Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 595
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei freaks!

Jeg har i kveld tenkt å lage meg skakkao med pot. Av tidligere erfaring har jeg klart å laget det med hasj. Jeg har prøvd én gang med pot før, men det funket ikke. Har hørt noe om å decarbe poten først, før man blander den med smøret?

Min tidligere fremgangsmetode var at jeg pre varmet stekeovnen på 125-130 grader. Deretter hakket jeg opp poten og blandet den sammen med smøret, og lot den godgjøre seg i 20-30 minutter.
(Dette er en oppskrift som alltid har fungert med hasj.)
Deretter mikset jeg den med kakaoen, men det ble opp til null funk.

Er forskjellen mellom pot og hasj, at poten skal varmes / decarbes, før man blander den med smøret? - Isåfall, håper jeg dere kan fortelle meg fremgangsmetoden på det.

Blir glad for alle innspill
Vist du har litt tid og har lyst til å gjøre det skikkelig så kjører du decarb på potten først uten smør for så å lage cannabutter av det i en skål i varme bad. Ta så ønsket mengde smør og rør ut i en halv varm kopp kakao. Dette kan ta litt tid så det kan være lurt å lage litt når du først er igang. Gode fremgangsmåter på decarb og cannabutter finner du lett på youtube f.eks.