Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 6301
Er det noen her som investerte i Cryptotech AS, nå Evolution Global AS?

Viss det er så send meg en pm eller sifra her! Det samme om du har informasjon som gjelder disse firmaene eller noe knyttet til dem..

Gi meg beskjed, han må ikke svindle flere heller, så ikke la venner eller bekjente gi bort pengene sine til han..

Sammen er vi sterke, så viss du vet om noen eller har blitt lurt av Cryptotech så kom denne veien! Eller send den du kjenner hit!
Sist endret av Lunar; 8. mai 2020 kl. 16:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
not your keys
not your coins
Direktør
Lunar's Avatar
Trådstarter
Sitat av mba88 Vis innlegg
not your keys
not your coins
Vis hele sitatet...
Sant..

Sitat av Lunar Vis innlegg
Sant..
Vis hele sitatet...
Men det burde ikke være greit å ta andres hardt hodlede btc uten konsekvenser! Det er merkelig at går ann i Norge..
Sist endret av Lunar; 8. mai 2020 kl. 21:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ikke for å legge skyld på dem som har blitt lurt her men.

Er det mulig?
Artiklene som har vært i medier med dem syke påstandene dem kom med burde da være nok for hvermannsen til å skjønne at dette luktet surt?
Direktør
Lunar's Avatar
Trådstarter
Sitat av svaart Vis innlegg
Ikke for å legge skyld på dem som har blitt lurt her men.

Er det mulig?
Artiklene som har vært i medier med dem syke påstandene dem kom med burde da være nok for hvermannsen til å skjønne at dette luktet surt?
Vis hele sitatet...
Ja, mye av disse artiklene kom forsåvidt i ettertid da.. Og det var egentlig ikke chippen som var det geniale, for han kunne gjort det med hvem som helst minere..

Cluet var å selge overskuddsvarmen fra minerne til fjernvarme, og på denne måten senke strømkostnadene med 80% og da holde seg konkurannesdyktig mye lenger enn andre miningoperasjoner som bare bruker strømmen.. Og det var en avtale i boks med de som skulle kjøpe denne fjernvarmen..

For alle datamaskiner, chipper etc. mister 80% av strømmen til varme! Og i tilegg til dette kom da chippen han hadde utviklet som også skulle bruke mindre strøm, men prosjektet var absolutt ikke avhengig av denne chippen for å bli gjennomført..

Men så har alt vendt over på at chippen ikke blir ferdig, og han har heller ikke kjøpt inn andre minere!
Sist endret av Lunar; 9. mai 2020 kl. 00:30.
Sitat av Lunar Vis innlegg
Ja, mye av disse artiklene kom forsåvidt i ettertid da.. Og det var egentlig ikke chippen som var det geniale, for han kunne gjort det med hvem som helst minere..

Cluet var å selge overskuddsvarmen fra minerne til fjernvarme, og på denne måten senke strømkostnadene med 80% og da holde seg konkurannesdyktig mye lenger enn andre miningoperasjoner som bare bruker strømmen.. Og det var en avtale i boks med de som skulle kjøpe denne fjernvarmen..

For alle datamaskiner, chipper etc. mister 80% av strømmen til varme! Og i tilegg til dette kom da chippen han hadde utviklet som også skulle bruke mindre strøm, men prosjektet var absolutt ikke avhengig av denne chippen for å bli gjennomført..

Men så har alt vendt over på at chippen ikke blir ferdig, og han har heller ikke kjøpt inn andre minere!
Vis hele sitatet...
Husker en artikkel fra e24 i 2017. Var mange lovnader der angående hastighet som var latterlige høye sammenlignet med konkurrenter. Der burde første varslet gå.

Alt av tjenester som selger type cloud mining tjenester enten via direkte innkjøp eller aksjer annser jeg som svindel. Ingen av dem gir fortjeneste i lengden og du sitter da igjen med ingenting, ellee kontrakter/utstyr som heller ikke er verdt noe da dem er utdaterte.

Siden det er et norsk registrert firma, har du kontaktet myndighetene her innenlands?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Her sitter jeg litt med samme mening som svaart. Om du føler at det er/var svindel, hvorfor ikke kontakte myndighetene?

Spør da det virker som den mest logiske retningen. Grunderen sitter i Norge. Selskapet er norsk-registrert. Mye av businessen skulle foregå her i Norge. Virker som en mer effektiv rute enn å snakke om det på forum.
Sist endret av Freddy_fred5; 9. mai 2020 kl. 03:00.
Direktør
Lunar's Avatar
Trådstarter
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Her sitter jeg litt med samme mening som svaart. Om du føler at det er/var svindel, hvorfor ikke kontakte myndighetene?

Spør da det virker som den mest logiske retningen. Grunderen sitter i Norge. Selskapet er norsk-registrert. Mye av businessen skulle foregå her i Norge. Virker som en mer effektiv rute enn å snakke om det på forum.
Vis hele sitatet...
Ja det er planen, men håpet finne noen i samme situasjon så vi kan gå sterkere ut, kan få mye bedre advokathjelp om vi er flere og..

Sitat av svaart Vis innlegg
Husker en artikkel fra e24 i 2017. Var mange lovnader der angående hastighet som var latterlige høye sammenlignet med konkurrenter. Der burde første varslet gå.

Alt av tjenester som selger type cloud mining tjenester enten via direkte innkjøp eller aksjer annser jeg som svindel. Ingen av dem gir fortjeneste i lengden og du sitter da igjen med ingenting, ellee kontrakter/utstyr som heller ikke er verdt noe da dem er utdaterte.

Siden det er et norsk registrert firma, har du kontaktet myndighetene her innenlands?
Vis hele sitatet...
Jo, Bitcoin hadde gått såpass mye opp så jeg tenkte det var en fin måte å "sikre" fortjenesten på før bitcoin sank igjen, uten å ta pengene ut av Bitcoin.. Fordele de litt, og da han lovet en avkastning på 3x over 2 år så lenge bitcoin prisen holt seg over 5500 USD så regnet jeg på dette og det gikk opp, og viss ikke skulle vi få økt mining hastighet for å gjøre opp for det som ikke ble 3x

Og når det var et norsk firma som dere sier etc, så vurderte jeg ikke at dert var svindel en gang.. Jeg var bare skeptisk til om jeg tjente penger på miningen, spurte aldri meg selv om det faktisk ble noe av..

Noe jeg virkelig angrer på nå..

Men han fikk jo inn flere hundre millioner fra kontraktene, så det må jo være mange som føler på dette..

Men ja, det burde gått noen bjeller før jeg sendte han pengene.. Men jeg leste om og lå å tenkte på det julaften natta når jeg var hos moren min, så bestemte jeg plutselig mens var "in god spirit" og investerte på rappen.. Angrer umåtelig!
Sist endret av Lunar; 9. mai 2020 kl. 21:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av svaart Vis innlegg
Ikke for å legge skyld på dem som har blitt lurt her men.

Er det mulig?
Artiklene som har vært i medier med dem syke påstandene dem kom med burde da være nok for hvermannsen til å skjønne at dette luktet surt?
Vis hele sitatet...
At brikker som er utviklet for å løse spesifikke oppgaver vil ha en høyere ytelse enn generiske brikker som er i bruk på "vanlige" PCer er jo nesten noe som sier seg selv så det er ikke rart at folk ble lurt. At ytelsen ville bli så ekstrem som utvikleren påstod var vel heller litt tvilsomt men jeg synes ikke dette automatisk lukter svindel.

TS: Jeg leste en artikkel på DN for en stund siden hvor de nevnte "100 andre kunder" i samme situasjon som deg så kanskje du kan kontakte journalisten?
Ser at det finnes en Facebookgruppe med 12 medlemmer som omhandler KryptoTech scammen: Cryptotech Investors United
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Bump-thread...

Om du investerte i cryptotech er du jo naiv, bokstavelig talt. Unntaket er om du er ekstremt godtroende i tillegg til liten kunnskap om bitcoin.

La oss si at en 125x økning i chip effektivitet, sammenlignet med milliardær selskapet Bitmain, faktisk var mulig..

Dem påsto jo også at over halvparten av all verdens bitcoin mining, ja du leste det riktig, skulle utvinnes av cryptotech i dem sitt "datacenter".
Aner dere "investorer" hva det i det hele tatt innebærer? Om det så var mulig, så hadde jo Bitcoin samfunnet simpelthen endra Bitcoins algoritme, og dermed gjort hver eneste "mirakel" chip ubrukelig.

Jaja, alle må vel lære av noe. Da tenker man kanskje to ganger før man kaster penger på den første personen som garanterer 500% avkastning, neste gang.


@Lunar
>Men han fikk jo inn flere hundre millioner fra kontraktene

Avisene sier han fikk ca. 8 millioner fra "investorer", hvor har du fått tallet flere hundre millioner fra?

Han sa jo at han hadde sikra en avtale med en stor bedrift verdt mange millioner, men det var en kjøpsavtale med betingelse om at betalingen skulle skje når mining-kraften faktisk var levert (ma. de ville ha 0 risko). Og selv da valgte de å kansellere hele avtalen...
Sist endret av peterthepeter; 17. september 2020 kl. 19:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.