Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1074
Hei. Jeg mistet lappen for litt over en måned siden. Hadde 119 i 80-sona og ble tatt av en siviljævel jeg var sløv nok til å ikke oppdage.. Ble 9000 til staten, og 6 måneder uten lappen.. Men det jeg lurer på er; kan jeg ta teorien før de 6 månedene har gått, slik at jeg kan bestille oppkjøring til dagen jeg kan ta igjen lappen? Eller er det slik at jeg må vente 6 måneder før jeg kan ta teori?
Tror at restriksjonen bare gjelder oppkjøring.

OT: For en jævel ja, kanskje hvis du hadde holdt en litt lavere hastighet så hadde du oppdaget han?...
Ja, du kan ta teorien før sperrefristen har utgått, men du er selv nødt til å sende en forespørsel til biltilsynet (eller politiet, er ikke sikker) hvor du spør om tillatelse.
En kamerat av meg mista lappen i et år han. Fikk ikke gjøre en dritt med lappen hele den tida. Men det er jo tross alt bare å lese seg opp på den gode tida du har og ta teorien når du kan ta hele lappen igjen.
Turen koster deg tross alt bare en tur innom biltilsynet!
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
er det slik å forstå at du var/er under prøvetid?
du trenger ikke ta oppkjøring eller teori på nytt om du har hatt lappen i mer enn to år, så lenge du "bare" mister den 6mnd eller mindre.
Du får ikke begynne på noe før det har gått 6 mnd desverre..
Og stemmer som han over meg skriver at om du har hatt lappen i mer enn to år så får du den igjen om du mister den 6 mnd eller mindre, kun om du var innenfor prøvetid du må ta den om igjen, regner med du egentlig er det da du lurer på dette
Da jeg prøvde å ta teorien, måtte jeg sende inn en søknad til biltilsynet. Denne fikk jeg da avslag på på grunn av at jeg hadde sperrefrist.
Sist endret av ClosetotheEdge; 27. oktober 2010 kl. 00:17.
Jepp, jeg var under prøvetid ja. Glemte å si det.. æsj