Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 992
Noen som vet om det går an å få tak i lignende script som phpnuke, men som er for intranet bruk?

Må være slik at bare admin kan legge til brukere, og at besøkende ikke får se intranet'en før de logger inn. (Ikke som phpnuke, der alle kan lese alt).

Har sett på noen php/sql login scripts med sessions, men gidder ikke stresse med å bygge et intranet, viss noen vet hvor jeg kan få tak i et allerede ferdig system
Hvorfor ikke bare mekke en .htaccess fil? Det vil spare deg en del bry..
gEM
gEM's Avatar
Trådstarter
Har tenkt på det også, men det hadde vært mye kulere med et skikkelig intranet. Htaccess kan jeg, det er ikke noe problem, men bruker en det, har en likksom ikke samme opplegget med brukere inni systemet.

Jeg vil ha et intranet som funker som intranets.com (dersom du har sett sidene der). Der logger en inn, og hver bruker har egne linker, mailbox, og egne dokumenter, i tillegg til at han kan dele linker, dokumenter osv med andre.

Phpnuke har jo en del av disse funksjonene, men der kan alle se sidene uten å logge inn også, selv om de ikke kan delta. Hadde jeg kunnet lukke phpnuke med en htaccess login som også logget inn i phpnuke, hadde problemet forsåvidt vært løst...

Men en nødløsning hadde jo gått det også, med en litt mer avansert htaccess login, og satt alle felt med navn i (forumet osv) lik variabelen for navnet til den som har logget inn? men...hmmmz....