Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 8775
God kveld alle med freaks


Jeg skipper den lange historien og går ned til detaljer. Grunnen til at jeg lager denne tråden er da for å få bekreftet/avkreftet rykter om visse nettleverandører.
Personlig er jeg kunde av canal digital og de er virkelig ikke noe å satse på, utallige ganger har jeg mistet nett tilgang i utallige timer. Når jeg først har nett tilgang så er den ustabil til grader, og har nesten mer fravær en oppmøte.

Det jeg vil få fram på denne tråden er:


Opplevelser med nettleverandører - Pro/Cons:
Gode /Dårlige Nettleverandører
Tilbud av hastighet opp/ned

Og ellers relevante historier om enten fornøyde eller veldig irritable kunder

Takker på forhånd for alle svar

PS: Beklager om dette er på feil sted
Din opplevelse høres fryktelig mye ut som at det er ditt utstyr som er noe feil med.

Har hatt nextgentel og har nå Telenor som leverandør nå. 25mbit vdsl er det meste jeg får. Laster ned på 3mb/s, som forsåvidt er bra nok for meg.

Var i utgangspunktet fornøyd med nextgentel, men hadde ikke Vdsl-tilbud der jeg bor, så da ble det telenor. Det multimodemet vi fikk fra nextgentel er btw møkk.
Sist endret av mo3; 2. januar 2012 kl. 00:05.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Din opplevelse høres fryktelig mye ut som at det er ditt utstyr som er noe feil med.

Har hatt nextgentel og har nå Telenor som leverandør nå. 25mbit vdsl er det meste jeg får. Laster ned på 3mb/s, som forsåvidt er bra nok for meg.
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte det samme selv, så jeg har da byttet ut alt av utstyr med splitter nytt. Det ble virkelig ikke bedre, om jeg husker riktig så hadde jeg bedre opplevelser før jeg byttet ut det gamle utstyret med nytt.
Jeg har også Canal Digital, fantastisk nett for min del. Har kun mistet nettet i noen timer på over et helt år vi har bodd i dette huset. Vi betaler også for 12/5 mbit men får stabilt MER enn det vi betaler, ca 12,05/5,1. Når vi (trodde vi) hadde problemer med en komponent så sendte de en helt ny en gratis, selv om vi senere fant ut at den første komponenten egentlig var helt fin (det dreide seg om en tv-mottakeren men de hadde sikkert gjort det samme med en router eller lignende).
Sitat av Grix Vis innlegg
Jeg har også Canal Digital, fantastisk nett for min del. Har kun mistet nettet i noen timer på over et helt år vi har bodd i dette huset. Vi betaler også for 12/5 mbit men får stabilt MER enn det vi betaler, ca 12,05/5,1. Når vi (trodde vi) hadde problemer med en komponent så sendte de en helt ny en gratis, selv om vi senere fant ut at den første komponenten egentlig var helt fin (det dreide seg om en tv-mottakeren men de hadde sikkert gjort det samme med en router eller lignende).
Vis hele sitatet...
Jeg har da 5/1 og har kun klager å komme med. Alle bekjente som har da canal digital har ikke annet en klager selv. Så du må være rimelig heldig.
Jeg har canal digetal. Min hastighet er 12/5. Det hender nesten vær dag att nettet går tregt eller faller helt ut. Må hele tiden ta strømmen til modemmet(resette) for å få det til å funke igjen... Jeg har byttet både modem å router uten at det ser ut til å hjepe. Når jeg ringer til de , så skylder de på meg alltid!!!
GET


Opplevelser med nettleverandør: Har hatt GET i noen år nå og jeg er svert missfornøyd. Hver gang jeg makser ut downloadspeeden så flyr DNS'en min til helvette. (Har byttet ruter så dette er ikke et problem). Når jeg ringer dem for å fortelle at feilen ligger hos GET steller de seg helt på bakbena og blir rett og slett umulige å snakke med. Ergo GET har dårlig brukersupport og generelt dårlig nettkvalitet. Jeg har også flyttet mens jeg har vært kunde hos GET og problemene har vedvart.


Gode /Dårlige Nettleverandører:
EB Nett sin Altiboks skal visstnok være bra. Har noen kompiser av meg som er veldig fornøyde med både hastighet, oppetid og support. Skulle ønske jeg kunne byttet men bor i en blokk som har desverre gått inn i en avtale med GET og binding i hvertfall 2 år til. Så vi betale dette i husleia.


Tilbud av hastighet opp/ned:

GET
http://www.get.no/produkter/superbredband

EB Nett
http://fiber.ebnett.no/privat/internett/prisoversikt

Legg også merke til at GET ikke tilbyr fibernett så en vesentlig forskjell her.
Opplevelser med nettleverandører - Pro/Cons: Har hatt NGT (NextGenTel) så lenge jeg kan huske og er lite jeg har å klage på. etter jeg flyttet ut fikk jeg dessverre en søppelboks av en modemrouter fra Inteno (x5668). Kundeservicen er kanskje ikke beste, spesielt hvis du har delvis peil og prøver å prate "fagspråk" til de som sitter der, da hender det gjerne at det blir stille og du blir satt videre eller at de rett og slett bare fortsetter med den forbanna check-lista de må igjennom.

Gode /Dårlige Nettleverandører Har hørt fryktelig mye dårlig ang. både GET og CanalDigital, både at installatører ikke møter opp og at nett ramler ut og bare blir borte.

Tilbud av hastighet opp/ned
NGT
Jeg har canal digital kabel-tv + bredbånd. Oppgraderte nettopp til 70/10.
Fungerer bra når det først er oppe og rimelig, men hadde litt for mye nedetid i fjor.
Kundeservice er vanskelig å nå når feilen oppstår. Du må taste inn postnummeret ditt og hvis det er registrert feil i området ditt kommer du ikke fram og får beskjed om det, så kan du legge igjen mob.nummeret ditt og få en sms når det i orden. Får som regel ikke en sms når det er i orden, eller 1 døgn etter feilen er fikset.
Sitat av Bearberry Vis innlegg
God kveld alle med freaks


Jeg skipper den lange historien og går ned til detaljer. Grunnen til at jeg lager denne tråden er da for å få bekreftet/avkreftet rykter om visse nettleverandører.
Personlig er jeg kunde av canal digital og de er virkelig ikke noe å satse på, utallige ganger har jeg mistet nett tilgang i utallige timer. Når jeg først har nett tilgang så er den ustabil til grader, og har nesten mer fravær en oppmøte.

Det jeg vil få fram på denne tråden er:


Opplevelser med nettleverandører - Pro/Cons:
Gode /Dårlige Nettleverandører
Tilbud av hastighet opp/ned

Og ellers relevante historier om enten fornøyde eller veldig irritable kunder

Takker på forhånd for alle svar

PS: Beklager om dette er på feil sted
Vis hele sitatet...
Har canal digital selv, og opplever det samme som deg! Noe må gjøres og grep må tas! Im fed up!!
Kunde hos Haugaland Kraft (Lyse Fiber)

De har rimelig gode hastigheter, mer enn jeg personlig klarer å bruke på både nedlasting og gaming. Hastigheten ligger på rundt 45/45mb/s, som vi har i pakke sammen med telefoni og TV. Den såkalte "alt-i-box" løsningen. Dette oppsettet har fungert helt supert for det meste. Men når det først går ned, kan det ta flere timer før vi får nettet / telefonen / tv'n opp igjenn. Det er en negativ ting med å ha alt ifra samme leverandør i samme pakke, da når en ting går ned, går alt som går gjennom fiberen ned.

Positive sider:
Kjapt nett
Gode TV pakker
Gode muligheter for opptak på TV sammen i sine pakker
Gode Telefoni muligheter
Masse kjekke men unødvendige "ekstrating" du kan betale for i måneden om ønskelig.

Negativt:
Alt kjører i ett, om en ting går ned, er alt nede.
Kan være lang nedetid.

Tenkte jeg også skulle legge til at Haugaland Kraft hadde en periode der de hadde mye nedetid over lengre perioder. Men det ser ut som de har fikset opp skikkelig etter den hendelsen, da jeg kun har hatt 1 nedetid siden da.
Har for tiden både internett og TV kanaler via get. Er ikke spesielt fornøyd. Både internett og tv har vært borte ca 1 gang i måneden (opp til en dag) siden jeg startet med get.

Har endret til canal digital no, får 70 mbit - er litt spent på hvordan det blir.
Har Canal Digital 70/10. Er strålende fornøyd med oppetid, hastigheten og kundeservice. Prisen er heller ikke gal.
Tafjord Mimer yter dårlig kundeservice, leverer dårlige multimodem (Vood) og er generelt lite hjelpsom uansett hva det skulle være. De lukker saken din før det er løst og gir ikke tilbakemeldinger.

Gikk over til Telenor som er noe dyrere, men har nå mye mer stabil linje og trenger så og si aldri å restarte utstyret.
Noen vil alltid oppleve problemer uansett hvilken leverandør de benytter. MEN, den jeg har hatt minst problemer med er Telenor, kanskje litt dyrere, men absolutt verdt prisen i mine øyne. Den jeg har hatt mest problemer med er Nextgentel
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Har internett fra Telenor Fiber med en 25/25 linje.

Pro's:
Ikke hatt nede tid på over et år.
Bra tv pakker.
Lett å bytte om kablene. Som feks jeg har datasignaler til kontoret, og så finner jeg ut at jeg heller skal ha et tv der så er det bare å bytte ut kablene i routeren.
Veldig bra support hos telenor fiber, de har et eget tlf nr så man slipper køen hos 05000 nr dems.

Con's:
-Jeg synes det er dyrt. Om jeg ikke husker helt feil er det 6-700kr bare for internetten i mnd. I tilegg kommer tv pakkene på 100-200 kr.
-Etter Telenor begynte å tilby vdsl så hadde jeg forventet at også fiber fikk en oppgradering av hastighetene, men det har de ikke gjort.
-Få valgmuligheter av hastigheter. (8/8mbit til ca 3-400 kr, 25/25 til ca 6-700kr eller 50/50 til over 2000kr (!) i mnd)
Sist endret av r0bin; 2. januar 2012 kl. 12:25.
Har Telenor 8/1.
Funker når det vil, ganske ustabilt.
Telenor sier at alt er ok etter 20 min i kø.
Meh. :P

Fiber neste gang
Ikke klag på leverandøren dersom problemet ligger lokalt; e.g. sentralen.

Vil heller anbefale å forklare problemet til nettleverandøren i håp om at de som arbeider der problemet foreligger gjør noe drastiske tiltak for å fikse problemet.

Jeg har hatt Canal Digital i en lang periode og kunne ikke vært mer fornøyd med tanke på min beliggenhet; langt nord, og få alternativer til internett. For bare 2 år siden mistet jeg nettet i en lengre periode, men det måtte flere innmeldigner av problem over flere dager for å få løst problemet - dette til tross fordi problemet skulle vært løst tidligere. tl;dr Canal Digital gjorde det de kunne gjøre, men de som arbeider i mitt lokalområde gjorde ikke.
Sist endret av waf; 2. januar 2012 kl. 12:33.
Bare et tips til dere som sliter med ustabilt nett: Vurder å gå til innkjøp av egen router. Dritten som du får med på kjøpet når du bestiller bredbånd er ofte synderen hvis dere pleier å mister nettet i noen minutter uregelmessig.
Slik jeg ser det så er de nesten håpløst med alt annet en fiber.
Sitat av Grix Vis innlegg
Bare et tips til dere som sliter med ustabilt nett: Vurder å gå til innkjøp av egen router. Dritten som du får med på kjøpet når du bestiller bredbånd er ofte synderen hvis dere pleier å mister nettet i noen minutter uregelmessig.
Vis hele sitatet...
Tafjord Mimer nekter å gi deg brukerstøtte dersom du bruker eget utstyr.
Har altibox lyse fiber.
Var dem første som fikk det her i området fordi vi bor rett vedsiden av sentralen. ca 2002 eller 03.
Er nesten ikke nedetid, lav ping, god fart,god support.

Men det kan være litt krøll med tv decoderene.
Jeg kjøpte eget utstyr fordi det canal ga meg var håpløst. Problemet ligger der enda.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Har selv hatt CD i snart 13 år on and off, har ikke hatt nevneverdig store problemer etter 2001 (når jeg byttet til egne routere kontra random hjemmepiss som de fleste bruker.
Nedetiden er per idag minimal, før kunne det være ganske mye nedetid grunnet overbelastede sentraler i tromsø, ikke at jeg tar det så tungt ettersom jeg har en fiberlinje som backup til CD-linjen.

GET har jeg hatt mens jeg enda bodde i oslo, helt ok, men nedetid her og der grunnet noe jeg også tipper var en overbelastet sentral pluss at det var blokk, men ikke overdrevent mye.

Nå har jeg NEXTGENTEL 40\20, bor midt på landet får full pupp og har kun nedetid når en eller annen løk graver over kabelen (en gang per år normalt sett 30min totalt, men hadde et par dager i fjor pga sentral som ble slått ut av lyn).
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg

Nå har jeg NEXTGENTEL 40\20, bor midt på landet får full pupp og har kun nedetid når en eller annen løk graver over kabelen (en gang per år normalt sett 30min totalt, men hadde et par dager i fjor pga sentral som ble slått ut av lyn).
Vis hele sitatet...
Så du er fornøyd med NEXTGENTEL da?

"løk" faktisk, haha
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Bearberry Vis innlegg
Så du er fornøyd med NEXTGENTEL da?

"løk" faktisk, haha
Vis hele sitatet...
Her ja, men som med alle andre leverandører vil de variere etter hvor du bor.

Jeg betaler vel 399,- for 40\20 gjennom jobb og har proffavtale slik at jeg styrer alt på min side av linken (modem i bridge -> router med carp -> 7 VLAN) så jeg slipper å resette configen min hver gang de skal sjekke linjen min for feil.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Her ja, men som med alle andre leverandører vil de variere etter hvor du bor.

Jeg betaler vel 399,- for 40\20 gjennom jobb og har proffavtale slik at jeg styrer alt på min side av linken (modem i bridge -> router med carp -> 7 VLAN) så jeg slipper å resette configen min hver gang de skal sjekke linjen min for feil.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner at det har mye å si med hvor du bor. Prisen for 40/20 var ganske rimelig syntes jeg, selv betaler jeg da opp til noe av det samme selv for 5/1, forskjellen er da mengder klager
Jeg har hatt telenor, tele2, get, nextgentel og altibox
av disser er det bare to stykker jeg har vært fornøyd med og det er tele2 og altibox.
Dårlige erfaringer:
Telenor 2/0,5 ; forferdelig dårlig servic når jeg hadde det. Fikk aldrig det jeg betalte for, service personen kom aldrig for og sjekke hva som var gale.
Get 50/5; Ustabilt, ustabilt og atter ustabilt, Service personen kunne ikke sitt eget yrke da han kom for og sjekke hva som var gale. Så endte med og lære han opp selv, Doh. Feilen til get er at de har for mange brukere tilkoblet per node i sentralene sine. De driver og oppgraderer alt utstyre sitt nå etter hva jeg vet, så kan bli bedre da kansje.
Nextgentel; har vært helt greit, men dårlig service og dårlig informasjons flytt ut til kunde.
Gode erfaringer
Tele2 10/2: hadde fantastisk kundeservice, de ringte meg som oftest når noe var gale. Service personen var på døren bare et par timer etter første kontakt vis noe gikk adundas :P creds. Av og til litt ustabilt nett, men max en time en gang i månden.
Altibox100/100; god kundeservice, aldrig vært borti noen som svarer så fort på telefon eller mail . Bestilte fra dem på morgenen og på kvelden var jeg alt online, fantastisk. får som oftest mer enn hva jeg betaler for også.

Synd ikke tele2 leverer nett lenger, og hvis di hadde hat fiber, så hadde jeg fortsatt vært kunde der. Men altibox nermer seg stygligt opp til service nivået til tele2 så blir nok aldrig at jeg skifter til noe annet nå nai :P
Har- Telenor

Fornøyd?- Meget, aldri opplevd nedetid som ikke er varslet eller vår egen feil.

Hastighet- Maksen i området (20 MB/s maks)
Den faktiske hastigheten=5 MB/s
Nedlastninghastighet med steam/torrents=500 KB/s

Ulempe=Skulle gjerne hatt litt raskere nett, ettersom vi er lovet rundt 12.5 MB/s stabilt

Men dette kan også være nettmotakeren min, ettersom den er en USB enhet, og kan egentlig ikke klage siden alle spill jeg spiller får jeg rundt 20-30 i ping og har hatt lan med 7 pers hvor minst 5 pers spiller tf2 samtidig og pingen vår var 40-50 (med lagspikes innimellom, men dette ordnet seg etterhvert)
Sitat av Bearberry Vis innlegg
God kveld alle med freaks


Jeg skipper den lange historien og går ned til detaljer. Grunnen til at jeg lager denne tråden er da for å få bekreftet/avkreftet rykter om visse nettleverandører.
Personlig er jeg kunde av canal digital og de er virkelig ikke noe å satse på, utallige ganger har jeg mistet nett tilgang i utallige timer. Når jeg først har nett tilgang så er den ustabil til grader, og har nesten mer fravær en oppmøte.

Det jeg vil få fram på denne tråden er:


Opplevelser med nettleverandører - Pro/Cons:
Gode /Dårlige Nettleverandører
Tilbud av hastighet opp/ned

Og ellers relevante historier om enten fornøyde eller veldig irritable kunder

Takker på forhånd for alle svar

PS: Beklager om dette er på feil sted
Vis hele sitatet...
Har CD selv og kan bekfrefte at det noe skikkelig hærk.

1.Mistet nett opptil en uke (Ringt kundeservice etter reperatør(kom aldri)
2.Ingen internett ingen tv (vice versa)
3.Veldig usabilt.
4.Dårlig kundeservice (Går vel som nr.1)
5.Jævlig dyrt med tanke på hva man får
Sitat av Thomsee Vis innlegg
Har CD selv og kan bekfrefte at det noe skikkelig hærk.

1.Mistet nett opptil en uke (Ringt kundeservice etter reperatør(kom aldri)
2.Ingen internett ingen tv (vice versa)
3.Veldig usabilt.
4.Dårlig kundeservice (Går vel som nr.1)
5.Jævlig dyrt med tanke på hva man får
Vis hele sitatet...

Jeg ser den, slik jeg har det med canal akkurat nå. Jeg kan også lett bekrefte at alle i det området jeg bor har samme problem.
Kan skrive under på at GET leverer internettlinjer med katastrofedårlig oppetid. Vi har hatt fryktelig store problemer med tregt nett i leiligheten vår - midt i Oslo sentrum. Vi får aldri den hastigheten vi betaler for, så vi ringer Get jevnlig for å opplyse om dette. Heldigvis har GET selv skjønt at de ikke vet hva de driver med, og forsøker så godt de kan å gjøre opp for seg; først fikk vi et halvt år med halv pris. Da denne rabattperioden var over og problemet fortsatt vedvarte (de pratet om en oppgradering av utstyr, som også er nevnt tidligere i tråden, men dette har antakelig aldri skjedd), ringte vi GET på nytt. Foreløpig får vi januar gratis.

Så hvis du er ute etter en crappy linje, men betale lite, velg GET. Er du ute etter noe som fungerer, velg noe helt annet.
Ble jævlig skeptisk nå. Bestilte meg Get 20/2 i går, i Bergen. Håper for guds skyld den er stabil, siden jeg skal bruke den til hjemmekontor med videolink hele uka. Burde aldri lest denne threaden >.<
Sitat av Bearberry Vis innlegg
Jeg har da 5/1 og har kun klager å komme med. Alle bekjente som har da canal digital har ikke annet en klager selv. Så du må være rimelig heldig.
Vis hele sitatet...
Heldig?

Nei. Jeg har Canal Digital, kjenner mange andre som har Canal Digital, og vi er alle like godt fornøyde. Har 25/5 linje og den har alltid holdt seg stabil (var borte i ca en halvtime gjennom hele 2011 husker jeg rett).
Hadde telenor før, fikk da en zyxel ruter som ikke var stort tess, nettet var også ustabilt. Har nå nextgentel fiber 15/15, det har vært noen problemer, men langt færre enn med telenor.
Sitat av Pløyd Vis innlegg
Kan skrive under på at GET leverer internettlinjer med katastrofedårlig oppetid. Vi har hatt fryktelig store problemer med tregt nett i leiligheten vår - midt i Oslo sentrum. Vi får aldri den hastigheten vi betaler for, så vi ringer Get jevnlig for å opplyse om dette. Heldigvis har GET selv skjønt at de ikke vet hva de driver med, og forsøker så godt de kan å gjøre opp for seg; først fikk vi et halvt år med halv pris. Da denne rabattperioden var over og problemet fortsatt vedvarte (de pratet om en oppgradering av utstyr, som også er nevnt tidligere i tråden, men dette har antakelig aldri skjedd), ringte vi GET på nytt. Foreløpig får vi januar gratis.

Så hvis du er ute etter en crappy linje, men betale lite, velg GET. Er du ute etter noe som fungerer, velg noe helt annet.
Vis hele sitatet...
Nå må folk få hodet ut av rompa si og skjønne at verden ikke er sort/hvitt.

Jeg har hatt Get i ca 8 år og det har fungert perfekt hele tiden. Det må da bety at alle burde få seg Get, ikke sant? Det fungerer jo helt perfekt her, midt i Oslo sentrum!!!

At du bor midt i Oslo sentrum er totalt irrelevant. Kvaliteten variere fra blokk til blokk og skal denne tråden kunne brukes til noe fornuftig må eventuelt posten spesifisere nøyaktig hvor folk bor.

Folk må snart forstå at en leverandør kan være perfekt et sted og søppel et annet.

Sitat av nightLook Vis innlegg
Ble jævlig skeptisk nå. Bestilte meg Get 20/2 i går, i Bergen. Håper for guds skyld den er stabil, siden jeg skal bruke den til hjemmekontor med videolink hele uka. Burde aldri lest denne threaden >.<
Vis hele sitatet...
Ring på hos naboen og hør om han er fornøyd. Umulig for folk å vite hvordan kvaliteten er akkurat der du bor. Hos meg er Get helt perfekt, aldri nede og stabil hastighet.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Bearberry Vis innlegg
God kveld alle med freaks


Jeg skipper den lange historien og går ned til detaljer. Grunnen til at jeg lager denne tråden er da for å få bekreftet/avkreftet rykter om visse nettleverandører.
Personlig er jeg kunde av canal digital og de er virkelig ikke noe å satse på, utallige ganger har jeg mistet nett tilgang i utallige timer. Når jeg først har nett tilgang så er den ustabil til grader, og har nesten mer fravær en oppmøte.

Det jeg vil få fram på denne tråden er:


Opplevelser med nettleverandører - Pro/Cons:
Gode /Dårlige Nettleverandører
Tilbud av hastighet opp/ned

Og ellers relevante historier om enten fornøyde eller veldig irritable kunder

Takker på forhånd for alle svar

PS: Beklager om dette er på feil sted
Vis hele sitatet...
Hei, har hatt akkurat dette problemet, spør om nytt modem, fikset problemet for meg. I tillegg kan du ta litt 5-56 spray og spraye på kontakt og inn i veggen på coax kabel, har funka før for meg.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
"Insert internet levrandør" med fiber er bedre enn:
"Insert internet levrandør" med kobber.

Å en helt full dslam er dårligere enn en ny. (gir dårligere hastigheter)

Ofte er det flere faktorer som spiller inn til dårlig nett.
Inkludert å ha en dårlig router.


Finnes det noen internett levrandører som varsler kundene sine på privat nivå ved feil i nettet? Det er noe jeg har savnte ved samtlige. SMS/Webportal der man får en begrunnelse på hvorfor halve byggefelte gikk ned.

*edit*
Dessuten burde det vær ett takstameter i modemet slik de som mistet nettet fikk en mindre faktura den mnd.
Sist endret av Alphanio; 2. januar 2012 kl. 16:59.
Sitat av nightLook Vis innlegg
Ble jævlig skeptisk nå. Bestilte meg Get 20/2 i går, i Bergen. Håper for guds skyld den er stabil, siden jeg skal bruke den til hjemmekontor med videolink hele uka. Burde aldri lest denne threaden >.<
Vis hele sitatet...
så liten upload for videolink? Jeg ville hatt større.
Sist endret av mo3; 2. januar 2012 kl. 17:22.
Sitat av Alphanio Vis innlegg
Å en helt full dslam er dårligere enn en ny. (gir dårligere hastigheter)
...
Finnes det noen internett levrandører som varsler kundene sine på privat nivå ved feil i nettet? Det er noe jeg har savnte ved samtlige. SMS/Webportal der man får en begrunnelse på hvorfor halve byggefelte gikk ned.

Dessuten burde det vær ett takstameter i modemet slik de som mistet nettet fikk en mindre faktura den mnd.
Vis hele sitatet...
Dersom du kobler opp PPP (PPPoA/PPPoE) så går det fint ann for ISP å logge når ditt brukernavn ikke er i bruk (og dermed nede). Grunnene til at den modellen ikke vil fungere er mange, men du kan jo tenke deg selv; Hvorfor skulle ISP ikke betale for levering av bredbånd når du f.eks. skrur av rutermodemet når du drar på 4mnd ferie? De sparer ikke penger fordi du ikke bruker de, de har like mange faste utgifter og kan ikke kompensere i hytt og gevær fordi du ikke bruker Internettet akkurat da. Hvis du virkelig ønsker den type betalingsmodell så kan du hoppe tilbake til oppringt internett og kun betale for de minuttene du bruker aksessen..
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av JohnMichael Vis innlegg
Dersom du kobler opp PPP (PPPoA/PPPoE) så går det fint ann for ISP å logge når ditt brukernavn ikke er i bruk (og dermed nede)...
Vis hele sitatet...
Ønsker ikke noe sånt nei.
Husker Telenor 20Gigabyte per mnd abb.
Det høres ut som det lettere å overvåke per person noe jeg ikke ønsker.

Men de kunne gjerne hatt større forpliktelser der avtalebrudd faktisk ble slått ned på. Men da står de nok bare å skylder på hverandre da Telenor eier de fleste sentralene.
Sist endret av Alphanio; 2. januar 2012 kl. 18:22.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Alphanio Vis innlegg
Ønsker ikke noe sånt nei.
Husker Telenor 20Gigabyte per mnd abb.
Det høres ut som det lettere å overvåke per person noe jeg ikke ønsker.

Men de kunne gjerne hatt større forpliktelser der avtalebrudd faktisk ble slått ned på. Men da står de nok bare å skylder på hverandre da Telenor eier de fleste sentralene.
Vis hele sitatet...
20GB holder jo for selv de fleste husstander idag uten shitkids som laster ned torrents.

Jeg husker når 1GBlimiten kom på tidlig 2000-tall dog, det varte ikke lenge når man trengte en film og en kopi av noe software.
Sist endret av AtXbYeA; 2. januar 2012 kl. 18:24.
Sitat av Tfan Vis innlegg
Heldig?

Nei. Jeg har Canal Digital, kjenner mange andre som har Canal Digital, og vi er alle like godt fornøyde. Har 25/5 linje og den har alltid holdt seg stabil (var borte i ca en halvtime gjennom hele 2011 husker jeg rett).
Vis hele sitatet...
Da er du og dine bekjente med canal digital veldig heldige i mine naboer sine og mine øyne. Jeg bor da i blokk, vet ikke hvordan det ligger an med deg, men regner med at dere er godt plassert, fordi her borte har folk kun klager å komme med. Vi har samlet lister med klager fra leilighet til leilighet hvor vi da ber canal digital gjøre noe før vi eventuelt bytter leverandør. Så er ikke bare jeg som er en "shitkid" som trenger bedre Internett fordi jeg laster ned masse torrent faenskap.
Sist endret av Bearberry; 2. januar 2012 kl. 20:20.
Det er tydelig at alt er veldig forskjellig fra sted til sted. Vi har hatt Canal Digital en stund nå, og det har fått fint helt frem til for en stund siden. For 1-2 mnd siden begynte det masse problemer. Internett ble ustabilt og hasten var dårlig. Vi ringte CD og forklarte problemet, TV-bildet var hakkete og dårlig i tillegg.

De sendte straks en veldig ålreit mann hjem hit (som hadde GOD peiling!), som målte noe tilnærmet et brudd på kabelen som ligger under bakken utenfor huset. Grunnen til at vi ikke hadde merket det tidligere var visstnok fordi at nå har CD begynt å sende signaler på høyere (mer krevende) frekvenser. Denne mannen peilet ut hvor ledningen lå, og ba oss deretter grave oss ned dit, og ringe han når vi hadde gjort det. Dette gjorde vi, og han kom hit og la ny kabel inn til huset. Vi ble informert om det nye tilbudet Super70 (70/10), og valgte å oppgradere. Vi følte ikke at vi fikk den hastigheten vi betalte for. Vi kjøpte en ny router (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=626340), og etter dette har alt funket helt perfekt!

Med andre ord har vi opplevd meget god kundeservice og også veldig stabilt internett med god hastighet.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
20GB holder jo for selv de fleste husstander idag uten shitkids som laster ned torrents.

Jeg husker når 1GBlimiten kom på tidlig 2000-tall dog, det varte ikke lenge når man trengte en film og en kopi av noe software.
Vis hele sitatet...
Tja. La oss si en husstand på 5, og alle er aktive brukere youtube, vimeo, spotify, skype, surfing så kan fort gli over. Streaming kommer i høyere og høyere kvalitet, og blir brukt mer og mer. Ikke minst iTunes, voddler og lignende tjenester.

Men ja, 1GB limit var mye verre. Måtte betale ekstra for sånn nattkvote, så kunne man laste ned fritt om natta.
Sitat av pappagutt Vis innlegg

Ring på hos naboen og hør om han er fornøyd. Umulig for folk å vite hvordan kvaliteten er akkurat der du bor. Hos meg er Get helt perfekt, aldri nede og stabil hastighet.
Vis hele sitatet...
Naboen er en eldre kar med 2 sikkerhetslåser og røykvarsler på ytterdøra, samt 2 store skilt om videoovervåkning. Ringer ikke på der med det første - men god tanke.

Sitat av mo3 Vis innlegg
så liten upload for videolink? Jeg ville hatt større.
Vis hele sitatet...
1/1 er det som kreves for 720p i systemet vi bruker, så det går helt fint. Om jeg bruker mer enn 1 opp på resterende arbeid, skal jeg heller hive på meg spanderbuksene og punge ut 40 kr mnd for å utvide til 20/5.
▼ ... over en uke senere ... ▼
ArbeidsledigProletar
Sitat av Bearberry Vis innlegg
Da er du og dine bekjente med canal digital veldig heldige i mine naboer sine og mine øyne. Jeg bor da i blokk, vet ikke hvordan det ligger an med deg, men regner med at dere er godt plassert, fordi her borte har folk kun klager å komme med. Vi har samlet lister med klager fra leilighet til leilighet hvor vi da ber canal digital gjøre noe før vi eventuelt bytter leverandør. Så er ikke bare jeg som er en "shitkid" som trenger bedre Internett fordi jeg laster ned masse torrent faenskap.
Vis hele sitatet...
Var ikke akkurat samme situasjon, i BLOKK, de sender nytt modem gratis, på døra. Har du prøvd dette?
Har Direct Connect, da de er de eneste som leverer her opp der jeg bor.

Betaler for 4mbit opp og 4mbit ned. Speedtest gir meg http://www.speedtest.net/result/1706857774.png dette resultatet, men når jeg laster ned torrent's får jeg +/- 500kbyte ned, og da er det i tillegg flere brukere på nettet.

Det som er med Direct Connect er et når det er oppe, så er alt perfekt. Dog, noe nedetid er det, og jeg hadde kanskje mellom 1 og 2 uker total nedetid i 2011, men når det er kun de (og evt. ICE om man liker sånt) som leverer internett her oppe, så har jeg få valg.
Har fått GET 20/2 mbit, og jaggu leverer de det de lover. Strålende fornøyd!
NextGenTel

Har hatt dem siden jeg flyttet for meg selv, og har aldri opplevd ustabilt nettverk. Dessuten er det oppegående 24/7 med litt over hastigheten jeg har i utgangspunktet.

Har 40/20 nett

Noe som overrasket meg enda mer er at linjen min ikke klarer 20 opp - kun 10. Da fikset NextGenTel det slik at jeg fikk 50/10 istedet (får 55/11).

Anbefales!
Sist endret av Oneblo; 18. januar 2012 kl. 15:54.