Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 7418
Ser plutselig at pluggene ligger oppi kaffen. Kaffen var kald og de ble ikke liggende lenge. Jeg tørket de og puttet de i øret for å høre om det var lyd og den er helt lik seg. Lurer bare på om det er farlig. Er urBeats som er merket om det har noe å si. Tenkte jeg skulle bruke dem etterpå, men vet ikke om jeg tør putte de i øret. Alltid vært litt redd for elektronikk som har vært i kontakt med noe vått.
Ett kjerringråd er vel å legge det i en pose med ris over natta. Ofte så blir vannskade verre med tiden.
Trådstarter
22 4
Sitat av 2pacolypse Vis innlegg
Ett kjerringråd er vel å legge det i en pose med ris over natta. Ofte så blir vannskade verre med tiden.
Vis hele sitatet...
men er det farlig? googlet de og det står waterresistent, men ikke waterproof..
Neinei, mine har blitt med i vaskemaskina og jeg lever.
La dem være slått av, vask nøye med vann, la så tørke i 2 uker, evt. i ris 1 uke+.
Det er ikke farlig for kroppen din i hvert fall. Jeg ville vasket øreproppene med moderate mengder isopropanol og latt de tørke et døgn.
Det er neppe over 20 volt i dem, så det kommer du neppe til å merke engang.
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Som Ivar_Oslo Skriver så er det ikke over 20 volt så du kommer ikke til og merke det så det er ingenting du trenger og bekymre deg over. Eneste bekymringa er vell at det er en mulighet for at øreproppene slutter og fungere men værre kan det ikke bli
Ja du kan dø, i verstefall høre helvetes skrik resten av livet
Sitat av 2pacolypse Vis innlegg
Ett kjerringråd er vel å legge det i en pose med ris over natta. Ofte så blir vannskade verre med tiden.
Vis hele sitatet...
Og det er nettopp det det er, et kjerringråd - og det er en myte. Det har ingen effekt - ikke utover at du legger elektronikken på et tørt sted og lar den tørke. Det er heller større risiko for å være skadelig ved at du kan få "støv" og småkorn fra risen inn i elektronikken.

Om man har mulighet til å vaske de med isopropanol for å få dem ordentlig rene og vekk eventuelle kafferester er det enda bedre. Ellers kan du risikere at restene fra kaffen vil ødelegge elektronikken over tid gjennom korrosjon.
Steikeovn på 50 grader varmluft!
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Det er neppe over 20 volt i dem, så det kommer du neppe til å merke engang.
Vis hele sitatet...
Det er heller snakk om +/- 2 volt. Det eneste jeg ville vært obs på er om det tørker kafferester inne i elementet, ville derfor som noen her nevnte renset med isopropanol.
Har mistet mine AirPods i vann noen ganger. Rister, blåser hardt på de og putter de inn igjen.

Det har imidlertid hendt at det da kommer mye lavere lyd, sannsynligvis pågrunn av vanndråpe på elementet. Da blåser jeg en gang til så er saken biff.
Trådstarter
22 4
Lyden har kanskje blitt bitte lite dårligere. Jeg har begynt å tenke på nye. Men ubestemt jeg alltid er så er det vanskelig.
Vil høre erfaring.
Jeg har snakket med en på Elkjøp og han sa at Apple AirPods kommuniserer med din iPhone slik at det blir ekstra bra lyd. Stemmer det?
Jeg vil jo bra lyd, men er ikke mye å klage over egentlig til vanlig heller. Er friere uten ledning da en ikke må ha telefonen på seg hele tiden. Men det krever lading og strøm.
AirPods er dyrt. Er det noen som har prøvd HappyPlugs? Ellers er det ørten typer nå og jeg vet ikke hvem jeg bør velge.
Har hørt slike små faller lett ut av øret ditt. Jeg vil ikke ha harde, men slike med silikon på. HappyPlugs, AirPods pro eller noe annet dere kan anbefale? Er vel noe billigere å gå for vanlig med ledning, men det kommer en irriterende lyd når det treffer klærne dine og så hekter det seg noen ganger fast i ting. Og er det veldig kaldt om vinteren så fryser de.
BRAND ∞ STRONG
Er vel AirPods Pro 2 på vei, så du kan jo avvente litt å se ann hvordan de er.
Kvalitet koster. Enten har du råd til det, eller ikke.
Dette med at iphone kommuniserer med airpods for bedre lyd, uten at jeg har airpods da jeg generelt sett har vært misfornøyd av alle øreplugger fra Apple når alle sier den lyden er drit bra så må jeg innrømme at jeg vil ikke bruke 1500-2000 på airpods da jeg mest sannsynelig ender opp med noe B&W eller Klipsch propper uansett.

Men er ikke disse tilkoplet blåtann? Eller har Apple noe eget rf system for tilkopling? Vet enkelte Sennheisere bruker noe eget.

Jeg hadde uansett ikke kjøpt forklaringen til den selgeren.
Sitat av D-vitamin Vis innlegg
Jeg har snakket med en på Elkjøp og han sa at Apple AirPods kommuniserer med din iPhone slik at det blir ekstra bra lyd. Stemmer det?
Vis hele sitatet...
Hæ? Jeg har AirPods Pro, og har aldri hørt dette selgertrikset her. De er koblet til med helt ordinær Bluetooth, men har også Handover-funksjon som fungerer fint mellom forskjellige Apple-enheter dersom du skulle bytte. Utenom dette er de som normale Bluetooth-ørepropper å dømme.

Når det er sagt, så er vanlige AirPods etter min mening noe ræl. Store "stilker" som stikker langt ut, og middelmådig komfort uten noen som helst støykansellering rettferdiggjøre et "hold deg unna" fra min side i alle fall.

AirPods Pro derimot er en helt annen sak. Har selv hatt mine i et par måneder, og de blir brukt noen timer for dag. 4-ish timer batteritid og en veldig imponerende støykansellering som er bedre enn Sony MDR-1000X-hodetelefonene mine (Som er imponerende, størrelsesforskjellen tatt i betraktning). I tillegg har de bedre og fyldigere lyd enn vanlige AirPods, og krever ikke at du bruker så høyt volum når du er ute og ferdes, siden de er både isolerende (In-ear med silikontupper) og støykansellerende.

Lyden vil jeg beskrive som jevnt over veldig god, men ikke helt for de som ville sagt de er audiofile. Lyden er noe bass-heavy, og mids kan oppleves som noe flate for noen, men jevnt over har jeg testet dem til en haug forskjellige musikksjangre samt podcaster, og er strålende fornøyd.

Hvis kabler ikke er noe problem for deg, har jeg hørt svært gode ting om KZ ZSN Pro, som koster rundt 200kr fra Amazon (Før shipping). YouTuberen DankPods er i alle fall veldig glad i disse, og jeg vurderer selv å kjøpe et par for å teste dem.