Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 1840
Skal installere VBulletin en av dagene nå, men fant ikke noe install instructions i pakka (Lasta den ned fra en FTP frittjaaff posta for noen måneder siden). Har aldri installert PHP scripts før, men leste noen poster angående PHP hvor det stod en del om å opprette MySQL databaser osv. Må man gjøre dette for å installe VBulletin? I såfall, hvordan?!

Sikkert et veldig dumt spørsmål, men jeg aner ikke hvordan jeg skal installere forumet. Har bare installert noen simple Cgi scripts tidligere....
Det kommer litt ann på om du kjører lokal server på windows? Si litt om hva du bruker der de skal innstalleres, eventuelt kom på irc og ta en prat med meg, så skal jeg hjelpe deg
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Vi har fått en server fra Telenor, rettere sagt: Vi skal få en server satt opp til oss av Telenor. Så jeg aner faktisk ikke hvordan denne serveren blir satt opp enda. Alt jeg vet er at den skal støtte Cgi,PHP og SSI.

Jeg har som sagt aldri installert et PHP script før (:0), bare lurte på litt general info.

Anyways, takk for at du setter hjelpen din til disposisjon!
Jeg kommer helt sikkert til å poste flere spørsmål senere når vi får serveren.
du må først lage en database, så må du kjøre install scriptet der du skriver inn databaseinfoen. nå lager scriptet alle feltene, så må du skrive inn kallenavn og passord og du får adminstatus. nå er forumet opppe og du kan legge til forum og skifte på fargene...
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Jeg er amatør innen scripting. Aner faktisk ikke hvordan man lager en database.
Kommer tilbake til den threaden her når jeg får opp den serveren tenker jeg, er nok enklere å følge instrukser da.

Takk for svar
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvilken FTP var det vbulletin var lagt ut på?
FTP'en var virket ikke.
Har du vBulletin?
Har uploada den til crizp sin ftp nå..
Hvorfor vBulletin?det finnes jo så mange like bra BB`s som phpBB feks....
er vel en grunn til at phpbb er gratis, og at vbulletin koster nok av peng i året å kjøre
Ja...nye funksjoner kommer litt senere på phpBB...phpBB er jo vBulletin klone delux...vBULLETIN er jo i grunnen en UBB klone OSV
Hvorfor forandre noe som allerede er bra? vBulletin har en ting som eier UBB, og det er at det går utrolig mye kjappere å søke, pga php/sql..

Enkelt å greit, alle bullentin board likner på hverandre, akkurat som alle threaded-discussions har en likhet
Samma f da.... skulle bare fram til at phpBB har stort sett de samme funksjonene som vBulletin har bare at de kommer senere...åsså er det gratis...kansje ikke så lurt og kjøre en pirat kopiert versjon av vBulletin på en kommers side...
Det siste pointet der er veldig viktig. Ulovlig software på hd'n er «akseptert», men når du kjører vBB ulovlig, blir det straks litt mer alvorlig. Then you're in trouble my friend..

Men phpBB er litt kjipt egentlig. Pga at det konsekvent bruker font-taggen i hvert eneste dokument. Men search/replace funksjonen stripper den vekk så lett som ingenting. :P
Har Iblis betalt for VBulletin?
Koster ganske mye peng.
han har betalt en del for det ja
Med så mange medlemmer å så mange topics tror jeg ikke det var veldig bortkasta! *klikk på banner*
ser ut til at crizp sin FTP er nede for en stund,
så kan noen sende den til meg på mail?
phpBB er open source så du kan jo fjærne det font greia vist du vil da....0P3n 50URCe 4 EV3r
Originally posted by Zizat
ser ut til at crizp sin FTP er nede for en stund,
så kan noen sende den til meg på mail?
Vis hele sitatet...
vBulletin?
Selvsagt er det open source.. hvordan i all verden skulle noen kunne gi ut et php-script uten at det var mulig å se sourcen?
såvidt jeg vet jobber zend/php folka med en måte å compile php scripts på og alikavell la dem bli brukt på servere..
Det er vel mulig i dag også. Bare at det er ikke så brukervennlig..
Originally posted by dephic
Selvsagt er det open source.. hvordan i all verden skulle noen kunne gi ut et php-script uten at det var mulig å se sourcen?
Vis hele sitatet...
Ja men du har ikke lov til og ta ting og tang fra dem....
Hm.. men det må da være lov til å ta vekk ting og tang? F.eks. raden som beskriver vB code når du poster liksom.. eller er det brudd på åndsverksloven?
Kopiere ting fra vBulletin mente jeg...med gratis bulletinene kan du jo bare ta det beste fra de beste og sette det sammen...
Har lastet ned VBulletin.
*sukk* enda en sjel solgt til det komersiele he he
Jeg skjønner ikke i det hele tatt hva jeg skal gjøre med MySQL databasen etter at jeg har lasta den ned. HELP ME! og jeg skjønner heller ikke om jeg skal uppe noe fra den, eller om jeg må hoste egen server med vBB.???
støtter serveren din MSQL ?
Du skal uppe den ja...har bare gjort det med mySQladmin jeg da det er det bare og velge og uppe lixom!så linker du den i vBulletin config fila!
xeqtr: kontakt meg på IRC så kanj jeg forklare deg litt mer!