Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 5591
Da var det kansje slutt på den ¨lovlige cannabisen¨ her i Norge.

Følgende åtte syntetiske cannabnoider foreslås oppført på narkotikalisten:

AM-2201
JWH-018
JWH-073
JWH-081
JWH-122
JWH-203
JWH-210
JWH-250


Er det noen andre varianter av jwh/am som ikke er ført opp på denne listen? Selv syntes jeg det er flott at syntetisk cannabis blir ulovlig, har jo nok av hasj her i landet, så ser ikke hvorfor folk skal ruse seg på noe man ikke vet konsekvensene av ..


http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7893192
Sist endret av kuri; 3. desember 2011 kl. 14:17.
AM2233 har du ikke tatt med.
Sist endret av Spirituell; 3. desember 2011 kl. 14:17.
Kan du ruse deg på det, kan du banne på at det blir ulovlig/reseptbelagt i Norge.
kuri's Avatar
Trådstarter
75 4
Stoffene som er oppført har jeg bare copy pasta fra Nrk, så da er vel AM2233 fortsatt lovlig?
Satser på at sakene jeg bestilte i går kommer fort fram da

Er et stoff som heter CP47,479 som heller ikke er på listen
Sist endret av BaconWeed; 3. desember 2011 kl. 14:20.
Aah damn. Får håpe AM2233 ikke blir oppført der da

Sitat av BaconWeed Vis innlegg
Satser på at sakene jeg bestilte i går kommer fort fram da
Vis hele sitatet...
Bestilte no saker nå nettopp, håper på det samme
Og med et forbud mot disse stoffene har man garantert at det vil komme atter nye syntetiske cannabioder, som vi vil vite enda mindre om hvilke farer de potensielt har.. For ikke å snakke om at prisen på de forbudte stoffene vil øke drastisk.

Bruken vil nok fortsette som før/noen vil vel gå tilbake til hasj.. og de kriminelle miljøene vil lett tjene gode penger på dette da det er latterli enkelt å få inn i landet.

Jepp, forby.. det er løsningen på dette problemet.
Noen som vet om det finnes en side som gir lister over ingredienser i forskjellige smoking blends som selges over nettet? Hadde gjort det veldig mye enklere å vite hva man kan bestille osv ettersom mange (de fleste?) selgere av slike produkter ikke ser ut til å ville skrive hva som er i det de selger (tenker på spice, am-hi-co osv)
Hvor kan man egentlig få tak i slike stoffer som AM og JWH ?
Det skal bli et virkelig godt nyttår hvis Jens og co. forbyr dette tullet. Hva skjedde med og røyke en god gammeldags bønne?
Kan de ikke i samme slengen dekriminalisere the real deal da? Så slipper vi mye av stresset med legal highs.
Sitat av morgenstern Vis innlegg
Det skal bli et virkelig godt nyttår hvis Jens og co. forbyr dette tullet. Hva skjedde med og røyke en god gammeldags bønne?
Vis hele sitatet...
Håper du er ironisk nå, for du tror ikke seriøst at dette vil løse noe som helst, annet enn at politikerne kan påstå at de gjør noe?
Sist endret av Veggen; 3. desember 2011 kl. 21:37.
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Håper du er ironisk nå, for du tror ikke seriøst at dette vil løse noe som helst, annet enn at politikerne kan påstå at de gjør noe?
Vis hele sitatet...

Tror selfølgelig ikke for et sekund at syntetisk blir borte fra markedet fordi det blir ulovlig. Men blir sannsynligvis mer stress og skaffe det for folk som handler på nettet. Ingenting er mer nedtur en og stikke over til en kompis for og røyke for og finne ut at det er et eller annet syntetisk shit bestillt fra nettet.
Med standard hasj har man ihvertfall en anelse om hva man inhalerer. Mye vanskligere og gjette seg frem til kvalitet osv. når det gjelder syntetisk.
Sitat av morgenstern Vis innlegg
Tror selfølgelig ikke for et sekund at syntetisk blir borte fra markedet fordi det blir ulovlig. Men blir sannsynligvis mer stress og skaffe det for folk som handler på nettet. Ingenting er mer nedtur en og stikke over til en kompis for og røyke for og finne ut at det er et eller annet syntetisk shit bestillt fra nettet.
Med standard hasj har man ihvertfall en anelse om hva man inhalerer. Mye vanskligere og gjette seg frem til kvalitet osv. når det gjelder syntetisk.
Vis hele sitatet...
Les hva GrønnUgle skriver litt lenger opp, så slipper jeg og gjenta alt han skrev.

Å forby løser ingenting, det lager bare andre problemer, men da kan politikere som har vært med på å gjennomføre dette, slå seg på brystet å si "vi gjør det vi kan for å stoppe denne utviklingen... bla bla blææ". Hva om man snart stikker fingern i jorda og innser at rus har kommet for å bli, hva med å gi folket korrekt informasjon, fremfor skremselspropaganda som er full av usannheter, hva med å la det være opp til hver enkelt hvilket rusmiddel man ønsker å putte i kroppen?

Jeg synes det er på tide å innse at å forby bare virker mot sin hensikt så lenge det er snakk om rusmidler.
Sist endret av Veggen; 3. desember 2011 kl. 22:21.
Sitat av I ChiiSSii I x Vis innlegg
Hvor kan man egentlig få tak i slike stoffer som AM og JWH ?
Vis hele sitatet...
De selges på flere tusen nettsteder.

Vell,da får jeg kjøpe inn mye jwh-122,fort som faen.
Just wonder. Hvorfor røyker dere Jwh/Am framfor "vanlig" hasj? Økonomi? Rus?

Dere bør tenke over hva det er dere patter på. Litt kjipt for dere om det innen få år blir bevist at det er veldig kreftframkallende/risiko for psykiske problemer. Enkelte her snakker om å kjøpe inn mye, røyk det heller en sjelden gang. Røyk hasj framfor å bruke dette som ditt vanedop. Ikke vær naiv.
Røyker det fordi det er jævlig kjipt når de jeg kjenner som selger ikke har noe å selge
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Les hva GrønnUgle skriver litt lenger opp, så slipper jeg og gjenta alt han skrev.

Å forby løser ingenting, det lager bare andre problemer, men da kan politikere som har vært med på å gjennomføre dette, slå seg på brystet å si "vi gjør det vi kan for å stoppe denne utviklingen... bla bla blææ". Hva om man snart stikker fingern i jorda og innser at rus har kommet for å bli, hva med å gi folket korrekt informasjon, fremfor skremselspropaganda som er full av usannheter, hva med å la det være opp til hver enkelt hvilket rusmiddel man ønsker å putte i kroppen?

Jeg synes det er på tide å innse at å forby bare virker mot sin hensikt så lenge det er snakk om rusmidler.
Vis hele sitatet...

Dette blir for dumt. Er for legalisering av Cannabis. Men det får da være grenser. Du skriver at det burde være opp til hver enkelt hvilket rusmiddel man ønsker og putte i kroppen. Tror du dette virkelig er veien og gå? Heroin, Kola, Mdma osv osv bør bli lovlig, fordi folk burde vite sitt eget beste. Desverre, er nok ikke sånn det egentlig funker. Disse forbudene er der for en grunn, og jeg tror hverken du eller jeg ønsker og se et samfunn der det flyter over av avhengighetskapende, og potensielt dødlige rusmidler enda lettere tilgjengelig en det er i dag.

Det finnes alltid rom for forbedring, men synes at politikerne generelt gjør en god jobb når det kommer til rusproblematikken.


Anyways, det jeg vil frem til er at det er høl i hodet og legalisere noe så skittent som syntetisk cannabis. Som flere har vært inne på aner vi ikke hva dette "vaskepulveret" inneholder. Derfor synes jeg vi heller skal fokusere på legalisering av "ekte" hasj, og det og i det hele tatt foreslå legalisering av slike stoffer som denne tråden handler om er utrolig korttenkt.
Sitat av stagg Vis innlegg
Just wonder. Hvorfor røyker dere Jwh/Am framfor "vanlig" hasj? Økonomi? Rus?

Dere bør tenke over hva det er dere patter på. Litt kjipt for dere om det innen få år blir bevist at det er veldig kreftframkallende/risiko for psykiske problemer. Enkelte her snakker om å kjøpe inn mye, røyk det heller en sjelden gang. Røyk hasj framfor å bruke dette som ditt vanedop. Ikke vær naiv.
Vis hele sitatet...
Jeg røyker hasj som mitt "vanedop",men greit og ha jwh liggende da man har lite med penger eller er innrøyka,eller det ikke er noe hasj og få tak i.Bruker det bare av og til,men viss det skal bli ulovlig så kjøper jeg inn en større mengde så jeg har for mange år fremover.
I tillegg,blir dette ulovelig så kan jeg tenke meg at det blir en fin fortjeneste av og selge noen gram.
Så er jo det en viss forskjell på å dekriminalisere og legalisere da.
Da ville jeg også beholdt all den syntetiske hasjen lovlig, men om "the real deal" blir lovlig ville man jo ikke bestillt å årdna ville man ??
Men det er vel egentlig ikke diskusjonen å ha her!
Sitat av morgenstern Vis innlegg
Dette blir for dumt. Er for legalisering av Cannabis. Men det får da være grenser. Du skriver at det burde være opp til hver enkelt hvilket rusmiddel man ønsker og putte i kroppen. Tror du dette virkelig er veien og gå?
Vis hele sitatet...
Jeg mener ikke at det skal være fritt fram for å selge hva som helst hvor som helst, men jeg mener at å forby eller straffe alle som ruser seg på noe annet enn alkohol, er feil vei å gå.

Brukere og missbrukere burde ikke straffes, så om cannabis ble legalisert/avkriminalisert, tror jeg de syntetiske stoffene ville blitt mindre interessante, både for brukere og selgere av syntetiske stoffer.
Jeg synes ikke den utviklingen vi nå ser er positiv, tvert imot, men jeg tror ikke løsningen er å forby stoffene, det vil bare gjøre de mer gunstig å selge syntetiske stoffer på et illegalt marked, i og med at prisen vil stige. Og sammenlignet med cannabis, er risikoen minimal når det kommer til innføring, selv om det er aldri så forbudt, tatt i betraktning hvor liten mengde man trenger i forhold.

Sitat av morgenstern
Heroin, Kola, Mdma osv osv bør bli lovlig, fordi folk burde vite sitt eget beste.
Vis hele sitatet...
Om man virkelig vil ha tak i slike stoffer, ja da får man tak i det, kanskje ikke overalt, men å få tak i foreksempel kokain i Oslo området, er for tiden latterlig enkelt.

Så å gi folk tilstrekkelig og riktig informasjon i tillegg til å avkriminalisere bruk av samtlige stoffer, i kombinasjon med en legalisering av cannabis, tror jeg er veien å gå. Gratis heroin til de som allerede har havnet i den uheldige situasjonen det må være å være sprøytenarkoman, er et annet alternativ jeg mener burde ses på som et reelt alternativ.

Sitat av morgenstern
Det finnes alltid rom for forbedring, men synes at politikerne generelt gjør en god jobb når det kommer til rusproblematikken.
Vis hele sitatet...
På hvilken måte da?

Sitat av morgenstern
Anyways, det jeg vil frem til er at det er høl i hodet og legalisere noe så skittent som syntetisk cannabis
Vis hele sitatet...
Nå er det vel egentlig ikke snakk om legalisere syntetisk cannabis, men heller å la være å forby. For slik jeg ser det, vil et forbud bare føre til at stadig nye stoffer dukker opp, samt at de som blir forbudt plutselig får en prisøkning som gjør det enda mer lønnsomt å selge, og hva er så positivt med det?

Sitat av morgenstern
Derfor synes jeg vi heller skal fokusere på legalisering av "ekte" hasj
Vis hele sitatet...
Akkurat det er jeg veldig ening i, men synes fortsatt ikke at det å forby alt som er farlig er veien å gå, uansett hvordan man vrir og vender på det.

Sitat av morgenstern
det og i det hele tatt foreslå legalisering av slike stoffer som denne tråden handler om er utrolig korttenkt.
Vis hele sitatet...
Det er som sagt ikke det det er snakk om, men å ikke forby alt som noen mener er farlig.

Om noen på død og liv ønsker å være prøvekaniner for nye stoffer i et kynisk marked, la de være det, så lenge de har blitt skikkelig informert på forhånd.

Hva ville du valgt (tror forøvrig jeg kan gjette meg til hva du vil svare)?
Et stoff med lange tradisjoner og veldokumenterte langtidsvirkninger, eller et helt nytt stoff som man vet svært lite om?

Jeg tror at dette for de fleste er et enkelt valg.
Sist endret av Veggen; 4. desember 2011 kl. 02:11.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har det skjedd noe med dette? Var ikke fristen for forslaget for noen dager siden?
Sitat av BaconWeed Vis innlegg
Har det skjedd noe med dette? Var ikke fristen for forslaget for noen dager siden?
Vis hele sitatet...
Fristen var for lenge siden, vi får sikkert ikke vite noe mer får loven er trådt i kraft, som skjer nyttår tror jeg.
Er den type ting hemmelig? Finnes det ikke noen oversikt hvor man kan se hva stortinget har diskutert og stempt på?
Ja, da får dere bare nyte de siste restene av tidligere ikke-kriminaliserte cannabinoider: http://avisenagder.no/index.php?page...&NyhetID=14317

Får håpe at de mange nye som dukker opp er enda bedre.
Fnyser av dere som bruker syntetiske stoffer fremfor å bruke råvaren. Gro en selv. Har bare prøvd en av disse typene engang, ble PANG stein, men så gikk det over alt for fort. Så må nesten røyke deg sota i lungene for å kose deg en dag.
Sitat av Bacterius Vis innlegg
Fnyser av dere som bruker syntetiske stoffer fremfor å bruke råvaren. Gro en selv. Har bare prøvd en av disse typene engang, ble PANG stein, men så gikk det over alt for fort. Så må nesten røyke deg sota i lungene for å kose deg en dag.
Vis hele sitatet...
Hva med folk som ikke ønsker å gnikke den svette stoner-ræva si mot sofaputene en hel dag?
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Kan du ruse deg på det, kan du banne på at det blir ulovlig/reseptbelagt i Norge.
Vis hele sitatet...
Bortsett fra de aller mest skadelige selvsagt, løsemidler. Heller ingen informasjon blir gitt på sånne ting. Det er så veldig, veldig mye jeg ville ruset meg på før bensin, lim, glade osv.
Sitat av Bacterius Vis innlegg
Fnyser av dere som bruker syntetiske stoffer fremfor å bruke råvaren. Gro en selv. Har bare prøvd en av disse typene engang, ble PANG stein, men så gikk det over alt for fort. Så må nesten røyke deg sota i lungene for å kose deg en dag.
Vis hele sitatet...
Og dessuten har menneskeheten røykt cannabis siden tidenes morgen. Syntetiske cannabinoider har kun eksistert en kort periode og blir laget i laboratorier.
Tror jeg velger naturens alternativ, så kan de som vil gamble helsen sin få være prøvekaniner for disse nye greiene.

Hva med folk som ikke ønsker å gnikke den svette stoner-ræva si mot sofaputene en hel dag?
Vis hele sitatet...
Det går jo an å moderere bruken. Du trenger jo ikke røyke en femmer om dagen heller.
▼ ... noen uker senere ... ▼
det er meget trist at så mange unge mennesker tyr til disse kjemiske stoffene istede for å røyke vanelig cannabis!
Kjenner noen venner som har gått på skikkelige smeller når det kommer til syntetisk hasj! De lider ganske heftig nå med psyken sin!
Sitat av ngr Vis innlegg
det er meget trist at så mange unge mennesker tyr til disse kjemiske stoffene istede for å røyke vanelig cannabis!
Kjenner noen venner som har gått på skikkelige smeller når det kommer til syntetisk hasj! De lider ganske heftig nå med psyken sin!
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner også mange som har fått en psykisk knekk etter bruk av vanlig cannabis. Om stoffene er syntetsik fremstilt eller ikke, har forøvrig fint lite å si. Jeg er negativ til bruk av syntetsik cannabinoider, men da fordi det finnes lite forskning på skadevirkninger, ikke fordi det er snakk om syntetiske stoffer eller fordi cannabis er 100% risikofritt.