Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 4785
Eg har store problemer med angst for angsten, eller sosial angst som noen vil si. Jeg har snakket med legen min , som har gitt meg et ultimatum, at hvis eg slutter å drikke alkohol og begynner på Antabus.. Så skal han gi meg Sobril. For å dempe mine problemer.. Virket greit i mine øyne for eg sliter jævlig med sosial angst pga mitt tidligere dop / speed bruk før for 2-3 år siden .
Eg misbruker ikke alkohol, drikker maks 1-2 ganger i mnd og ønsker i hvertfall å fortsette med 1 gang i mnd... Men vil ha sobril.
Bare lurte på om det er muligheter for å lure Antabusen til å ikke bli tatt opp i kroppen eller ikke virke hvis man har inntatt Antabus.

Håper svar fra noen lure. Ingen moral preik.
http://freak.no/forum/showthread.php?t=94884
Her kan du jo lese litt. Men hvorfor ikke slutte helt hvis du bare drikker 1 gang i mnd.
Idiotisk spør du me.
"Just my two cent"
Sist endret av McIvar; 7. juni 2011 kl. 19:07.
ArbeidsledigProletar
Hvofor er det alltid så viktig å lure leger? Kan du ikke få sobrilen din og lytte til legen? Eller er angsten ikke egentlig et så stort problem at det er verdt det?
Er ikke Antabus noen piller man skal ta? Kan du ikke bare lavære å spise de, så lyve til legen?
Tester legen deg for om du bruker antabus?
Jeg kan ikke fatte at dere skal moralisere en stakkar med en god drikke vane. Må da vel få lov til å drikke en gang i blant!
mener jeg har hørt noe om a man kan ta reisesyketabletter. de skal vist ødelegge virkningen til antabusen
Jaja. Skjønner hvorfor dere moraliserer , selv om det ikke va spørsmålet:-) Men eg er vant til å drikke med venner 1 gang i mnd for å ha det gøy, elller bare sosialt samver med 3-6 pils er nok. Allergitabletter har eg lest virker da. Men er ikke sikker.
Forresten Legen skal se at eg tar pillen. Hver dag. hehe! Han er gal spør du meg.
Legen din er en fornuftig kar!
Så får du spørre deg selv, er 3-6 pils en gang i måneden viktigere enn den sosiale angsten? Eller kan det kanskje være en ide å forsøke å omgås disse vennene edru som et ledd i arbeidet med å komme seg ut av angsten...

Angående antabus er det lite som hjelper på utover å ikke spise dem. Har selv en far som er (tørrlagt) alkoholiker, som i perioder gikk på antabus. Når ikke han fant noen triks tror jeg det er lite som fungerer bra der ute.
Skjønt, du kan gjøre som en svirebror av fattern fant på. Drikk sprit - bælm et glass av gangen og hold det nede så lenge du kan. Da vil du ta opp noe av alkoholen før du spyr, selv om det blir dyr rus...
Hm, skjønner ikke helt hvorfor du (ref. legen) absolutt skal begynne på Antabus, og sågar med kontroll av inntak? Trodde da det var for langt drøyere tilfeller, i den grad dette i det hele tatt er et "tilfelle", et par ganger i måneden er vel ikke akkurat misbruk (uten at jeg vet alt om deg selvsagt)? Så uavhengig av Sobrilen ville jeg vel egentlig stilt spørsmål ved dette hvis jeg var deg. :S

Edit: sjekk denne http://freak.no/forum/showthread.php?t=189240, om at Atarax muligens kan hjelpe?
Tror heller at du vil få større trang til å ruse deg om du slutter helt med alkohol. Det høres ut som om du har full kontroll på alkoholbruket, og du har satt dine tidligere rusproblemer i perspektiv. Kan tenke meg at fristelsen din for alkohol vil vokse med et totalt avhold. Akuratt nå høres det ut som om du får tilfredstilt din lyst på alkohol om du drikker en gang i måneden. Jeg ser egentlig liten grunn til at du skal slutte helt med alkohol, og jeg føler selv det kan kunne trigge en voksende fristelse i deg.
Eg vet at eg må ha pillen for å ikke få den angsten. Angst forå få angst kommer for meg i peioder. Når eg har jobbet litt med saken blir det bedre, eller angsten slutter helt. Trenger bare litt hjelp på veien uten å vandre i parken, for å handle ulovelig. For det gjorde eg før. å det gikk til helvete for å si det sånn.
Så legen har rett ,og eg ønsker det selv.
Som sagt så har eg vennes som alle andre . Og har bare lyst til å ha et par pils uten at eg trenger å si. Hallo eg går på anabus...
ArbeidsledigProletar
Det høres veldig rart ut at legen krever å se at du spiser antabusen din om det ikke faktisk er en reel fare for tilbakefall og at du gjenopptar missbruket ditt. Å drikke er ofte trigger for "relapse", så det er nok rett og slett legen din som vil være sikker på at du ikke går tilbake til å være speedfreak.

Og det høres litt ut som du bare lager unskyldninger for deg selv, går an å ha det gøy med venner selv om du ikke drikker, regner med at de vet at du er tidligere speedmisbruker, da burde de nesten ha forståelse for at du ikke har mulighet til å drikke!
Legen min er skikkelig nazi på dette, og han bruker sobrilen som eg trenger for at eg skal begynne å bli enn type kjedelig grå rotte som aldri er ute i festelige lag.
Men eg føyer meg. Driter egenlig i at han er så bastant, for han har jo rett. Et sant dilemma for meg da:-)
MEn trenger ikke å bli helt avholds for det... som Psytrip sier:
eg har holdt mitt tidligere forbruk av andre stoffer nede ,eller borte fordi eg har brukt alkohol, og " rest ifra " meg sånn. 1-2 ganger i mnd.
Eg skriver her inne fordi eg lurte på om neon visste om triks å døyve den eventuelle gangen eg velger å drikke i løpet av en mnd.
Valget er alt tatt eg skal ta Antabus, Så eg trenger ikke den frasen moral osv.. Men takker for fine tilbakemeldinger som eg alt har fordøyd mange ganger.

acoshade: takker for svaret. Antihistaminer hjelper altså. Tar sikkert ikke alt vekk regner eg med . Men det er no bare en sjelden gang.
Det der er det mest idiotiske jeg har HØRT denne uken i alle fall. Hvorfor skal du ta antabus når du drikker 2 ganger i månedes? Du er ikke alkis om du drikker 2 ganger i måneden, antabus er for alkoholikere slik at de skal få en jævlig opplevelse med alkohol rett og slett. Pillene gir ingen lindring i trang til rus eller i forhold til angsten. Er jo bare å ta imot resepten og hente dem ut og ikke spise dem. Hva er vitsen med å ta dem når de ikke gjør annet enn å gjøre deg dårlig om du drikker? Så får du sobril da om du tar imot medisinen, regner med de ikke gidder teste om du tar pillene, i så fall bare ta en pille dagen før prøven.

Men du burde bytte fastlege!! Å få sobril fordi du begynner med antabus når du ikke misbruker alkohol? Noen leger burde blitt fengslet.. Siden de ikke KAN jobben sin i det hele tatt. Og disse skal vi stole på liksom?
Sist endret av Cherie; 9. juni 2011 kl. 17:37.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Cherie Vis innlegg
Det der er det mest idiotiske jeg har HØRT denne uken i alle fall. Hvorfor skal du ta antabus når du drikker 2 ganger i månedes? Du er ikke alkis om du drikker 2 ganger i måneden, antabus er for alkoholikere slik at de skal få en jævlig opplevelse med alkohol rett og slett. Pillene gir ingen lindring i trang til rus eller i forhold til angsten. Er jo bare å ta imot resepten og hente dem ut og ikke spise dem. Hva er vitsen med å ta dem når de ikke gjør annet enn å gjøre deg dårlig om du drikker? Så får du sobril da om du tar imot medisinen, regner med de ikke gidder teste om du tar pillene, i så fall bare ta en pille dagen før prøven.

Men du burde bytte fastlege!! Å få sobril fordi du begynner med antabus når du ikke misbruker alkohol? Noen leger burde blitt fengslet.. Siden de ikke KAN jobben sin i det hele tatt. Og disse skal vi stole på liksom?
Vis hele sitatet...
En tidligere rusmibruker, selv om han ikke er alkoholiker kan få tilbakefall om han drikker alkohol, hvorfor tror du det er totalt avholds liv som er svaret for de som klarer seg igjennom nåløyet og blir cleane?

Selvfølgelig er det ikke sånn for alle, men det er mye bedre å være ren enn å ta sjansne på å gå tilbake til et speedhelvete? Jeg tror rett og slett at legen BRYR seg, og det er mer enn man kan si om mange andre leger, på tross av hvor mye godtedrops de skriver ut.
Sitat av Cherie Vis innlegg
Det der er det mest idiotiske jeg har HØRT denne uken i alle fall. Hvorfor skal du ta antabus når du drikker 2 ganger i månedes? Du er ikke alkis om du drikker 2 ganger i måneden, antabus er for alkoholikere slik at de skal få en jævlig opplevelse med alkohol rett og slett. Pillene gir ingen lindring i trang til rus eller i forhold til angsten. Er jo bare å ta imot resepten og hente dem ut og ikke spise dem. Hva er vitsen med å ta dem når de ikke gjør annet enn å gjøre deg dårlig om du drikker? Så får du sobril da om du tar imot medisinen, regner med de ikke gidder teste om du tar pillene, i så fall bare ta en pille dagen før prøven.

Men du burde bytte fastlege!! Å få sobril fordi du begynner med antabus når du ikke misbruker alkohol? Noen leger burde blitt fengslet.. Siden de ikke KAN jobben sin i det hele tatt. Og disse skal vi stole på liksom?
Vis hele sitatet...
Hadde du lest hele tråden før du hadde postet, hadde du kanskje sett at trådstarter også skrev dette: "Forresten Legen skal se at eg tar pillen."
Ta sobril, dra på fest, ikke drikk. Funker veldig bra. Drikker du derimot med sobril, vil du få uønskede effekter, særlig hvis du faktisk sliter med angst. Dessuten er alkohol, for veldig mange, den verste synderen når det kommer til angstproblematikk. Om du er redd for at folk skal legge merke til at du tar avstand fra alkohol under fest, så ta med deg en lommelerke eller lignende med vann for å skjule det. Skjønner godt at du vil dra på fest, og det er bra, men styr unna alkoholen hvis du vil bli kvitt angsten.

Bare mine erfaringer.
Sitat av MB300Diesel Vis innlegg
Hadde du lest hele tråden før du hadde postet, hadde du kanskje sett at trådstarter også skrev dette: "Forresten Legen skal se at eg tar pillen."
Vis hele sitatet...
ok, har vel ikke lest nok da.

Men skal ikke si noe annet enn idiotisk lege uansett!
Skal han gå dit hver jævla dag å ta en idiotisk pille foran legen?
For en bortkastet tid og bryderi.
Legen er vel underbooket med pasienter som har tid til det der, noe som ikke er så rart.
Hva med og bytte pillene med en pille som ligner? Eller bytte innholdet viss det er en kapsel.
Og har bare lyst til å ha et par pils uten at eg trenger å si. Hallo eg går på anabus...
Vis hele sitatet...
Du lager bare unnskyldninger for deg selv. Du trenger ikke å si du går på antabus. Du kan si du tar hva som helst annet som ikke bør kombineres med alkohol, f.eks. sobril eller antibiotika.
Men hvis "vennene" dine ikke kan akseptere at du drikker noe alkoholfritt, hvor mye vennskap er det egentlig i dem?
druefjes's Avatar
Trådstarter
Mine venner Vet alt om mitt rusproblem. Så eg tenker at antabusen ikke blir noe unntak., etter noen runder.