Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3992
I dag spurte en narkis meg om han kunne låne telefonen min for en kjapp samtale. Greit nok tenkte jeg, så jeg skrev inn nr og holdt telefonen på høyttaler. (Vi har utenfor et leilighetskompleks, og han sa han måtte ringte for å at vennen skulle slippe han inn)
Men samtalen var noe helt annet, var en sliten fyr som tok opp røret i andre enden. Kort sagt etter mye syt og "jeg betaler resten i morgen" så ble de enig om å møtes om 5 minutter, da han skulle kjøpe "en kule" (hva betyr det, samme som "et skudd"?)

Hadde ikke på skjult nr. Spørsmålene jeg sitter igjen med, er om det er sannsynlig at politiet kontakter ang. dette, eller om sjansen er minimal. Grunnen til at jeg spør er at om denne dealeren skulle bli tatt, så vil de jo finne mitt nr på "listen". Er dette noe som faktisk kan skje, eller er det særdeles usannsynlig?
Nei, du får ikke problemer pga dette.
særdeles usannsynlig
I verste fall så kan du bare repetere det du har skrevet her om onkel blå kontakter deg.
Du, selv dealere får jo telefoner fra "vanlige" folk. Og du står jo bare én gang på lista, mens "kunder" ringer mange ganger. Og folk kan jo ringe feil nummer. Får du Onkel Blå på døra, svarer du bare det samme du har skrevet her. Easy-Peasy.
Null stress, kan jo ha vert for hva som helst, i tillegg er det som regel handel over meldinger som fører til at kunder blir kontaktet av politiet ved eventuell gjennomgang av telefonen.
En kule = 5g heroin
xghost's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
En kule = 5g heroin
Vis hele sitatet...
Aha, det gir mening ja! Var tross alt snakk om en god del penger, så begynte å lure
Takk
Er ikke mangen som hadde lånt tlf til en narkomann, bra jobba!
Det er nok mange som tror politiet er et slags omnipotent ordensspøkelse som er til stede uansett hva som skjer, at de avlytter junkier etc. Sannheten er i dag at politiet knapt har ressurser til å vedlikeholde sine egne biler eller innvilge overtid, og selv saker med kjent gjerningsperson stopper fullstendig opp ved banale hindre som falske epostadresser etc.
Org. krim og store nark-saker er de nok litt mer aktive på, men det som skjer på gata er – med mindre man har uflaks – fullstendig under radaren.
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
En kule = 5g heroin
Vis hele sitatet...
Feil.

En kule er det som for et halvt tiår siden var et gram (dvs 0.8ish den gang); gradvis har dette blitt redusert til under .6; noe som igjen reduserte det til å "skulle være" et halvgram - noe som altså åpnet døren for å trekke enda litt fra dette igjen..

Så en kule i Bergen nå, er et sted mellom 0.4 og 0.45.

5 vil si "egg", eller, et halvt et, kuttet på øyemål. Uansett ikke noe narkiser låner telefon av fremmede for å ordne.

Det er forøvrig helt, 100%, umulig at dette blir ditt problem ifht politiet. Det er jeg villig til å legge all min troverdighet i å garantere deg,.
Sist endret av Tøffetom; 23. juli 2018 kl. 04:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Egg pleier jo å være 10g kvalitets hasj...
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Feil.

En kule er det som for et halvt tiår siden var et gram (dvs 0.8ish den gang); gradvis har dette blitt redusert til under .6; noe som igjen reduserte det til å "skulle være" et halvgram - noe som altså åpnet døren for å trekke enda litt fra dette igjen..

Så en kule i Bergen nå, er et sted mellom 0.4 og 0.45.

5 vil si "egg", eller, et halvt et, kuttet på øyemål. Uansett ikke noe narkiser låner telefon av fremmede for å ordne.

Det er forøvrig helt, 100%, umulig at dette blir ditt problem ifht politiet. Det er jeg villig til å legge all min troverdighet i å garantere deg,.
Vis hele sitatet...
Trur det er forskjell fra sted til sted det her,for som Sluzz sier så brukes ordet kule av mange om en 5er heroin i Oslo.Var tilstedet ved en handel av en 5er heroin for kun ett par timer siden,å de brukte å ordet kule.
Et spørsmål litt på siden fra en som ikke har peiliing; hvorfor er H så attraktivt når det er mulig å få tak i andre opiater, f eks legemidler? Jeg skjønner selvfølgelig at det er uendelig mye mer potent, men er det ikke også uendelig mye mer risikabelt også når det gjelder brukerliv og scoring?
Jeg har (uten å kunne redegjøre for det) inntrykk av at det blir vanligere og vanligere. I min ungdom var horse noe mytologisk som bare de aller, aller hardeste junkiene brukte. I nyere tid er det mange som røyker det for å komme ned fra fest ...
Hvorfor er terskelen flyttet, og hva er oppsiden ved stoffet?
Det er ikke mangen som røyker Heroin for å komme ned fra fest xd

Er folk som er avhengige av Heroin som tar det, i min fylke så selger de ikke Heroin til hvem som helst.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Feil.

En kule er det som for et halvt tiår siden var et gram (dvs 0.8ish den gang); gradvis har dette blitt redusert til under .6; noe som igjen reduserte det til å "skulle være" et halvgram - noe som altså åpnet døren for å trekke enda litt fra dette igjen..

Så en kule i Bergen nå, er et sted mellom 0.4 og 0.45
Vis hele sitatet...
Feil. Det er i hvertfall ikke slik på Østlandet. Her er en kule 5g hero, det har det vært alle de siste 10 årene. Som trådstarter sier, så er det litt mer penger i det ja, som regel et par tusenlapper per kule. Her vi kaller vi 0.8 (tre kvartinger) vi sier ikke kule på noe så smått som alt under 1gram.