Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1376
Jeg har bestemt meg for å ta et utvekslingsår i utlandet, og vil gjerne ikke ta mer lån fra lånekassen. Jeg har Bachelor innen IT og har god kunnskap innen programmering. Har cirka 1 års jobberfaring(og 6 år erfaring med programmering hjemme) innen dette feltet, og føler at jeg "overall" har god kontroll på det. Landet jeg tenker å ta utveksling i er Makedonia, her er gjennomsnittslønna på 3.5 til 4.5 tusen kr i måneden. Selv om jeg føler jeg har god kontroll på det jeg driver med, så har jeg aldri drevet med freelance-arbeid, og lurer på hvor lett/vanskelig det er å tjene 10 000 kr i måneden (tenker dette er nok for meg å leve komfortabelt). Akkurat nå har jeg nevnt programmering, men kom gjerne med forslag på andre ting jeg kan/bør gjøre for å få til dette målet, det må ikke være programming/IT relatert.
Toptal.com om du faktisk er flink, Upwork.com om ikke. Hvor mye du kan tjene avhenger av hvor flink du er, hvor mye du er villig til å jobbe, hvor god du er på å kundebehandling osv. Legg deg litt lavere prismessig (men ikke under en norsk rengjøringsarbeider) enn du kanskje synes er rimelig, og bygg opp erfaring og kundeportefølje, så vil inntektene komme av seg selv. Det er ingen problem å selge for 10k i mnd om du er norsk og er villig til å jobbe.
Jeg jobber med noe som mer eller mindre er sexchat online og tjener egentlig helt greit. Men det er nok heller noe for oss som ikke har dine kunnskaper! Du kan sikkert finne freelance arbeid som betaler godt dersom du er god på det du gjør.