Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2783
LSHMSFOAIDMT
Bmariuz's Avatar
Hei.
Bussen vår har nettop fått anlegget vi skal leie gjennom hele russetiden. Dette trekker på max 9000 watt på det meste, i følge det vi har fått oppgitt.
Frontruten på venstre side av bussen har en sprekk i seg. Den er EU-godkjent men vi ble annbefalt å skifte den.

Vil anlegget kunne gjøre mer skade på ruten? En rute koster 21,000,- eks. arbeid, så det er ekstremt kjipt om dette ikke går.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Den sprekken vil bli større og større hver dag og til slutt må dere sende bussen på rep midt i russetiden.
Så lenge sprekken ikke er i synsfelt, så trenger dere ikke å reparere.
Kjør på, ruta detter ikke ut. Eneste som kan bli problem er at sjåføren ikke vil kjøre pga sprekk i synsfeltet, men det skal vel mye til.
Hurm... kanskje man kan legge på sånn laminerings-film?

f.eks. http://www.cjbuffer.com/window_film.html
Jeg vet de bruker å borre vanlige bilruter for å stoppe sprekker, men jeg er litt usikker på om det funker på bussruter, det er gjerne mye spenn i dem. Anbefaler deg å høre med ett bilglassfirma.
dere har vel forsikring på denne bussen?`litt mer enn bare ansvar og tyveri?, har dere delkasko eller kasko (om det heter slikt på buss) så har dere en liten egenandel og vips ny rute

evt ta en tur innom en glassmester bedrift og be de se på den, er den eugodkjent med sprekk på venstresdie/som er fører siden så ern ikke stor vil jeg tro? ta ett bilde så kan jeg se om jeg ser omfanget(jadda jobberr på ein slik butikk da vettu) for er det bare en steinsprut på kurant strl så er det vel fra 400-500kr ett sted for og fikse utenom forsikring

og til spm, ja det kan få sprekken til og gå videre om dere ikke fiksern, ruta detter ikke ut osvosv, for og gjøre sjansen mindre så ha alltid mye vinduer og dører oppe så luft trykket ikke presser for mye på ruta
Hahah, de har nok ikke kasko på bussen tribalgoth. Ringte og spurte hvor mye kasko ville komme på for en russebuss hos If og fikk tilbake "Er du rik?" var vel ca. en 50k i måneden om jeg ikke husker feil.
Dere burde kontakte samtlige leverandører for å tigge spons. Og teip sprekken for å dempe spredning.
teiping hjelper ikkeno, eneste som hjelper er en slik tur inn til en glassmester/bilglassforretning og la de prøve med steinsprut kittet, da får dere kanskje stoppen, hurtigruta driver jo faktisk med livstidsgaranti på sine steinsprut jobber så hør med ditt nærmeste hurtigruta sted

50K er jo ingenting for gutta som har busser til 250k de er jo som regele 25-30 på en buss, så burde jo ikke være vanskelig og fikse 2k utav lomma til bare forsikring
Ville ikke ha bytta ruta hvis dere LEIER bussen.. Det tar relativt kort tid før den nye ruta blir ødelagt av steinsprut.. Det finnes nok ikke mange busser i norge uten steinsprut/sprekk i ruta..
LSHMSFOAIDMT
Bmariuz's Avatar
Trådstarter
Sitat av morgenstern Vis innlegg
Hahah, de har nok ikke kasko på bussen tribalgoth. Ringte og spurte hvor mye kasko ville komme på for en russebuss hos If og fikk tilbake "Er du rik?" var vel ca. en 50k i måneden om jeg ikke husker feil.
Vis hele sitatet...
Stemmer det ja. 53k for hele russetiden skulle de fleste ha.

Sitat av Turbolego Vis innlegg
Hurm... kanskje man kan legge på sånn laminerings-film?

f.eks. http://www.cjbuffer.com/window_film.html
Vis hele sitatet...
Vi har allerede lagt et lag med lamingeringsfilm og "glasslim". Skulle visst holde ut russetiden sa mekanikeren som gjorde det. Det var ikke forbeholdt lyd tho, kun vanlig kjøring.

Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Ville ikke ha bytta ruta hvis dere LEIER bussen.. Det tar relativt kort tid før den nye ruta blir ødelagt av steinsprut.. Det finnes nok ikke mange busser i norge uten steinsprut/sprekk i ruta..
Vis hele sitatet...
Vi har kjøpt bussen så det er derfor jeg spør. Hadde vi leid den så hadde vi ikke orket å bry oss.

Takker for svar!
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Humper og hull langs norske veier er nok hundre ganger mer påkjenning på ruta enn hva lydtrykket fra anlegget vil være.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Humper og hull langs norske veier er nok hundre ganger mer påkjenning på ruta enn hva lydtrykket fra anlegget vil være.
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte mer at fulle ungdommer er kanskje verre.