Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1937
Hei! Har en eksamen i bedriftsøkonomi nå om noen få dager. Har øvd, men føler ikke det er nok, rett og slett pga noe privat. Uansett, vurderer å betale folk til å gjøre eksamen for meg. Går det ann, hvor finner man slike folk? Er snakk om en eksamen i bedriftsøkonomi. Trenger bare en ståkarakter.

Vil ikke høre på skjennepreken, tar imot tips og råd!
Sist endret av Dodecha; 3. juni 2021 kl. 16:58. Grunn: Endret på forespørsel av bruker
Hvorfor ikke en strategisk kont? Bedre å konte, og sørge for at du faktisk lærer innholdet, enn å plutselig angre på at noen andre tok eksamen for deg senere. Ellers så har de som har juksa slik på digitale eksamener som regel hatt bekjente som kan hjelpe.
^This.
Heller stryk enn juks.

Min erfaring er for øvrig at høyskolene/universitetene er ganske greie med hva de aksepterer som grunn til utsetting, så hvis du søker om å få annullert dette eksamensforsøket med den private grunnen din, så går det sikkert fint. Da får du ta kont uten å ha brukt opp et eneste forsøk. Alternativt så er det jo i disse dager svært lite som skal til før du skal melde deg syk og holde deg hjemme i karantene.

Uansett, ta konten. Da har du flere måneder ekstra å øve på – det burde holde.
Kan også legge til at det faktisk er ganske vanlig å konte med vilje. Spesielt om man har mange eksamener på veldig kort tid. Hadde nylig en vit.ass i et fag som nærmest foreslo å konte dersom man hadde for mye på likt og følte at man ikke var forberedt, da eksamenen i dette faget var kjent for å være ganske vanskelig. Om du i tillegg kan få utsettelse, slik som Realist1 er inne på, tror jeg det er mye bedre, og lettere enn å finne noen som er villig til å ta en eksamen på deg innen få dager.

Som sagt så vet jeg at folk har gjort akkurat det du lurer på her. Både fått noen til å se over og gi en hjelpende hånd, og rett og slett fått noen til å gjøre hele eksamenen for de, men det har alltid vært venner eller familiemedlemer. I tillegg så er det virlkelig en "tisse i buksa for å holde seg varm"-løsning.
Hva skal du med eksamen hvis du ikke kan faget? Blir jo vanskelig å gjøre en jobb når du ikke har lært hva du skal gjøre. Du blir nok avslørt i første interview.
Trådstarter
3 0
Kan ikke konte denne, og er en svært viktig eksamen. Så jeg burde bare øve alt jeg kan nå?
Sitat av Lowkeyrt Vis innlegg
Kan ikke konte denne, og er en svært viktig eksamen. Så jeg burde bare øve alt jeg kan nå?
Vis hele sitatet...
Med mindre du kjenner noen som kan hjelpe deg tror jeg det blir vanskelig å finne noen sånn uten videre. Snakk med skolen i morgen kanskje?
Sitat av Lowkeyrt Vis innlegg
Kan ikke konte denne, og er en svært viktig eksamen. Så jeg burde bare øve alt jeg kan nå?
Vis hele sitatet...
Legg deg på sofaen med bena høyt og se netflix. Dette toget har gått.
På eksamensdagen ringer du høyskolen og sier du er usikker på om du har fått corona pga feber og slikt. Da får du nok beskjed om å holde deg hjemme og du får konte.

Så kan du heller lage en plan for hvordan du skal forberede deg til konte eksamen og gjennomføre planen. Men akkurat i kveld kan du like godt gi faen.
Sist endret av _abc_; 31. mai 2021 kl. 01:02.
Må si meg uenig der, _abc_. Det er helt utrolig hva man kan utrette siste kvelden, for ikke å snakke om når det enda er flere dager til. Forhåpentligvis har trådstarter litt bakgrunnskunnskap å stå på i tillegg, så jeg tviler på at det er noen umulig oppgave å fikse en statistikkeksamen om noen dager. Dette handler om å gidde! Dediker de siste dagene til å gjøre ditt aller beste, så tipper jeg det skal gå helt fint!
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Må si meg uenig der, _abc_. Det er helt utrolig hva man kan utrette siste kvelden, for ikke å snakke om når det enda er flere dager til.
Vis hele sitatet...
Enig. Det er også utrolig hvor lite som skal til for å stå. Kanskje betal noen i klassen til å pugge litt med deg?

Gå gjennom kapittel for kapittel, jobb deg frem til der du synes det begynner å bli umulig og hopp til neste kapittel. Du trenger ikke å kunne alt, kommer du halveis-ish i hvert emne så tror jeg ikke du stryker. Konsentrer deg om det som er innen rekkevidde å lære heller enn å sitte og hyperventilere over de siste sidene i hvert kapittel. Kommer til å gå fint!

På eksamen også, så start på alle oppgavene selv om du ikke greier å gjøre dem ferdig riktig. Du kan stå på eksamen uten å ha et eneste riktig sluttsvar, så lenge du har gjort noe riktig i starten. Ett poeng her og ett poeng der.
Sist endret av *pi; 31. mai 2021 kl. 07:54.
Det beste er kanskje å bare slappe av og tenke gjennom hva en har lært. Ved å gjøre dette, så tenker en litt raskere når en først jobber. Øvinger og oppgaver er egentlig bare der for å se om en forstår lærestoffet, og ofte ender en oppgave med at en enten ser eller ikke ser strategier for å finne løsningen. Hvis en faktisk skal drive med problemløsning kan det ta alt fra timer til dager med tanke på å løse et enkelt problem, hvis en ikke ser raskt hvordan ting skal løses.

Som sagt, det å tenke gjennom pensumet og slappe av er kanskje den lureste strategi. Da kan en også få impulser til å sjekke ut hva en ikke klarer å huske (eller skjønner en ikke forstår) når en tenker gjennom ting.
Sist endret av itori123; 31. mai 2021 kl. 10:04.