ja Satser på at du får mer hjelp snart, det håper jeg for min egen del også.
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har inntatt 600 mg på 4 dager , har ingen tanker , bare chill Anbefales ikke!
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Uten særlig toleranse sovner man bare av høye doser valium og sobril
Vis hele sitatet...
Men det varierer også fra person til person hvor høy toleranse en har naturlig.

Jeg har naturlig høy toleranse og 5 mg har null effekt når jeg har angst. Må minst opp i 15 mg.

Da jeg hadde opparbeidet toleranse derimot måtte jeg opp i 50.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Uten særlig toleranse sovner man bare av høye doser valium og sobril
Vis hele sitatet...
5mg er bittelite en gang når jeg kom på ruskutt pga panikk på speed, de ga meg 10mg sovnet ikke så ga de meg 5mg til sovnet ikke så ga de meg 5mg til sovnet ikke sånn holdt de på til 30mg hadde aldri tatt benzodiazepiner før og hadde ikke sovet på 7 dager, så det burde vell ha funket. Valium er et av de svakeste benzodiazepinene skal du ha funk psykisk på de med angst trenger du rivotril, xanor, rophynol, jeg føler xanor funker best på meg men folk er jo forskjelig Kan være de funker for han/hun.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
5mg er bittelite en gang når jeg kom på ruskutt pga panikk på speed, de ga meg 10mg sovnet ikke så ga de meg 5mg til sovnet ikke så ga de meg 5mg til sovnet ikke sånn holdt de på til 30mg hadde aldri tatt benzodiazepiner før og hadde ikke sovet på 7 dager, så det burde vell ha funket. Valium er et av de svakeste benzodiazepinene skal du ha funk psykisk på de med angst trenger du rivotril, xanor, rophynol, jeg føler xanor funker best på meg men folk er jo forskjelig Kan være de funker for han/hun.
Vis hele sitatet...
din tulling! du vil jo bare ruse deg på piller du!
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Tantedose ny ass.

Jeg har slutta med subotex og brukt litt andre ting nå.

For meg holder normalt.5mg hele dagen om jeg ikke tar for mye amf. Da kan det være greit med 5mg på kveld eller 2.5

Men nå har jeg jobbet mye med angst.

Men kjenner de 5mg godt på mårran.

Men lurt å ta de etter mat så blodsukkeret er på vei opp når du tar de.
Svelg de gjerne ned med varm drikke som kakao eller kaffe.

Tips jeg fikk av en gammel ringrev i 60 åra.
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
5mg er bittelite en gang når jeg kom på ruskutt pga panikk på speed, de ga meg 10mg sovnet ikke så ga de meg 5mg til sovnet ikke så ga de meg 5mg til sovnet ikke sånn holdt de på til 30mg hadde aldri tatt benzodiazepiner før og hadde ikke sovet på 7 dager, så det burde vell ha funket. Valium er et av de svakeste benzodiazepinene skal du ha funk psykisk på de med angst trenger du rivotril, xanor, rophynol, jeg føler xanor funker best på meg men folk er jo forskjelig Kan være de funker for han/hun.
Vis hele sitatet...
valium er en dårlig behandlig for noen som har speeda for mye, det er ikke kraftig nok til det, men for de som bare har angst og ikke er helt på trynet rusa funker det fint for angst. poenget med de er ikke å fjerne all angsten, poenget er at du ikke skal kunne fungere selv om du har angst.

dum at de peisa på med valium for søvn hos deg, de kan gjerne bruke valium for å roe ned noen som freaker på fart, men som sovemedisin blir det feil.
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
valium er en dårlig behandlig for noen som har speeda for mye, det er ikke kraftig nok til det, men for de som bare har angst og ikke er helt på trynet rusa funker det fint for angst. poenget med de er ikke å fjerne all angsten, poenget er at du ikke skal kunne fungere selv om du har angst.

dum at de peisa på med valium for søvn hos deg, de kan gjerne bruke valium for å roe ned noen som freaker på fart, men som sovemedisin blir det feil.
Vis hele sitatet...
kan fett fungere som sovemedisin i 2-4 uker uten toleranse. Roer ned tanker, muskler og angst. fortsatt bruk etter dette kan føre til abstinenser.

virkningen av benzo slutter i følgende rekkefølge: hypnotika (søvn), muskelstivhet, og til slutt angst/tankekjør.
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
kan fett fungere som sovemedisin i 2-4 uker uten toleranse. Roer ned tanker, muskler og angst. fortsatt bruk etter dette kan føre til abstinenser.

virkningen av benzo slutter i følgende rekkefølge: hypnotika (søvn), muskelstivhet, og til slutt angst/tankekjør.
Vis hele sitatet...
ja, det kan funke som sovemedisin, men valium tvinger deg ikke i søvn ved lavere doser, det roer tanker og muskler slik at det er enklere for deg å sovne. man trenger gjerne kraftigere saker for å tvinge noen i søvn, spesielt om de er på stimulanter.