Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 6731
...jeg ble beskyldt for bråk, narkotikakriminalitet, stjålet sykkeldeler(wtf!?!) (Når jeg kjører rundt i en splitter ny Kina dritt fra MG, samt en litt eldre GSX 750 R.(SNIKSKRYT), hva skal jeg med sykkeldeler.

Politi ble tilkalt pga cannabis lukt. Forstår det kjempegodt med tanke på hvem som bor i min etasje.(røyker veldig sjeldent)


Anyhow, jeg får utkastelsesvedtak med mye bullshit som ik stemmer.

Jeg bestridet alle påstander.
Siktet til kontrakt og at jeg forholder meg til 2 mnd oppsigelse.

Så i dag kom brev fra tingretten, der jeg må flytte innen 2 uker. + gebyr. Merk dere gebyr, akkurat nå 2517,-

Heldigvis har jeg akkurat fikset ny leilighet. Så greien er ikke at jeg skal kjempe i mot for å beholde leiligheten, men prinsipp. Jeg hater å bli beskyldt for noe jeg ikke har gjort. Spesielt tyveri. Off...

Ønsker å ta saken lenger så de som kommer med falske klager er der så jeg kan drite de ut med div spørsmål.


Men greien er, alle påstander er løgn. Det de har trodd var narkotika trafikk var salg av digital vekter. Har papirer på importen av disse.

Jeg har truet noen?
- Nei har såvidt truffet noen.

Så blir jo lei meg at personer kan komme med noe sånt. Hadde de virkelig blitt truet går de jo til politiet. Dummeste.


Jeg har vært en god nabo. Brukt tid på pratesyke eldre.
Er en dør i hovedgangen som smeller skikkelig. Jeg bor langt vekke, og kan høre døren smelle igjen. Jeg, tenker på hvor høyt det må smelle for de nærmest døren, så den lukker jeg stille igjen for naboens skyld.

Å bli beskyldt for såpass alvorlige ting klarer jeg ikke godta.

Får ik taki huseier.

En annen ting. Det er veggdyr i denne leiligheten. Så jeg holdt tilbake siste husleie.


Hva ville du gjort.

Glemte det var helg så ringer de mandag. Men noen som har tips?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det her kan neppe være hele historien rundt dette, å få utkastelsesordre fra tingretten skjer ikke akkurat med en gang, her har det vært en prosess inn i bildet.

Du sier du har holdt tilbake husleie, har du hatt kommunikasjon med huseieren om dette? Eller har du bare bestemt deg for holde igjen leie uten å si i fra hvorfor?

Det mangler så mye informasjon rundt dette at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne å prøve å svare.
Tja. for en del år siden, så prøvde vi og kaste ut en dame fra en kåk vi leide ut. Hva var grunnen? Hun hadde 20+ katter, som dreit og tisset om kapp med hverandre inne i leiligheten. Flere steder langs gulvlisten var gulvsplankene nesten gjennomvåte, når vi endelig fikk henne ut. Huset sto åpent med alle dører og vinduer åpne hele den sommeren i 2013. Enda så kommer det glufser, men bytting av fleste gulv, alle gulvslister, nytt kjøkken (det gamle var nedurinert) og mye annet. For å si hvor intenst aromaen var, så var lukten i gangen, akkurat som om du bukspretter en gris under slakting. Etter vi vasket med grønnsåpe og salmiakk, gikk aromaen fra bukspretting til å bli som fersk hunde–/kattemøkk. Vi satte advokat og politi mot henne, men fikk vi henne ut? Nei, men vi fikk til slutt lurt henne ut, og hjalp henne med å flytte gratis. Men vi fikk ikke tvunget henne ut.

Så jeg føler det er ganske mye, som du holder utenfor det hele bildet.
Hvis du har hatt mye trafikk inn og ut med korte besøk er det naturlig å tenke salg av narko, jeg tror ikke det hjelper å si at det var salg av narkovekter istedet..

Det kan vel også antas at dette klientellet ikke er de streiteste og at noen av de har stjælt sykkeldeler. Her jeg leier har det vært problem med tyveri og hærverk og vi fikk varselbrev som sa at den som slapp inn disse personene skulle bli holdt ansvarlig. For det er gjestene til en som bor her, tipper samme prinsippet gjelder i blokka di. Hvis du absolutt vil kverulere og mener de tar feil på alle punktene som gir grunn til utkastelse kan du be om en utdypning av påstanden og se om de sier deg eller besøkende, og hvis de fortsetter å si deg kan du be om dokumentasjon på det.

Politiet har en logg fra når de ble tilkalt og hvis du kan dokumentere at de ikke lukta eller fant hasj hos deg så kan du jo motargumentere den påstanden i det minste, for utleier kan ikke belaste en tilfeldig uskyldig for at andre boligenheter røyker og det kommer lukt ut i gangen, med mindre det er dine gjester som står å fyrer i gangen etter å ha vært hos deg.

Men det er ikke vits å kverulere på ett punkt om de andre punktene uansett gir god nok grunn til utkastelse.
Jeg skjønner prinsippet men du får tenke deg om om du virkelig er så uskyldig som du sier? Høres ikke ut som du står veldig sterkt. Du har vel fått gjentatte advarsler før utkastelse også om at hvis ting ikke endrer seg blir du kasta ut? Hvis besøkende hos deg bråker kan du bli holdt ansvarlig for det også om det er en gjenganger med bråkete gjester som slippes inn i bygget av deg.

Veggdyr? Fuck man, at du i det hele tatt har latt folk fly ut og inn og potensielt spredd disse jævlene... Frys ned alle eiendeler før du pakker de opp i ny leilighet og brenn alle møbler! Du bør kontakte Rentokil i god tid før utkastelse, spør dem hvor regninga sendes. Huseier tror jeg. Æsj, fuck klør på hele kroppen bare av å tenke på det! Når du har disponert leiligheten må du nok betale leie, men hadde det vært meg hadde jeg ringt Rentokil samme dag jeg så første dyret og tatt hotell på forsikringa til meg eller utleier! For seint for deg nå men.. Sorry og jeg tar det til meg om det er feil forhåndsdømming men det er jævlig lett å tenke at du er en type som gir faen i ting om du har bodd med veggdyr uten å gjøre noen tiltak.
Sist endret av celtseus; 20. mars 2021 kl. 17:05.
Også er det vel også slik at du kan holde tilbake NOE av leien.
Nå vet jeg heller ikke om strøm og vann er en del av leien etc