Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2245
Heisann. Nå har det seg sån at jeg ble stoppet tideligere på kvelden. Der ble det gjort en spytttest for og leite etter rus. Denne prøven slo ut positivt på methamfetamin. Et stoff som jeg aldri har vert borti? Dette er altså natt til søndag.. og på torsdagen tok jeg en del cola og samme kveld som dette her skjedde har jeg tatt i en del mdma med hendene men ikke tatt noe intakt av dette stoffet. Legen konkluderte med at jeg ikke var ruset men det er jo blodprøven som gjenstår og se på... kan dette ha vert et utslag fra colaen jeg tok på torsdag? Har også hatt en kjemisk smak i munnen siden da.. eller kan det ha med og gjøre at jeg har tatt på mdma og plukket meg i fjeset etterpå?
En spyttprøve går på spytt, ikke på huden du har i fjeset så det er lite sannsynlig at det er fordi du tok på mdma'en forså å ta deg i ansiktet.
Ja, dette kan eller ikke kan ha noe å gjøre med at du plukket deg i fjeset. Det kan også ha noe med å gjøre at du tok cola på torsdag.
Sist endret av j0n; 8. oktober 2017 kl. 03:51.
Om man har tatt mdma så kan en spyttprøve slå ut possetiv på meth, men siden du sier du ikke har tatt mdma så tipper jeg på at colaen du tok er blanda med speed. Veldig vanelig å bøffe cola med litt speed
Uvaksinert 👍
Nå er vel ikke de spytteprøvene verdt noen ting. Har vært flere som har slått ut feil. Så rart at de fortsetter å bruke dem.
https://www.oblad.no/kjoring-i-ruspa.../s/5-68-245080
Så om det skulle vere denne colaen jeg tok på torsdag. (Holdt på til tidelig fredags morning) er det sån at blodprøven også vil bli slått ut da? Tok blodprøve rundt 22.30 lørdags kveld? Eller blir det såpass lave verdier slått ut at jeg får beholde lappen når svaret kommer?
Uvaksinert 👍
Nå kan vel lappen forsvinne hvis det er nok i blodet til å vise at du har tatt det. Det er det som er så fint i denne politistaten at det er kun alkohol man har lov å nyte (til en viss grad) og fortsatt kunne ha lappen selv om man kun kjører i edru tilstand. Det er fylkesmannen som gir føringer om når lappen skal ryke og det finnes de som mener at all bruk av narkotika, selv bare en gang, er missbruk og at lappen derfor skal ryke.
Sitat av Grønnegresskar Vis innlegg
Så om det skulle vere denne colaen jeg tok på torsdag. (Holdt på til tidelig fredags morning) er det sån at blodprøven også vil bli slått ut da? Tok blodprøve rundt 22.30 lørdags kveld? Eller blir det såpass lave verdier slått ut at jeg får beholde lappen når svaret kommer?
Vis hele sitatet...
Mest sannsynelig vil nok blodprøven slå ut ja.

Plasma half-life = 12-34 hours. This means that by 12-34 hours, the concentration of meth in your blood will be reduced in half.

Time to leave the body = 2-10 days. Generally, the heavier the user, the longer it will take for meth to leave the body.

Detection in urine tests = up to 72 hours.

Small part of a cocaine dose may stay in the system and be detected in blood for 48 hours after use.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Blodprøven slo ut på negativ så førerkort er tilbake! Takk for svar! :-)