Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 5113
Kjære medfreaks

I morgen natt skal jeg på konsert som er ferdig klokka 3 ca. Problemet mitt er at jeg ikke har mulighet til å ta noe transport hjem. Det blir helvettes langt å gå om jeg skal hjem, og taxi er noe som jeg ikke helt har råd til om dagen.

Nattbuss går det derimot ned til sentrum, og derfor lurer jeg på følgende: Hvor er det eventuelt best å sove noen timer til kollektivtrafikken begynner å bevege seg om morgenen? Er f.eks bussterminalen og/eller Oslo S åpent? Blir man lett kasta bort, selv om man sier man venter på transport?

Noen som har noen erfaringer eller tips å komme med så blir jeg taknemmelig Evt, om noen melder seg som spontan couch-surf-utlåner^^



Har ikke råd til hotellrom heller, bare så det er sakt^^
Om 10 minutter har du sikkert en 20 - 30 pm's der folk tilbyr deg sofaen sin til deg. Skulle gjerne gjort det samme om jeg hadde bodd i oslo

Tror du kan sitte på Oslo S og vente, men ikke håp på det beste.
De "badass" vekterne på Oslo S er ikke akkurat noen du vil krangle med når du er sliten og trøtt. De har kort lunte for alt og kaster deg mer enn gjerne ut om du sover der.
( snakker av personlig erfaring, da jeg tok det første toget om morgenen før pga jobb og opplevde en del på der )
Deltidsnykter
elytsmoorhs's Avatar
Trådstarter
Spirituell tilbød seg spliff og sofa i en annen tråd en gang, og det hadde slettes ikke vært værst nei :P

Sover vell folk til stadighet på bussterminalen som venter på div transport? Om jeg kræsjer der i 4-5 timer så regner jeg vell med at det skal gå bra? Dersom jeg ikke finner en freak soffa tenker jeg^^
Bodde her under sist freakfest for 210 spenn: http://www.ankerhostel.no/

Om noen finner husrom til deg, er det seff bedre, men er greit å ha som "plan b".

Vi har alltid åpent, hele døgnet, hele året.
Vis hele sitatet...
Deltidsnykter
elytsmoorhs's Avatar
Trådstarter
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Bodde her under sist freakfest for 210 spenn: http://www.ankerhostel.no/

Om noen finner husrom til deg, er det seff bedre, men er greit å ha som "plan b".
Vis hele sitatet...
Står at enkeltrom er fra 580 da? =/
Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
Står at enkeltrom er fra 580 da? =/
Vis hele sitatet...
De har flere forskjellige rom:

Seng i 8–sengsrom:
Fra 210 kr *
Vis hele sitatet...
Anker hostel er veldig fint. Sist jeg var der før jul en gang kostet det 250,- per stykk for en seng på et 4manns rom, var fler senger der, men vi fikk det for oss selv. Var da 4 personer.
Sist endret av fletchy; 29. april 2012 kl. 22:10.
Parkettetterligning
Så du vil heller sove offentlig på en benk enn på et soverom med 7 ukjente personer? På hosteller er det ikke du som må finne romkameratene dine. De fyller opp rom med alle slags folk.
Oslo S og bussterminalen stenger dørene sine i noen timer i løpet av natten. Oslo S er stengt ifra kl 2-4. Litt usikker på bussterminalen.

Og dersom konserten er ferdig rundt kl 3 så er det ikke så veldig lenge før kollektivtrafikken og Oslo S åpner igjen.
Dersom du skulle ha noe tid til overs og ikke vil være ute så kan du ta 37 bussen frem og tilbake. Den kjører hele døgnet, så kan slå ihjel litt tid med den. Har selv gjort det flere ganer.
Deltidsnykter
elytsmoorhs's Avatar
Trådstarter
Åja, da skjønner jeg^^ Kan jo ha det som en reserveløsning, og takk for info^^

Men igjen, om noen deler en sofa så er jeg evig takknemmelig^^
Siden det er så kort å vente, er det bare å hive seg på bussterminalen, men vekterne liker ikke at folk sover der og vekker deg hele tiden ( egen erfaring). Masse som skjer, mye folk som skal ut imorgen, og god del liv på terminalen vel jeg tro. Oslo S stenger 1 åpner 5, og bussterminalen er åpent hele tida. Er vel mest tull å sove på anker llag med 4 fremmed eller på sofaer hos fremmed når du kun skal vente i 2-3 timer..?
Perminalen ligger ca. 3 min fra Oslo å er veldig billig. Er egentlig for folk i militæret som skal til og fra perm men går ann og sove der som sivil også
Visste ikke at Perminalen var i drift fortsatt?
Sitat av fletchy Vis innlegg
Visste ikke at Perminalen var i drift fortsatt?
Vis hele sitatet...
Åjoda, Den er i full drift lå der for 3 uker siden og det var helt greit for en natt
Hørte at det var nede, er dog lenge siden. Men hvis det er oppe og går så er jo det strålende. Har jo vært i militæret så da koster det vel typ 70kr for en natt?
Deltidsnykter
elytsmoorhs's Avatar
Trådstarter
Hehe, dere morer dere på min bekostning ser jeg :P

Poenget er vell at jeg syns det er møkk kjedelig å sitte å vente. Har tatt tog hver eneste helg i hele livet mitt, og er bra lei av å vente... Har brukt opp alle få-tiden-til-å-fly metoder der ute. Også er det jo koselig å bli kjent med et nytt fjes fra freak ved at man blir lånt bort en sofa til. Men skal sjekke ut perminalen mm., og 'plan å' blir vell å slække'n på 37 bussen, som forøvrig jeg må ta uansett for å komme meg til byen. Den går bare i sirkler og går døgnet rundt for å slå ihjel litt tid til kolektivtransporten trår inn =)
Sist endret av elytsmoorhs; 29. april 2012 kl. 23:36.
hvilke konserter er ferdig så sent som kl 3?
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
Hehe, dere morer dere på min bekostning ser jeg :P

Poenget er vell at jeg syns det er møkk kjedelig å sitte å vente. Har tatt tog hver eneste helg i hele livet mitt, og er bra lei av å vente... Har brukt opp alle få-tiden-til-å-fly metoder der ute. Også er det jo koselig å bli kjent med et nytt fjes fra freak ved at man blir lånt bort en sofa til. Men skal sjekke ut perminalen mm., og 'plan å' blir vell å slække'n på 37 bussen, som forøvrig jeg må ta uansett for å komme meg til byen. Den går bare i sirkler og går døgnet rundt for å slå ihjel litt tid til kolektivtransporten trår inn =)
Vis hele sitatet...
Da blir du sikkert nevnt på Twitter tenker jeg
Deltidsnykter
elytsmoorhs's Avatar
Trådstarter
hvilke konserter er ferdig så sent som kl 3?
Vis hele sitatet...
Hardstyle DNA^^

Da blir du sikkert nevnt på Twitter tenker jeg
Vis hele sitatet...
Utdyp? Skjønte ikke heeeeelt hva du mener XD
Tror han mener at du blir nevnt på politiet sin Twitter.
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
37bussen har egen Twitterkonto.
Deltidsnykter
elytsmoorhs's Avatar
Trådstarter
Vet ikke om jeg skal le eller grine.. For late folk, så kan dere se her.
Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
Vet ikke om jeg skal le eller grine.. For late folk, så kan dere se her.
Vis hele sitatet...
haha, verden idag!
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Du kunne lånt sofaen min...
Deltidsnykter
elytsmoorhs's Avatar
Trådstarter
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Du kunne lånt sofaen min...
Vis hele sitatet...
Tja, hvis jeg sier 2009 var et bra år, hva sier du da? :P

Hvis du tenker godt etter så lånte jeg den mye i 2009 xD Hvem er jeg? (A)
Sist endret av elytsmoorhs; 30. april 2012 kl. 12:12.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
Tja, hvis jeg sier 2009 var et bra år, hva sier du da? :P

Hvis du tenker godt etter så lånte jeg den mye i 2009 xD Hvem er jeg? (A)
Vis hele sitatet...
HAHAHAH! Det måtte de være deg! Jævla snik :P Også har du ikke sagt ifra? o.O
Deltidsnykter
elytsmoorhs's Avatar
Trådstarter
Sparte det vell til en situasjon slik som denne :P Vi er jo ganske god på å krangle IRL, så tenkte å røpe det etter en helvettes diskusjon, men sånn kan det gikk xD
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Verden er faen ikke stor....
Cheez Doodles
Osteper's Avatar
Hva er greia mellom dere 2, CHillZoNE og elytsmoorhs?
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Vi kjenner hverandre... Meget godt... Og jeg viste ikke at han var her, og skulle bare være hyggelig mot en random freaker som ikke hadde soveplass... Så viser det seg at det er en gammel og god kompis av meg!

Hva er sannsynligheten for det? HAHAHAHAHAHAHAH! Tom for ord... /end
Sist endret av CHillZoNE; 30. april 2012 kl. 17:24.
Ser ut som det er blitt fikset, men er det i kveld har jeg plass hjemme.
Deltidsnykter
elytsmoorhs's Avatar
Trådstarter
Hvor langt unna sentrum bor du Spirituell? Er uaktuelt å reise til Chillzone pga tiden det tar å gå xD Transport er nede om natta så...

Nvm, tar det på PM
Sist endret av elytsmoorhs; 30. april 2012 kl. 17:35.