Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1303
Noen som veit om jeg kan møte på problemer av å overføre rundt 10k euro fra min utenlandske konto til mine norske konto?


Tenker da om banken ønsker noe form for bevis på hva pengene stammer fra etc etc
Sist endret av Duveitikkehvem; 27. mai 2021 kl. 02:28. Grunn: Tilføye
10K euro er ikke så mye, rundt 100.000k? Tror ikke du skal få noe problem med det. Er du paranoid så del opp betaling i 2-3 overføringer.

Om det er fra din egen bank i utlandet bryr ikke banken seg med sånne små beløp,
Vær klar over at mange norske banker (kanskje alle?) rapporterer absolutt alle utlands-transaksjoner til myndighetene.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Duveitikkehvem Vis innlegg
Tenker da om banken ønsker noe form for bevis på hva pengene stammer fra etc etc
Vis hele sitatet...
Banken vil nok ikke reagere, men som Ivar sier så blir dette rapportert videre. Skatteetaten kan begynne å interessere seg
om du overfører store beløp fra utlandet uten noen åpenbar forklaring på hvor pengene stammer fra.

Hvis de først fatter mistanke er det lett for de å søke opp alle transaksjoner, og da har du ett forklarings problem
hvis pengene stammer fra noe illegalt.
Har ingen inntekt i Norge, så er overførsel for å betale ned diverse saker... Pengene som blir sendt fra utlandet stammer fra primært jobb og poker.. så det burde i teorien gå fint?
Poker og pengespill generelt kan bli stoppet ja.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Poker og pengespill generelt kan bli stoppet ja.
Vis hele sitatet...
Vil det være bedre for meg å ta kontakt med de jeg skal overføre til, og overføre direkte til de fra min utenlandske bank?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det er ikkje ulovleg å overføre penger frå utlandet. Det er ulovleg å ikkje skatte av inntekt.

Dvs. at så lenge pengane er oppgitt på sjølvmeldinga er det totalt uproblematisk. Banken vil ikkje stusse, og om skatteetaten spør så viser du til sjølvmeldinga.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det er ikkje ulovleg å overføre penger frå utlandet. Det er ulovleg å ikkje skatte av inntekt.

Dvs. at så lenge pengane er oppgitt på sjølvmeldinga er det totalt uproblematisk. Banken vil ikkje stusse, og om skatteetaten spør så viser du til sjølvmeldinga.
Vis hele sitatet...

Men må jeg skatte til Norge, om jeg har skattet til landet pengene stammer fra?