Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1716
I det abonnementet jeg har er det to nettverk. En 2.4Ghz og en 5GHz.
Sist gang jeg måtte slå av (på normal måte, btw, restartet ingen av de) både ruteren og modemet, forsvant plutselig førstnevnte nettverk. Det viser seg ikke lenger når data'en søker. Kan jo bruke det raskeste, så er jo ikke noe problem atm. Bare skjønner det ikke. Noen som vet hva som skjedde?
Logg deg inn på ruteren din å skru det på igjen..
Du må logge på routeren og se i innstillinger. Hvis du ikke vet hvordan du skal logge på routeren, sjekk hvilket merke du har og google "how to log on to router" elns. Det er der du setter opp 5Ghz osv, og du kan velge hvilke(n) som skal være på.

Sitat av dazezone Vis innlegg
Kan jo bruke det raskeste, så er jo ikke noe problem atm.
Vis hele sitatet...
5Ghz er ikke nevneverdig raskere enn 2.4Ghz, men den har dårligere rekkevidde (tenk høyere frekvens). 5Ghz er dog bedre når du har mange enheter som skal koble seg til samtidig.
Sist endret av Chronic420; 1. juni 2015 kl. 17:32.
Takk! Fikset det.

Sitat av Chronic420 Vis innlegg
5Ghz er ikke nevneverdig raskere enn 2.4Ghz, men den har dårligere rekkevidde (tenk høyere frekvens). 5Ghz er dog bedre når du har mange enheter som skal koble seg til samtidig.
Vis hele sitatet...
Ah ok, da forstår jeg forskjellen bedre da.
Så det vil si at 5Ghz er vesentlig raskere. Den gir deg mer data på kortere avstander. Er den bedre når det er mange enheter som skal koble seg til er jo grunnen det at den er kapabel til å levere mer data, og da kan den levere mer til kun 1 bruker også. Så kommer det an på hvilken 5ghz standard dette gjelder.