Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 4281
Jeg er ferdig som lærling i juni, men jeg har lyst til å kjøpe en leilighet nå. Får ikke lån før man får arbeidskontrakt om fast ansatt.

Er det frekt av meg som lærling å spørre om fast ansettelse og arbeidskontrakt?

Noen som har vært lærling og fortsatte å jobbe der etter lærlingstiden? Og i så fall, når skrev du under arbeidskontrakten, måtte du vente til lærlingstiden var over?
Er ikke frekt i det hele tatt! Kjør på, kan hende du har litt lykke med deg :-)
Sist endret av nattenssønner; 25. januar 2017 kl. 19:51.
Så bra, får prøve på fredag
Jeg fikk kontrakt etter læretid, men siden stillingen krevde fagbrevet jeg skulle ta, fikk jeg ikke stillingen før jeg hadde bestått fagprøven. Ingenting ble formalisert i papirform før fagbrevet var i boks (hadde heller ikke behov for å få det ned i papirform før fagprøven som i ditt tilfelle). Samboeren min skrev under kontrakt med jobben sin 6 mnd før hun var ferdig med utdanningen, og der var det tydelige forbehold om bestått utdanning.

Kan hende bankene går god for en attest fra arbeidsgiver om at du får fast ansettelse etter læretiden. Selv fikk jeg huslån da jeg gikk på midlertidige årskontrakter for min arbeidsgiver.
Takk
Får prøve, værste som skjer er at jeg må vente i 5 mnd.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg fikk kontrakt og jeg fikk kjøpt leiligheten
Tusen takk for hjelpen
Anonym bruker
"Leken Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg fikk lov til å ta opp huslån på 3.2 MNOK med en kontrakt på 60% som hadde løpetid på 1 år :P
Tror du kommer lenger med en skilkelig samtale med de i banken.