Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4657
n3w
^ ikke egentlig
10 0
Hei. Har vært i psykose ca 1 år nå etter ecstasy bruk (2-3 ganger) går på anti psykotika men det hjelper ikke så jævlig mye akkurat. Flere som har fått psykose av ecstasy og hvor lenge? Begynner bli sliten og lei psykisk nå vil at alt skal bli normalt igjen..
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Kanskje du vil forklare psykosen din litt nærmere? litt vanskelig å sette seg i dine sko med så lite info

Men anyways, jeg har klart å få to rus utløste psykoser, ene med sopp og cannabis og den andre med lsd og cannabis, tør nesten ikke ta noe som helst om dagene da jeg har fått kraftig angst for at det skal skje igjen, men det går fint å ta substanser så lenge jeg har benzo tilgjengelig vis det skulle skje igjen, men jeg er veldig forsiktig.
Den første med sopp varte en uke, men da hadde jeg spist alt for mye sopp over flere måneder og den andre en dag, men vil karakterisere den mer som en heftig badtripp.
Vil ikke tro at antipsykotika hjelper deg så mye, det hjelper noen å leve et normalt liv, men det er laget for å dempe problemene, ikke fikse de.

Går du jevnlig til psykolog? om du gjør det, føler du at det hjelper?
Det finnes alltids en løsning, men noen ganger må man snu mange steiner før man finner den.
sjekk ut emmasofia forum på facebook. still sp.målet der. mange dyktige kyndige mennesker
Imed at du ikke har fortalt noe om psykosen, så bare slenger jeg ut at CBD er anti-psykotisk, og man får kjøpt lovlig cbd oljer fra Europa laget av industrihemp
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Sitat av Door145 Vis innlegg
Imed at du ikke har fortalt noe om psykosen, så bare slenger jeg ut at CBD er anti-psykotisk, og man får kjøpt lovlig cbd oljer fra Europa laget av industrihemp
Vis hele sitatet...
Mener du at han skal behandle rus utløst psykose med mer rus?
Jeg har virkelig ikke troa på det og de to gangene jeg havnet ut på tur så gjorde cannabis det veldig mye verre, du burde være forsiktig med å anbefale slikt når psykosen er rus utløst.
Sitat av Djiises Vis innlegg
Mener du at han skal behandle rus utløst psykose med mer rus?
Jeg har virkelig ikke troa på det og de to gangene jeg havnet ut på tur så gjorde cannabis det veldig mye verre, du burde være forsiktig med å anbefale slikt når psykosen er rus utløst.
Vis hele sitatet...
Å kategorisere cbd som ''rus'' er vell ikke helt innenfor. Samtidig ser jeg heller ingen grunner til å ikke kunne anbefale rus for å behandle en selv-utløst psykose. Heronister får metadon, lsd kan hjelpe alkoholikere og folk med tobakk avhengighet.

Det er ikke snakk om å røyke en spliff, det er snakk om ett medisinsk hjelpemiddel med mange dokumenterte effekter.
Hvordan ser hverdagen din ut? blir du hemmet av psykosen? kan du beskrive hvordan det føles ut/er å ha psykosen?
Var selv på noe jeg tror var en 2 mnd lang psykose etter LSD badtrip derfor jeg lurer.
Noen som vet noe mer ang innføring av CBD olje til Norge? Slik jeg har forstått det handler dette om EØS / schengen avtalen? Og er det slik enn kan bestille på internett og det skal komme gjennom, eller om enn importerer fysisk? Er det noen som har info til hvor en kan lese seg mer opp på CBD?

Har lest at CBD olje kan "kurere" mange av plagene jeg sliter med. Er dog ikke no fan av standard cannabis rus som ofte ender med panikkanfall/ekstrem paranoia.
Men en cbd olje som ikke utløser en slik high/rus kunne vært av stor interresse og prøvd ut.
Sitat av StreetSmart Vis innlegg
Har lest at CBD olje kan "kurere" mange av plagene jeg sliter med. Er dog ikke no fan av standard cannabis rus som ofte ender med panikkanfall/ekstrem paranoia. Men en cbd olje som ikke utløser en slik high/rus kunne vært av stor interresse og prøvd ut.
Vis hele sitatet...
Skulle også gjerne hatt mer informasjon om dette.
Statens legemiddelverk skriver:

CBD anses som reseptpliktig legemiddel i Norge, og produktet er følgelig underlagt legemiddellovgivningen. For ordens skyld vil vi gjøre oppmerksom på at CBD-produkter med innhold av THC (uansett mengde) vil være å anse som narkotika.

Til personlig, medisinsk bruk har du mulighet til å få tilsendt legemidler per post, forutsatt at kriteriene nedenfor er oppfylt;

Innførsel av postpakker og andre forsendelser av legemidler til personlig medisinsk bruk er tillatt når det dreier seg om legemidler som er lovlig ervervet i et EØS-land. Unntatt er legemidler med innhold av narkotika m.v., og legemidler som anses som dopingmidler. Med personlig bruk menes: En persons medisinske bruk av et legemiddel til seg selv. Tollvesenet kan be om dokumentasjon på at legemiddelet er lovlig ervervet, og at det er til personlig medisinsk bruk. Slik dokumentasjon er typisk en resept eller legeerklæring. Mengden legemiddel importert må ikke overstige tre måneders forbruk. Innførsel av legemidler til dyr er ikke tillatt. Se mer informasjon på våre nettsider: http://www.legemiddelverket.no/Impor...r/default.aspx.
Har du prøvd å lagt den inn? å da snakker jeg minimum en måned. Om ikke; gjør det. Da har du fagfolk som garantert har behandlet folk med noglilunde symptomer osv som deg. Prøv det!

Ja CBD kan sikkert virke litt det, men når jeg leste om dosene til en som det hjalp for (var schizofren) så skal du være rik for å ha råd til det. + jeg hadde ikke tatt sjangsen på å bestille, da tollerne lese ordet thc eller cannabis, så går det nok neppe bra. Men så må jeg jo legge til at alt av cannabis blir jo skrytt opp i skyene, og skal hjelpe mot depresjon, angst osv, når faktisk halverøykegjengen jeg var endel av endte opp med dette etter cannabisbruk og missbruk. Og ja, cannabisen idag inneholder mye thc og lite cbd, så ikke vits i å påpeke det.

Thc er ivertfall ikke bra for deg nå (om noen skulle komme med "ja men gro en strain med mye cbd!", så er det faktisk endel prosent thc, og jeg har lest brukererfaringer av harlequin og andre cbd strains, og du VIL få en ruseffekt pga thcen, men den er ganske svak.
Sist endret av jenspetter93; 5. august 2015 kl. 05:59.
^ alle vennene mine som røyket hasj gikk over til sprøyta etter første jointen, fordi hasj ikke var nok. Beklager, men innlegget ditt avfeier det når det er vandrehistorier. Bruk i store mengder uten kritisk tenking fucker med hodet ditt.

Ontopic tho: ville kommet i kontakt med en lege og bli henvist til noen som har utdanning retta mot psykoser. Er du heldig kan det jo hende du kan få resept på f.eks. cbd (hvis det er noe du tror fungerer). En ting å ha i bakhodet er at du sikkert må prøve en del andre midler først.

Lykke til!
Sitat av FryingPan Vis innlegg
^ alle vennene mine som røyket hasj gikk over til sprøyta etter første jointen, fordi hasj ikke var nok. Beklager, men innlegget ditt avfeier det når det er vandrehistorier. Bruk i store mengder uten kritisk tenking fucker med hodet ditt.

Ontopic tho: ville kommet i kontakt med en lege og bli henvist til noen som har utdanning retta mot psykoser. Er du heldig kan det jo hende du kan få resept på f.eks. cbd (hvis det er noe du tror fungerer). En ting å ha i bakhodet er at du sikkert må prøve en del andre midler først.

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Vandrehistrie??? Hvor i h skulle jeg giddet å finne på der? Også det med sprøyta? Herregud. Mange tåler det, men noen gjør det ikke. Vanskelig å akseptere? kjenner mange som har klart seg bra og, så det er sagt.
Hva kom først? Høna eller egget? Altså, ja så klart finnes det triste tilfeller der enkelte dessverre velger å kaste seg over nålen når bøttetrekk med hasj ikke er nok. Men i mine øyne må man se litt lenger og reflektere mer grundig enn å bare kaste all skyld over på en substans. Disse menneskene har/hadde trolig store problemer fra før. Om de var kommet til overflaten eller ei. Det virker for meg som om det er veldig mange som lener seg på at livet deres skal endre seg bare ved å ta en LSD-tur med "gutta en kveld". Saken er jo at disse substansene kun burde brukes som hjelpemidler/verktøy når man allerede er i en prosess der man går inn for å løse knuter og eventuelle problemer/problemstillinger i livet. Klart man kan dykke dypt i sitt eget sinn på psykedelika. Men da må man allerede ha et åpent sinn samt forståelse for alt slike opplevelser har å by på. Å være beredt på å virkelig møte seg selv i døra. Noe som kan være meget ubehagelig, men det er etter min erfaring det man kan lære mest av. Man må også kunne integrere det på riktig måte. Hvis man ikke har peiling på hva man driver med er det å leke med ilden, etter min mening. Rusmidler er noe man skal ha enorm respekt for. Det finnes også mange andre metoder for å ekspandere bevisstheten slik som meditasjon, transe, faste, floating og annet. Hva som virker for den enkelte er individuelt. Slik er det med legemidler også. Hvorfor skulle de ellers hatt en oversikt over bivirkninger på størrelse med et atlas? Det kan bli mye prøving og feiling, for å si det sånn. At jeg opplever munntørrhet av et preparat betyr ikke at du nødvendigvis gjør det.
Det er tross alt både kropp og sinn vi stadig tukler med her. Derfor mener jeg at man heller burde se på f.eks Cannabis som et supplement snarere enn løsningen på de utfordringene man møter i hverdagen.