Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  78 9974
jeg bruker MAGIX Music Maker 11-e versjonen.....

er du fornøyd med de programmene du bruker??
Sikkerhetsklarert
Syns dette rocka jeg. Pleasure paradox ble min favoritt.. Men du kan etter min smal godt legge litt mer volum på gitaren din. Mulig det lydbildet du vil ha frem består av litt grøtete lav gitar?
"legg på litt effekter a! så låter det kulere" <-- til de som har postet den.. gratulerer!

Og værsåsnill, prøv å gi konstruktiv tilbakemelding eller la vær! Fortell hva som i din smak kan forbedres/forandres, enten om du kan fagterminologi eller ei... bare prøv!
Sist endret av Fonzey; 8. oktober 2007 kl. 14:08.
hvilket program buker du for å lage musikk? jeg har lyst til å lage selv også...

Sorry det står ovenfor
▼ ... noen måneder senere ... ▼
1 kontruktiv tilbakemelding venter...

:: Gitaren er egentlig ikke så værst, jeg liker flere av riffene
:: Taktene forundrer meg, går de opp? mye unaturlige pauser, hvis ikke jeg er på vidda.
:: jeg er mer fan av tuba enn jeg er av dødsvokaler, hvorfor ha tekst når budskapet er like uklart som å kjøre bil uten å skrape frontruta i januar.
:: IKKE SLUTT MED MUSIKK, alle starter ett sted, og du er bedre en mange, hvis det er du på gitar.

OT: hvordan kan jeg få til sånn satanvokal? hva må til, jeg fikk en idè om å lage en skikkelig dødsmetall låt
Syns det var mye bra! Dårlig lyd selvfølgelig, men oppbygning av låtene, riff og rytmer var ofte kult. Riffene blir kanskje litt sprikete tematisk syns jeg. Også syns jeg synthen i refrenget(?) på missmatch ødela litt av hele stemningen i låta. Melodien i seg selv passa, men ikke spilt med den syntheffekten. Kanskje det hadde vært kult om melodien ble spilt av en akustisk gitar eller noe.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Drit i hva folk sier, mann! Kjør på med det du liker å gjøre, så blir det bra til slutt! Lager mye rare ting selv, jeg, og selv om det ikke er noe bra enda, så blir det stadig bedre. Uansett er det viktigste at man trives med selve prosessen.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
En liten Valfar i deg kanskje? Fikk bare litt Windir ting tang på hodet når jeg hørte gjennom noen av sangene.
Sangene varierier jo ganske mye. Noen bra, noen mindre bra og noen ræva. Men det er sånn det er. Ikkje alt blir like bra. Du kunne fått trommene mye bedre fram i alle sangene. Hørest ut som om du har krølla settet inn i dyner. Litt skarpere lyd på basstromme(ne) hadde gjort seg. En litt mer aggresiv vokal og kanskje?
Ser i tråden at du sliter med gitarlyden. Du kunne ikkje kjøpt deg en god mikrofon og hengt den forran forsterkeren? Det gjør eg av og til, det funker fjell.

Like it
Jeg hører mye på heavy metal, men har aldri skjønt vitsen med black metal. Bare hamring på instrumentene. Men du får faktisk black metal vokalen til å lyde bra i mine ører! Skjønner faktisk ikke folka som kommer med negativ kritikk, de kan umulig høre på any kind of metal. Eneste er til tider noe rotete, men det kommer vel etterhvert. Hvis jeg kan finne på en sjanger på musikken din, syntes jeg progressiv black/death metal passer bra!
Imo ligger dette noe i retning noe industriell deathmetal.. tunge riff, synth og growling pluss litt electronica..
Meget bra med tanke på at du sier selv at du er übernoob på mixing og sånt!
(ikke hør på kritikerene i tråden som ikke engang hører på metal)
Fortsett å lag musikk!
Og det er vanskelig å få platekontrakt, men om du virkelig vil så burde du leie studio og få spillt inn en demo. Det blir dyrt i lengden, hvertfall om det bare er en person som spiller og du må legge sporene oppå hverandre etterpå istedenfor å kunne spillt alt inn samtidig. Så bare sender du demoen inn til forsjellige plateselskap. ^^

Short: imo bra! forsett the good work og lag flere sanger! Du kan viss du vil! =)
▼ ... over en måned senere ... ▼
Metalens svar på Boards of Canada? Ikke min smak, men fra en kunstners øyne, orginalt og bra : )
Personlig hater jeg slik musikk ^^ Det blir rett og slett litt for mye med de forvrengte skrikene. Men jeg vet, og kjenner flere som liker slik musikk. Problemet er kanskje at dette er den typen mennesker som laster ned all musikken :P
Lag noe rap eller pop for kidsa så skal du se pengene strømmer inn.

Denne dødsmetallen høres ut som en kråke på rohypnol.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Bravehammer
Eller BEGYNNE å lage musikk. For all del... Du finner sikkert et eller annet metallhue som deg selv som liker dette.
Vis hele sitatet...
Synst dette her er bra musikk Å jeg kan vel regnes som en av de metallhuene som liker det, siden vi har lagd musikk sammen i noen år nå
Men dette er bra musikk.
Folk er bare så redde for nye ting
Hører litt på dette nå da du dro opp tråden. Jeg er selv veldig fan av musikk og sporene hver for seg liker jeg, men det er litt måten det er satt sammen på som blir "for mye" og rotete.

Hører nå på "Euphoria Error", den har partier med kun gitar og trommer på slutten som jeg likte veldig godt, men noen plasser ble det for mye forskjellige lyder. Kan være dere gikk inn for å lage et "fullstendig lydbilde" men jeg syns det ble rotete.

Videre vil jeg si at trommene og mange gitar-riff var veldig fete; det er stort potensiale vil jeg si, men det krever litt mer arbeid. Selv mener jeg at til og med Death-metal skal være litt "ryddig" selv om det er bråkete.

Jeg føler det er noe med synthen i bakgrunner som forstyrrer litt, men uten den kan det fort bli litt tomt. For å være konstruktiv syns jeg dere kunne kanskje legge litt mer tid i synthen; for noen steder går det veldig bra og andre steder er den kun forstyrrende.
Digga det, men selve lydvaliteten kveler stemningen man kunne fått
Euphoria error rulte!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Euphoria Error va den eg la mest merke til.
Du har utrolig bra stemme til din genre for å si d sånn og har fått en bra lyd der.
Men utenom det ville eg personligt lagt litt mer tid på mixingen (om du hadde sett på audio filen i bildeform på dette prosjektet villle du nok sett at lyden er såpass høg på feil plasser så d blir skurr som du sikkert hører.)
Det du kan se litt nærmere på er gitar trackene i forhold til slagverk (Trommene ligger for langt bak i lydbildet å har for mye bass. du kunne evt kjørt en eq test å sett d litt ann derfra å deretter slengt på en kompressor for en feitere lyd? Gitaren er for fremmhevende forsåvidt, hadde kanskje vert bedre å dempet volumet "en smule" å heller slengt på en guitartrack til for å fremheve, samtidig som å forskyve lyden som ikke passer for å ikke overdøve vokalen. "Pan" er en utrolig fin ting til det formålet)
Har bare hørt sangen en halv gang (ikke helt min genre, hehe, men kult alikevel så om du setter deg ned å sammenligner mixen med litt andre band i metall/trash genre så finner du nok kanskje litt fortere ut hva som bør gjøres Se på hver track for seg selv å finpuss så får du et veldig bra resultat her!

"Keep on doing your demon proud!"
Syns det var en del stiligt i dette, men spesielt var det. Må ofte høre ny musikk en del ganger før jeg får fordøyd og bestemt hvor godt jeg liker det. Men originalt og tight var det iallefall. Og må si at vokalen(e?) rocker hardt. Savner mer trøkk i trommer, da jeg føler at en del av riffene "fortjener" mer støtte, om du vil.
Syns du skal kjøre på videre jeg uansett!
Kjør på for all del... Til å være demokvalitet funka dette ganske bra synes jeg... Vokalen er rimelig rå men gitar og trommelyden er ikke akkurat det beste jeg har hørt... men en uke eller to i ordentlig studio så kan dette bli ganske fett!
noen helt enkle tips:

Bass skal være sentrert, (mono) om man må.
Gitarer fjern all bassen "nesten" med en Equalizer.

et godt tips jeg fikk med musikk, var å fjerne alle frekvenser
som ikke hører til i lyden på sporet. så om man har en cymbal
så fjerner man all bass, noe mid freq.

for å forminske grøt, unngå romklang (reverb) ihvertfall ikke mer en 10% ca
på hver enkel lyd, om da man ikke prøver å få det til å høres ut som en kirke

vet ikke hvor sammenhengende dette ble. men håper det driver deg videre til å
expermnetere.

shine on!
Altså, jeg har Toneport selv, og jeg vil si at med tanke på at det er DETTE utstyret du har til rådighet, så er dette ganske bra det! Jeg liker ikke helt gitarlyden alle steder, men jeg vil kalle det greit. Og jeg synes synthen var absolutt på sin plass, i tillegg til alle de små "snurre"-effektene og slikt. Og, viss du har en grei forsterker, så er det ikke verre enn å sette en vanlig mikrofon foran og prøve seg frem. Jeg har gjort dette flere ganger med en Shure SM-58, og det fungerer bra!
Jeg er vanligvis ikke noe fan av growling, men i dette lydbildet så fungerte det faktisk.
Mye minnet om Chrome Hoof her. Kjøp Pre-Emptive False Rapture viss du ikke har hørt dem! Tror det kan falle i smak

Ellers bør du bare fortsette å prøve deg frem, teste ut forskjellige ting. Eksperimentere! Det er slik kule ting oppstår, og erfaring avles frem
▼ ... noen måneder senere ... ▼
fikk skikkelig Dødheimsgard følelse på noen partier... bare kutt ut gay-vokalen så kjøper jeg skiva di
Jeg hører for det meste på Heavy-metal, death-metal, black-metal å slikt...

å jeg synes faktisk dette var ganske bra, eneste er lydkvaliteten som er litt dårlig, men eey, drit i det da

å hvilken sjanger? hmm... black/death/heavy-metal?
Syns du er flink jeg, sellom jeg ikke hører på den type musikk. Du prøver ivertfall. Keep it up!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Synes dette var veldig bra jeg, mtp at det er et "engangsband"! Euphoria Error var rå! Synes growlinga og shrieksene dine er temmelig rå, har en egenart, temmelige rolige samtidig dystre! Pleasure Paradox likte jeg også godt.
Sangene mangler litt diskant, blir litt grøtete, men det gir sangene en spesiell "low quality" effekt.
Tja, stilen, vanskelig å si, black metal, med innslag av (death)core.

Men en ting, hvorfor hører du på kritikk fra folk som ikke liker metal?!..........

Stå på!!!
En fra et lokal band, Vragvold, driver med litt eksperimentell musikk som dette. Finner ikke det han har alene, men fant dette; Bytting.
Syns Empty dreams Var sykt fet! Synd den var så kort. Keep up the good work
Jeg kan gjerne høre på slik musikk, men ikke dette... Deler av drømmer funket, helt til et eller annet begynte å synge... Var det en sykkelpumpe?:P Jobbe litt mer med det, så kanskje blir det bedre!
Sist endret av Dvergen; 22. februar 2009 kl. 03:07. Grunn: Litt for ironisk
Noe av dette var bra. Skikkelig sær stil.
Jobb litt med lydkvaliteten så blir det veldig bra.