Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1071
Sliter med å få grafikkortet skikkelig til i win2k. Når jeg skal spille av videoklipp for eksempel, og setter det på fullskjerm, så kommer det sånn *klikk klikk* lyd fra skjermen (endrer oppløsning), også får jeg ræva kvalitet og det hakker som faen... Tror den kjører det på software\hardware (ikke grafikkort). Viss dere forstår hva jeg mener?

Sliter også med å få til skikkelig grafikk i spill. Ofte flytter bildet seg 5-6 cm ut av bildet på venstresiden av skjermen. Noen anelse om hva som kan være gale?

ATI Rage Xpert128 (32mb) grafikkort...
Jeg har også installert drivere lastet ned ifra websiden til ATI.

Uhm, forresten... Har fått det til å funke skikkelig de andre gangene jeg har hatt win2k inne..
Det med at bildet flytter seg er det at du må stille inn skjermen din riktig for hver bidige forskjellige oppløsning. Altså de knappene foran på skjermen din, og den husker de forskjellige instillingene. Det andre problemet ditt skjønte jeg ærlig talt ikke hva du mente. Men det grafikkortet skal holde til å spille av video, så du må nok bare leke litt med noen instillinger, enten i det programmet du spiller av med, eller for kortet ditt.
Lykke til
noob killer
elukS's Avatar
Du trenger ikke å stille "framme på skjermen" for hver oppløsning... Det er nok og endre oppdateringsfrekvensen til skjermen din, dette kan du gjøre fra Desktop settings -> Advanced -> Monitor, sett til max.
Det kommer an på Hz'en du kjører det da. Hvis man innimellom kjører 1600x1200 så kan jeg garantere at skjermen ikke støtter samme Hz da som i 1024x768
Trådstarter
Ok...

Det som plager meg mest er når jeg skal se videoklipp. Videoklippene blir ikke vist på den "smoooth" måten som de vanligvis gjør. De er hakkete. Når jeg setter fullskjerm, så hakker det fælt, og man ser "firkantene". Maskinen arbeider som et helvete også. Jeg er ganske sikker på at den skrur ned oppløsningen også når jeg tar full-screen. Heh, spiller av med mplayer, er ikke mye instillinger der nei... DETTE PLAGER LIVET AV MEG! DAMNIT!