Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1826
Hei, min mor har snart bursdag og jeg ønsker å kjøpe en fin gave til henne. Problemet er bare at jeg ikke aner hva jeg kan kjøpe..Hun er av den "kjedelige" sorten. Med dette mener jeg at å kjøpe "tekniske" ting som noe som jeg hadde i tankene her om dagen(apple watch) er noe jeg allerede nå vet hun ikke kommer til å bruke. Så tekniske ting er noe jeg kan utelukke.

For noen år siden kjøpe jeg en "fotpleie" maskin ala dette: https://www.power.no/skjoennhet-og-v...tspa/p-907367/

Som hun kun har brukt kanskje 1 gang? Noe som bare setter ting litt i perspektiv på hvor vanskelig det kan være å kjøpe ting til henne..

Jeg har vært innom tanken på alt fra ny veske, parfyme osv. men vanskelig å bestemme seg..

Er det noen her som har ideer og erfaringer de kan dele?
Hvor gammel er du? Hva er budsjett?

Gavekort på noe hun liker men ikke kjøper til seg selv?
Restaurant eller ferie? Billetter til teater, eller en annen forestilling?
Gavekort 1000Kr på Ark, da blir hun nok fornøyd
Jeg var litt i samme situasjon som deg, så jeg endte med å kjøpe en spadag til henne med middag og noen behandlinger inkludert (her kan du også legge til overnatting om du virkelig slår deg løs) - hun ble veldig glad ihvertfall.

Prisen varierer fra 500-1600kr avhengig av valg.

Ellers så funker det kanskje å kjøpe et typ litt ekslusivt sett med såper etc.?
Sist endret av The Riddler; 12. oktober 2020 kl. 22:04.
Når det kommer til å kjøpe gaver til damer er erfaringen min at et beste er å kjøpe forskjellige små ting.
For eksempel i stedet for å kjøpe en applewatch eller noe annet dyrt og teknologisk er et mye koseligere med en bok, god vin og teaterbilletter. Sånn sett kan du ta bort og legge til hva du vil
Hva med en elektronisk fotoramme som går av seg selv med bilder du samler opp av deg og familien, søsken, onkler, tanter og alt det der? Tror mødre liker å se en hensikt med gaven og ikke nødvendigvis 'tanken som teller'. Regner med du legger litt sjel i det i og med at du spør her.
Spørs på budsjettet men et halskjede eller armbånd, gavekort på teaterbilletter til valgfri forestilling, en god strikka genser i alpakka ull, vinterhansker i skinn med fôr er alle ting som kommer godt til nytte og som betyr noe
Gi en kveld ute på restaurant sammen med deg f.eks.
Ta henne med på opplevelser, feks et restaurantbesøk, en revy- eller teaterforestilling, et museumsbesøk, eller en kombinasjon av de overnevnte med overnatting på hotell?
Gjest
Trådstarter
Sitat av Marlboro666 Vis innlegg
Hvor gammel er du? Hva er budsjett?

Gavekort på noe hun liker men ikke kjøper til seg selv?
Restaurant eller ferie? Billetter til teater, eller en annen forestilling?
Vis hele sitatet...
Godt over 20 åra + god nok økonomi.

Jeg var også innom tanken på å kjøpe robot støvsuger til henne.. men hun er så gammeldags og ønsker heller selv å støvsuge hjemmet, sier litt :P

Sitat av Norgeerkult Vis innlegg
Gavekort 1000Kr på Ark, da blir hun nok fornøyd
Vis hele sitatet...
Gavekort kan være et bra alternativ ja!

Sitat av The Riddler Vis innlegg
Jeg var litt i samme situasjon som deg, så jeg endte med å kjøpe en spadag til henne med middag og noen behandlinger inkludert (her kan du også legge til overnatting om du virkelig slår deg løs) - hun ble veldig glad ihvertfall.

Prisen varierer fra 500-1600kr avhengig av valg.

Ellers så funker det kanskje å kjøpe et typ litt ekslusivt sett med såper etc.?
Vis hele sitatet...
Har du et eksempel/link til et sett med såper osv?

Sitat av dggr Vis innlegg
Gi en kveld ute på restaurant sammen med deg f.eks.
Vis hele sitatet...
Dette skal jeg gjøre uavhengig av om jeg får kjøpt gave eller ei
Sist endret av random512377; 12. oktober 2020 kl. 22:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
giroud2
Jeg var også innom tanken på å kjøpe robot støvsuger til henne.. men hun er så gammeldags og ønsker heller selv å støvsuge hjemmet, sier litt :P
Vis hele sitatet...
Hmm, hva med å forsøke med noe som spiller på nettopp dette? En LP-spiller med hennes go-to-tunes?
Sitat av giroud2 Vis innlegg
...

Har du et eksempel/link til et sett med såper osv?

..
Vis hele sitatet...

Ta en tur innom Boots apotek, de har mange gode alternativer til ulike aldersgrupper. Ofte har dem sett med mye ulikt.
Kjøpte billett til forestilling med Trondheimssolistene (klassisk musikk) til mamma. Der var det forventet en viss kleskode og greier, så det var veldig "stas".
Gjest
Trådstarter
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
giroud2


Hmm, hva med å forsøke med noe som spiller på nettopp dette? En LP-spiller med hennes go-to-tunes?
Vis hele sitatet...
Om hun var visste/kunne tatt i bruk 1 av delene så

Sitat av The Riddler Vis innlegg
Ta en tur innom Boots apotek, de har mange gode alternativer til ulike aldersgrupper. Ofte har dem sett med mye ulikt.
Vis hele sitatet...
Finnes det noen gavekort alternativet her? Er kun gavekort spm er siste utvei slik jeg ser det nå ..
Sist endret av random512377; 13. oktober 2020 kl. 00:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Body Lotions fra Rituals eller the Body Shop er en sikker vinner for både meg og mamma i hvert fall.
Ville forsøkt å gi flere sånne små gaver, i stedet for å kjøpe en stor gave (da sjansen er større for at det blir et bomkjøp), hvis du er såpass usikker på hva hun ønsker seg. Jeg syntes gavekort kan være litt vel ... upersonlig..?, men det er alt etter hver sin smak. Ville isåfall gjort noe ekstra i tillegg da, som å ta hun med ut på middag.

Eventuelt hva med å gi kurs i gave? i feks maling? Fotografering? Vals? Strikking? Matlaging?

Hvilke hobbyer har hun?
Sist endret av livermorium; 13. oktober 2020 kl. 01:17.
Finn på noe fint dere kan gjøre sammen som passer til deres historie. Kanskje en tur til et sted dere var da du var barn? eller kanskje til et sted moren din var som barn og du kan høre om hennes opplevelser. I alle fall - ikke kjøp noe fysisk, det varer ikke evig. lykke til
▼ ... over en uke senere ... ▼
Gjest
Trådstarter
Takk for mange fine inspill her. Jeg har kommet fram til at et gavekort + blomster + en god middag på EGON blir nok det beste å gjøre her
Klimafiendtlig troll
Sitat av giroud2 Vis innlegg
Takk for mange fine inspill her. Jeg har kommet fram til at et gavekort + blomster + en god middag på EGON blir nok det beste å gjøre her
Vis hele sitatet...
Ville kanskje droppet gavekortet og lagt mer cash i blomstene. 30 røde eller hvite roser kanskje? More is more.

Restaurant er en super idé. Hvis du har greit med penger hadde jeg definitivt valgt et annet sted en EGON. Noe litt mer upscale setter hun nok pris på. Kle deg pent og vær stelt, litt høytidelig.

Gavekort blir veldig upersonlig, litt som å gi kontanter. ARK og store deler av bokbransjen er jo bare lureri og svindel, de trenger ikke mer penger .

Lykke til!
Sist endret av Taert; 22. oktober 2020 kl. 07:03.