Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 7021
Jeg er en gjerrig fyr, og vil dermed spare så mye penger jeg vil på min tobakksrøykeuvane. Jeg vil høre fra dere hva dere tror er mest økonomisk.

jeg har også nylig inverstert i en winnertipmaskin, for å prøve å kjøre det litt mer økonomisk å røyke. har dere noen gode/dårlige erfaringer med winnertip?

På forhånd takk.
Sitat av Ernalulz Vis innlegg
J
jeg har også nylig inverstert i en winnertipmaskin, for å prøve å kjøre det litt mer økonomisk å røyke. har dere noen gode/dårlige erfaringer med winnertip?
.
Vis hele sitatet...
Det er jo opp til deg å regne ut hvor mange sigaretter du får ut av en hel haug med winnertip og tobakk

forresten gratulerer med plass i din lokale bingo klubb. de ser deg nok snart
Sist endret av ali88; 18. juli 2012 kl. 19:10.
Bare å rulle egentlig, bare ikke så store så når du er ferdig, kan du bare rive opp papriet å ta resten av tobakken i pakken igjen.
Sist endret av Dunkelheit; 18. juli 2012 kl. 19:32.
Vi brukte winnertipp til å få røyka noe latterlig tørr tobbakk som vi kjøpte i Polen da jeg gikk på Folkehøgskole, så det kan da brukes til noe.

Men jeg husker å ha regna på det og kommet frem til at det bare er marginalt billigere enn ferdig-sigg.

Skal du ha det rimelig er det bare tynne rullingser som har noe for seg. Så kan du jo evt. legge inn et filter i enden på rullingsen for å slippe å kaste sneiper som er fulle med tobakk.
Eller så du kan bare ta deg en tur til Danmark/Sverige å få kjøpt 5 pakker Rød 3 for en rimelig pris.
Det er vel ca 60 sigaretter i en pakke tobakk.
Og winnertip bruker jeg på tørrtobakken som blir når pakka er nesten tom.
Når jeg er tom for tobakk bruker jeg å rive opp papiret på gamle sneiper, åsså bruker jeg den tobakken som er i sneipene til å rulle nye
Sitat av McIvar Vis innlegg
Det er vel ca 60 sigaretter i en pakke tobakk.
Og winnertip bruker jeg på tørrtobakken som blir når pakka er nesten tom.
Vis hele sitatet...
Hadde aldri tenkt så langt. Takk for tipset.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Skal han slutte OG røyke? Skal han slutte med noe og røyke samtidig?
Vis hele sitatet...
Var eneste grunnen til at du kommenterte? Jees, du må ha det kjedelig :/
Stikk en annen plass du kan være grammar nazi a, pls
Med mindre det bare var et kjipt forsøk på KP horing, fordet om det vell forsåvidt ikke gjør saken no bedre..

TS - Winnertip er no herk, imho
Da er det faktisk bedre med bare rullings, evt ta deg en tur over grensa så kan du hamstre røyk litt billig
Beste økonomitips til de som røyker må være å kun røyke smuglerrøyk.
1 kartong norsk røyk ca 850-900 kroner.

1 kartong smuglerrøyk ca 150-200 kroner.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Beste økonomitips til de som røyker må være å kun røyke smuglerrøyk.
1 kartong norsk røyk ca 850-900 kroner.

1 kartong smuglerrøyk ca 150-200 kroner.
Vis hele sitatet...
Men så er også kvaliteten på fin linje med det man får for prisen mange ganger.
Her i Trheim har det vært solgt kartonger med no polsk røyk(tror jeg) over en lav sko, problemet er bare at den er så tørr at man skulle tro den har ligget i flere tiår, smaker fjøs ^^ Rekker ta 2 trekk av røyken før den er borte, litt satt på spissen..
Sist endret av Hightime; 18. juli 2012 kl. 20:10.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Beste økonomitips til de som røyker må være å kun røyke smuglerrøyk.
1 kartong norsk røyk ca 850-900 kroner.

1 kartong smuglerrøyk ca 150-200 kroner.
Vis hele sitatet...
Jeg har vanskelig for og tro på dette, det hørtes rett og slett for billig ut. dette skal jeg spørre min mor om når hun kommer hjem igjen.

Det billigste er vell rullings, og rulle tynt. og hvis du har veldig dårlig råd kan du prøve og røyke mindre? tror ikke winnertip er serlig billigere enn siggaretter. Mamma og ei vennine regnet litt på det og jeg tror de kom fram til at det var billigst og røyke rullings. og når du har lært deg og rulle går det fort, og fortvil ikke hvis de blir stygge, de blir bedre med tiden
Erfaringer med rullemaskin og WinnerTip:

Eg har som deg Ernalulz investert i nemde produkter, for mange mange år siden.
Den er genial til tørr tobakk (rusk). Elendig til fersk tobakk, da den blir for fastpakket og en får dårlig trekk, er min erfaring.
Klart en god investering

Og nei, en blir ikkje automatisk interessert i bingo.
Men ja, en risikerer å bli uglesett av uvitende mennesker som ikke kan rulle seg en tobakksrøyk hehe

Kos deg med dine heimelage sigaretter
Trådstarter
6 4
Sitat av Petterøes Vis innlegg
Erfaringer med rullemaskin og WinnerTip:

Eg har som deg Ernalulz investert i nemde produkter, for mange mange år siden.
Den er genial til tørr tobakk (rusk). Elendig til fersk tobakk, da den blir for fastpakket og en får dårlig trekk, er min erfaring.
Klart en god investering

Og nei, en blir ikkje automatisk interessert i bingo.
Men ja, en risikerer å bli uglesett av uvitende mennesker som ikke kan rulle seg en tobakksrøyk hehe

Kos deg med dine heimelage sigaretter
Vis hele sitatet...
følte meg litt som moses som fikk beskjed fra Gud, når "selveste" petterøes gir meg tips
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
Jeg har vanskelig for og tro på dette, det hørtes rett og slett for billig ut. dette skal jeg spørre min mor om når hun kommer hjem igjen.

Det billigste er vell rullings, og rulle tynt. og hvis du har veldig dårlig råd kan du prøve og røyke mindre? tror ikke winnertip er serlig billigere enn siggaretter. Mamma og ei vennine regnet litt på det og jeg tror de kom fram til at det var billigst og røyke rullings. og når du har lært deg og rulle går det fort, og fortvil ikke hvis de blir stygge, de blir bedre med tiden
Vis hele sitatet...
Si meg har du vært utenlands noen gang?
For 3 år siden kostet billig røyken på Korfu 50 NOK per kartong. Og det var inkludert avgifter.

Så finnes det et utall kopi-merker som ikke betaler avgift. Husk tobakken er ikke særlig dyr. Det er all avgiften som gjør den dyr.
på heltid
iSkurk's Avatar
Får en norsk kartong marlboro rød for 200-250 av min nabo som er i outlaws
Sitat av Hightime Vis innlegg
Men så er også kvaliteten på fin linje med det man får for prisen mange ganger.
Her i Trheim har det vært solgt kartonger med no polsk røyk(tror jeg) over en lav sko, problemet er bare at den er så tørr at man skulle tro den har ligget i flere tiår, smaker fjøs ^^ Rekker ta 2 trekk av røyken før den er borte, litt satt på spissen..
Vis hele sitatet...
På østlandet selges det div. org. Philip Morris til 200 og kopi til 150.

Røyker ikke selv men de som prøvd de Morris siggene er kjempe happy.
Får kjøpt kartong for 200 jeg og, veldig enkelt å selge for 500.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av Hightime Vis innlegg
Var eneste grunnen til at du kommenterte? Jees, du må ha det kjedelig :/
Stikk en annen plass du kan være grammar nazi a, pls
Med mindre det bare var et kjipt forsøk på KP horing, fordet om det vell forsåvidt ikke gjør saken no bedre..
Vis hele sitatet...
Han ga ikke noe bedre svar selv, med grammatikkfeil.

OT: Har prøvd winnertips selv, men synes jeg bruker mer tobakk da, enn hvis jeg bruker vanlig rullings. Kjøp sterk rulletobakk. Røyk halve røyken om gangen.
Røyk Damiana.

Kjøpte selv damiana tea som kan røykes på ebay for 200 Kr for 900 gram.

Skal visst være normalt at noen gjør.

Jeg har kun brukt den til tea, skal gjøre en kåtere visst også.
Sitat av Kestrel Vis innlegg
Når jeg er tom for tobakk bruker jeg å rive opp papiret på gamle sneiper, åsså bruker jeg den tobakken som er i sneipene til å rulle nye
Vis hele sitatet...
Dette gjør jo røyking unødvendig mye farligere. Når man røyker, så presser man tjære og nikotin og alt det andre innover. Og når du da tar å samler disse sneipene til én røyk, så vil denne være mye giftigere enn til vanlig.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Dette gjør jo røyking unødvendig mye farligere. Når man røyker, så presser man tjære og nikotin og alt det andre innover. Og når du da tar å samler disse sneipene til én røyk, så vil denne være mye giftigere enn til vanlig.
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke nøye, det er billigere Alle dør engang, så om jeg dør av tjære å nikotin eller av naturlig årsak spiller ingen rolle for meg.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Dette gjør jo røyking unødvendig mye farligere. Når man røyker, så presser man tjære og nikotin og alt det andre innover. Og når du da tar å samler disse sneipene til én røyk, så vil denne være mye giftigere enn til vanlig.
Vis hele sitatet...
Da har du ikke vært røyksjuk!!
Winnertip... Hadde nesten glemt at det finnes, men det er vel kanskje fordi kundemassen har en snittalder på rundt 70 år?

Det smaker og trekker forferdelig dårlig, uansett hva slags fersk tobakk man bruker, og det ser ekstremt harry ut. Hvis du er det minste opptatt av hvordan omgivelsene ser på deg, rull tobakken på vanlig måte i stedet, med mindre du er over 60, går med rosa tights og er overvektig.
Sitat av frontman Vis innlegg
Røyk Damiana.

Kjøpte selv damiana tea som kan røykes på ebay for 200 Kr for 900 gram.

Skal visst være normalt at noen gjør.

Jeg har kun brukt den til tea, skal gjøre en kåtere visst også.
Vis hele sitatet...

Vel du bør jo først prøve å røyke den for å sjekke at det er mulig.
Kan jo tenken det smaker svett ræv av den straks den røykes.
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Sitat av ompapa Vis innlegg
Vel du bør jo først prøve å røyke den for å sjekke at det er mulig.
Kan jo tenken det smaker svett ræv av den straks den røykes.
Vis hele sitatet...
Det er fullt mulig å røye Damiana, men det smaker utrolig rart, og det er absolutt ikke noe poeng i å bytte ut tobakk med det.

Får bedre effekt ved å drikke te av det også
Dott i øret.
stagg's Avatar
Studentrøyk og ei eske snus i uka?

300,- i uka. Studentrøyk = tynne rullings. En pakke tobakk og ei eske snus i uka = 1200,- pr. mnd for nikotinslaveriet. Supplere med snus så blir det fort billigere og "sunnere" så lenge du klarer være moderat på snusen. Er det jeg bruker selv uten at jeg tenker økonomi.

Røyker du en pakke sigg om dagen så blir det fort 2400-3000 pr. mnd på røyk.
Sist endret av stagg; 19. juli 2012 kl. 16:23.
De jeg omgåes som røyker sier tynn rullings smaker høgg og røyker heller fake sigaretter for det smaker bedre og er billigere.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Si meg har du vært utenlands noen gang?
For 3 år siden kostet billig røyken på Korfu 50 NOK per kartong. Og det var inkludert avgifter.

Så finnes det et utall kopi-merker som ikke betaler avgift. Husk tobakken er ikke særlig dyr. Det er all avgiften som gjør den dyr.
Vis hele sitatet...
Greit nok, jeg tok feil. Det hørtes bare litt for utrolig ut.

Og ja, jeg er utenlands minst 1 gang i året. Men jeg røyker ikke så jeg vet ikke prisene.
Beklager måten jeg uttrykte meg på, ser nå at det kan oppfattes frekt og det var slett ikke meningen.
Tror bare jeg fyrte litt fordi jeg hadde en annen tråd hvor alt jeg sa ble vrengt alle veier.
Er jo forresten ikke rart du ikke kjenner prisen når du ikke røker selv.

Men ja det aller meste er avgifter når du kjøper røk.