Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 7711
Forord: Var på Elkjøp og så den 34" Ultra-Wide Curved skjermen til Samsung. Da jeg driver med musikk, logo-design og animasjon hadde det vært midt i blinken med det brede synsfeltet.
http://www.elkjop.no/product/data/pc...s34e790cn-sort

Men her er mitt dilemma:
Jeg har en iMac 27" mid 2011 3.4GHz i7 32GB RAM med 2 interne SSD'er (1TB+250GB) + 2TB Ekstern FW800 HDD og 2TB Ekstern SSD. Geekbench3 Score på 12151.

Pga. begrenset plass på min nåværende pult, får jeg ikke plass til en 27" til (og i tillegg så synes jeg den 34" så skikkelig bad-ass ut )

Så jeg har tenkt ut noen alternativer, og lurer på hva dere ville ha gjort?

1. Bygge meg en fullspekket Hackintosh?

2. Kjøpe en brukt Mac Pro?

3. Kjøpe skjermen og sette iMac'en ned på gulvet under pulten?

4. Kjøpe bredere pult og kjøpe meg en brukt 27" som jeg da kan bruke som både skjerm via TB og lagringsplass m.m.? (må være da av samme år pga. av design).

5. Prøve å drite i alt og være fornøyd med det jeg har?

Selv om jeg har en brukbar maskin, så krever både musikken og animasjon sitt. Er det stor forskjell på mine 1333MHz DDR3 og de nyeste raskere RAM'a?
Dersom du ikke har akutt behov for ny mac, kan det lønne seg å vente til oktober.
Nettsiden http://buyersguide.macrumors.com/#iMac som samler rykter/nyheter/osv. anngående neste lansering av apple sine produkter, mener oktober kan være sannsynlig oppdateringsmåned pga. Intel sin nye Kaby Lake prosessor som slippes da.

Da kan du enten kjøpe ny iMac eller brukt mac for sannsynligvis litt mindre enn i dag.
Eventuelt kan du selge iMac'n din du har nå i oktober og bruke pengene på innkjøp av ny iMac.
Takker for tipset!
Nei, det er ikke noe akutt behov, så da tror jeg nok at jeg venter til etter oktober med å finne en brukt av samme modell og kommer til å bruke den som ekstraskjerm. Da spiller det ikke så står rolle om jeg velger en i3 eller i5 som er helt plain.
Uansett må det bli billigere å kjøpe en ekstra skjerm istedenfor en hel ekstra datamaskin, for kun å bruke den som skjerm? Jeg forstår at det er pent med to like skjermer, men det finnes grenser. I denne situasjonen er det lommeboka di som bestemmer grensene, så gjør det du ønsker, men 2*iMac høres litt cray ut for min del.
Hva med å heller kjøpe en MacBook Pro (som du også burde vente med til senere i høst (ev. finne en brukt etter de nye lanseres)) som du kombinerer med den fine skjermen. Er jo kjekt å ha en bærbar hvis man er mye på farten, og med mindre du animerer jævlig kompliserte saker har de plenty med guffe.

Har selv Mac Pro – og skjermen du lenker til – på arbeidsplassen min, det vil neppe være behov for en ekstra skjerm (i form av en iMac) med en så bred skjerm, dessuten vil det i mine øyne se teit ut mtp. at de ser så ulike ut.
Sitat av ulldott Vis innlegg
Uansett må det bli billigere å kjøpe en ekstra skjerm istedenfor en hel ekstra datamaskin, for kun å bruke den som skjerm? Jeg forstår at det er pent med to like skjermer, men det finnes grenser. I denne situasjonen er det lommeboka di som bestemmer grensene, så gjør det du ønsker, men 2*iMac høres litt cray ut for min del.
Vis hele sitatet...
Joda, ser den...men har kikka litt på 27" skjermer og de er ikke så mye billigere enn en brukt iMac.
Men hvis noen har tatt den runda før og leita etter en skjerm som kan brukes side-by-side, så kom med det

Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Hva med å heller kjøpe en MacBook Pro (som du også burde vente med til senere i høst (ev. finne en brukt etter de nye lanseres)) som du kombinerer med den fine skjermen. Er jo kjekt å ha en bærbar hvis man er mye på farten, og med mindre du animerer jævlig kompliserte saker har de plenty med guffe.

Har selv Mac Pro – og skjermen du lenker til – på arbeidsplassen min, det vil neppe være behov for en ekstra skjerm (i form av en iMac) med en så bred skjerm, dessuten vil det i mine øyne se teit ut mtp. at de ser så ulike ut.
Vis hele sitatet...
Dette oppsettet er kun tenkt til arbeidsplassen hjemme, så jeg tenkte da event. å selge iMac'en for å kjøpe en Mac Pro og den skjermen.
Å nei, missforstå meg rett...Hadde ikke tenkt å sette de side-by-side, så den eneste grusomme muligheten hadde vært og gjømt unna iMac'en, men det blir jo galskap
Sist endret av Explendidos; 5. september 2016 kl. 14:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.