Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  110 11381
noen som vet om et bra hotell i amster, som ikke er for dyrt og lar deg røyke en eller annen plass på hotellet ?

ca 800 kr dagen (ikke ungdoms hosteler)
sentralt rundt nieuwe sidje / sentral stasjonen
Sist endret av LeFTy; 13. august 2011 kl. 01:17.
Sitat av caperno Vis innlegg
En norsk statsborger skal - i tillegg til lokale lover - også følge de norske lovene ved utenlandsopphold. Du kan altså ikke slå deg løs med horer og hasj i Amsterdam selv om det er lovlig der. Om noen bryr seg er en annen sak, men loven er klar.
Vis hele sitatet...
Bullshit!
Dette gjelder for bare utvalgte paragrafer, narko er ikke en av disse.

Sitat av LeFTy Vis innlegg
noen som vet om et bra hotell i amster, som ikke er for dyrt og lar deg røyke en eller annen plass på hotellet ?

ca 800 kr dagen (ikke ungdoms hosteler)
sentralt rundt nieuwe sidje / sentral stasjonen
Vis hele sitatet...
Du skal ha et billig hotell, i sentrum, som ikke er hostel, og du skal røyke..... Er du klar over at det er en svært sjelden greie?
Sitat av moret Vis innlegg
Du skal ha et billig hotell, i sentrum, som ikke er hostel, og du skal røyke..... Er du klar over at det er en svært sjelden greie?
Vis hele sitatet...
Nei, derfor jeg spør kan du skjønne
tenkte å slappe ev med en joint før jeg legger meg, akkurat som hjemme

Men må nok endre den tanke gangen da ser det ut til
Sitat av moret Vis innlegg
Bullshit!
Dette gjelder for bare utvalgte paragrafer, narko er ikke en av disse.
Vis hele sitatet...
Må ta meg selv litt i skinnet. Det er i teorien mulig å bli straffet for røyking i amsterdam, men da for å bryte nederlandske lover. Eller så går det under handel etter kapittel 14 i "Almindelig Borgerlig Straffelov".
Dog, en slik reaksjon har aldri skjedd i rettshistorien.
Sitat av LeFTy Vis innlegg
Nei, derfor jeg spør kan du skjønne
tenkte å slappe ev med en joint før jeg legger meg, akkurat som hjemme

Men må nok endre den tanke gangen da ser det ut til
Vis hele sitatet...
Har dere ikke lest innlegget mitt? AMSTERDAM CRIBS sier jeg :P rimelige leiligheter rundt omkring i sentrum hvor du kan paffe inne, di tilbyr også bonger og diverse røykeutstyr, er du heldig finner du sopp eller weed folk har lagt igjen, det gjorde vi. google it
Maggys Guesthouse

+31 622452004 - +31 619110660
Hun har cribs rundtomkring i og utenfor byen. Hun er også kona til sjefen for Popeyes Coffeeshop så hun er liberal.
Sitat av moret Vis innlegg
Må ta meg selv litt i skinnet. Det er i teorien mulig å bli straffet for røyking i amsterdam, men da for å bryte nederlandske lover. Eller så går det under handel etter kapittel 14 i "Almindelig Borgerlig Straffelov".
Dog, en slik reaksjon har aldri skjedd i rettshistorien.
Vis hele sitatet...
Du har jo helt rett. Jeg glemte at bruk av narkotika går under legemiddeloven som ikke er gjeldende i utlandet. Kjøp og salg kan imidlertid straffeforfølges her hjemme i Norge, selv om det gjerne er legalisert, eller dersom man ikke blir straffeforfulgt i landet man befinner seg i (kjøp/salg er ulovlig i nederland). Men dette er jo i teorien. Det er vel relativt lite sannsynlig at noen gidder å bruke ressurser på en slik sak.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Låner tråden litt ohlø
Kan man røyke bong i gata ? Ohhløøø
Er det dyrt for bonger der nede ?
ArbeidsledigProletar
Sitat av bøtte svein Vis innlegg
Låner tråden litt ohlø
Kan man røyke bong i gata ? Ohhløøø
Er det dyrt for bonger der nede ?
Vis hele sitatet...
Du kan i teorien røyke på gata, også bong, men det blir sett ned på av de lokale, med god grunn!

Man trenger ikke å overeksponere det og utsette "vanlige" folk for det. Hold det til hotellet og coffeeshopsa, SPESIELT med bong.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Du kan i teorien røyke på gata, også bong, men det blir sett ned på av de lokale, med god grunn!

Man trenger ikke å overeksponere det og utsette "vanlige" folk for det. Hold det til hotellet og coffeeshopsa, SPESIELT med bong.
Vis hele sitatet...
sikker på dette? jeg trodde offentlig røyking ikke var lov, på samme måte som alkohol her til lands.
Sitat av sRe Vis innlegg
sikker på dette? jeg trodde offentlig røyking ikke var lov, på samme måte som alkohol her til lands.
Vis hele sitatet...
Det er i teorien ikke lov, men politiet bryr seg mindre om en joint. Så lenge du oppfører deg så får du ikke noen problem.
Men, hold cannabisen unna gater og torg. Det er ikke alle lokale som synes det er like fett med turister som fyrer i endinga i gatene. Litt respekt bør man vise når man er på besøk i et annet land. Selv om engelskmennene er idioter behøver ikke du være det.
Vil anbefale NH Schiller på Rembrandtsplein. Veldig fresht og eksklusivt hotell til en grei pris, ligger litt unna "Turistløypa" men kun en liten gåtur til redlight osv. Er en stor park utenfor hotellet man kan slappe av i, og ofte gratiskonserter der. Er også vegg i vegg med Smokey´s Coffeeshop og er sikkert 10-15 kvalitetscoffeeshops i 500 meters radius fra hotellet.

Håper du får en awsome tur, men pliis ikke oppfør deg som Engelskfolket om Amerikanerne. Selv om det er lov og røyke weed i Amster betyr ikke det at du på død og liv må stå med en joint i kjeften i køen til Anne Frank museet og lignende.
Sist endret av morgenstern; 1. november 2011 kl. 18:58. Grunn: Ah, var ikke akkurat hoteller du lurte på nei ;)
Hei.Skal ta en tur til uka med dama.Hun røyker en skjelden gang med meg,og jeg er ute av "trening" Noen tips til typer Hasj og weed som kan være fine for oss?vill ikke ødelegge turen med og bli for "balle".
Sitat av Commendatore Vis innlegg
Hei.Skal ta en tur til uka med dama.Hun røyker en skjelden gang med meg,og jeg er ute av "trening" Noen tips til typer Hasj og weed som kan være fine for oss?vill ikke ødelegge turen med og bli for "balle".
Vis hele sitatet...
Pre rolls med tobakk
Laughing Buddah : sativa strain, fin og klar high og endel latterkicks. Blir dette for sterkt kan dere prøve en Thai eller Jamaica strain, ofte noe av det billigste de har, men dette er også en veldig fin og ikke så sterk weed som fungerer fint og røyke på dagtid viss dere skal litt rundt på sightseeing og andre ting.
Takker for tipsa danseku.Gleder meg
Bare hyggelig, kos dere. Husk og ta med varme klær har selv erfart at det kan være veldig surt og kaldt i Amsterdam på denne tiden av året. Bortsett fra det er det en fantastisk tid og reise på, og man slipper unna mesteparten av de drita britene og amerikanerne.
wælaa mann når stenger coffee shopa ?
Sitat av bøtte svein Vis innlegg
wælaa mann når stenger coffee shopa ?
Vis hele sitatet...
Relativt tidlig på kveldene. Husker ikke helt klokkeslettet, men rundt 23:00 - 24:00
Tror faktisk noen coffeeshops holder oppe til klokken 1 om natta
Sitat av susiserken Vis innlegg
Tror faktisk noen coffeeshops holder oppe til klokken 1 om natta
Vis hele sitatet...
Tror det kun er på lørdager. Har vært i amster 4 ganger, men aldri fått med meg hva klokka er når det stenger på coffeeshoppene :P

Var hvertfall ute å festa en lørdag der, ganske bra fulle på kvelden. VI fikk lyst på en joint, gikk å kjøpte en på Rokerij (anbefales på det sterkeste!) og da var klokka hvertfall nærmere 01:00. På fredager stenger det 11/12 vil jeg tro.
Ohlø det er bra mann. må man kjøpe egen bong eller er det bonger på coffee shops ?
Sist endret av bøtte svein; 2. november 2011 kl. 12:01.
Man får ikke kjøpt bong på coffeeshops. Aldri sett noen røyke bong der heller, kun vaporizer. Bonger osv får du kjøpt på Smart shops, men bonger er ikke det som er facinerende der, det er all soppen og psykadeliske stuffet! :-D
Sitat av bøtte svein Vis innlegg
Ohlø det er bra mann. må man kjøpe egen bong eller er det bonger på coffee shops ?
Vis hele sitatet...
Man får lånt seg en bong/pipe på de fleste coffe shopsa...
Jo takk,skal ha det i bakhodet Vi skal nok for det meste spise,shoppe og kose oss mest inne. Husker fra kristiania,at dem hadde skuff/ice osv,er det sånt og finne i Amsterdam også?
Sitat av Commendatore Vis innlegg
Jo takk,skal ha det i bakhodet Vi skal nok for det meste spise,shoppe og kose oss mest inne. Husker fra kristiania,at dem hadde skuff/ice osv,er det sånt og finne i Amsterdam også?
Vis hele sitatet...
Ja...Tho, ikke legg store planer for resten av dagen hvis du går til innkjøp av Ice-o-lator o_0
Sitat av Hightime Vis innlegg
Ja...Tho, ikke legg store planer for resten av dagen hvis du går til innkjøp av Ice-o-lator o_0
Vis hele sitatet...
nei,tenker vel heller ikke og røyke ice med morgen kaffen og avisa..Men det er og oppdrive,hvis lysten skulle komme snikende!?
Green house seeds har flotte cafeer,som har vunnet priser for beste cannabis og coffeshop. noen som skal på cannabis cupen? 20-24 november !
Har også sett coffeshops som holdt oppe til 3 om natta, det var riktignok kun fredag, lørdag og søndag. Men er vel uansett ikke noe stress å kjøpe litt ekstra så man ikke går tom før leggetid, for det kan fort bli jævlig kjipt når man ikke tenker over stengetidene :P
Hva med at vi setter oss ned og skriver en skikkelig Amster guide, så slipper vi 15 slike tråder for hver felles ferie?
Noen burde opprette "den store Amsterdam tråden" eller noe

Skal dit i vinterferien, gleder meg som en unge som skal til Disneyworld
Jeg orket ikke lese igjennom alle innleggene, så vet ikke om dette har blitt postet enda. Men N.B!

Det er ikke lov til å transportere cannabis i Nederland. Man har lov til å nyte cannabis hjemme på egen eiendom, men det er som sagt, ikke lov til å transportere. Litt sånn unødvendig og spesiell lov, men det stemmer. Tenkte bare å si det, for det frister nok som juling å ta med seg en del hjem på hotellet eller lignende. Men du kan jo snike med deg noe?

Vet ikke hvordan det er i praksis, vet ikke om coffeeshoppene er strenge på dette, men vet at politiet er ganske nøytrale - de driter i hva du gjør, så lenge du oppfører deg. Har blitt fortalt om folk som tripper på MDMA i Nederland. Politiet ser at de er på noe annet enn alkohol eller cannabis, men de bryr seg ikke så lenge de oppfører seg.

Har en venninne fra Nederland. Planlegger også å besøke henne i sommer. Blir bra.

Håper du får en kanonbra tur, TS!
Sitat av SeReNiiTy Vis innlegg
Jeg orket ikke lese igjennom alle innleggene, så vet ikke om dette har blitt postet enda. Men N.B!

Det er ikke lov til å transportere cannabis i Nederland. Man har lov til å nyte cannabis hjemme på egen eiendom, men det er som sagt, ikke lov til å transportere. Litt sånn unødvendig og spesiell lov, men det stemmer. Tenkte bare å si det, for det frister nok som juling å ta med seg en del hjem på hotellet eller lignende. Men du kan jo snike med deg noe?

Vet ikke hvordan det er i praksis, vet ikke om coffeeshoppene er strenge på dette, men vet at politiet er ganske nøytrale - de driter i hva du gjør, så lenge du oppfører deg. Har blitt fortalt om folk som tripper på MDMA i Nederland. Politiet ser at de er på noe annet enn alkohol eller cannabis, men de bryr seg ikke så lenge de oppfører seg.

Har en venninne fra Nederland. Planlegger også å besøke henne i sommer. Blir bra.

Håper du får en kanonbra tur, TS!
Vis hele sitatet...
Du har lov å ha 5g på deg til enhver tid, hvor en du måtte være. loven sier at du bare har lov å røyke weed eller hasj hjemme eller på coffeeshops, men går fint ann å røyke spliffer i parker o.l uten noe oppstyr.
Sitat av fth Vis innlegg
Tror det kun er på lørdager. Har vært i amster 4 ganger, men aldri fått med meg hva klokka er når det stenger på coffeeshoppene :P

Var hvertfall ute å festa en lørdag der, ganske bra fulle på kvelden. VI fikk lyst på en joint, gikk å kjøpte en på Rokerij (anbefales på det sterkeste!) og da var klokka hvertfall nærmere 01:00. På fredager stenger det 11/12 vil jeg tro.
Vis hele sitatet...
en av coffeeshopsa i red light har åpent til ett om natta der kan du faktisk nyte en øl å hvis du vil. Var ihvertfall det midt i uka nå i sommer.
http://cannabiscup.com/map/
Sist endret av kukktryne; 2. november 2011 kl. 18:31.
Sitat av susiserken Vis innlegg
en av coffeeshopsa i red light har åpent til ett om natta der kan du faktisk nyte en øl å hvis du vil. Var ihvertfall det midt i uka nå i sommer.
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg husker stenger alle coffeshopsa i Red Light klokken 1, og alle barene der klokken 2.

Er ingen coffeshops der du kan kjøpe øl og weed, men derimot flere barer du kan nyte medbrakt røykings på. Noen steder har riktignok gått litt rundt dette, og har to "avdelinger" som gjør at de kan selge både alkohol og røykings.
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Såvidt jeg husker stenger alle coffeshopsa i Red Light klokken 1, og alle barene der klokken 2.

Er ingen coffeshops der du kan kjøpe øl og weed, men derimot flere barer du kan nyte medbrakt røykings på. Noen steder har riktignok gått litt rundt dette, og har to "avdelinger" som gjør at de kan selge både alkohol og røykings.
Vis hele sitatet...
fullt mulig det med 2 avdelinger ja jeg sjøl var bare på fylla den kvelden, men la merke til at du kunne evt kjøpe å røyke der å.
Noen som kan anbefale en tid å reise dit? i 2012. En gang det ikke er helt fullt av turister og når billetter og sånn ikke er fullt så dyrt
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Noen som kan anbefale en tid å reise dit? i 2012. En gang det ikke er helt fullt av turister og når billetter og sånn ikke er fullt så dyrt
Vis hele sitatet...
Før mai/etter september
Det kommer litt ann på hva du vill gjøre, vill du feste reiser du i slutten av april nærmere bestemt 30. april, da er det queensday og en sinnsyk fest med utendørskonserter og generell god stemning.

Skal du bare blaze og chille reiser du når du finner billige flybilletter, venter du til april er også temperaturen som regel ganske bra.


Ellers er det jo også cannabis cup i november vært år, dette kan være verdt og få med seg. Mye bra hiphop konserter og kjøper du judges pass får du prøve masse forskjellig strains
Sist endret av danseku; 2. november 2011 kl. 23:33.
Vil dra for å chille, blaze se byen. Drikke og fyll kan vi gjøre i norge...

Cannabis cup høres jo spennende ut.

Så det vil si fra september til mai ca. da? :P
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Såvidt jeg husker stenger alle coffeshopsa i Red Light klokken 1, og alle barene der klokken 2.

Er ingen coffeshops der du kan kjøpe øl og weed, men derimot flere barer du kan nyte medbrakt røykings på. Noen steder har riktignok gått litt rundt dette, og har to "avdelinger" som gjør at de kan selge både alkohol og røykings.
Vis hele sitatet...
Bullshit, jeg veit hvertfall om en i RLD der man kan kjøpe pils, å fremdeles,kjøpe/røyke cannabis, husker ikke hva den heter i farta, men det kan jeg fort finne ut grunnet dagbok jeg skreiv der nede.
Beklager hvis dette er å spore helt av,men har titta litt rundt,og finner ikke ut om man får kjøpt shrooms pr dags dato i Amsterdam? Noen som kan svare på dette?
Sitat av Commendatore Vis innlegg
Beklager hvis dette er å spore helt av,men har titta litt rundt,og finner ikke ut om man får kjøpt shrooms pr dags dato i Amsterdam? Noen som kan svare på dette?
Vis hele sitatet...
Sopp i naturlig form er vel tatt ut av butikkhyllene. Det selges dog ofte under disk så spør pent og smil til gutta i smartshoppene.
Trøfler er fortsatt omsatt som vanlig om jeg ikke tar feil.
Tror det er lov å kjøpe med hjem seeds..som suvernir
ArbeidsledigProletar
Sitat av MerPenger Vis innlegg
Tror det er lov å kjøpe med hjem seeds..som suvernir
Vis hele sitatet...
Ikke for oss i Norge. (vi har lover selv for frø)
Er det noen som har ligget på best western blue tower hotel ?
Er det noen coffee shops i nærheten ? cillern mann ohløø
Best western hotel er greie hoteller det De finnes jo i hele Nederland, så du må nesten si hvilket hotell du skal ligge på.
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Best western hotel er greie hoteller det De finnes jo i hele Nederland, så du må nesten si hvilket hotell du skal ligge på.
Vis hele sitatet...
han/hun sa blue tower.

Det ligger et godt stykke unna sentrum. Har ikke veldig god oversikt over området selv, så kan ikke si så mye om det ligger noe gøy i nærheten, men jeg har mine tvil. De fleste coffee shops'a ligger nærmere sentrum enn dette hotellet. Alikvel så ligger kollektiv transporten temmelig nærme så det å ta en tur inn mot sentrum og moro-cafèene er ikke veldig vannskelig.