Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2278
For en kunde har jeg solgt inn et adgangssystem, og i denne pakken følger det med en USB-leser for å registrere kortene (EM4200 RFID)i softwaren.

Som et lite eksperiment testet jeg RFID-nøkkelen jeg bruker til å komme inn i leilighetskomplekset der jeg bor, og softwaren klarte å lese ut en kode uten problemer. Jeg kunne altså i teorien brukt min nøkkel/fob i kunden sitt adgangskontrollsystem.

Siden jeg liker å leke litt med slike ting, tenkte jeg derfor at det kun være et mål å prøve å kopiere inngangsdørnøkkelen for å se om jeg får det til, men jeg sliter med å finne egnet programvare til formålet.

Vet noen om noe software som kan fungere for selve kloneprosessen?

Jeg har funnet noe chinaware som jeg ikke har fått til å funke, og jeg er usikker på om dette er på grunn av den propritære kortleseren, eller om det er softwaren som kødder.
RFID har ingen form for signering eller autentisering, så er det er bare å lese av verdien og skrive den til et annet kort. Det er akkurat derfor man bruker PIN-kode i tillegg.
Sist endret av Deezire; 10. desember 2014 kl. 17:49.
Det er normalt ikke mulig å skrive IDen til et annet kort. Kortene kommer med ID-nummer fra fabrikk som det ikke er mulig å endre. Men det finnes hardware som emulerer et RFID-kort, og hvor du setter all informasjon selv. Noen enkle og andre veldig avanserte som støtter mange forskjellige frekvenser og toveiskommunikasjon. Og noen man kan lage selv.
Hadde vi ikke en her på Freak som opererte inn en rf-id brikke for en tid siden?
Burde jo vært en selvfølge at alle fikk en sånn id-brikke på plass ved fødsel (á la dyre-chipping) så hadde alle id-problemer blitt unngått! Ingen sniking på utesteder, ingen juksing med id-kort, ingen uautorisert adgang der du ikke skal inn.. Hadde vert en drøm! (Mareritt..)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Deezire Vis innlegg
RFID har ingen form for signering eller autentisering, så er det er bare å lese av verdien og skrive den til et annet kort. Det er akkurat derfor man bruker PIN-kode i tillegg.
Vis hele sitatet...
RFID kan ha autentisering og signering jo. Det finst kort med CPU på, som kan utføre alle operasjoner du kan med smartkort. T.d. finst vel Atos sitt CardOS-baserte kort som dual-interface, altså samme data over RFID og smartkort-interface. Det kortet kan generere RSA-nøkkelpar i kortet, og signere meldinger med den private nøkkelen.
Jøss - det hadde gått meg hus forbi at man har implementert smartcard i RFID. Da stemmer selvsagt ikke det jeg sa tidligere helt. Men poenget er enda det samme, er det helt vanlige RFID-kort er det bare å lese av verdien. Hvis du har en Android-telefon med RFID-funksjonalitet er det stor sannsynlighet for at du også kan emulere kort i denne.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Hvis du har en Android-telefon med RFID-funksjonalitet er det stor sannsynlighet for at du også kan emulere kort i denne.
Vis hele sitatet...
Da må du nok ha en hacket versjon av Android, for muligheten til å gjøre dette er normalt blokkert for tredjepartapplikasjoner, ettersom jeg forsto forrige gang jeg sjekket. Men etterhvert som trådløs betaling blir vanlig, vil jeg tro man etterhvert kan lagre sine betalingskort på telefonen og la telefonen emulere dem. Samtidig er det jo mulig at det kun blir mulig med Google Wallet, og at man kun kan kopiere helt bestemte betalingskort.

Du er for øvrig også avhengig av at RFID-kortet er av typen som bruker en frekvens på 13,56 MHz, og det er det langt fra alle som gjør.
Fant denne for 125khz på dx for en tid tilbake og har alltid lurt på om den fungerer. Fant aldri noe lignende for 13,85Mhz så la vel hele prosjektet på hylla :/