Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 9241
Noen jenter liker ikke å bli ansett som sex objekter og jeg tviler sterktpå at dem ønsker å bli behandlet som sex objekter. Allikevell så gjør de underbevisste valg som strider rett imot deres tankegang. Jenter bruker sminke for å se pene og tiltrekkende ut. Samtidig bruker de stramme bukser for å framheve sine kroppsformer. Mange av bildene som ligger på både facebook og instagram pleier således også at man skal se mest tiltrekkende ut. Hugh hefner ble spurt om han så på kvinner som sex objekter og da sa han "er ikke det bare en del av hva livet handler om? Hadde ikke kvinner vært sex objekter hadde ikke det vært en neste generasjon, men samtidig er de også mennesker." Hva er deres tanker rundt dette?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Jenter elsker å kle seg utfordrende, vise seg i så lite eller stramme klær som mulig. Men det er kun galt når personer dem ikke finner attraktive ser på dem, da er det creepy og ekkelt og mer til.
Det er vel mer om at man ikke bare vil bli sett på som et objekt. Man kan være både seksuelt vesen, samtidig som man vil bli verdsatt for andre kvaliteter.
Jeg tror de fleste jenter ønsker å se atraktive ut og det er et helt sinsykt press på jenter at de skal bruke sminke , fremheve sine kropsformer og generelt se jævla bra ut.
Jeg tror mange jenter vil bli likt og vil at folk skal synes at de ser bra ut og de ville ikke stikke seg ut ved å være "hu støgge" som går i baggy klær og uten sminke og ikke trener! Det betyr ikke det samme som at de ønsker å være sex objekter eller få uønsket seksuell opmerksomhet.

Angåne det Hugh Hefner sitatet; de barbie dukkene som huge hefner omgir seg med tar dette til et ganke ekstremt nivå og alle jenter er heldigvis ikke sånn ( selv om det finnes mange nok av dem desverre) og btw sier ikke dette litt om hvor overfladiske noen gutter/menn er også? Tror gutter setter mye større krav til utseende hos jenter enn motsatt...

Sitat av Cantstandya Vis innlegg
Det er vel mer om at man ikke bare vil bli sett på som et objekt. Man kan være både seksuelt vesen, samtidig som man vil bli verdsatt for andre kvaliteter.
Vis hele sitatet...
Som jente så må jeg si meg veldig enig her, Støttes!
Sist endret av h3kr0; 14. mai 2014 kl. 23:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg tror rett og slett på den super-komplekse teorien om at det er utrolig mange jenter som er utrolig dumme. Dumme mennesker trenger ikke stort for å bli glade, så om de blir sett sexy på av en gjeng med dumme gutter, så er livet på det aller beste.

Og det tror jeg er fordi jo dummere man er, jo mer dyrisk er man. Og i vår dyriske natur så er det helt 100% naturlig å vise seg på en seksuell måte osv. For å tiltrekke det motsatte kjønn og dermed skape små gullunger. Det er også grunnen til at er ganske overbevisst om at det er derfor de alle fleste unge mødrene er ganske forbanna dumme.
Å Steffen så du beveger deg ut på tynn is og sier at jenter er dummere en gutter? Meget kompleks teori må jeg si.
Hvorfor er jenter skapt i denne verden?
Hva skaper barn?

Ganske logisk


Vi må overleve
Sitat av steffena92 Vis innlegg
Jeg tror rett og slett på den super-komplekse teorien om at det er utrolig mange jenter som er utrolig dumme. Dumme mennesker trenger ikke stort for å bli glade, så om de blir sett sexy på av en gjeng med dumme gutter, så er livet på det aller beste.

Og det tror jeg er fordi jo dummere man er, jo mer dyrisk er man. Og i vår dyriske natur så er det helt 100% naturlig å vise seg på en seksuell måte osv. For å tiltrekke det motsatte kjønn og dermed skape små gullunger. Det er også grunnen til at er ganske overbevisst om at det er derfor de alle fleste unge mødrene er ganske forbanna dumme.
Vis hele sitatet...
Kan du nevne én grunn til, at jenter eller damer ikke har en gjennomsnitts-IQ på 100, som gutter eller menn?

Ellers liker jeg jentene best usminket. Ville jeg hatt et jotun-fargekart, så hadde jeg gått til en maleforretning! Og jeg har gitt noen virkelig pene, som har sminket seg, en liten melding. "Hvorfor har du sparklet og malt over alt det pene?" Noen blir flaue, andre kommer med et takk. Ellers mener jeg, at det mellom øra spiller en stor rolle. Det finnes psykopater som er virkelig vakre. Og herlige personligheter, som kanskje ikke var/er så heldig med utseende, men dem er vakre de også! Jeg synes også litt omløp i hodet også er positivt.
Crimea River
Alec's Avatar
Om jeg tar på meg dressen til 17. Mai, så betyr ikke det at jeg prøver å se ut som et utstillingsobjekt.
Eller om jeg tar på meg arbeidsdress for å snekre, så er ikke dette et underbevisst valg om at jeg ønsker å være en hammer.

So in my opinion: Selv om de pynter seg, så betyr ikke det at de ønsker å bli sett på som en "ting" som kun er ment for å pules.
Jenter sminker seg og kler seg pga. bedre selvtillit.
På samme måte som enkelte gutter trøkker innpå med anabole steroider for å bedre selvtilliten.
Alle trener ikke pga. bedre helse.
Andre typiske ting; voks/gele i håret, krem for huden, bleike tenner, nappe øyenbryn blablabla...

Nesten alle liker å se bra ut i samfunnet. Både for seg selv, og for andre mennesker. Media har påvirket dette gjennom årene. Personlig trives jeg bedre med meg selv når kroppen min får på seg muskler før sommeren kommer. Det betyr ikke at jeg vil bli sett på som et sex objekt av den grunn. Selvtillit er stikkordet.

Konklusjon: Både gutter og jenter diller og daller med egen kropp. Man trenger ikke å fremstå som sexobjekter av den grunn.

Edit: Virker som at gutter går mer og mer i retning mot det feminine. Klær som skal matche, slimfit/skjorter/skreddersydde dresser osv..
Noen gutter bruker til og med sminke, og det virker som det blir mer og mer akseptert. Såg dere Eurovision vinneren med skjegget?

Vi blir alle sammen en haug med jenter til slutt....
Sist endret av Obster; 15. mai 2014 kl. 01:35.
Sitat av steffena92 Vis innlegg
Jeg tror rett og slett på den super-komplekse teorien om at det er utrolig mange jenter som er utrolig dumme.[..]
Vis hele sitatet...
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Kan du nevne én grunn til, at jenter eller damer ikke har en gjennomsnitts-IQ på 100, som gutter eller menn?
Vis hele sitatet...
Interessant nok, så er første påstanden feil, samtidig som motargumentet er misvisende.

Det er nemlig definitivt mulig ha flere dumme individ av det ene kjønnet samtidig som begge kjønnene har likt gjennomsnitt. Det er nemlig sånn det er, bare at det er gutter det er "utrolig" mange dumme av. Samtidig er også gutter sterkt overrepresentert på høy intelligens-score, så summa summarum kommer kjønnene rimelig likt ut i gjennomsnitt (litt avhengig av hvilken test man bruker og hva man måler).

Artikkel:
http://cdp.sagepub.com/content/21/6/382.full.pdf+html

Blogg med pene bilder:
http://drjamesthompson.blogspot.no/2...rences-in.html
Sist endret av DumDiDum; 15. mai 2014 kl. 07:05.
At kvinner ikke liker å bli sett på som sex objekter er enn sannhet med modifikasjoner. De elsker det for faen.

Jeg skulle bare ønske jenter så på meg som et sex-objekt når jeg puttet gele i håret og kule klær på.
Sist endret av torsken; 15. mai 2014 kl. 07:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Jeg har kun møtt en jente som "liker" å bli behandlet som ett sexobjekt, og hun har en del issues som stikker dypere (og i blant synes jeg jeg ser at det skinner i gjennom at det egentlig ikke er sånn hun føler det, men det kan jeg ikke si 100%).

Altså, det er muligens i en posisjon hvor man skal ha sex, men sånn ellers: nei. torsken: jeg tviler på du vet hva du snakker om, hva om du klatret opp stigen og ble Statsminister, burde vært høyt respektert, men kritikken folket retter mot deg går på "seriøst! så du sånn han ordnet håret sitt? Jeg ville ikke stolt på han der!".

Så: det er forskjell på at noen liker kroppen din, og at noen behandler deg som ett sexobjekt.

Related reading, punkt 4 særlig relevant:
http://www.cracked.com/article_19785...ate-women.html
Har kjent noen få jenter som har vært rådeilige, og de har alltid gått rundt i de mest på kanten- klærne. Men uten sminken, og de sexy klærne, så de ut som vanlige folk, men så fort sminken, og antrekket kom på hadde de alle gutter rundt fingeren. De fikk makt, og god selvtilitt.

Synes jenter som prøver så hardt de kan på å være sexy er potensielle sexpartnere for min del, men ingenting jeg vil ha liggende ved meg dagen derpå.
Sitat av Choobe Vis innlegg
Jeg har kun møtt en jente som "liker" å bli behandlet som ett sexobjekt.
Vis hele sitatet...
Snakker vi om samme jente? Om vi gjør, så kan jeg bekrefte at hun ikke bruker stramme klær eller sminke, hun har også ikke så bra utsende.

Av alle de jentene jeg vet om, så er det nesten ingen som liker å bli behandlet som et sex objekt, det er også vesentlig stor forskjell mellom pule-venner og rundbrenner.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
En ting jeg alltid finner overraskende i slike diskusjoner er den utrolige generaliseringen som foregår. Det virker som om mange mener det er et uomtvistelig faktum at nesten alle jenter kler seg tøsete og utfordrende. Ingen av mine jentevenner kler seg slik, heller ikke på fest. Jada, jeg har sett at det forekommer, hovedsaklig blant jenter i 17-18-årene, noe som tyder mer på et usikkerhetstegn og i følge meg en reaksjon på at de tror det er slik gutter vil ha dem.

Det derimot samtlige (også vi menn) er opptatt av er å vise seg fra sin beste side, og dermed velger vel mange jenter å sminke seg/gå med stramme bukser/trene for kroppens skyld uten at det trenger å bety at de vil at vi skal springe rundt som kåte primalmennesker.

Edit: Jeg mener altså ikke at denne generaliseringen har forekomet så mye i denne tråden, bare en generell betraktning.
Sist endret av Olympic; 15. mai 2014 kl. 09:29.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Å Steffen så du beveger deg ut på tynn is og sier at jenter er dummere en gutter? Meget kompleks teori må jeg si.
Vis hele sitatet...
Nå var det jo strengt tatt ikke det han skrev. Det er utrolig mange dumme folk generelt, uavhengig av kjønn.
Jenter pynter seg for jenter. Hvis jenter hadde pynta seg for menn så hadde de gått naken.. ;-)
Jeg tror mange i denne tråden undervurderer i hvilken grad jenter pynter seg for og prøver å imponere og overgå hverandre.

Også er jeg enig med Olympic over her. De aller fleste jenter kler seg ikke så voldsomt utfordrende. Rosabloggere blir ofte brukt som eksempel på hvordan jenter er i diskusjoner her på freak. Det virker som om den ene som kler seg rimelig ekstremt får dere gutter til å glemme alle de som bare kler seg helt vanlig.
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Å Steffen så du beveger deg ut på tynn is og sier at jenter er dummere en gutter? Meget kompleks teori må jeg si.
Vis hele sitatet...
Teorien var da alt annet enn kompleks! Dum og trangsynt, men ikke kompleks
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Å Steffen så du beveger deg ut på tynn is og sier at jenter er dummere en gutter? Meget kompleks teori må jeg si.
Vis hele sitatet...
Kan du være så snill å påpeke hvor jeg skrev at jenter er dummere enn gutter? Jeg sa bare det at det er mange dumme mennesker generelt. Og det er ikke ofte at jeg har møtt en relativt smart person på f.eks byen som går kledd som et "sexobjekt".
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av steffena92 Vis innlegg
Kan du være så snill å påpeke hvor jeg skrev at jenter er dummere enn gutter? Jeg sa bare det at det er mange dumme mennesker generelt. Og det er ikke ofte at jeg har møtt en relativt smart person på f.eks byen som går kledd som et "sexobjekt".
Vis hele sitatet...
Jeg vet om flere kvinner som innimellom går kledd på byen som "sexobjekt" og lett er over gjennomsnittlig intelligente. Kan det være at dere som er så ivrige på å generalisere aldri faktisk har pratet med disse sexobjektene dere dømmer, eller at dere kun tørr å prate med dem på fylla? Det er i så fall ikke videre intelligent.
Jeg tror også en del her misforstår ordet "sexobjekt". Det er en lang vei fra ønsket om å være sexy, til ønsket om å være et sexobjekt. Et objekt er jo bare en sjelløs gjenstand som kan brukes uten noen egen vilje. Å tro at en jente ønsker å sidestilles med en fleshlight bare fordi hun sminker seg er så langt bak mål som det går an. Når enkelte gutter her nevner at de faktisk skulle ønske de ble sett på som et sexobjekt, eller en stor dildo, så sier det mye mer om disse guttene enn om tilfeldige jenter som sminker seg og ønsker å se bra ut.
Bruken av kosmetikk har jo røtter tilbake til bibelsk tid. Selv i de tidligste tider har særlig kvinner vært opptatt av å pynte seg. Blant folk i det gamle Mesopotamia og Egypt for eksempel, var sminke både alminnelig og utbredt. I Israel har det blitt funnet ulike arkeologiske gjenstander som blant annet steinpaletter, ulike kosmetiske blandinger, parfymeflasker og så videre. Jeg har også lest at det var vanlig blant de mer velstående å bruke dekorerte skjell som sminkebeholdere. Bibelen omtaler bruken av øyesminke særlig i forbindelse med beryktede kvinner ( som esabel og det troløse Jerusalem samt profetene Jeremia) og det er blitt funnet beholdere i stein og glass med ulike gjenstander til påføring av sminken. Dette viser til at mange kvinner i Israel på disse tider, spesielt de kongelige og de velstående hadde sminket seg sterkt med kullstift og andre former for kosmetikk. Bruken av kosmetikk og ulike produkter for skjønnhet strekker seg altså så langt bak i tid at det ville vært en hard trend å knekke, for å si det slik. Selv Persiske konger har brukt kosmetikk (eyeliner f.eks). Jeg personlig tror at kulturelle skjønnhetsidealer kan være meget farlig, og spesielt i nå med press fra alle kanter gjennom ulike medier. Jeg som kvinne har fått det inn med spiseskje at det å bruke kosmetikk og skjønnhetsprodukter skal/burde være noe av hverdagen din. Dette har jeg vokst av meg for lengst, og nå pynter jeg meg for meg selv i de anledningene jeg selv ønsker. Det er liten tvil om at det ikke er spesielt bra for huden. Derfor er en moderat mengde og bruk noe som spiller en rolle for meg når jeg skal bruke kosmetikk.

Ikke dra alle jenter/kvinner over en kam, da. Det er nokså normalt blant begge kjønn å bruke klesplagg som fremhever kroppen på "riktig" Likevel er jeg helt enig i at veldig mange jenter/kvinner har en slik atferd. Min subjektive mening her er at man er fri til å handle som man selv vil (til man er myndig i enkelte tilfeller). Om det det måtte være et bilde på instagram eller å være modell for suicidegirls, for den del. Da burde man være oppegående nok til å skjønne at alle har øyne å stirre gjennom, og en hjerne til å bedømme vedkommende med. Men man burde ha lov til å uttrykke seg fritt, og da bør en se på ikke kun klesplagg og kosmetikk. Legg vekt på atferd og personlighet for å se et helt bilde av det. Personlig smak når det kommer til det motsatte kjønn er noe helt, helt annet. Jeg liker heller ikke trender f.eks enkelte bloggere setter. Bruken av kosmetikk og kontaktlinser for å se så dukkeaktig/kunstig ut som mulig til å er kun et eksempel i boka. Mange som leser disse jevnlig får nok inntrykk av at bloggerne til en hver tid er "perfekte" (etter idealer som settes) med et lass av sminke og flotte, matchende klær. Selv om jeg kan garantere at det veldig ofte ikke er slik, engang. Dette blir bare ikke tatt bilder av, rett og slett. Slikt bidrar ikke akkurat til et sunt forhold mellom kropp og sinn. Fokuset på alt dette blir også så stort at mange ender opp med store problemer med både selvtillitt og selvbildet sitt. Jeg syns det bare er bra at noen tør å være så direkte å si at jenta/damen er penere under laget med sminke!!

"samtidig er de også mennesker" - He he! Jeg må le litt av denne.
Nei, kvinner er snakkende sexmaskiner med tilnærmet kunstig intelligens. Dette burde alle vite. Men fra spøk til revolver tror jeg så absolutt at det ville vært en neste generasjon med eller uten "sexobjekter". Objektifiseringen av kvinner som en ting/gjenstand til kast/bruk må jeg nok rynke på nesen av. Dette blir totalt feil, og det tror jeg de aller fleste oppegående menn vet.



«Keren-Happuk»

[COLOR="Sienna"]Mvh
Lucy[/COLOR]
Sist endret av Lucy In The Sky; 15. mai 2014 kl. 15:14.
Det jeg mente når jeg startet denne tråden var at kvinner vil vise seg fra sin seksuelle side for å tiltrekke menn. Når kvinner ønsker å tiltrekke menn viser de seg ifra en side som spiller på sex. Det er dette jeg mener med seksuelle objekter, ikke det at de skal være slaven til menn og bare være der for å bli knullet. Uansett hvordan man vrir og vender på ting her i livet så går det meste ut på reproduksjon og overlevelse. Alt ifra penger, makt, merker osv. Synes at det blir litt gale å si at sminke bunner i overlevelse, (at kvinner skal overgå hverandre for å få et bedre utgangspunkt i livet).
Sitat av CallMeMaybe.Dog Vis innlegg
Det jeg mente når jeg startet denne tråden var at kvinner vil vise seg fra sin seksuelle side for å tiltrekke menn. Når kvinner ønsker å tiltrekke menn viser de seg ifra en side som spiller på sex. Det er dette jeg mener med seksuelle objekter, ikke det at de skal være slaven til menn og bare være der for å bli knullet. Uansett hvordan man vrir og vender på ting her i livet så går det meste ut på reproduksjon og overlevelse. Alt ifra penger, makt, merker osv. Synes at det blir litt gale å si at sminke bunner i overlevelse, (at kvinner skal overgå hverandre for å få et bedre utgangspunkt i livet).
Vis hele sitatet...
Vel, på en måte bunner sminke ut i overlevelse, fordi den peneste jenten får flere menn, og kan velge blant de beste og derfor få avkom som takler livet bedre. Penere jenter har også større sjanse for å finne en mann med god inntekt (sorry jenter, det er bevist), som kan sikre henne bedre i livet. Så jo, det går på overlevelse.
Det er også forskjell på en seksuell dame og et seksuelt objekt. Du kan fortsatt ha en intelligent samtale med en seksuell dame. Prøv det med et objekt....
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av McIvar Vis innlegg
Jenter pynter seg for jenter. Hvis jenter hadde pynta seg for menn så hadde de gått naken.. ;-)
Vis hele sitatet...
This. De fleste jenter jeg har pratet med sier akkurat dette, at de pynter seg for andre jenter og ikke for gutter. Det er neppe sant i alle tilfeller, men i de fleste tilfeller tror jeg det er sånn. Jenter baksnakker hvis folk ser for jævlige ut, og jenter hater å bli baksnakket osv.

Det er vel rimelig likt med gutter nå for tiden også. Ser man ikke bra ut så kan man fint bli baksnakket litt, selv om det er mindre av det enn blant det andre kjønn.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
This. De fleste jenter jeg har pratet med sier akkurat dette, at de pynter seg for andre jenter og ikke for gutter. Det er neppe sant i alle tilfeller, men i de fleste tilfeller tror jeg det er sånn. Jenter baksnakker hvis folk ser for jævlige ut, og jenter hater å bli baksnakket osv.

Det er vel rimelig likt med gutter nå for tiden også. Ser man ikke bra ut så kan man fint bli baksnakket litt, selv om det er mindre av det enn blant det andre kjønn.
Vis hele sitatet...
Dette er et svakhetstegn hos begge kjønn. De merker gruppepresset, og handler ut i fra den. Stoler ikke nok på seg selv, og egne avgjørelser. Følger de andre sauene i flokken for å ikke bli "tapere". Dette har ingenting med selvstendighet og egne meninger og gjøre. Man må menge seg med de andre i gjengen for å få aksept.
"Den kjolen var nydelig, men den tørr jeg ikke gå med på festen for da ler de nok bare av meg" tanker.
Derfor pynter jenter seg for jenter (men de pynter seg samtidig for gutter, så lenge det de går med har aksept hos de andre venninnene).
Sitat av Obster Vis innlegg
Dette er et svakhetstegn hos begge kjønn. De merker gruppepresset, og handler ut i fra den. Stoler ikke nok på seg selv, og egne avgjørelser. Følger de andre sauene i flokken for å ikke bli "tapere". Dette har ingenting med selvstendighet og egne meninger og gjøre. Man må menge seg med de andre i gjengen for å få aksept.
Vis hele sitatet...
Ikke helt relevant til tråden, men såpass relevant til innlegget ditt at jeg er nødt til å dele. Sett på Facebook tidligere i dag:
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Ikke helt relevant til tråden, men såpass relevant til innlegget ditt at jeg er nødt til å dele. Sett på Facebook tidligere i dag:
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Vis hele sitatet...
Fra ei som har gått på skole både med og uten uniform, LOL
Sist endret av Wild; 16. mai 2014 kl. 20:13.
Når en jente er naken, klar for penetrering.
Da er jenten for meg et sex objekt.
Et objekt å ha sex med.
Verken mer eller mindre.
Sitat av dustedgorilla Vis innlegg
Når en jente er naken, klar for penetrering.
Da er jenten for meg et sex objekt.
Et objekt å ha sex med.
Verken mer eller mindre.
Vis hele sitatet...
Ikke en person (gjerne en du er glad i) som du gjør en akt sammen med for å tilfredsstille hverandre?
"If I was gonna be an object, I'd rather be a sexual object than one who will just get thrown in the trash or smashed to pieces in service of someone else's purpose."

-karen straughan

https://www.youtube.com/watch?v=vp8tToFv-bA
Sist endret av strikkball; 18. mai 2014 kl. 20:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.