Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1160
Hei

I de 3 siste ukene, har jeg HVER natt slitt med søvnparalyse når jeg er i ferd med å sovne.

Utrolig irriterende, men nå er det noe annet som har skjedd den siste uken. Akkurat i det jeg sovner, virker det som om hodet mitt eksploderer.

All verdens lyder, eksplosjoner, høye pipelyder++ dundrer ivei i begge mine ører, samt at kroppen er halveis lammet, og kramper i hele kroppen. Dette foregår i ca 20-30sec før jeg klarer å våkne.
Dette har skjedd hver dag den siste uken, opptil flere ganger hver natt.

F.eks en episode:
Jeg sovner, Hodet eksploderer med alle slags lyder, HØY lyd, jeg ligger på rygg, kroppen rister/kramper.
Det føles ut som om noe løfter meg opp av sengen, og snur meg rundt. Så våkner jeg, og alt er normalt.


Jeg er ikke redd, men det er utrolig irriterende.
Når jeg våkner er alt normalt.


Kan dette ha en sammenheng med min ecstasybruk?
Hvis du ikke har sovet på tre uker, vil jeg anta at dette spiller en større rolle enn xtc bruk, -vet- du hva som var i den? LES: Har du testet greiene så du -VET- og ikke bare lever på hear say?
Uten å vite noe sikkert, vil jeg tro det har alt å gjøre med ecstacybruken din hvis du har brukt det mye i det siste. Det beste du kan gjøre er å begynne å trene hver dag (løping hjelper veldig), og spise sunt og variert. Unngå negativ mental stimuli og prøv å hold deg rolig til sinns. Har du plager eller redsler anbefaler jeg at du drar innom legen din, da plager og redsler trolig kan ha en innvirkning på div. søvnproblemer.
Jeg, og flere jeg kjenner har også opplevd at man lettere får søvnparalyse av xtc bruk. Spessielt om man i tillegg fester hardt og sliter seg ut. Vet ikke hva som gjør dette, men det er ihvertfall ikke uvanlig.
Et tips jeg kan gi deg som har fungert for meg er å legge seg på siden isteden for på ryggen når man skal sove. Om jeg først får søvnparalyse, hjelper det for meg å reise meg opp fra sengen (når paralysen er over) for å på en måte "resette" meg selv før jeg legger meg for å sove igjen. Gjør jeg ikke dette, havner jeg som regel i en ny søvnparalyse i det jeg holder på å sovne igjen.
Ecstasy/MDMA sender ut unaturlige mengder neurotransmittere( kjemiske beskjeder) i hjernen din blant annet serotonin og dopamin, men mest serotonin.
Serotonin spiller en stor rolle i hele kroppen din fra søvn og humør til fordøyelse. Når du da inntar ecstasy så vil serotonin som du har lageret i kroppen bli kraftig redusert og man havner i ubalanse som kan medføre det du opplever. Det du bør gjøre er å holde deg vekk fra ecstasy i en stund framover så vil kroppen naturlig komme i vater. Du kan også drive med fysisk aktivitet som vil øke nivået av serotonin og dopamin, spise næreringsrik mat er også noe å tenke på for å framskyve prossesen.
Det er kjipt det du er imellom nå, jeg har opplevd det samme lykke til!
Og for all del: IKKE ta ecstasy de nærmeste måneder om du ikke trives med å ha det sånn. Det samme gjelder om 1 måned når du evt starter å føle deg bedre igjen... da gjør du deg selv en bjørnetjeneste om du tenker at det er en god idé nr 23 å rolle igjen.det er det ikke, da det tar minimum 2-3måneder før serotonin nivået er back on track avhengig av hvor kraftig bruket ditt var.